Haluaisin kauniin kodin, mutta aina täällä on suttaista.
Ei kannata ostaa kauniita esineitä, huonekaluja, verhoja jne kun kaikki näyttää suttaiselta. Mies jättää vaatteensa olkkarin nurkkaan ja muut kamst ympäriinsä. Jos käyttää porakonetta, jää se esim ruokapöydälle kuukaudeksi.
Haluan kauniin kodin jossa kaikella on paikkansa, mutta ei, kaikki on levällään. Mies valloittaa romuillaan kaikki paikat.
Kommentit (32)
Tiedän tunteen. Olen itse siisti ja yritän pitää kodin järjestyksessä. Mies on sotkuinen ja jättää kaiken levälleen. Kaikki heitetään vaan lattialle ja tavarat jäävät siihen mihin sattuu jäämään. Likaisia sormenjälkiä ja tahroja joka paikassa. Oma vapaa-aikani menee miehen jälkien siivoamiseen. Jos käsken miehen siivoamaan niin jälki on aivan yhtä sottaista kun rätillä vähän huiskii sinne tänne. Mies on jo yli 50-v, joten ei varmaan opi enää sisäsiistiksi. Taidan seuraavaksi siivota äijän nurkista. t. tosi kyllästynyt
Sama juttu, tosin mies ei ole syypää. Meillä on vaan liikaa tavaraa. Olen kuun alusta lukien tehnyt paljon työtä tämän kaaoksen voittamiseksi. Tavaraa olen myynyt, kierrättänyt, antanut pois ja heittänyt roskiin. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa, kaappeja on tullut tyhjiksi ja niihin on saanut piiloon aiemmin esillä olleita tavaroita. Iso duuni kyllä. Joo kaunis koti löytyi tavaran alta.
Mulla vaimo on tuollainen sottapytty. Kerran pyysin vaihtamaan pölyimurin pussin. "Onks siellä pussi? Miten se vaihdetaan?" Lattioita ei ole pessyt ainakaan vuoteen, kaikki paikat on täynnä epämääräisiä myttyjä, jne. Vituttaa...
Minä olen kotona, mies käy töissä, lapset leikkipuistotoiminnassa muutaman tunnin päivässä, minä kattella, meillä käy siivooja 1krt/vko minä maksan osinkotuloillani, lisäksi tietenkin siivousrobotit välipäivinä siivoamassa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:49"]Mä ratkaisin ongelman laittamalla ukon ulkoruokintaan.
[/quote] minkä rotuinen? :) meillä rotwailer. :)
Joo, onhan täällä munkin tavaroita levällään koska ne ei mahdu kaappeihin kun mies valloittanut ne.
Meilläkin (lue miehellä) on liikaa tavaraa, mutta mitään ei saa heittää pois tai myydä. Jopa vanhoja risasia vaatteita pitää säilöä "kun niitä voi joskus tarvita".
Aaargh.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:42"]
Mulla vaimo on tuollainen sottapytty. Lattioita ei ole pessyt ainakaan vuoteen
[/quote]
Ilmeisesti et sinäkään?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:49"]Mä ratkaisin ongelman laittamalla ukon ulkoruokintaan.
[/quote] minkä rotuinen? :) meillä rotwailer. :)
[/quote]
Se on ROTTWEILER.
Ei siinä auta kun vaan siivota miehen jäljet ja nauttia siisteydestä taas sen pienen hetken ennen sotkua.. ;)
Näin teen itse.. Kai se mies joskus tajuaa, kun joutuu katsomaan siivoustani, vai kiinnittääköhän se edes mitään huomiota hmm.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:42"]
Mulla vaimo on tuollainen sottapytty. Kerran pyysin vaihtamaan pölyimurin pussin. "Onks siellä pussi? Miten se vaihdetaan?" Lattioita ei ole pessyt ainakaan vuoteen, kaikki paikat on täynnä epämääräisiä myttyjä, jne. Vituttaa...
[/quote]
Kiva, joskus noinkin päin!
Kannattaa ehkä ap aloittaa siivoaminen ukosta. Lapset oppii vielä, eli heille vähän velvollisuuksia, omat tavarat ja vaatteet pitää hoitaa pois oikeisiin paikkoihin.
Kuulostaa aikamoiselta porsaalta tuo mies. Ei minunkaan aviomieheni ole mikään helmi siisteydessä, mutta ei todellakaan jätä porakonetta kuukaudeksi keittiönpöydälle eikä vaatteita pitkin olkkaria. Olen ehkä tehnyt sen alusta saakka selväksi missä menee sotkemisen rajat. Ukko meillä tietää että porakone olisi jo kaatopaikalla.....samoin vaatteet.
Jokaisella meillä on omat heikkoudet siisteydessä mutta kyllä sun miehen pitäisi aikuistua ja ymmärtää että noin ei voi olla. Jutelkaapas asiasta ja tsempatkaa koko perhe.
Paras neuvo on tavaroiden karsinta. Minulla meni n 1/2 vuotta, kun asunto oli käyty läpi ja ylimääräinen laitettu eteenpäin.
Tänä päivänä minulla on loistava sopimus. 2 x vuodessa tuttu kirpparin pitäjä tulee Helsinkiin ja noutaa kotoa. Minulla on ollut jo muutaman vuoden jatkuva sopimus, pakettiautossa on minulle 10 banaanilaatikon kiintiö.
Olen jakanut kotini 6 osaan ja joka kk käyn sen kuukauden osion läpi. Tyhjennän kokonaan ja käyn jokaisen hyllyn läpi, pyyhin pölyt ja laitan takaisin jos haluan.
koti pysyy tyhjänä ja koska virheostoksiin ei ole varaa, ei nurkat täyty tarpeettomista.
Eteisen yhteen kaappiin mahtuu 7 laatikkoa, ylähyllyille loput 3.
Kertaakaan ei ole vielä käynyt niin ettei 10 laatikkoa ole täyttynyt ja myöskään kertaakaan ei ole huoneen siivous mennyt niin ettei yhtään ylimääräistä olisi löytynyt.
Olen eronnut, mutta saan lainaa naapurin miestä. Kun tulee poralle tarvetta, kirjoitan listaan mitä pitää tehdä ja aina silloin tällöin, n 2 kk välein naapurin mies kysyy tarvitsetko apua. Näytän hänelle listan ja hän tulee käymään siitä viikon sisällä.
Puolestaan minä pesen hänen ja hänen vaimonsa auton n kk välein ja imuroin myös sisältä.
Aina kun illalla mennään nukkumaan, on koti siisti. Minulla menee päivittäin kodin siivoamiseen n 15 minuuttia. Tämä isompi siivous, siihen voi mennä helposti vaikka 6 h. Viimeksi kun oli kylpyhuone, sauna ja vessan vuoro, meni kaakeleiden pesemiseen, samoin saunan kuuraamiseen ainaa 6 h. Ja kun lapsien kanssa siivotaan heidän huoneet, niissä aikaa menee.
Tavaroiden karsinta on järkevää, mutta sekin voi olla vaikeaa, jos mies on luonteeltaan sellainen, joka ei halua heittää mitään pois. Pitää aina toimia silloin kun mies ei ole paikalla.
Mieskö nyt taas kaiken syypää :o?