Suurin yksittäinen syy työttömyyteesi?
Jos pitäisi nimetä vain yksi syy työttömyyteesi, mikä se olisi?
Kommentit (219)
firma meni nurin typerän johtajan takia.no eipä se mitään uusia työpaikkoja on ja vaihdoin lennossa toiseen.ei päivääkään ilman työtä.
Vierailija kirjoitti:
Näytän hirveältä kuvissa/kamerassa ja nykyään melkein aina on työnhaussa se videokysymyksiin vastaaminen tai jopa videoesittely itsestä jo lähetystä lähettäessä, en pärjää näissä.
Aiemmin töihin pääsi paljon helpommin ja haku oli nopeampi prosessi, yleensä YKSI haastattelu ja sen jälkeen tehtiin valinnat. Nyt jo kaupan kassalle pitää ensin tehdä videoesittely, sen jälkeen Teams-haastattelu, sitten live-haastattelu, tämän jälkeen psykologiset testit ja mahdollisesti vielä työnäyte.
Olen myös huomannut tämän. Nykyisin on pelkkä työnhaku tehty niin turhauttavaksi prosessiksi että vähemmästäkin lannistuu.
2 kertaa olen saanut potkut YT-neuvotteluissa. Tein mielestäni työt silti hyvin, en ollut pois töistä, joustin aina ja autoin muita ja kun jo 2 kertaa potkut tullut niin kyllä se syö itsetuntoa. Samaan aikaan johtajat porskuttaa hyvine palkkoineen. Jäänyt todella huono kuva työelämästä. Työntekijöiltä vaaditaan joustamista, työolot kiristyy koko ajan, vahditaan koko ajan, järkyttävä kiire ja painostus ja kiitokseksi saa irtisanomisen.
Vierailija kirjoitti:
2 kertaa olen saanut potkut YT-neuvotteluissa. Tein mielestäni työt silti hyvin, en ollut pois töistä, joustin aina ja autoin muita ja kun jo 2 kertaa potkut tullut niin kyllä se syö itsetuntoa. Samaan aikaan johtajat porskuttaa hyvine palkkoineen. Jäänyt todella huono kuva työelämästä. Työntekijöiltä vaaditaan joustamista, työolot kiristyy koko ajan, vahditaan koko ajan, järkyttävä kiire ja painostus ja kiitokseksi saa irtisanomisen.
Ja ne johtajat ja sun muut toimarit saavat "kannustinbonuksia" ja kultaisia kädenpuristuksia. Jopa sen jälkeen kun ovat vetäneet koko firman lunastuskuntoon.
Ei ole kokemusta, eikä kukaan halua kouluttaa.
PersKokkarehallitus. Ennen sitä fasistijengiä oli aina työtä ja toimeentuloa. Syötiinkin päivittäin. Nykyään varmasti vain lapset koulupäivinä.
Minä.
Itse olen mahdollisuuteni pilannut. Kaikki syy on minussa.
Minä itse. On paska itsetunto ja huijarisyndrooma. En osaa myydä tai kehua itseäni.
T: tyhmä korkeakoulutettu
Vierailija kirjoitti:
Minä itse. On paska itsetunto ja huijarisyndrooma. En osaa myydä tai kehua itseäni.
T: tyhmä korkeakoulutettu
En mäkään osaa itseäni myydä. Tiedän mihin kykenen, eikä luonne anna periksi, että alkaisin valehtelemaan. Oon vaan liian tyhmä luovuttamaan.
T. 140+äo
Kouluttauduin alalle, jolla piti olla ihan hyvät palkat ja ihan hyvä työtilanne, mutta valmistuessani vastavalmistuneille ei ollut juurikaan töitä joissa olisi päässyt kehittymään "uraputkessa" parempiin positioihin ja nyt 15 vuotta myöhemmin ei ole paikkoja meille keskitason tekijöille jotta pääsisimme korkeamman tason rooleihin. Ikäiseni ja tasoiseni alan tekijät ovat joko harvoissa hyväpalkkaisissa hommissa, kilpailevat samoista harvoista asiakkaista freelancereina tai sitten hakevat epätoivoisina koululaisten kanssa jotain harjoittelu- ja kesätöitä.
Synnynnäinen sairaus josta tuli luuvaurioita ja kärsin selkä- ja jalkakivuista, invalidi siis olen mutten saa mitään invalidirahaa. En ole koskaan saanut vaan maksan kaikki hoidot itse työmarkkinatuestani. -Nainen 58v-
Ikä ei ole syy työttömyyteen vaan se on törkeä ikäSYRJINTÄ!
Ei ole sukulaisia päättävissä asemissa tuolla työelämäån sektoreilla. Muutoin tulisi ilman CV:tä valituksi mihin hyvänsä rooliin. Mikä tietysti näkyykin työn jäljessä ja siinä, ettei maassa ole ollut kasvua 30 vuoteen.
Anteliaana minulla on posketon halu antaa muiden tehdä työt.
Näytän hirveältä kuvissa/kamerassa ja nykyään melkein aina on työnhaussa se videokysymyksiin vastaaminen tai jopa videoesittely itsestä jo lähetystä lähettäessä, en pärjää näissä.
Aiemmin töihin pääsi paljon helpommin ja haku oli nopeampi prosessi, yleensä YKSI haastattelu ja sen jälkeen tehtiin valinnat. Nyt jo kaupan kassalle pitää ensin tehdä videoesittely, sen jälkeen Teams-haastattelu, sitten live-haastattelu, tämän jälkeen psykologiset testit ja mahdollisesti vielä työnäyte.