Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?

Vierailija
06.04.2022 |

Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaosan poisto 

tämä suojaosan poisto on ollut hallitukselta yksi typerimmästä päästä ottaa se pois!

Vierailija
142/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula omalla alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen niin kömpelö sosiaalisesti. 

Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.

Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.

Ihmisillä on aika tiukat normit millainen saa olla ja millainen ei.

N31

Sama täällä. Olen vieläpä kouluttautunut asiakaspalvelukeskeiselle asiantuntija alalle ja ihan rehellisyyden nimissä uskon että tämä vaikuttaa tulevaan palkkaani helposti jopa 2000 euroa kuukaudessa. tulen varmaan saamaan alle 3000 euroa palkkaa, mutta jos pääsen piakkoin töihin. Jos olisin sosiaalisesti taitava, minusta tulisi urani alkuvaiheessa jo asianajaja ja saisin varmaan yli 5000 euroa kuussa.. Tiedän olevani pätevä mutta olen sosiaalisesti melko kömpelö mikä saa minut välttelemään sosiaalisia tilanteita ja olen lapsuudesta asti vetäytynyt syrjään jne. En siis näe työllistymistilannettani toivottomana, pikemminkin realistisesti asiaa ajattelen.

Monesti olen miettinyt että pelkillä sosiaalisilla taidoilla pääsee moneen työhön ja se on tärkeämpää kuin mikään asiantuntemus. Siitä huolimatta olen kehittänyt asiantuntemustani sosiaalisten taitojen kehittämisen kustannuksella.

Vierailija
144/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin hyväpalkkaisesta työstä koska työmäärä oli ihan sairas eikä helpotusta ollut näköpiirissä, pöinvastoin. Päällimmäinen syy oli kuitenkin esihenkilöni ilkeä/toksinen persoona jonkalaista en ole koskaan joutunut kokemaan. En osannut / uskaltanut enää työskennellä hänen alaisenaan. En voi sietää sellaista kohtelua.

Oli pakko jättää koko yritys kun muutakaan ei löytynyt.

Nyt olen työtön ja pelottaa saanko enää näillä ikävuosilla koskaan sellaista työtä mitä oikeasti haluaisin ja mikä kiinnostaa.

Kuulostaa tutulta. Otin myös loparit kun työilmapiiri kävi huonokai. Pidin työstäni mutta johdolle oli tärkeämpää palaverit ja kokoukset kuin työnteko. Lähdin sitten kun alkoivat teettää toisten hommia. Mites ne omat työt... No ne kärsi. Uusi määräaikainen alkoi melkein heti ja 16 kuukautta tuli työputkeksi siinä. Määräaikaisia ja vuokratöitä on ollut joka vuosi, erääseen paikkaan en enää mene pöljän esimiehen takia. Tai voin mennäkin jos hän on poissa, lomilla tai jossain. On varaa kieltäytyä, tekijöitä riittää.

Vierailija
145/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin hyväpalkkaisesta työstä koska työmäärä oli ihan sairas eikä helpotusta ollut näköpiirissä, pöinvastoin. Päällimmäinen syy oli kuitenkin esihenkilöni ilkeä/toksinen persoona jonkalaista en ole koskaan joutunut kokemaan. En osannut / uskaltanut enää työskennellä hänen alaisenaan. En voi sietää sellaista kohtelua.

Nyt olen työtön ja pelottaa saanko enää näillä ikävuosilla koskaan sellaista työtä mitä oikeasti haluaisin ja mikä kiinnostaa.

Kuulostaa tutulta. Otin myös loparit kun työilmapiiri kävi huonokai. Pidin työstäni mutta johdolle oli tärkeämpää palaverit ja kokoukset kuin työnteko. Lähdin sitten kun alkoivat teettää toisten hommia. Mites ne omat työt... No ne kärsi. Uusi määräaikainen alkoi melkein heti ja 16 kuukautta tuli työputkeksi siinä. Määräaikaisia j

luulis että jossain toimistotyössä olisi erittäin helppoa ja mukavaa olla töissä. eri asia olla jossain tuotannossa ja tehdä 3 henkilön työt ja uupua lopullisesti

Vierailija
146/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosan poisto 

tämä suojaosan poisto on ollut hallitukselta yksi typerimmästä päästä ottaa se pois!

Loivat kannustinloukun.

Vierailija
147/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla kotirouvana, kun mies tienaa niin hyvin. Toki otan sitten palautuksena miehen maksamista veroista työttömyyskorvaukseni. Jos Suomessa olisi perheverotus, ja puolisolla laillinen elatusvelvollisuus, en olisi työttömänä työnhakijana.

Vierailija
148/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Olen ollut työelämässä vuodesta 1989 alkaen ja nyt en enää kelpaa. Puoli vuotta olen etsinyt duunia. 

Vierailija
149/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä. Olen ollut työelämässä vuodesta 1989 alkaen ja nyt en enää kelpaa. Puoli vuotta olen etsinyt duunia. 

tiedän tutun joka on ollut kohta 8 vuotta työtön. ja ikää kun on yli 50+ 

Vierailija
150/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Otin myös loparit kun työilmapiiri kävi huonokai. Pidin työstäni mutta johdolle oli tärkeämpää palaverit ja kokoukset kuin työnteko. Lähdin sitten kun alkoivat teettää toisten hommia. Mites ne omat työt... No ne kärsi. Uusi määräaikainen alkoi melkein heti ja 16 kuukautta tuli työputkeksi siinä. Määräaikaisia j

mikä teitä toimistoihmisiä vaivaa kun valitetta ihan turhaan jos työ on kevyttä ja mukavaa, luulisi teidän olevan onnellinen ettei tarvitse jotain tuotanto-paskahommaa tehdä ja palaa loppuun. 

Vierailija
151/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kuin yksi syy työttömyyteen, vittuilu tälle tomppeleiden pyörittämälle yhteiskunnalle.

Nyt sen jo voi tunnustaa. Pankki kusetti, laittoivat maksumieheksi kaverin veloille, minulle ei kerrottu velkajärjestelystä mitään ennen kuin oli myöhäistä. En saanut mistään apua kun olisin tarvinnut lasteni tapaamisongelmissa. On lakeja mutta niitä ei noudateta. Lähdin töistä ja määräaikaisilla sopimuksilla tai vuokrakeikoilla olen ollut vuosia ja kassan rahoilla enimmäkseen viime aikoina. Eiköhän nyt olla sujut. Töihin lähden aina jos joku pyytää. Itse haettuihin ei palkata.

Vierailija
152/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustinloukku. Tuet on suuremmat kuin se palkka mitä saisin töistä.

Melkoisen huonoa palkkaa alalta saat.

Vierailija
153/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään parannettavissa olevaa syytä ei ole. Yksinkertaisesti vapaiden työpaikkojen määrä on hyvin pieni ja hakijoita valtavasti.

Vierailija
154/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan olla kotirouvana, kun mies tienaa niin hyvin. Toki otan sitten palautuksena miehen maksamista veroista työttömyyskorvaukseni. Jos Suomessa olisi perheverotus, ja puolisolla laillinen elatusvelvollisuus, en olisi työttömänä työnhakijana.

Joskus oli puolisoiden yhteisverotus ja lapsivähennykset. Meidänkin faija maksoi vain 8% veroa joinain vuosina kun äiti oli kotona. Helpotti perheen rahatilannetta kummasti. Äiti meni töihin tehtaaseen kun me pärjättiin keskenään.

Vierailija
155/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakituinen työntekijä.

Silti minut lomautetaan kortistoon jouluksi ja kesäksi. Näin lähemmäs 10 vuotta. Kun olen työssä, palkka on kuitenkin yli 3000e.

Kiitos onnettoman hallituksemme, tällainenkaan tilanne ei riittänyt, vaan tilanne kurjistuu entisestään kiitos leikkausten.

Voin siis todeta, että suurin syy on hallitus ja toinen on työpaikkani itse. En uskalla lähteä koska töitä on todella hankala saada, en uskalla lähteä uudelle alalle, koska pelkään joutuvani kokoaikaisesti työttömäksi.

Tässä löysässä hirressä sitten varmaan ollaan varmaan loputtomiin.

Vierailija
156/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto

Vierailija
157/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Otin myös loparit kun työilmapiiri kävi huonokai. Pidin työstäni mutta johdolle oli tärkeämpää palaverit ja kokoukset kuin työnteko. Lähdin sitten kun alkoivat teettää toisten hommia. Mites ne omat työt... No ne kärsi. Uusi määräaikainen alkoi melkein heti ja 16 ku

Omalla kohdalla ei ollut kysymys huonopalkkaisesta ja kevyestä toimistotyöstä vaan teollisuuden huoltotöistä. Kun teet kunnolla ja hyvin, jää aikaa istuskella, ei arvosteta, laiskottelevat. Kun teet huonosti ja koneet hajoaa, juokset pää märkänä ja kiroilet, olet sankari. Jostain syystä omia tekijöitä ei arvostettu, vuokratyöläisiä kyllä. Siksikin vuokratyöt on mukavia. Ei tarvi vääntää. Jos asiakas haluaa että työ tehdään kunnolla, saat kaiken tarvittavan eikä tunneista kitistä.

Vierailija
158/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit tehdastyöt keskitetty ulkomaille tai suuriin kaupunkeihin, ne vähät mitä vielä on.

Kaikilla ei ole resursseja kouluttaa itseään pitkälle, monista eri syistä. Näille jää samat alat joihin työllistetään paljon maahanmuuttajia;myyjät, siivoojat, logistiikka,varastot jne.

Sitten on korkeakoulutetut, heille riittää töitä ja on valinnanvaraa.

Tästä välistä puuttuu kokonaan vielä 80-luvulla paljon työllistäneet tehdastyöt

Vierailija
159/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto joka aina iski ennemin tai myöhemmin, nöyryyttävää ja joskus tiesi potkujakin.

Vierailija
160/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustinloukku. Tuet on suuremmat kuin se palkka mitä saisin töistä.

Tämän vuoksi on hyvä, että työttömyysturvaa tullaan laskemaan kuten myös muita sosiaalietuja. Ei viitsisi kovin montaa lusmua verovaroilla elättää. Aikansa lusmuiltuaan ovat sitten köyhiä eläkeläisiä, kun eläkekertymä on pieni. Ja taas tarvitaan täydentävää eläkettä verovaroista maksettavaksi. En arvosta noin näköalatonta ja laiskaa toimintaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä