Aikuinen poika kotona
Poika jo 24v eli pitäisi muuttaa omilleen.
Kuitenkin kun katsellaan asuntoja niin mikään ei muka kelpaa.
Joudun tekemään kaiken, ruuan, siivoan, annan rahaa.
Kunhan purkauduin :/
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:58"]
Kyllä ton ikäseltä voi pyytää jo vuokraa kotona asumisesta. Ja velvoittaa tekemään itse ruokansa ja pesemään pyykkinsä. Ei eläminen ole kenellekkään ilmaista.
Lompakko kiinni ja aikuiselle miehelle aikuisten säännöt, niin eiköhän se oma koti ala pikkuhiljaa maistumaan.
[/quote]
Jos pienituloinen poika joutuu maksamaan vuokraa vanhemmilleen, miten hyvin hän pystyisi kerryttämään itselleen rahaa muuttaakseen joskus muualle asumaan? tai miten hyvin hän sitten pystyisi sitten joskus itse maksamaan elämisensä laskuja jos hän ei koskaan muuttaisikaan asumaan omilleen, mutta hänen vanhempansa kuolevat pois ja hän ei jostakin syystä saa töitä?
[/quote]Ei tässä kukaan muukaan kuolevainen mitään "kerrytä". Aika ihmeellinen kommentti. Persaukisena lähdin itsekin maailmalle aikanaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:33"]Eikös se ole niin ku normaalia elämän kulkua, että kukin haluaisi itsenäistyä? Jotakin on vialla, ku ei haluta omaa elämää ja huushollia ollenkaa.
[/quote]
Sullahan tässä on päässä vialla. T: lauantaipussimies M49
Kaikki himassa?
Anna pojan olla rauhassa, mutta älä hyysää. Äläkä syyllistä, vaan anna pestä pyykit omaan tahtiin. Anna siivota huoneensa omaan tahtiin. Laita ruokaa itsellesi ja jos jää ylimääräistä, niin anna hänelle. Kaupasta voit ostaa aineksia jos pojalla ei ole tuloja ja sanoa, että ainekset ovat kaapissa -tee mitä lystäät.
Älä holhoa ja kiukuttele, jos asiat eivät mene mielesi mukaan. Kyseessä on aikuinen ihminen, joka kyllä osaa huolehtia itsestään, jos vain haluaa.
M49 vitsi oot niin hauska et unohdin nauraa.
Mene takaisin ylilaudalle.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:52"]Anna pojan olla rauhassa, mutta älä hyysää. Äläkä syyllistä, vaan anna pestä pyykit omaan tahtiin. Anna siivota huoneensa omaan tahtiin. Laita ruokaa itsellesi ja jos jää ylimääräistä, niin anna hänelle. Kaupasta voit ostaa aineksia jos pojalla ei ole tuloja ja sanoa, että ainekset ovat kaapissa -tee mitä lystäät.
Älä holhoa ja kiukuttele, jos asiat eivät mene mielesi mukaan. Kyseessä on aikuinen ihminen, joka kyllä osaa huolehtia itsestään, jos vain haluaa.
[/quote]
Oisko parempi vaan antaa pojan olla eikä lähettää maailmalle ennenaikojaan. Antaa peräkammarinpojan pysyä ikuisesti kotona jos ei saa vauvapalstalta tyttöystävää.
t:M49
Lauantaipussisade kaikille. Sunnuntaiksikin riittää vielä äidin leskeneläkkeellä hommattuja herkkuja suoraan laivasta. 》■■■■■■■ 《 m49
Elämä on ihanaa !!!! @@@ ■■■■■■ @@@ !!!! m49
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:52"]Anna pojan olla rauhassa, mutta älä hyysää. Äläkä syyllistä, vaan anna pestä pyykit omaan tahtiin. Anna siivota huoneensa omaan tahtiin. Laita ruokaa itsellesi ja jos jää ylimääräistä, niin anna hänelle. Kaupasta voit ostaa aineksia jos pojalla ei ole tuloja ja sanoa, että ainekset ovat kaapissa -tee mitä lystäät. Älä holhoa ja kiukuttele, jos asiat eivät mene mielesi mukaan. Kyseessä on aikuinen ihminen, joka kyllä osaa huolehtia itsestään, jos vain haluaa. [/quote] Oisko parempi vaan antaa pojan olla eikä lähettää maailmalle ennenaikojaan. Antaa peräkammarinpojan pysyä ikuisesti kotona jos ei saa vauvapalstalta tyttöystävää. t:M49
[/quote]
Olisi
Näköjään tää aihe iski kipeään paikkaan kun ylilaudan pojat on joukolla kommentoimassa. Normaali aikuinen haluaa itsenäistyä ja pois vanhempiensa helmoista.
Vanhemmat tekevät lapselleen suuren vahingon jos hyysäävät tämän piloille; ettei aikuisenakaan osaa huolestia itsestään. Siksipä tämä ap:n poika ei kotoaan lähde, kun kerran on hyysätty tähän asti niin ei muuta osaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:22"]
Näköjään tää aihe iski kipeään paikkaan kun ylilaudan pojat on joukolla kommentoimassa. Normaali aikuinen haluaa itsenäistyä ja pois vanhempiensa helmoista.
Vanhemmat tekevät lapselleen suuren vahingon jos hyysäävät tämän piloille; ettei aikuisenakaan osaa huolestia itsestään. Siksipä tämä ap:n poika ei kotoaan lähde, kun kerran on hyysätty tähän asti niin ei muuta osaa.
[/quote]
Mitäpä sitä turhaan lähtemään jos ei ole elämää edessä. Ne jotka lähtevät niillä on elämä edessä. Niillä on geenit kunnossa. M49
M49 voitko lopettaa noitten lapsellisten viestien lähettäminen tänne, kun ei ketään kiinnosta?
Ai eiks ketään kiinnosta mun elämäni? No siitä.on ennenkin lähdetty liikkeelle, mutta minuahan ei lannisteta. Pyykkikonetta en osaa käyttää ja sitä en hyväksy että äiti ajaa lasta pois kodistaan. Eli EN neuvottele terroristien kanssa. M49
Ja jos teitä ei mun lauantaipussit kiinnosta niin voin kyllä ostaa teille sellaiset. Paatte vaan nimet ja osoitteet niin seuraavasta mutsin leskeneläkkeestä 10 ekaa saa lauantaipussukan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]
Laskin tuossa, että 24 vuotias kotonaan asuva korkeakouluopiskelija saa opintotukea 524,12e/kk. Kyllä tuosta voi jo jonkinlaista vuokraa maksaa.
[/quote]
Jaahas, mistäs tuon luvun pieraisit? Itse saan 250 luokkaa ja parhaillaan teen gradua ihan äidin helmoissa asuen.
[/quote]
No mene itse laskemaan, jos et usko.
[/quote]
Jaahas. Opintoraha on laskurin mukaan 271,64. Sen lisäksi valtio suuressa anteliaisuudessaan laskee LAINAN osaksi tuota tukea. Se, että saan ottaa lainaa ei ole omasta mielestäni mikään tuki, sillä lainaa saisin muutenkin kuin Kelan avustamana.
[/quote]
Mistä mukamas saat samanlaisen lainan samanlaisella korolla ja maksuehdoilla? Saat myös tehdä töitä opintojen ohessa ja tienata rahaa ilman, että ne vaikuttavat opintotukeen.
Ja minä puhuin nimenomaan opintotuesta, en opintorahasta.
[/quote]
Opintolaina ei ole mikään tulo tai tuki! Ja mitä korkoon tulee, niin se on euribor 12kk+marginaali. On täysin naurettava ajatus, että jonkun pitäisi ottaa velkaa sen tähden, että saa maksaa vanhemmilleen vuokraa. Ja mitä tuohon tuen käsitteeseen tulee, niin minä haluan kanssa nähdä sen päivän kun joudut työttömäksi ja sulle tullaan kertomaan, että saat 2000 euron "työttömyystukea", josta lainan osuus 1600. Varmaan hykertelet tyytyväisyydestä.
[/quote]
Minä olen korkeakouluopiskelija ja asun vuokralla. Asumislisän, opintorahan ja opintolainan lisäksi saan tienata 660e/kk. Tällä hetkellä tuloni ovat 1500e/kk, josta maksan kaiken. Mielestäni aika hyvin opiskelijasta, joka ei saa mukamas yhteiskunnalta mitään jeesiä. Se, että valtio auttaa yli puolet tuloistani kuukaudessa on aika paljon, kuin etten saisi mitään ja joutuisin tekemään enemmän töitä opiskelun päälle.
Ennemmin näin, kuin kotona muiden passattavana. Sitä paitsi opintolainasta on mahdollisuus saada jopa maksuvapaus, jos elämä oikeasti on potkinut siihen malliin, ettei ole mahdollisuutta maksaa velkaa takaisin. Pikavipissä tai asuntolainassa samaa mahdollisuutta ei ole.
[/quote]
En tiedä mitä alaa opiskelet, mutta ei ihan kuulosta korkeakouluopiskelijan matikalta tuo käsityksesi että lasket jonkun helkkarin lainan tuloksi. Aivan sairasta, että yhteiskunta opettaa ihmisiä elämään velaksi. Mutta tämä menee jo alkuperäisen aiheen viereen.
Aloin saamaan tukia kun olin 18v, niillä jouduin maksamaan oman puhelinlaskun ja äidille vuokraa kunnes opiskelun jälkeen muutin omilleni.
Kotitöitä teimme siskon kanssa ja myöskin omat ruuat. Kiitos siitä äidille, sillä omillaan asuminen on ollut paljon helpompaa kun osaa alusta asti tehdä kotitöitä ja ruokaa. Äidiltä en saanut rahaa 18v jälkeen kun aloin saamaan opintotukea. Tämä opetti rahan hallintaa, en voi muuta kun kiittää äitiäni :)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:46"]Asuminen ja eläminen on Suomessa aivan sairaan kallista. Jos ei käy täysipäiväisesti töissä, niin vuokran jälkeen ei elämiseen jää käytännössä mitään. Ei mikään ihme että poikasi on kotona. Todennäköisesti enemmän tai vähemmän pakon sanelema juttu. [/quote] Onhan se asuminen ja eläminen vanhemmillekkin kallista. Ja sittenkö pitäisi vielä aikuista lasta elättää?
[/quote]
Jos oletetaan että äitinsä lopettaisi passaamisen, niin tuon pojan asuminen kotona ei maksaisi kuin ehkä kympillä vettä ja sähköä kuukaudessa. Jos seinät ovat olemassa joka tapauksessa, niin ei nosta asumiskustannuksia juurikaan, asuu siellä sitten yksi enemmän tai ei.
[/quote]Ruoka, vaatteet ja hygieniatuotteetko eivät maksa mitään?
[/quote]
Jos puhutaan pelkästä asumisesta, niin siihen ei sisälly nuo, kuten ei kenenkään vuokraankaan. Vaatteisiin ja saippuoihin jos laskee, että menisi vaikka 30 euroa kuukaudessa niin se on jo paljon. Ruoka on sitten eri homma, mutta aikamoista nipottamista olisi, jos äiti laittaisi ruokaa, eikä antaisi oman poikansa syödä samasta kattilasta.
Turhaa valitusta. Itse sä päätit 25 vuotta sitten hankkia lapsen, joten totta kai sun kuuluu myös huolehtia lapsestasi.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:58"]
Kyllä ton ikäseltä voi pyytää jo vuokraa kotona asumisesta. Ja velvoittaa tekemään itse ruokansa ja pesemään pyykkinsä. Ei eläminen ole kenellekkään ilmaista.
Lompakko kiinni ja aikuiselle miehelle aikuisten säännöt, niin eiköhän se oma koti ala pikkuhiljaa maistumaan.
[/quote]
Jos pienituloinen poika joutuu maksamaan vuokraa vanhemmilleen, miten hyvin hän pystyisi kerryttämään itselleen rahaa muuttaakseen joskus muualle asumaan? tai miten hyvin hän sitten pystyisi sitten joskus itse maksamaan elämisensä laskuja jos hän ei koskaan muuttaisikaan asumaan omilleen, mutta hänen vanhempansa kuolevat pois ja hän ei jostakin syystä saa töitä?