Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan keskipalkka 3300 e/kk

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2100€ jää käteen ilman lisiä. En tee työtä josta lisiä tulisi, eli tuo on 7-15 5pvä/vko palkka kuussa.

Ihan riittävä pelkästä päivätyöstä käteen.

Ja mikä on ratkaisusi jatkuvaan työvoimapulaan ja siihen että hoitajat jäävät pitkille saikulle kun eivät vaan jaksa. Anna kun arvaan, et ole päivääkään ollut alalla? Silti sopii huudella. On se jännä juttu…

Ammatinvaihtoon, tarvitaan melkoisen laiska ihminen, joka saikuttaa kun tuli valittua "vaikea työ".

Muilla aloilla ei ole painetta...

Anteeksi, mutta oletko jotenkin vajaaälyinen? Miten se että hoitajat vaihtavat toiseen ammattiin (niin on moni tehnyt, itseni mukaanlukien ja todella saan saman rahan nyt paljon helmpommalla) ratkaisee hoitoalan työvoimapulan? 🤦‍♀️

Ja tosiaan työskentelin itse sairaanhoitajana yli 10 vuotta, enkä ollut sairaslomalla kuin muutaman kerran tuona aikana. Onneksi kuitenkin tajusin vaihtaa alaa ennen koronaa, koska nyt tiedän useamman ketkä on oikeasti joutuneet jäämään sairaslomalle burnoutin takia. Esim yksi entinen opiskelukaveri osastonhoitajan tehtävästä.

Hep!

17 vuotta alalla, enkä ole koko korona-aikana ollut päivääkään pois töistä. Päinvastoin, olen paikannut jo muutaman vuoden koronaan sairastuneita. Olisin toivonut että olisin saanut tästä hyvästä vaikka könttäsumman, esim. 10 000€, sillä niin paljon olen säästöjä tuonut työnantajalle. 

Noh, nyt sain vuosien urakan päätökseen uuden alan opiskelun suhteen (kyllä, olen töideni lisäksi opiskellut uuden ammatin, joten vähäisen vapaa-ajan viettotapojen keksiminen ei ole ollut hankalaa!)

ja syksyllä alkaa uusi työ ihan eri alalla.

Vierailija
42/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka 2520,25 brutto ilman vuorotyölisiä, sairaanhoitaja

Tuntipalkka 17,01

Tekemällä älyttömästi iltoja, öitä ja kaikki viikonloput sekä juhlapyhät pääsee keskimääräiseen n. 3800€ Bruttopalkkaan. Henkilökohtainen lisä 51,03 + kaikkine ikälisineen.

MUTTA! Kukaan perheellinen ei siihen halua, ei kykene puhumattakaan nuoresta menohaluisesta, jolla säännöllisesti säännölliseen aikaan tapahtuvia harrastuksia. Normaalista työajasta normaaleilla viikonloppuvapailla EI SAA kunnon palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se opiskelu 90-luvulla oli sellaista viinaa-pilveä-tyttöjä-live musaa niin arkisin kuin viikonloppuisinkin, kyllä siinä monella opinnot venyi siihen 10-12 vuoden pituisiksi kun oli niin kivaa hommaa.

En näe koulutuksen pituudella yhtäläisyyttä palkkaan, melkein pitäisi rangaista tästä vetkuttelusta vaikka itse sanonkin!

Vierailija
44/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2100€ jää käteen ilman lisiä. En tee työtä josta lisiä tulisi, eli tuo on 7-15 5pvä/vko palkka kuussa.

Ihan riittävä pelkästä päivätyöstä käteen.

Ja mikä on ratkaisusi jatkuvaan työvoimapulaan ja siihen että hoitajat jäävät pitkille saikulle kun eivät vaan jaksa. Anna kun arvaan, et ole päivääkään ollut alalla? Silti sopii huudella. On se jännä juttu…

Ammatinvaihtoon, tarvitaan melkoisen laiska ihminen, joka saikuttaa kun tuli valittua "vaikea työ".

Muilla aloilla ei ole painetta...

Anteeksi, mutta oletko jotenkin vajaaälyinen? Miten se että hoitajat vaihtavat toiseen ammattiin (niin on moni tehnyt, itseni mukaanlukien ja todella saan saman rahan nyt paljon helmpommalla) ratkaisee hoitoalan työvoimapulan? 🤦‍♀️

Ja tosiaan työskentelin itse sairaanhoitajana yli 10 vuotta, enkä ollut sairaslomalla kuin muutaman kerran tuona aikana. Onneksi kuitenkin tajusin vaihtaa alaa ennen koronaa, koska nyt tiedän useamman ketkä on oikeasti joutuneet jäämään sairaslomalle burnoutin takia. Esim yksi entinen opiskelukaveri osastonhoitajan tehtävästä.

Hep!

17 vuotta alalla, enkä ole koko korona-aikana ollut päivääkään pois töistä. Päinvastoin, olen paikannut jo muutaman vuoden koronaan sairastuneita. Olisin toivonut että olisin saanut tästä hyvästä vaikka könttäsumman, esim. 10 000€, sillä niin paljon olen säästöjä tuonut työnantajalle. 

Noh, nyt sain vuosien urakan päätökseen uuden alan opiskelun suhteen (kyllä, olen töideni lisäksi opiskellut uuden ammatin, joten vähäisen vapaa-ajan viettotapojen keksiminen ei ole ollut hankalaa!)

ja syksyllä alkaa uusi työ ihan eri alalla.

Piti vielä lisäämäni, että lähiesimiehelle olen kertonut poistuvani työreservistä, ja hyvä kun ei itkua vääntäen kysynyt että miten me täällä sitten pärjätään. Että kun aina on voinut luottaa minuun kuin vuoreen, vaikka muu lakoaisi, niin minä olen aina seissyt vahvana ,ja minuun on voinut turvautua.

Sanoin ihan suoraan että olen pahollani että jäätte pulaan, mutta en  pysty tekemään sekä jatkuvaa ylityötä, opiskelemaan, ja olemaan "vuorena". 

Olisi pitänyt opiskella ylemmäs, jotta olisi päässyt tälle alalle pomohommiin. Paha vain etten missään nimessä halua pomohommiin tänne.

Minulle olisi käynyt isompi palkka korvaukseksi jatkuvasta ylityöstä, lomien pitämättömyydestä, ja siitä että minä nyt vain olen se seniori täällä jolta kaikki kysyvät kaiken mitä eivät tiedä. Kun muilla on kahvipaussi, minulla on opiskelijoiden ja vasta-alkaneiden kyselyhetki.

Vierailija
45/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 17,01

Tekemällä älyttömästi iltoja, öitä ja kaikki viikonloput sekä juhlapyhät pääsee keskimääräiseen n. 3800€ Bruttopalkkaan. Henkilökohtainen lisä 51,03 + kaikkine ikälisineen.

MUTTA! Kukaan perheellinen ei siihen halua, ei kykene puhumattakaan nuoresta menohaluisesta, jolla säännöllisesti säännölliseen aikaan tapahtuvia harrastuksia. Normaalista työajasta normaaleilla viikonloppuvapailla EI SAA kunnon palkkaa.

Olen 3-vuorotyötä tekevä perheellinen sairaanhoitaja. Kyllä kykenen siihen ihan hyvin. Suurin osa kollegoistani on myös perheellisiä ja yhtälailla 3-vuorotyötä tekevät. Minusta ei olisi siihen, että istuisin jossain poliklinikalla 8-16 5 päivänä viikossa.

Vierailija
46/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Itse en suostuisi koskaan tekemään mistään rahasta kolmivuoroa (pl. ehkä tuotantolaitokset, joissa järkevä vuorokierto) enkä paljon suostuisi ylitöihinkään jäämään. Taitaisi olla palkkakin vähän vaatimattomampi.

Olisi kiinnostavaa tietää, miten paljon ylitöitä hoitajat keskimäärintekevät.

Vierailija
47/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajavihaajapoitsu vauhdissa. Älkää kommentoiko hänen provojaan.

Vierailija
48/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on oikeasti hyvä palkka koulutukseen nähden

3v lukiota ja 4v amk päälle

T: sh

Seitsemän vuoden koulutus, niinkö..?

Kyllä, koska lukio oli pakollinen silloin kun sairaanhoitajaksi itseni luin.

Laske mukaan myös yläkoulu kun se on pakollinen lukioon, voi hyvänen aika näitä.

Vierailija
49/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti esimiesasemassa?

Olen sh, päivätyössä, kaikilla ikälisillä käteen jää 1800€/kk. Mä en yli 2t netolla tässä edes lakkoilis!

En mä lakkoilekaan, en kuulu liittoon. Käteen jäävä osuus riippuu myös verotuksesta ja muusta palkasta vähennettävästä, sinulla voi olla näitä enemmän kuin minulla.

Vierailija
50/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Itse en suostuisi koskaan tekemään mistään rahasta kolmivuoroa (pl. ehkä tuotantolaitokset, joissa järkevä vuorokierto) enkä paljon suostuisi ylitöihinkään jäämään. Taitaisi olla palkkakin vähän vaatimattomampi.

Olisi kiinnostavaa tietää, miten paljon ylitöitä hoitajat keskimäärintekevät.

Olen kaksivuorotyössä sairaanhoitajana. En tee ylitöitä ollenkaan, paitsi joskus poikkeuksellisesti tunnin- pari. Viikonloppuja teen.

Vierailija
51/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 17,01

Tämä! Mikään raha ei korvaa, että äiti on aina töissä kun on koulun joulujuhlat, kevätjuhlat, kauden päättäjäiset, tanssiesitys, jalkapalloturnaus, jouluaatto, juhannus. Ja varsinkaan tämä nykyinen naurettava lisä ei korvaa sitä.

Ei ihme että normaalit lapsistaan välittävät hoitajat hakeutuvat poleille päivätöihin MUTTA sillä päivätyöpalkallakin kuuluu pystyä elämään!!

Vierailija
52/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on oikeasti hyvä palkka koulutukseen nähden

3v lukiota ja 4v amk päälle

T: sh

Seitsemän vuoden koulutus, niinkö..?

Kyllä, koska lukio oli pakollinen silloin kun sairaanhoitajaksi itseni luin.

Laske mukaan myös yläkoulu kun se on pakollinen lukioon, voi hyvänen aika näitä.

Peruskoulu on pakollinen kaikille, ns. oppivelvollisuus. Lähihoitajalle, kaupankassalle, siivoojalle etc lukio ei ole pakollinen, vain 2-3v koulu, jonka jälkeen voi toimia ammatissa, tai toimia jopa ilman koulutusta ollenkaan.

Sh:ksi ei aikanani päässyt ilman lukiota, joten tottakai se kuului sh- koulutukseen. 

Nytt taidat olla itse vähän tyhmä ;) Huomaa että on jäänyt koulutus siihen peruskouluun.

Vierailija
53/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 17,01

Tämä! Mikään raha ei korvaa, että äiti on aina töissä kun on koulun joulujuhlat, kevätjuhlat, kauden päättäjäiset, tanssiesitys, jalkapalloturnaus, jouluaatto, juhannus. Ja varsinkaan tämä nykyinen naurettava lisä ei korvaa sitä.

Ei ihme että normaalit lapsistaan välittävät hoitajat hakeutuvat poleille päivätöihin MUTTA sillä päivätyöpalkallakin kuuluu pystyä elämään!!

Päivätyöpalkalla ptiää tottakai pystyä elämään, mutta ei voida nostaa vain päivätyöläisen palkkaa, vaan samaan tahtiin pitää nousta 3-vuorotyönkin palkka, muutoinhan sitä ei enää kukaan tee, jos saman saa helpommallakin.

Vierailija
54/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 17,01

Tuo kertomasi tuntipalkka sisältänee täydet ikälisät henkilökohtaisen lisän lisäksi? Omassa palkkakuitissani tuntipalkan jakaja on 163 eli 17,01€/h tekisi 2772,63€/kk, mikä on reilu 250€ enemmän kuin tuo ilmoittamasi peruspalkka. Silti matala korvaus uransa huipulla olevalle hoitajalle 🙁

Vierailija
55/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on mediaanipalkkaa tonnin enemmän?

Tuo on se mediaanipalkka.

Vierailija
56/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mahtava palkka ainakin tällaiselle sähköalan ammattilaiselle ylii 30 vuoden kokemuksella ja sähkötöiden johtajana.

Jännä kun oma mieheni myös sähkäri, mutta työskennellyt alalla vasta 5 vuotta, mutta silti hänellä on reilusti parempi palkka kun itselläni 15 vuoden työkokemuksella sairaanhoitajana, ja muutenkin ”hieman” rennommat työoltavat.

Miksi näissä hoitajien palkkavertailussa on aina heidän miehensä? Jonka koulutusta, ammattia, työnkuvaa yms. ei kuitenkaan koskaan kerrota. Väitetään vain, että "joo, koulutusta alle vuosi ammattikoulussa, yli 10 000€/kk palkkaa, palkankorotus joka vuosi, jatkuvasti tulee bonuksia, tekee lyhyttä päivää ja helppoa työtä". 

Toisi enemmän uskottavuutta kertoa ihan faktoja. 

Ja toisaalta jos vertaa ahtaajien palkkoihin tai paperityöläisiin, niin kannattaa huomata että kummallakin ryhmällä on aivan järjetön tulotaso. Joka sitten johtaa siihen, että varsinkin niitä paperityöläisiä potkitaan pihalle kun yritykset vain lopettavat tehtaita palkkatason takia. Joten noiden ryhmien palkkoja pitäisi laskea.

Vierailija
57/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 17,01

Jos kaikki hoitajat ovat töissä 24/7/365, niin miten niin monet hoitajat kuitenkin ehtivät roikkua tällä palstalla jatkuvasti? Ei nyt ihan jutut käy yksiin todistusaineiston kanssa.

Vierailija
58/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu olisi juuri päinvastainen mitä nyt haetaan. Tällä hetkellähän julkisella puolella palkat menee taulukon mukaan. Riippumatta työmotivaatiosta tai osaamisesta. Hallitus ajaa tarkoituksella yksityistä sektoria ahtaalle. Päteville ja ahkerille hoitajille pitäisi ehdottomasti saada korkeampi palkka, julkinen puoli ei vaan tuohon taivu kun kaikki pitää tasa-arvoistaa. Noin se kuitenkin menee yritysmaailmassa. Jos olet pätevä ja osaava ja koulutat/neuvot nuorempia siinä sivussa, niin totta hemmetissä sinulle maksetaan enemmän mitä elämäänsä tympääntyneelle tekijälle joka hoitaa vaan nippa nappa oman hommansa ja huonosti senkin.

Tuotahan vassarihallitus pelkää, että jos yksityisen sektorin annetaan kasvaa, niin ne pätevät ja osaavat lähtevät helposti sinne puolelle ja julkinen terveydenhuolto rapautuu. Kulut pysyy, mutta suorituskyky romahtaa ja se ei kovin hyvää mainosta olisi.

Ainoa tie nostaa palkkoja kestävästi on luoda kilpailua ja se onnistuu vain yksityisten toimijoiden kautta. Toisaalta tilanne on tällä hetkellä aika mielenkiintoinen. Periaatteessa hallitus ajaa juuri esimerkiksi hoitajien asiaa, mutta toisaalta on jonkinlainen vastuu kuluistakin etenkin kun nyt saatiin haluttu sote-uudistus.

Toisaalta joskus nuorena sitä itsekin 2000 e peruspalkalla pääsi yli 40 000 e vuosiansioihin. Tosin tunteja oli jonkin verran, mutta olihan nuo silloin ihan kovia rahoja kun menoja ei hirveästi ollut. En kokenut olevani palkkakuopassa vaikka peruspalkka olikin aika kehno.

Lähipiiristä esimerkkinä yksi hoitaja. Vaihtoi julkisesta yksityiselle, kouluttautui hieman, nousi esimiesasemaan ja myöhemmin paikallisyksikön johtajaksi. Pärjää nykyään hoitsuksi ihan hyvin. Toki kenttäväkeäkin tarvitaan, mutta noin esimerkkinä miten yksityispuoli eroaa julkisesta.

Vierailija
59/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ vassarihallitus ajaa työntekijöisen orjuuttamista ja pyrkii estämään urakehityksen pitääkseen väen matalapalkkatöissä. Älä ajattele äläkä tavoittele parempaa vaan tyydä osaasi ja tee työsi valittamatta. Kommunistiset ajatukset johtavat tuhoon!

Vierailija
60/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mahtava palkka ainakin tällaiselle sähköalan ammattilaiselle ylii 30 vuoden kokemuksella ja sähkötöiden johtajana.

Joopa joo :D "sähkötöiden johtaja"= vähintään AMK-sähköinsinööri ja palkka todellakin on bruttona enemmän, kuin 3300€/kk tai jos tosiaan on näin, niin ihmettelen suuresti miten olet tuollaiseen suostunut ja ajautunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän