Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?

Vierailija
06.04.2022 |

Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?

Kommentit (219)

Vierailija
121/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmat. Nykyään ei pääse enää eläkkeelle vaikka miten hullu olis. No katotaan kun saan seuraavan työpaikan että miten käy. Parhaani yritän tottakai, joskus jopa yli, mutta sitten...

Vierailija
122/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei palkkaa minua, koska olen niin ujo. Änkytän jotain noloja kaksisanaisia vastauksia ja helotan tulipunaisena. Olen niin paniikissa, että olen pyörtyä. Olen alkanut itsekin uskoa huonommuuteeni ja kelvottomuuteeni.

Siinä kohtaa kun alkaa tiedostaa itsensä ja myöntää itselleen miten asia on, voi alkaa tekemään asialle jotain mitä tehtävissä on. Älä turhaan kanna häpeää itsestäsi.  

Kyllä ihmisten pitäisi nykyään olla avarakatseisempia ja antaa muiden vaikka punastella ja änkyttää tai täristä. Sellasta se on. Me ollaan erilaisia. Vähitellen ne erilaiset oireetki katoaa ku jokaista erilaista käyttäytymisen piirrettä ei panna suurennuslasin alle. Jos ihminen osaa hoitaa työnsä, mitä välii sen sosiaalisella kömpelyydellä? Yhteiskunta ja ihmiset itse aiheuttavat toisten pahan olon.

Helppo väittää noin ja olla olevinaan avarakatseinen, mutta olen ihan varma, että jos menisit lääkärille, joka tuijottaisi vain lattiaan, mumisisi erittäin hiljaisellä äänellä (silloin kun yleensä saisi mitään suustaan ulos) ja säpsähtelisi kysymyksiäsi, niin tuskin tuntisit saavasi asianmukaista hoitoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian Wanha

Vierailija
124/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljo asioita mitä en saa tehtyä ja hoidettua, syytä siihen en oikeen tiedä, sociaalinen pelko ainaki

Uskon, että elämässäsi on ihmisiä jotka ovat aina tukenasi, kävi miten kävi. Kannattaa yrittää jotain pelosta huolimatta, jos hommat ei mene putkeen niin maailmanloppu siitä ei koidu. Itsellä on menneet asiat useinkin perseelleen, mutta aina on päästy eteenpäin ihan jees. Elämä ei ala jos ei uskalla tehdä mitään ikinä. Kaikki eivät toki sopeudu yhteisöihin, mutta kokeile edes.

Tsemppiä!

Vierailija
125/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsi.

Vierailija
126/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan "hienous". Muuten olisin jo raivannut tieni vakipaikkaan. Olen liian "hieno" ihminen nuoleskellakseni heitä jotka voisivat minua auttaa tai ajaakseni muilla tavoin omaa asiaani röyhkeästi. Mielestäni minut pitäisi huomata työpanokseni vuoksi muutenkin ja vakinaistaa minut.

Olen niitä maan hiljaisia joista aina kovasti tykätään ja joita kehutaan, mutta jotka sivuutetaan kun tulee aika päättää, kuka otetaan. Nössö?

Vierailija
127/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettavissa oleva sairaus, paitsi että ketään ei kiinnosta hoitaa.

Vierailija
128/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu. Kaikki mitä hankin yli minimitulon menee ulosotossa elatustukeihin. Tein kolme vuotta sairaanhoitajan hommia, jolloin LaSu haastoi käräjille ja otti pois palkkani. Huostaanotto on pysyvä eikä se mitään tekemällä lopu. Itse asiassa saan tavata lapsiani nyt useina viikonloppuina kuukaudessa, kun töissä ollessani tapasin vain kerran kuukaudessa. Kelan tuet menee sosiaalipalveluille tai mahdolliset keikkatyötulot. En usko, että lapsenikaan työllistyvät tai edes opiskelevat, sillä miksi palkita yhteiskuntaa siitä miten se meitä kohtelee?

Vierailija
129/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona.

Vierailija
130/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu. Kaikki mitä hankin yli minimitulon menee ulosotossa elatustukeihin. Tein kolme vuotta sairaanhoitajan hommia, jolloin LaSu haastoi käräjille ja otti pois palkkani. Huostaanotto on pysyvä eikä se mitään tekemällä lopu. Itse asiassa saan tavata lapsiani nyt useina viikonloppuina kuukaudessa, kun töissä ollessani tapasin vain kerran kuukaudessa. Kelan tuet menee sosiaalipalveluille tai mahdolliset keikkatyötulot. En usko, että lapsenikaan työllistyvät tai edes opiskelevat, sillä miksi palkita yhteiskuntaa siitä miten se meitä kohtelee?

Hyvin sanottu. Toivon sulle kaikkea hyvää. Älä anna tämän Lastensuojelun jne murskata sinua. Olet arvokas tyyppi, joka saa vielä tilaisuuden loistaa kun se aika tulee. Sitten voit olla ylpeä kun kävit kaiken paksan läpi.

Vierailija
131/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen niin kömpelö sosiaalisesti. 

Omasta mielestä käyttäydyn normaalisti mutta tiedän, että musta saa jotenkin omituisen kuvan. Ei mitään radikaalia, mutta en vaan käyttäydy kuten muut. Naurahdan väärässä kohtaa, tuijotan poispäin tai katson silmiin väärällä tavalla. Vastaan ja kysyn vääriä asioita. Siinäpä ne.

Tähän asti olen työllistynyt tuurilla ja suhteilla. Nyt en usko enää saavani töitä.

Ihmisillä on aika tiukat normit millainen saa olla ja millainen ei.

N31

En vähättele kokemiasi ongelmia, mutta oletko miettinyt mitä kaikkea voisit tehdä. On varmasti töitä, joissa pärjäisit hyvin. Paljon riippuu myös työpaikan ilmapiiristä. Sallitaanko jokaisen olla sellainen kuin on.

Kyllä. Olen yrittänyt olla normaali. Mutta eihän se onnistu. Käyttäytymiseni on sitten vieläkin tönkömpää jos alan miettimään liikaa miten käyttäydyn tai ilmaisen asiat. 

Sehän se onkin, että olen kyllä tehokas ja osaava tekijä alallani. Mutta kyllähän mä sen ymmärrän, että jos paikasta kilpailee minä ja joku sosiaalinen ja normaali ihminen niin tottakai se toinen saa paikan.

edellinen

Olisin voinut kirjoittaa ihan samanlaisen tekstin!

Olen kömpelö, varsinkin haastatteluissa ja kaikkein eniten nettihaastatteluissa, joten haastattelukutsuista huolimatta paikat jäävät saamatta.

"Ole vain oma itsesi!" ei todellakaan toimi, mutta myös "haastattelija huomaa epäaitouden!". Yritä nyt siinä sitten.

Mulla on sama homma! Olen kyllä nyt osa-aikaisesti töissä mutta siellä on tosi vaikeaa kun tuntuu että ihmisillä on niin vaivautunut olo aina mun seurassa ja toisaalta en jaksa edes skarpata ja esittää kun työsuhde on vain kesän loppuun.

Vierailija
132/219 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolleista ei kannata välittää, ne tuskin itsekään tekee muuta kuin nostaa tukia ja vetää lonkkaa.

Vierailija
133/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismi. Muusta rasismista jauhetaan eduskuntaa myöten, mutta ikärasismi on tabu.

Vierailija
134/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

postin tekemät jatkuvat, toistuvat palkanalennukset, kymmeniä prosentteja huonosta alkupalkasta...

Ei ollut enää varaa käydä töissä.

Asiat vaiettiin julkisuudesta. PAU, ammattiliitto hyväksyi KAIKKI palkanalet -> oma lopputilin ottaminen johti 7 kk karenssiin. Moni, moni otti loparit.

Sylkisin naamaan eräitä poliitikkoja, jotka palkittiin hienoilla viroilla 2019, jos sattuisivat kohdalle.

Miten/mistä voi saada 7kk karenssin?

Vierailija
135/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset on jo liian vanhoja. Jos valmistut 25 v, ei paljon työikään jää. Miksei kukaan puutu?

Vierailija
136/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

postin tekemät jatkuvat, toistuvat palkanalennukset, kymmeniä prosentteja huonosta alkupalkasta...

Ei ollut enää varaa käydä töissä.

Asiat vaiettiin julkisuudesta. PAU, ammattiliitto hyväksyi KAIKKI palkanalet -> oma lopputilin ottaminen johti 7 kk karenssiin. Moni, moni otti loparit.

Sylkisin naamaan eräitä poliitikkoja, jotka palkittiin hienoilla viroilla 2019, jos sattuisivat kohdalle.

Mitkä hienot virat? koska tällänen postin palkan alennus on teille tullut? lähtikö moni ovet paukkuen?

Vierailija
137/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaosan poisto 

Vierailija
138/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä/vaivat! 60v on mittarissa! Työelämää takana lähes 40v.

Jep. Minulle on suoraan sanottu että eivät ottaneet töihin kun oli annettu ohje ottaa nuorempia hakijoita. Eipä tää nyt haittaa, kesällä mennään sinne taas huoltohommiin.

Vierailija
139/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkous.

Vierailija
140/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttautunut, mutta ei ole työtä tarjota. Etsin itsekin, ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä