Sairaanhoitajan keskipalkka 3300 e/kk
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahtava palkka ainakin tällaiselle sähköalan ammattilaiselle ylii 30 vuoden kokemuksella ja sähkötöiden johtajana.
Joopa joo :D "sähkötöiden johtaja"= vähintään AMK-sähköinsinööri ja palkka todellakin on bruttona enemmän, kuin 3300€/kk tai jos tosiaan on näin, niin ihmettelen suuresti miten olet tuollaiseen suostunut ja ajautunut?
Mitä ihmettä te hoitsut kuvittelette muiden alojen palkoista? Teille pitäisi jonkun pitää koulutusta yleisistä asioista yhteiskunnassa, kuten yleisestä palkkatasosta. Nyt kun olette lakossa, niin teillä olisi hyvin aikaakin.
eri
En ole hoitsu, mutta tiedän, että sähköinsinööri, etenkin esimieshommissa tienaa kyllä enemmän, kuin 3300€/kk. Sähköasentajan (amis) palkka voi olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vain peruspalkka on vertailukelpoinen.
Muistaisipa hoitajat tämän silloin, kun vertaavat palkkaansa muiden alojen palkkaan.
Jos haluat vertailla palkkatasoa, se pitäisi tehdä peruspalkkaan, silloin se antaa oikean kuvan muihin ammattiin verrattuna, koska keskipalkasta on kaikki lisät ja ne maksetaan kaikissa ammattiryhmissä eli yötyöliså, pyhäkorvaus, ylityöt jne.
Yhtähyvin voisin väittää kirjanpitäjänä tienaavat 5000-6000€/kk kun teen paljon ylitöitä vuoden vaihteessa, mutta peruspalkka on kuitenkin 3200€/kk
Eniten hämmästyttää se, että huonot työolot ja heikohko palkka tulevat aina yllätyksenä hoitajille. Tästä tilanteesta on tiedetty jo ainakin 10 vuotta, miksi ihmeessä menitte alalle tästä huolimatta ja sitten valitatte?
Edelleen sairaanhoitajaopinnot ovat erittäin suosittuja ja hakijamäärät korkeita, palkankorotuksia ei selvästikään tarvita houkuttelemaan ihmisiä alalle. Palkoista valittavat voivat vapaasti irtisanoutua, kylän AMK:sta tai Filippiineiltä on jo 5 uutta hoitajaa hakemassa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat vertailla palkkatasoa, se pitäisi tehdä peruspalkkaan, silloin se antaa oikean kuvan muihin ammattiin verrattuna, koska keskipalkasta on kaikki lisät ja ne maksetaan kaikissa ammattiryhmissä eli yötyöliså, pyhäkorvaus, ylityöt jne.
Yhtähyvin voisin väittää kirjanpitäjänä tienaavat 5000-6000€/kk kun teen paljon ylitöitä vuoden vaihteessa, mutta peruspalkka on kuitenkin 3200€/kk
Olen tehnyt töitä iltaisin ja joskus viikonloppuisin. Olen myös tehnyt yli 40h/vko. Ikinä en ole saanut mitään lisiä puhumattakaan ylityökorvauksista. Luuletteko oikeasti että kaikissa ammateissa saa jotain ylityökorvauksia? Toimihenkilöpuolella tällaista termiä hädintuskin tunnetaan. Tämä on syy, miksi nuo kuuluu laskea palkkoihin mukaan. Ei minulla ole mitään mahdollisuutta ikinä saada noita lisiä, vaikka seisoisin päälläni koko viikonlopun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka 2520,25 brutto ilman vuorotyölisiä, sairaanhoitaja
Tuntipalkka 17,01Tekemällä älyttömästi iltoja, öitä ja kaikki viikonloput sekä juhlapyhät pääsee keskimääräiseen n. 3800€ Bruttopalkkaan. Henkilökohtainen lisä 51,03 + kaikkine ikälisineen.
MUTTA! Kukaan perheellinen ei siihen halua, ei kykene puhumattakaan nuoresta menohaluisesta, jolla säännöllisesti säännölliseen aikaan tapahtuvia harrastuksia. Normaalista työajasta normaaleilla viikonloppuvapailla EI SAA kunnon palkkaa.
Tämä! Mikään raha ei korvaa, että äiti on aina töissä kun on koulun joulujuhlat, kevätjuhlat, kauden päättäjäiset, tanssiesitys, jalkapalloturnaus, jouluaatto, juhannus. Ja varsinkaan tämä nykyinen naurettava lisä ei korvaa sitä.
Ei ihme että normaalit lapsistaan välittävät hoitajat hakeutuvat poleille päivätöihin MUTTA sillä päivätyöpalkallakin kuuluu pystyä elämään!!
Väitätkö, että minä en ole normaali lapsistani välittävä äiti, kun teen 3-vuorotyötä? Enkä todellakaan ole joka joulu, juhannus, joulujuhlat, kevätjuhlat tms. töissä. Paljon olen myös arkena kotona, koska arkivapaat. Yö- ja iltavuoroissa ehtii aamulla hoitamaan lapset kouluun/hoitoon. Lasten isä, mieheni, tekee sitä 8-16 toimistotyöaikaa ja ei hänkään aina kaikkialle ehdi. Jos molemmat tehtäisiin sitä 8-16, niin nähtäisiin lapsia vain arki-iltaisin harrastusten ym. jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahtava palkka ainakin tällaiselle sähköalan ammattilaiselle ylii 30 vuoden kokemuksella ja sähkötöiden johtajana.
Joopa joo :D "sähkötöiden johtaja"= vähintään AMK-sähköinsinööri ja palkka todellakin on bruttona enemmän, kuin 3300€/kk tai jos tosiaan on näin, niin ihmettelen suuresti miten olet tuollaiseen suostunut ja ajautunut?
Mitä ihmettä te hoitsut kuvittelette muiden alojen palkoista? Teille pitäisi jonkun pitää koulutusta yleisistä asioista yhteiskunnassa, kuten yleisestä palkkatasosta. Nyt kun olette lakossa, niin teillä olisi hyvin aikaakin.
eri
Sekä aivoni että peppuni vuotavat r i pbu l i pax aa. Olen aika poitsu v i h a a m a a n naisia. T:edellisen kommentin kirjoittaja
Sekä aivoni että peppuni vuotavat r i pbu l i pax aa. Olen aika poitsu v i h a a m a a n naisia. T:ap
Kaikki heittävät kommentteja sairaanhoitajan palkasta, mutta ovathan lähihoitajatkin lakossa! Ja labrahoitajat niin kuin röntgenhoitajatkin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten hämmästyttää se, että huonot työolot ja heikohko palkka tulevat aina yllätyksenä hoitajille. Tästä tilanteesta on tiedetty jo ainakin 10 vuotta, miksi ihmeessä menitte alalle tästä huolimatta ja sitten valitatte?
Edelleen sairaanhoitajaopinnot ovat erittäin suosittuja ja hakijamäärät korkeita, palkankorotuksia ei selvästikään tarvita houkuttelemaan ihmisiä alalle. Palkoista valittavat voivat vapaasti irtisanoutua, kylän AMK:sta tai Filippiineiltä on jo 5 uutta hoitajaa hakemassa paikkaa.
Sekä aivoni että peppuni vuotavat r i pbu l i pax aa. Olen aika poitsu v i h a a m a a n naisia. T:ed. kommentin kirjoittaja
eri