Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?
Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?
Kommentit (219)
Työkyvyttömyys. Minulla on useamman lääkärin lausunto työkyvyttömyydestä ja työkyvyttömyyseläkettä on haettu. Mutta koska työttömien eläkehakemukset hylätään ihan liukuhihnalta, niin en ole päässyt eläkkeelle. Kaikille työttömien irvijöille toivoisin samat sairaudet ja toiminnan rajoitteet kuin itselläni. Siinä sitten saisitte kokea mitä elämä voi olla, työnteko ei missään tapauksessa onnistu, mutta eläkkeelle et pääse ja kaikki sairaudesta aiheutuvat haitat. Nauttikaa. Enää en edes väitä olevani hyvä ihminen.
Ikä, 59. Suhteiden puuttuminen, huono itsetunto ja eräänlainen sosiaalisten tilanteiden osaamattamuus. Olen miettinyt, että olenkohan asperger tms. kun en pärjää sosiaalisissa tilanteissa, olen vähän outolintu. Alani on hoitoala, siltikään en löydä töitä.
En ole koskaan ollut työtön, ei hyvät ihmiset joudu työttömäksi. Luuserit vain.
Olen nyt hyvällä eläkkeellä, tein töitä hyvällä palkalla 43 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut työtön, ei hyvät ihmiset joudu työttömäksi. Luuserit vain.
Olen nyt hyvällä eläkkeellä, tein töitä hyvällä palkalla 43 vuotta.
Mutta et osaa lukea kysymystä..?
Ei ole auki sellaisia paikkoja mihin voisin hakea. Kaikkiin paikkoihin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
Yt ja potkut. Työttömyys alkaa syyskuun alussa. Katellaan sitten miten kauan työttömänä.
En saanut valmistumispaperia ulos. Lähipiiri ei tukenut. Suomen yhteiskunta tuijottaa liikaa valmistumispaperiin. Vaikka olisit kuinka älykäs ja osaavainen, ei sinua kelpuuteta töihin ilman ammattia.
Toista se oli ennen, parin kuukauden kurssituksella pääsit vakituisiin hyväpalkkaisiin töihin vuosikymmeniksi. Nyt nämä boomerit syyllistävät nuorempiaan työttömyydestä. Odotan, että nuo ymmärtämättömät peeaskat potkaisevat tyhjää.
Tulevaisuus on nuorissa. Äänestäkää nuoria ihmisiä päättäjäksi. Älkää kuitenkaan ketään pullasorsaa !
Työssäkäynnin kulut nousivat palkkaan nähden kohtuuttomiksi, ja lisäksi työtehtävät ja työvuorojen ajankohdat muuttuivat työnantajan direktio-oikeudella huomattavasti kuormittavammiksi. Työnantaja ei suostunut ehdottamaani osa-aikaistamiseen tai vuorotteluvapaaseen, eikä antanut hyvin perusteltua maltillista palkankorotusta. Koin, että jos olisin jatkanut työssäni, olisin joutunut venymään äärirajoilleni, ja pieni palkkani ei olisi riittänyt enää edes vaatimattoman elintasoni ylläpitämiseen.
En aio jäädä pitkäksi aikaa työttömäksi, vaan opiskelen uuden ammatin ja/tai elätän itseni yrittäjänä. Muutama kuukausi siihen kuitenkin menee, että saan asiat järjestettyä. En koe huonoa omatuntoa opiskelusta työttömyyskorvauksen voimin, jos sellainen vaan järjestyy.
olen sairaalloisen ujo ja huono sanallisesti, ei paljon työkokemusta ja vain yksi koulutus
syyseuraus kirjoitti:
En saanut valmistumispaperia ulos. Lähipiiri ei tukenut. Suomen yhteiskunta tuijottaa liikaa valmistumispaperiin. Vaikka olisit kuinka älykäs ja osaavainen, ei sinua kelpuuteta töihin ilman ammattia.
Älykäs ja osaavainen saa paperit ulos, vaikka olisi orpo ilman lähipiiriä. Ehkä et pääse töihin, koska selittelet omat puutteesi muiden viaksi.
Vaaditaan työkokemusta ja kuinka ihmeessä voin saada työkokemusta, jos en pääse näyttämään taitojani? Kohta vuosi valmistumisestani Tradenomiksi ja varmaan sata hakemusta laitettu, haastatteluihin päästy mut sit todetaan että kiitos, mutta ei kiitos. Että kannatti joo ottaa kesäkursseja, ois kait pitänyt hommiin mennä enemmin, mut aatelin syventää osaamistani :D
Suurinta kun kysyttiin niin kapitalistinen talousjärjestelmä (joka ei voi toimia ilman tiettyä määrää työttömiä).
Työperäinen sairaus. Reilu kk ollut työttömänä.