Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Msm-jauheesta kokemuksia?

Vierailija
27.09.2015 |

Onko joku kokeillut msm-jauhetta? Yksi miespuolinen ystäväni suositteli sitä. Mulla putosi pari vuotta sitten stressin ja huonon ruokavalion (työttömänä sitä söi vähän mitä sattuu) takia yli puolet hiuksista. Jonkun verran viimeisen vuoden aikana hiuksia on kasvanut takaisin kun olen syönyt apteekin biotiini ja sinkki -tabletteja. Msm-jauhe kuulemma parantaa huimasti hiustenkasvua ja ihoa sekä auttaa nivelvaivoihin, joita minulla nivelreumaisena jonkun verran on, vaikka sairaus on tällä hetkellä onneksi remissiossa. Onko jollakin kokemusta msm:stä? Vinkkejä annostukseen tai ylipäätään käyttäjäkokemuksia olisi mukava kuulla ennen kuin menen ostamaan.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miten jotkut voivat sanoa, ettei se maistu miltään, tai ei kovin pahalle. Laitan puoli teelusikallista msm senttiin pariin vettä. Mahdollisimman pieneen määrään, että saan sen nopeasti suusta pois. Ja nopeasti huikka jotain paremman makuista juomaa sen jälkeen. Mielestäni se on pahimman makuista nestettä mitä koskaan olen juonut. Lähinnä kuvailisin makua vatsahapoksi. Saman makuista kun sairaana oksentaa lähes tyhjästä vatsasta, eikä tule kuin vatsahappoa. Olen käyttänyt tätä satunnaisesti. Maku on niin hirveä, että alitajunta varmaan pakottaa unohtamaan sen. ;-). Otin sen nyt takaisin käyttöön, koska minulla on hirveä hiustenlähtökausi. Ostin tosin Priorin Extraakin, joten jos tilanne paranee en tiedä kummasta se johtuu. Pakko kuitenkin kokeilla kaikki keinot. Joku tuossa mainitsi, että saattaa aiheuttaa ilmavaivoja. Olenkin ihmetellyt mistä ne johtuvat. Pahoinvointia tai päänsärkyä ei ole ollut, mutta tosin annoskin on tosi pieni. Netistä äsken luin, että pitkäaikaisen msm:n käytön yhteydessä pitäisi syödä myös molybdeeniä ettei saa sydämen rytmihäiriöitä. Tämä minulle täysin uusi asia. Täytynee selvitellä sitä asiaa.

Vierailija
22/103 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ei vaan maistu miltään.. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä, että olisi humpuukia, minun reumasärkyihini  se vain ei tehonnut. Maku nyt oli mitä oli, mutta alas meni nielemällä ja parissa viikossa siihen jo tottui.

Vierailija
24/103 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSM:n puhdistusreaktioista sen verran että aika huikeita reaktioita odotettavissa jos annostus esim. 1 MSM mitallinen pv:ssä heti alkuun. Esim.  tyypin 2 diabeetikolla, pitkään kaikenmaailman lääkkeitä nauttineella voi tulla erittäin rajuja oksennuskohtauksia ja erittäin  huonoa oloa jopa niin pahaa oloa että muija meinasi tilata jo ambulanssin hätiin. Ei todellakaan kannata ottaa liian suuria annoksia heti vaan aloittaa pienillä annoksilla. Kokemusta sivusta seuraneena. Ei näyttänyt hyvältä mutta katsotaan jatkossa mitä seuraa. (Aivan karmeeta katseltavaa oli) Tuleeko parannusta vai onko humpuukia.

Vierailija
25/103 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasten palautumiseen syön, ja siihen on auttanut hyvin. On parantanut selkeästi myös ihon kuntoa. Suihkussa ei enää lähde hiuksia, mikä on positiivinen sivuvaikutus :) 3 kk takana, nyt tauolla.

Vierailija
26/103 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi maistui aivan kamalalle, pidin nenästä kiinni ja irvistellen meni alas. Ja vatsa tuli tosi kipeäksi. Nyt tauon jälkeen ei maistunut miltään, siis sama kuin olisi vettä juonut. Eikä vatsakaan tullut kipeäksi.. Aika outoa. Vaikutuksista en osaa sanoa.

Vierailija
27/103 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä opti-MSMää että pelkkää MSM- jauhetta kokeilleena voin sanoa, että opti (puhtaampaa) maistuu pahemmalle, ja määrien nostaminen veti mahan kuralle mutta myös vaikutti paremmin: jopa kampaaja huomasi hiusten vahventuneen ja kynnet oli ihanan vahvet ja hyväkuntoiset. Pelkkä MSM ei maistunu juuri miltään, pysty huoletta laittamaan vaikka 1 tl, mutta ei myöskään mitään vaikutuksia esim. kynsien kuntoon. Siis panostakaa opti-MSMään, kalliimpaa mutta parempi laatuista.

Vierailija
28/103 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aika vanha asia mutta mitä msm tuotetta ostat koska minulla olisi hakusessa juuri tuollainen msm jauhe ja en tiedä mistä sitä saisi parhaiten ostettua ? 😊

Vierailija
29/103 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain, että mitä enemmän keho tarvitsee tuota. (puutos) sen pahempaa sen maku on.

Kuulostaa huonolta kuponkiuutisten markkinointikeinolta.

Se väittämä perustuu siihen, että mitä happamampi elimistö, sitä pahemman makuista se on.

Vierailija
30/103 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan jauhon vitamiiniporetabletin sekaan lasilliseen vettä, menee muuten heittämällä alas! Joskus msm:än maun maistaa korkeintaan pohjalitkusta, eli hyvä se ei ole. Kannattaa kokeilla, poretabletin appelsiini kivasti poistaa kitkerät maut.

Vierailija
31/103 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta ostaa jauheena.

Esim. Makanalta.

Sivu aika pitkälle saksaksi(osa englanniksi). Samaa tavaraa saa ostettua kilon pussissa mitä myydään luontaistuotekaupassa pienessä pouekissa huomattavsti kalliimmalla.

Eikä postimaksut ole mitään isoja.

Keväällä tilasin 2x kilon pussia ja oluthiivaa(hevoselle), otin toisen pussin puolikkaa itselle käyttöön. Täsä satsi maksoi posteineen alle 40e

Vierailija
32/103 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin eilen opti-MSM:n käytön kun mulla on paljon nivelvaivoja mm. polvet olleet synnytyksestä asti kipeät yms ja kynnet aina olleet todella hauraat. Katsotaan millaista vaikutusta on :) Aloitin 1/2 tl annoksella ja nostelen pikku hiljaa ruokalusikalliseen asti. Ihan vain veteen olen nyt kaksi kertaa sekoittanut enkä ole huomannut minkäänlaista makua, ihan kuin tavan vettä vaan joisi :D Ajattelin kuitenkin ostaa c-vitamiiniporetabletteja ja jatkossa sekoittaa sen joukkoon kun c-vitamiini edistää MSM:n imeytymistä.

Ainiin ja Foodinin opti-MSM:ää on tämä mun pussi.

Vierailija
33/103 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän koira on hyötynyt siitä, on isoa rotua ja kesällä alkoi tulla nivelvaivoja. Ei suostunut lähtemään lenkeille ja ylösnousussa ja rappusissa oli hankaluuksia. Kipulääkettä kului. Lopetuskin kävi jo mielessä :( Aloin syöttää sille ruuan mukana Arthro Balans Plus-nimisiä tabletteja, joissa on msm:ää, glukosamiinia, kondroitiinisulfaattia ja c-vitamiinia. Nyt lenkit taas sujuu melkein entiseen malliin ja koiralla selvästi parempi olo, kipulääkkeen antaminenkin on lopetettu. Miksei se ihmiselläkin toimisi, ainakaan ei ole mistään plasebo-vaikutuksesta kyse.

Vierailija
34/103 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea huuhaata tekin uskotte... :D

Tässä Skepsistä vastaavan järjestön artikkeli lähteineen: http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/DSH/msm.html

Muutama fakta kerättynä (lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Methylsulfonylmethane):

- Sitä löytyy ruuasta muutenkin

- Löytyy melanooman soluista

- Käytetään liuottimena (tosin myös etanolia aka alkoholia käytetään liuottimena :))

- FDA (amerikkalaisten versio Evirasta ja Fimeasta) kielsi sen mainonnan lääkkeenä, koska todisteita hyödyistä ei (alla olevaa poikkeusta lukuun ottamatta) ole. Samasta syystä ei saa mainostaa terveyshyötyjä, koska ne pitäisi ensin osoittaa todeksi.

Ainoa todistettava hyöty (tutkittu sekä eläin- että ihmiskokeilla) oli niveloireiden väheneminen.

Kyseisen wiki-artikkelin alla on laaja lähdeluettelo ja kasa linkkejä tutkimuksiin.

PS. Eläimillä toimii placebo, vaikutuksen syy on toistaiseksi tuntematon (Varsin tuore artikkeli: http://www.bbc.co.uk/earth/story/20161017-why-animals-experience-the-pl…)

PPS. Kehon puhdistukseen on toimiva ja edullinen kikka. Mikä selittää miksi osalla msm:n käyttäjistä on kokemuksia paremmasta voinnista: JUOKAA RIITTÄVÄSTI VETTÄ. Keho pystyy puhdistamaan itse itsensä, kunhan munuaiset ja maksa ovat kunnossa. Eikä maksankaan tarvi olla kovin hyvässä kunnossa että kykenee tekemään hommansa kunnolla.

Vierailija
35/103 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täältä saa laadukasta HALPAA MSM jauhetta ja suomesta!

Ravinnetukku. http://www.ravinnetukku.fi/tuotteet.html?id=6/869

Olen käyttänyt vuosia ja pois en jätä.Polvivaivoihin käytän ja toimii.Paljonhan siinä on muitakin vaikutuksia.

Tuttu siivooja sanoi että hän valvoo monesti yöllä lonkkakipujen takia.Sanoin että kokeile Msm jauhetta.

Näin myöhemmin tätä naista niin hän kertoi että saa nyt yöt nukuttua ja vaivat on poissa.

Tää nainen myös teki sen että lopetti msm käytön ja vaivat palasi. Aloitti sit uudestaan kun ymmärsi että päivittäin sitä on otettava että aine toimii. Kannattaa myös lisätä annostusta jos tuntuu ettei vaikutusta.

Alussa pienemmällä määrällä.

Supefoodinahan tuota pidetään.

T. Kimmo

Vierailija
36/103 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreuma, niveltulehdukset ja kaikki krooniset kivut ovat infektioperäisiä. Kannattaisi katsella antibioottien perään, tai muihin antimikrobiaalisiin aineisiin, joiden vaikutus ulottuu niveliin asti. Esim. alaselkäkipuun tehosi amoksisilliini/klavulaanihappo, mutta kuuri oli 100 päivää pitkä, ja 3 kertaa päivässä piti antibioottia ottaa.

Antibiotic treatment in patients with chronic low back pain and vertebral bone edema (Modic type 1 changes): a double-blind randomized clinical controlled trial of efficacy.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23404353

Vierailija
37/103 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään. Kamalan makuista, mut katsotaan nyt miten toimii.

Vierailija
38/103 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt kovista polvikivuista jo pari vuotta. Syötyäni jauhetta jonkin aikaa, kivut alkoivat hävitä pikku hiljaa. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan kipuja. Otan aina aamuisin kaksi tl jauhetta ja vähän alle puolet lasillista vettä. Jauhetta ostan aina s kaupasta tai prismasta! :) Suosittelen! 

Vierailija
39/103 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opti-MSM:ää sen olla pitää, MSM on halpisversio. Ja tosiaan, kannattaa aloittaa vaikka puoli teelusikallista veteen ja nostaa annostusta vähitellen.

Aloin ottaa nivelvaivoihin ja auttaa, samalla myös iho, hiukset ja kynnet voivat paremmin. Mulle win-win.  :)

Vierailija
40/103 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään. Niin kovat reuma kivut, että pakko kokeilla? Miten teillä muilla reumaatikoilla on auttanut muiden lääkkeiden kanssa? Purkin kyljessä luki, että muut lääkkeet imeityvät paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi