Perjantaina jään eläkkeelle pitkän työuran jälkeen ja olen saanut kaiken: omakotitalon, kaksi kappalein hienoja autoja, mökin halutun järjen rannalta, lapsia ja lapsenlapsia. Niin moni sanaan aikaan koulussa ollut ei ole saanut mitään!
Moni asuu heistä edelleen vuokralla ja nostaa tukia jne. Täysin epäonnistuneita silmissäni. Omaa elämääni kuvaa sana menestys. Kaikessa, mihin ryhdyin, myös menestyin. Nyt on aika nauttia tämän menestyksen hedelmiä eläkepäivien levossa. Madeira jo siintää. :)
T. 64 v
Kommentit (143)
No, sopii leijua. Ikävä että maailman tilanne on epävakaa.
Mielenkiintoista että et ole päässyt elämässäsi sen pidemälle kuin samaan kaupunkiin jossa kävit koulusi. Ja että sinulla on niin vähän sisältöä elämässäsi että edes tiedät mitä koulukavereillesi, siis ihmisille jotka tunsit jotain 40 vuotta sitten, elämässään kuuluu.
Mä sain noi jo alle 40 vuotiaana.
Kiva että sulla menee hyvin ja oot onnellinen.
Musta jos puhutaan niin kaikki tossa sun listassa on asioita, joita en halua. Toivottavasti silloin kun itse jään eläkkeelle on ihan yleisesti tiedossa, että ihmisillä on erilaisia haaveita, eikä elämää katsella ihan niin mustavalkoisesti kuin vielä nykyään.
Ei minulle tuo riittäisi kyllä tyytyväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että et ole päässyt elämässäsi sen pidemälle kuin samaan kaupunkiin jossa kävit koulusi. Ja että sinulla on niin vähän sisältöä elämässäsi että edes tiedät mitä koulukavereillesi, siis ihmisille jotka tunsit jotain 40 vuotta sitten, elämässään kuuluu.
Minkälaista on sisällöltään rikasta ja fiksujen ihmisten hyväksymää elämää?
Provosi on yhtä säälittävä kuin Michellen totuus. 10 vuoden "haave" oli saada 1 laukku... Siis laukku...
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle tuo riittäisi kyllä tyytyväisyyteen.
Mistä kiikastaa?
Taidst kuitenkin olla kovin yksinäinen, kun täällä kehua retostat. Täällä on vain tämmöisiä yksinäisiä loosereita, kuten minä. Enimmäkseen.
Toiv. hukut tai tipahdat jyrkänteeltä siellä Madeiralla🤮yäk.
Minäkin jäin vuoden alusta eläkkeelle, ja minullakin on talo, auto, puutarha, hevonen jne. Mutta en ole saanut mitään niistä vaan työlläni hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Mjaaa. Minä jäin eläkkeelle 32 vuotiaana ja olen saanut 64 ikävuoteen mennessä rentoutua 32 vuotta, jotain mitä sinä et ikinä tule saamaan.
Ja tätäkin yhteiskunnan elättiä peukutetaan 37-5.
Porukka ei vaan tajua että me kaikki maksamme tuollaisten elämän.... hohhoijjaa.
Tyypillisiä vasemmiston äänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain noi jo alle 40 vuotiaana.
Lapsenlapset alle 40-vuotiaana eivät ole ylpeyden aihe.
Ihminen, jolla on hyvä itsetunto ja joka on onnellinen elämässään, ei nosta itseään jalustalle moisilla asioilla. Ei ole tarvetta lytätä muita ja alleviivata olevansa mukamas parempi. Sinulla lienee sisimmässäsi huono itsetunto ja pönkität sitä tuolla tavalla.
Opetettiinko sinulle, että vain raha ja menestys ovat elämässä ainoita arvokkaita asioita?
Vierailija kirjoitti:
Musta jos puhutaan niin kaikki tossa sun listassa on asioita, joita en halua. Toivottavasti silloin kun itse jään eläkkeelle on ihan yleisesti tiedossa, että ihmisillä on erilaisia haaveita, eikä elämää katsella ihan niin mustavalkoisesti kuin vielä nykyään.
AP tuskin on sisimmässään onnellinen, kun kokee tarvetta lytätä muita. Elämäänsä tyytyväinen ja onnellinen ihminen, jolla on terve mieli, ei pyri lyttäämään muita maahan samalla kerskuen omalla "paremmuudellaan".
Etpä ainakaan saavuttanut oikeinkirjoituksessa menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tuskin on sisimmässään onnellinen, kun kokee tarvetta lytätä muita. Elämäänsä tyytyväinen ja onnellinen ihminen, jolla on terve mieli, ei pyri lyttäämään muita maahan samalla kerskuen omalla "paremmuudellaan".
Päinvastoin, olen erittäin onnellinen. Miksi en olisi? Menestykseni on KIISTATON. Kaikki minua arvostelleet ovat KATEELLISIA minulle. Aistin kyllä sen, halvan kateuden. Turha luulla muuta!
AP
Siis samaan aikaan koulussa olleista ”moni” on elänyt elämänsä/elää eläkeaikaan tuilla?
Eiks ton ikäisille just löytynyt helposti työpaikkoja ja siellä pysyttiin.
Kyseessä tais olla koulu vähän erityisemmille tyypeille. Se selittää kyllä aloituksen.
Uh. Onneksi minun onneni ei ole sidottu maalliseen mammonaan. Ahdistava ajatus.
Surettaa ap sun puolesta. Et ole elämästä paljoakaan oppinut vaikka ”rakseja” olet ruutuun saanut to do -listallasi. Kyllä. Se on sinun henkilökohtainen to do -lista.