Perjantaina jään eläkkeelle pitkän työuran jälkeen ja olen saanut kaiken: omakotitalon, kaksi kappalein hienoja autoja, mökin halutun järjen rannalta, lapsia ja lapsenlapsia. Niin moni sanaan aikaan koulussa ollut ei ole saanut mitään!
Moni asuu heistä edelleen vuokralla ja nostaa tukia jne. Täysin epäonnistuneita silmissäni. Omaa elämääni kuvaa sana menestys. Kaikessa, mihin ryhdyin, myös menestyin. Nyt on aika nauttia tämän menestyksen hedelmiä eläkepäivien levossa. Madeira jo siintää. :)
T. 64 v
Kommentit (143)
Mä en asuisi okt mistään hinnasta. Helsingin kantakaupungissa eletään miehen kanssa ja kissakin meillä on. Hyvät työpaikat (paitsi kissalla). Mukava kolmio isolla parvekkeella, jo lähes pankille maksettu. Olemme 49v ja 54v. Autoa emme tarvitse, auto vuokrataan kun menemme vuokramökille. Samalla mökillä käyty jo vuosia, Saimaan rannalla kaikkine mukavuuksineen. Lapsia ei koskaan ole haluttu, sisarusten lapsissa on ihan tarpeeksi ( 9 lapsen kummi).
Toinen jalka haudassa mainostat elämääsi. Varmaan olet elänyt rohkean ja tapahtumarikkaan elämän tai imenyt villasukan kosteudesta janoosi torpassasi, jota et ole hannonut edes lämmittää ja ruokaakaan et laita, ettei tule käryjä, kun liesituuletin liian kallis käyttää.
Provo aloitus. Ei kukaan kehu hienoista autoistaan, jos eivät ole arvoltaan satojatuhansia, jota epäilen.
Auton arvo alkaa laskea heti kun ajat sen liikkeestä tielle. Eli ap narahti omaan sepitykseensä.
Toiseksi. Kukaan oikeasti varakas ei leveile omaisuudellaan, eikä luettele julki mitä omistaa.
Eläkkeelle ei jäädä kesken kuukautta.
Kävin treffeillä tämmösen 'rikkaan' ikiteinin kanssa. Öööyöks. Ei jatkoon.
Toisaalta ei se ole keneltäkään pois jos joku on menestynyt elämässään ja on siihen tyytyväinen. Vaikka ihan trollihan tämä on, mutta silti. Suomalaisilla vaan tahtoo se kateus olla ainoa sisältö elämässä.
Ei itseäkään harmita, että lähdin ajoissa pois PK-seudulta. Kulut murto-osaan ja elämänlaatu nousi ihan eri tasolle. Ei kauaa kuitenkaan lentokentälle aja ja muuta oleellista ei tuolla suunnalla oikein olekaan. Toki töitä on koko elämänsä joutunut tekemään, mutta jonkin verran on jäänyt sukanvarteenkin ja jokunen sijoituskin on osunut aika nappiin. Noista ei kyllä moni tiedä enkä aja kovin ihmeellisellä autollakaan. Helpompaa noin. Vielä on jonkin aikaa eläkkeelle, mutta terveys on hyvä ja mieli virkeä niin mikäs sitä vielä töitä tehdessä. Nuorena sitä juoksi ympäri maailmaa rahan perässä, mutta nyt jo arvostaa leppoisaa päivätyötä. Tosin kyllähän tuo nuorena ollut innokkuus petasi nykyaseman.
On kyllä itselläkin kavereita jotka vielä yli 5-kymppisinä asuvat vuokralla ja oikein mitään omaisuutta ei ole. Itseä vähän hirvittäisi jäädä eläkkeelle ihan täysin eläkkeen varaan.
Tuo narsistinen kovuus ja ylimielisyys joka huokuu asenteestasi kertoo sinusta paljon ap. Varmaan olet sen saman kovuuden avulla myös "menestynyt" elämässäsi ja todennäköisesti myös halveksunnallasi loukannut monia ihmisiä. Todellista menestystä kuitenkin on se kuinka kohtelee muita ihmisiä, kuinka empaattinen ja rakastava on. Sitä sinä et selvästikään ole.
Vierailija kirjoitti:
Samaan monttuun menet ku muutkin eikä rikkautesi ja menestyksesi auta sinua yhtään.
Mutta ennen sitä saat nauttia elämästä ilman taloudellisia huolia, ilman leipäjonossa värjöttelyä, ilman Kela- ja sossuhakemuksia ja rahan odottelua.
Miksi ei voi suoda ihmiselle sitä mitä omilla ansioillaan on saanut luotua ja aikaan?
Minäkin jäin eläkkeelle neljä vuotta sitten, tosin vastahakoisesti mutta terveys nyt vain ei kestänyt enää. Jäin sairauseläkkeelle ja tämän vuoden syksyllä siirryn työeläkkeelle. Työ oli minulle hyvin tärkeää ja edelleen olen niin aktiivinen kuin kroppa antaa periksi. Minullakin on talo ja on auto, toimeentulo eläkkeellä riittävä.
Minulle mammonan kerääminen ei ole ollut pääasia eikä tärkeintä, mutta kukin priorisoi tavallaan. Kuka voi sitä mennä kritisoimaan. En minäkään hauku ja halveksi ihmisiä jotka vie toimeentulotukensa kapakkaan, viekööt jos se on tapa jolla haluavat elää ja tuntevat olonsa hyväksi. Ovat tyytyväisiä elämäänsä.
Elä ja anna toisten elää.
Mulla on alle puolet aloittajan ikää ja pieleen meni kun sain jo aika nuorena kilpirauhasen vajaatoiminnan ja terveys meni. En haluaisi muuta kuin käydä välillä lenkillä ja sairastella vähemmän kaikkea flunssasta ummetukseen jatkuvalla syötöllä. Huolettaa mitä työtä pystyn tekemään. En niitä taloja ja autoja edes halua vaan olla terveempi ja työkykyinen.
Olin ennen sporttinen ja suoraan sanottuna pidin sitä itsestäänselvyytenä. Aloittajan kannattaa olla varuillaan, elämä on luopumista aina jossain määrin kunnes sitten lopullisesti lähdetään.
Hienoa, että olet saavuttanut tavoitteesi ja olet niistä onnellinen. Toisia arvostellessa kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikilla ihmisillä ei ole samanlaiset arvot ja onni tulee ihan eri asioista kuin ehkä sinulla. Onnesi kuulosti paljolti materialistiselta, jossa ei puhuttu esimerkiksi ihmisten välisistä suhteista yhtään mitään.
Paitsi ettei täältä saa mitään hautaan.. Mistä onni sitten tulee, niin mulle ystävistä ja tasapainoisesta elämästä. Raha kyllä helpottaa elämää, sitä en kiellä.
Mun vanhemmat jäi just eläkkeelle ja niillä nyt on vähintään noi kaikki. Pidin täysin normaalina. Ehkä oon elänyt kuplassa ja ap:n tuennostajakaverit on se normi.
Kukaan niistä monista tutuista ei oo ees perinyt mitään? Outoa.
Palaathan ap vielä takasin töihin, että pystyt kaiken sillä eläkkeelläsi ylläpitämään jatkossakin. Eläke kun on vain jotain alle puolet palkasta. Paitsi suurilla ikäluokilla jotka porskuttavat maksimaalisilla eläkkeillään.
Kirjoitustaitoa et kuitenkaan ole, ap, saanut.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustaitoa et kuitenkaan ole, ap, saanut.
Juu, se koulussa ollut kaveri sen sijaan sai.
Minä jäin eläkkeelle joulukuussa ja varallisuutta on se mitä ap:lläkin.
Mutta. En tunne tarkoin kaikkien 60- ja 70-luvun koulukaverieni tilannetta. Kuitenkin sen verran että opiskelemaan menneinä ylioppilaina he ovat pääsääntöisesti kaikki tehneet työuransa hyvässä johtavassa asemassa. Paremmassa kuin minä, pörssiyhtiöiden johtajina ym. tiedän heistä muutaman toimineen. Yhtään vuokralla asuvaa pudokasta en tiedä.
Minulla ei ole mitään syytä kehuskella menestykselläni, vaan luokkakokouksessa lähinnä nolotti nyt en yhtenä luokan parhaista onnistunut tämän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Omakehu haisee. Olet joko trolli, joka yrittää saada AV-palstalaisia masentumaan ja tuntemaan huonoa oloa omasta elämästään, tai sitten olet harvinaisen itseään täynnä oleva tyyppi. Menestyneissä ihmisissä on paljon fiksuja tyyppejä, mutta osalle nousee kusi päähän ja kuvittelevat olevansa parempia kuin muut vain sen vuoksi, että on ollut onnea elämässä.
Joo oikeesti menestyneet ei hirveesti pidä ääntä itsestäjä. Alottaja on varmaan näitä joilla on isot vaatemerkkien logot vaatteissa, LV huiveja ja laukkuja, Burberryn ruutukuosia ja muuta junttia. Tämä anneli vie sitten olemassaolollaan ja omakehullaan ilmatilan ja hapen, muiden tuntiessa myötähäpeää.
Unohdit mainita, että ne muut elää sun siivellä.
Hyvä aamuärsyke :D