Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaina jään eläkkeelle pitkän työuran jälkeen ja olen saanut kaiken: omakotitalon, kaksi kappalein hienoja autoja, mökin halutun järjen rannalta, lapsia ja lapsenlapsia. Niin moni sanaan aikaan koulussa ollut ei ole saanut mitään!

Vierailija
06.04.2022 |

Moni asuu heistä edelleen vuokralla ja nostaa tukia jne. Täysin epäonnistuneita silmissäni. Omaa elämääni kuvaa sana menestys. Kaikessa, mihin ryhdyin, myös menestyin. Nyt on aika nauttia tämän menestyksen hedelmiä eläkepäivien levossa. Madeira jo siintää. :)

T. 64 v

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinuakaan kukaan muista sadan vuoden kuluttua.

Vierailija
82/143 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kans samantasoinen (ehkä hieman parempikin?) huippumenestyjä. Jäin viimevuoden lopulla eläkkeelle (yli 60) ja rahaa on, tosi paljon: Omakotitalot, Porschet löyttyy,  juu neim it. Elikkä tosi sivistynyt ja kansainväline olen. Mukava kuulla, että hieman samankaltaisia av-palstoilla. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen kysymys: onko mitään syytä, miksi et olisi minulle kateellinen?. Rehellinen vastaus!

Vierailija
84/143 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään noista. Olen säästänyt palkkaa mukavasti pörssiin vuosien varrella ja voin mennä minne itse haluan, mikään ei ole kahleena.

Vierailija
85/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on on näin epävakaat ajat ja sodan uhkakin, niin tuli mieleen, että minkälaisen avauksen teet sen jälkeen, kun olet menettänyt kerralla nuo kaikki avauksessa luettelemasi saavutuksesi , minkä eteen olet koko ikäsi uurastanut. Mitä jää käteen? Miten meinasit selviytyä ilman niitä?

Vierailija
86/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on elänyt ihan tavallisen elämän, tuollaistahan monella on 64 v iässä etenkin  pääkaupungin ulkopuolella. Suurin osa yli 60v tutuistani elää tuollaista elämää, joskin osa jatkaa edelleen työelämässä, koska nauttii työstään. Miksi pitäisi halveksia niitä, jotka ovat viitsineet tehdä töitä ja maksaneet niin neuvolapalvelumme kuin nykyiset pitkät perhevapaatkin?

Tunnen runsaasti noin 30v ikäisiä, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä ja joiden elämä romahti koronan takia: matkustelu ei enää ollutkaan helppoa ja halpaa. Ikuiset opiskelijat ihmettelevät, pitääkö oikeasti osata jotain valmistuttuaan, kun ei tiedä, mitä haluaa tehdä työkseen. Moni yli 60v ei miettinyt noin, he tiesivät, että elääkseen on tehtävä töitä.

Vierailija
87/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

einari kirjoitti:

Nyt on on näin epävakaat ajat ja sodan uhkakin, niin tuli mieleen, että minkälaisen avauksen teet sen jälkeen, kun olet menettänyt kerralla nuo kaikki avauksessa luettelemasi saavutuksesi , minkä eteen olet koko ikäsi uurastanut. Mitä jää käteen? Miten meinasit selviytyä ilman niitä?

Mieti, millaista sinun elämäsi olisi ollut, jos ap ei olisi käynyt töissä ja maksanut veroja. Sinulla ei olisi koulutusta, terveydenhoitoa, ei välttämättä edes ruokaa tai asuntoa.

Vierailija
88/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Itselläni menee vielä muutama vuosi ja sitten sama homma.

Kyllä se turvaa tuo kun on varallisuus kunnossa. 

Vierailija
89/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea

Vierailija
90/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mjaaa. Minä jäin eläkkeelle 32 vuotiaana ja olen saanut 64 ikävuoteen mennessä rentoutua 32 vuotta, jotain mitä sinä et ikinä tule saamaan.

En ole ap mutta kamalinta elämässä olisi ollut 32v:nä jääminen eläkkeelle kituuttamaan köyhyysrajalla.

Mun taloudellinen vakauteni ja parhaat saavutukset elämässä alkoi vasta noilla vaiheilla. Paljon olisi jäänyt elämättä ja kokematta "lepäillessä". Olen ihan liian aktiivinen ja eläväinen makoilemaan.

Vierailija
91/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

einari kirjoitti:

Mieti, millaista sinun elämäsi olisi ollut, jos ap ei olisi käynyt töissä ja maksanut veroja. Sinulla ei olisi koulutusta, terveydenhoitoa, ei välttämättä edes ruokaa tai asuntoa.

Jos on oikeuksia, niin on myös velvollisuuksia, jotka jokaisen tulee hoitaa omien kykyjensä ja resurssiensa mukaisesti.  Ei ne verot ole minultakaan jääneet maksamatta.

Ps. Viestini meni ohi ainakin sinulta, että hujahti.

Vierailija
92/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuuko vielä píllu?

Vierailija
93/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta nauratti tuo otsikon "halutun järjen". Kyllä, väsyttää.

Vierailija
94/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanimmat asiat maailmassa ovat ilmaisia.

Vierailija
95/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, voit sitten laulella Elämältä kaiken sain ja Gracias a la vida. :-D

Vierailija
96/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt viitsikö inttää tuon järjettömän kanssa.

Vierailija
97/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen kysymys: onko mitään syytä, miksi et olisi minulle kateellinen?. Rehellinen vastaus!

Minäkin olen eläkkeellä pitkän työuran jälkeen. Ostin jo aikoinaan kesämökin ja myin sen pois n. 20 vuotta sitten, koska en enää nähnyt mitään järkeä ajaa johonkin viettämään aikaa vain sen takia, koska mökki. Omakotitalokin oli ja sehän se vasta onkin varsinainen riesa. Nurmikon leikkausta, pensasaidan säätämistä, maalaamista, huoltamista, lumitöitä, yms. Myin pois.

Nyt asun vuokra-asunnossa ja mietin mitä minun pitäisi tehdä talon myynnistä tulleella rahalla. Olen vihdoinkin tajunnut kerrostaloasumisen huolettomuuden ja kun autokin on hyvä, elämä hymyilee. Raha on vain vaihdon väline ja kun sitä on riittävästi, miksi sitä pitäisi kerätä enemmän? Se ei tuo onnellisuutta, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi olla kateellinen.

Minun mielestäni statussymbooleilla elvisteleminen on sivistymätöntä ja henkisesti köyhää mauttomuutta.

Vierailija
98/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli tai ei, mutta nauratti. AP:n aloituksesta tuli mieleen Vesa-Matti Loirin Hyvää puuta. Vastaa myös tähän kateellisuuskysymykseen. Hyviä eläkepäiviä!

Vierailija
99/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen eläkkeellä pitkän työuran jälkeen. Ostin jo aikoinaan kesämökin ja myin sen pois n. 20 vuotta sitten, koska en enää nähnyt mitään järkeä ajaa johonkin viettämään aikaa vain sen takia, koska mökki. Omakotitalokin oli ja sehän se vasta onkin varsinainen riesa. Nurmikon leikkausta, pensasaidan säätämistä, maalaamista, huoltamista, lumitöitä, yms. Myin pois.

Nyt asun vuokra-asunnossa ja mietin mitä minun pitäisi tehdä talon myynnistä tulleella rahalla. Olen vihdoinkin tajunnut kerrostaloasumisen huolettomuuden ja kun autokin on hyvä, elämä hymyilee. Raha on vain vaihdon väline ja kun sitä on riittävästi, miksi sitä pitäisi kerätä enemmän? Se ei tuo onnellisuutta, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi olla kateellinen.

Tämä! Rikas ja köyhäkin voi olla monella muullakin tavalla kuin vain rahallisesti.

Minun mielestäni statussymbooleilla elvisteleminen on sivistymätöntä ja henkisesti köyhää mauttomuutta.

Vierailija
100/143 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Rikas ja köyhä voi olla monella muullakin tavalla kuin vain rahallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme