Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kauniin kodin, mutta aina täällä on suttaista.

Vierailija
27.09.2015 |

Ei kannata ostaa kauniita esineitä, huonekaluja, verhoja jne kun kaikki näyttää suttaiselta. Mies jättää vaatteensa olkkarin nurkkaan ja muut kamst ympäriinsä. Jos käyttää porakonetta, jää se esim ruokapöydälle kuukaudeksi.
Haluan kauniin kodin jossa kaikella on paikkansa, mutta ei, kaikki on levällään. Mies valloittaa romuillaan kaikki paikat.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:54"]

Tavaroiden karsinta on järkevää, mutta sekin voi olla vaikeaa, jos mies on luonteeltaan sellainen, joka ei halua heittää mitään pois. Pitää aina toimia silloin kun mies ei ole paikalla.

[/quote]

meillä ainakin nousisi hirveä riitä jos heittäisin miehen tavaroita pois.

Vierailija
22/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se keski-ikäinenkin mies oppii, kun opettaa. Opetus koostuu järkipuheesta ja loppu tunteisiin vetoamiseen. Ensin opetetaan kuin lasta, mitä pesuaineita ja rättejä millekin pinnoille. Sitten näytetään itse, hommaa alkuun miten se tehdään. Työrauha pitää antaa. Sitten lopputarkastus. Jos siivouksessa on huomautettavaa, niin hempeällä äänensävyllä ihmettely että oho, kun ei meinannut itsekääkn huomata että tuolla oli vielä siivoamaton kohta. Anna miehen hoitaa. Jos homma hoidettu moitteettomasti, niin paljon kehuja, miten upea mies onkaan ja suukko päälle. Prosessiin liittyy alkuvaiheessa takapakkia, mutta motkotuksella päästään ripeästi eteenpäin. Ja koti pysyy kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:17"]

Joo, onhan täällä munkin tavaroita levällään koska ne ei mahdu kaappeihin kun mies valloittanut ne. 

[/quote]

Mä kyllä muuttaisin omaan asuntoon, jos yhteisessä ei ole mun tavaroille tilaa. Säilytystilat suunnilleen puoliksi, ja kumpikin pitää tavaramääränsä sellaisena, ettei tarvitse toisen kaappeja vallata, tai sitten pitää hankkia isompi asunto. Siinä onkin hyvä miettiä, että onko ne risat sukat ja t-paidat sen isomman vuokran tai muiden kulujen arvoisia... 

Vierailija
24/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kerätä miehen levälleen jättämiä tavaroita hänen sängylleen. Luulisi, että alkaisi pikku hiljaa kiinnostaa omista tavaroista huolehtiminen. Meillä on miehelle työhuone, jossa saa levitellä romppeitaan vapaasti. Sinne kannan kaiken hänelle kuuluvan kaman tasoilta/lattioilta.

Vierailija
25/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en ole koskaan muuttanut kenenkään kanssa asumaan.

Vierailija
26/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:37"]

Ei siinä auta kun vaan siivota miehen jäljet ja nauttia siisteydestä taas sen pienen hetken ennen sotkua.. ;) 

Näin teen itse.. Kai se mies joskus tajuaa, kun joutuu katsomaan siivoustani, vai kiinnittääköhän se edes mitään huomiota hmm. 

[/quote]

Ei tajua, 25 vuotta tuota yritin. Nykyään en enää siivoa mitään miehen jälkiä... Nyt on kolmatta päivää kahvisuodatinpussi keittiön tiskialtaassa.

Vierailija
27/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:49"]

Miksi kolmoselle tuli noin paljon alapeukutusta? :o

[/quote]

Kerro sinä, kun minä en näe tässä ketjussa ollenkaan kolmosen viestiä.

Minä en usko, että robotti-imuri ratkaisee pöydällä lojuvan porakoneen ja täysien kaappien ongelmaa. Siihen ei auta muu kuin tavaroiden siirtäminen pois. Tässä tapauksessa aloittajan tavaroiden, koska mies ei siihen taida suostua.

Vierailija
28/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään et vaivaudu kuukauden aikana sitä pirakonetta siitä RUOKApöydältä siirtämään ja valitat että mies sotkee ja miehen vika. Jos et tiedä missä paikka on, koska siihen kohta kuitenkin vetoat, niin yksinkertaisesti kysy missä sen paikka on tai "käske" mies se siirtämään. Saamaton..

Vierailija
29/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kunnes saatte lapsia... Sotkun ja epäjärjestyksen määrä moninkertaistuu :)

Vierailija
30/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:37"]

Ei siinä auta kun vaan siivota miehen jäljet ja nauttia siisteydestä taas sen pienen hetken ennen sotkua.. ;) 

Näin teen itse.. Kai se mies joskus tajuaa, kun joutuu katsomaan siivoustani, vai kiinnittääköhän se edes mitään huomiota hmm. 

[/quote]

Ei tajua, 25 vuotta tuota yritin. Nykyään en enää siivoa mitään miehen jälkiä... Nyt on kolmatta päivää kahvisuodatinpussi keittiön tiskialtaassa.

[/quote]

Kauan sä jaksoitkin! No voi hemmetti. Mikäköhän sit tepsis.. En halua alkaa valittajaksi. Muutaman kerran olen muistuttanut yhdestä simppelistä asiasta, jonka joka päivä unohtaa. Menee motivaatio edes yrittää neuvoa missään, kun ei kuitenkaan tule tekemään sitä. 

Vierailija
31/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:16"]

Itsekään et vaivaudu kuukauden aikana sitä pirakonetta siitä RUOKApöydältä siirtämään ja valitat että mies sotkee ja miehen vika. Jos et tiedä missä paikka on, koska siihen kohta kuitenkin vetoat, niin yksinkertaisesti kysy missä sen paikka on tai "käske" mies se siirtämään. Saamaton..

[/quote]Minkähän takia naisen tarvitsee aina siirtää se porakone paikoilleen? Jos mies tietää missä sen paikka on niin miksi hän ei laita sitä paikoilleen vaan laittaa pöydälle ja odottaa naisen siirtävän sen oikeaan paikkaan? Kodin järjestyksessä pitäminen on molempien hommaa, ei vain naisen.

Vierailija
32/32 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:16"]

[/quote]Minkähän takia naisen tarvitsee aina siirtää se porakone paikoilleen? Jos mies tietää missä sen paikka on niin miksi hän ei laita sitä paikoilleen vaan laittaa pöydälle ja odottaa naisen siirtävän sen oikeaan paikkaan? Kodin järjestyksessä pitäminen on molempien hommaa, ei vain naisen.

[/quote]Tai oikeastaan... Kyllä minustakin tietysti olisi kiva tuollainen palvelu, että voisin vaan kätevästi jättää tavarani levälleen keittön pöydälle tai jonnekin muualle ja "joku muu" kävisi ne aina siitä noukkimassa oikeille paikoilleen. Olisikin tosi rentouttavaa elämää. Minä jättäisin paikoilleen ja mies siivoaisi pois. Enkä yhtään tajuaisi mitä se motkottaa. Kun kerta tavarani pöydällä häiritsevät, niin laittaa ne sitten vaan paikoilleen. Kätevää!

34