Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Msm-jauheesta kokemuksia?

Vierailija
27.09.2015 |

Onko joku kokeillut msm-jauhetta? Yksi miespuolinen ystäväni suositteli sitä. Mulla putosi pari vuotta sitten stressin ja huonon ruokavalion (työttömänä sitä söi vähän mitä sattuu) takia yli puolet hiuksista. Jonkun verran viimeisen vuoden aikana hiuksia on kasvanut takaisin kun olen syönyt apteekin biotiini ja sinkki -tabletteja. Msm-jauhe kuulemma parantaa huimasti hiustenkasvua ja ihoa sekä auttaa nivelvaivoihin, joita minulla nivelreumaisena jonkun verran on, vaikka sairaus on tällä hetkellä onneksi remissiossa. Onko jollakin kokemusta msm:stä? Vinkkejä annostukseen tai ylipäätään käyttäjäkokemuksia olisi mukava kuulla ennen kuin menen ostamaan.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin joskus sitä jauheena, mutta se oli niin pahanmakuista, etten pystynyt sitä käyttämään. Vaikutuksista en siis osaa sanoa. Mutta jos päädyt ostamaan niin kannattaa ostaa kapseleina tai tabletteina.

Vierailija
2/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:49"]Tilasin joskus sitä jauheena, mutta se oli niin pahanmakuista, etten pystynyt sitä käyttämään. Vaikutuksista en siis osaa sanoa. Mutta jos päädyt ostamaan niin kannattaa ostaa kapseleina tai tabletteina.
[/quote]

Mieluummin jauheena. Ei lisäaineita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen kuulinkin, että se maistuu hirveältä, mutta ei sillä mulle ole väliä. Syön ja juon kyllä hirveänkin makuisia litkuja jos se vaan on joku yksi lasillinen eikä koko ruokavalio, eli ei ongelmaa siinä. Olisi vain kiva tietää, onko siitä ollut apua tai hyötyä muille. Ap

Vierailija
4/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekoitan 2rkl MSM-jauhetta n. 5dl vettä, 1tl sitruunaa ja 1tl hunajaa. Menee alas kakistelematta. Hiukset ovat hidastaneet tippumisvauhtiaan mutta kynnet ovat huomattavasti vahvemmat ja terveemmät. 

Vierailija
5/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:09"]Itse sekoitan 2rkl MSM-jauhetta n. 5dl vettä, 1tl sitruunaa ja 1tl hunajaa. Menee alas kakistelematta. Hiukset ovat hidastaneet tippumisvauhtiaan mutta kynnet ovat huomattavasti vahvemmat ja terveemmät. 
[/quote]

Kauanko olet käyttänyt? Ap

Vierailija
6/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia?

Vierailija
7/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ehdi paljon maistumaan, kun heittää puoli lusikallista vajaaseen puolikkaaseen juomalasilliseen vettä ja heittää huiviinsa ja äkkiä toinen puoli lasia vettä päälle. Hiustenkasvuun ei ole vaikuttanut oikein mitenkään, mutta vuosien polvikivut on hävinneet aika pitkälti kokonaan.

Vierailija
8/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas teelusikallinen siis, käytän iHerb:istä tilattua, jonka suositusannos on noin neljäsosa teelusikallinen muistaakseni.

-8-

Vierailija
9/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä miten niin monien mielestä msm maistuu kamalalle. Minusta se ei taas maistu yhtään milllekkään. Teelusikallisen laitan lasilliseen vettä ja kulautan alas. Mulla auttoi jatkuvaan turvotukseen ja kynnet alkoivat kasvaa vahvempina.

Vierailija
10/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:09"]Itse sekoitan 2rkl MSM-jauhetta n. 5dl vettä, 1tl sitruunaa ja 1tl hunajaa. Menee alas kakistelematta. Hiukset ovat hidastaneet tippumisvauhtiaan mutta kynnet ovat huomattavasti vahvemmat ja terveemmät.  [/quote] Kauanko olet käyttänyt? Ap

[/quote]

Ehkä pari vuotta, aloitin parista teelusikasta ja nostin määrää pikkuhiljaa ruokalusikallisiin. Välillä säännöllisemmin ja välillä unohdin koko jauheen olemassaolon. Nyt kesällä aloitin taas uudelleen kuurin ja hyvin uppoaa ennen aamupalaa. 

Vierailija
11/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että mitä enemmän keho tarvitsee tuota. (puutos) sen pahempaa sen maku on.

Vierailija
12/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa pienellä annostuksella(puoli tl) ja juoda paljon vettä. Msm poistaa kuona-aineita kehosta ja se aiheuttaa monilla päänsärkyä. Vedenjuonti auttaa. Itselläni on myös puhdistusreaktiona tullut ihottumaa. Tuttuni näki painajaisia msm:n aloitettuaan ja jotkut saavat ilmavaivoja alussa.
.
Puhdistusreaktion jälkeen huomasin että ihoni on kimmoisampi ja pehmeämpi sekä kynnet kasvoivat paljon nopeammin.
.
Itse otin msmmmää suoraan lusikalla suuhun ja mehua päälle. Myös jogurtin seassa menee helposti.
.
Suosittelen kokeilemaan ja olemaan kärsivällinen, sillä hyötyjä ei huomaa heti!

n27

Vierailija
13/103 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelten säryt ja kolotukset hävinnyt kokonaan, hiukset ja iho ehkä hieman kohentuneet mutta kynnet yhtä paperia kuin ennenki, tosin työni on kynsille rasittavaa (aloitin hiljan myös biotiinin vahvistamaan kynsiä). Puoli vuotta syönyt nyt, aamuin illoin 1 tl puoleen litraan vettä johon lisään vähän sokeritonta sitruuna- tai marjamehua. Nivelsäryt palaa jos olen pari päivää ilman, joten jatkan jokapäiväistä käyttöä. N36

Vierailija
14/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mielestäni ei maistu millekkään, ostin ja aloitin tänään. Jollakin palstalla oli tällainen väite, mitä pahemmalle maistuu, sitä enemmän elimistö tarvitsee jauheen aineksia??? Mulla nivelvaivoja ja korkea kolesteroli, nyt vaan odotellaan, aloitin tosi pienellä annoksella, noin neljännes teelusikalla.

Vierailija
15/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain, että mitä enemmän keho tarvitsee tuota. (puutos) sen pahempaa sen maku on.

Kuulostaa huonolta kuponkiuutisten markkinointikeinolta.

Vierailija
16/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelsärkyyn reilu rkl pari kertaa päivässä, siis silloin kun kipu vie ilon elämästä. Sit voi loivennella, jossain vaiheessa huomaa ettei tarvi sitä ollenkaan, menee puoli vuotta, vuosikin kunnes taas huomaa tarvitsevansa. Myös närästykseen mahtava, teelusikallinen riittää.

Vierailija
17/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero on lihasten palautumisessa. Aikaisemmin sain joka paikan ihan tajuttoman kipeäksi joka kerta kuntosalilla käynnin jälkeen, enää ei satu. Edelleen huomaa, että jotain on tullut tehtyä edellisenä päivänä, mutta  se kipu ja kankeus on poissa.

Hiustenlähtö on vähentynyt, kynnet on aina olleet vahvat.

Käytän 1-2 tl päivässä sekoitettuna puoleen litraan vettä. Jos otan enemmän, saan kamalan päänsäryn.

Vierailija
18/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteet kyllä lähti kiertoon kunnolla. Vatsa oli sekaisin muutaman päivän, mutta eipä ole enää tarvinut kärsiä turvotuksesta. Rinnat myös turposi noin yhden kuppikoon tuota syödessä. Pienenivät kyllä takaisin heti lopettamisen jälkeen :D

Vierailija
19/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin joskus sitä jauheena, mutta se oli niin pahanmakuista, etten pystynyt sitä käyttämään. Vaikutuksista en siis osaa sanoa. Mutta jos päädyt ostamaan niin kannattaa ostaa kapseleina tai tabletteina.

Ai, mun mielestä se on ihan ok makuista. Ei tuota nyt janoonsa juo, mutta ihan menee irvistelemättä. Vähän tulee mausta mieleen ehkä joku poresärkylääke.

Ja joo, kynnet kasvaa huimaa vauhtia ja on vahvemmat, hiuksissa en niinkään ole huomannut muutosta entiseen reilun vuoden aikana.

20/103 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se kyllä toimii todistetusti. Sillä on iät ajat hoidettu hevosia (niveliä ym.) ja ei kai nyt eläimiä kannata millään lumelääkkeillä hoitaa? Mun mielestä paras todiste aineen tehosta.

Itselläni on pussillinen jauhetta kaapissa, mutta en ole saanut litkittyä sitä kamalan maun vuoksi. Nostanpa pussin pöydälle, jos vaikka alkaisin mehun kanssa yrittään..