Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen poika kotona

Vierailija
27.09.2015 |

Poika jo 24v eli pitäisi muuttaa omilleen.

Kuitenkin kun katsellaan asuntoja niin mikään ei muka kelpaa.

Joudun tekemään kaiken, ruuan, siivoan, annan rahaa.

Kunhan  purkauduin :/

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:48"]

Se on aika jännä, että suomalainen kotona asuva aikuinen mies on naisten silmissä peräkammarinpoika, mutta esimerkiksi joku eteläeurooppalainen, tummapiirteinen, vanhempiensa luona asuva mies on suomalaisten naisten silmissä kuitenkin kuuminta hottia ja ihana perhekeskeinen, perheestään välittävä mies, koska Etelä-Euroopassa on täysin normaalia asua vanhempiensa luona vielä esimerkiksi 30-vuotiaanakin.

[/quote]

Ihanaa yleistämistä taas. Mä en ole ikinä ajatellut italiaanon olevan kuumaa kamaa ja perhekeskeinen. Mammanpoikia mitä mammanpoikia.

Mielestäni on kohtuullista vaatia mieheltä samanlaista itsenäistä selviytymistä, jota itsellänikin on. Huonolta näyttää, jos ei osaa ruokaa laittaa tai edes pyykkiä pestä. Aina parempi, ettei pääse edes töissä käymään, kun mamma betalar.

Vierailija
42/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]

Laskin tuossa, että 24 vuotias kotonaan asuva korkeakouluopiskelija saa opintotukea 524,12e/kk. Kyllä tuosta voi jo jonkinlaista vuokraa maksaa.

[/quote]

Jaahas, mistäs tuon luvun pieraisit? Itse saan 250 luokkaa ja parhaillaan teen gradua ihan äidin helmoissa asuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:55"]

Laskin tuossa, että 24 vuotias kotonaan asuva korkeakouluopiskelija saa opintotukea 524,12e/kk. Kyllä tuosta voi jo jonkinlaista vuokraa maksaa.

[/quote]

Jaahas, mistäs tuon luvun pieraisit? Itse saan 250 luokkaa ja parhaillaan teen gradua ihan äidin helmoissa asuen.

[/quote]

No mene itse laskemaan, jos et usko.

Vierailija
44/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunpahan on valintasi. Et sinä mitään joudu.

Vierailija
45/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain suvakkeja ja hyysäreitö, niin äidit kuin pojatkin.

Vierailija
46/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaahas. Opintoraha on laskurin mukaan 271,64. Sen lisäksi valtio suuressa anteliaisuudessaan laskee LAINAN osaksi tuota tukea. Se, että saan ottaa lainaa ei ole omasta mielestäni mikään tuki, sillä lainaa saisin muutenkin kuin Kelan avustamana.

Vierailija
47/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Lopetat nyt ainakin sen rahan antamisen. Ostat ja teet ruokaa vain itsellesi, peset vain omat pyykkisi.

Vierailija
48/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos kotonaan tarkoittaa vanhempiensa kodissa asuvaa, niin laskit väärin. Vanhempiensa kodissa tai omistamassa asunnossa asuva ei saa opiskelijan asumistukea kuin korkeintaan muutaman kympin. Sen sijaan en ymmärrä, miksi ap antaa rahaa pojalleen. Jos hän katsoo rahan välttämättömäksi, niin ainakin sen ehdoksi voi panna osallistumisen kotitöihin.

Vierailija
49/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaahas. Opintoraha on laskurin mukaan 271,64. Sen lisäksi valtio suuressa anteliaisuudessaan laskee LAINAN osaksi tuota tukea. Se, että saan ottaa lainaa ei ole omasta mielestäni mikään tuki, sillä lainaa saisin muutenkin kuin Kelan avustamana.

[/quote]

Mistä mukamas saat samanlaisen lainan samanlaisella korolla ja maksuehdoilla? Saat myös tehdä töitä opintojen ohessa ja tienata rahaa ilman, että ne vaikuttavat opintotukeen.

Ja minä puhuin nimenomaan opintotuesta, en opintorahasta.

Vierailija
50/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä.en muuta kotoa koskaan pois. Mä syön lauantaipusseja niin kauan kun niitä on saatavilla ja homehdun. t M49

Vierailija
51/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:40"]

Mä olen 49 en koskaan ole käyttänyt pesukonetta asun mutsin luona mankelin läpi oon mattoja pyöritellyt sitä ennen vähän mäntysuopaa ja muuta hyvänsuopaa. Ihme ulisijoita. Kotona voi asua vaikka lopunikänsä. Hölmöläiset.

[/quote]

Juu. Minäkin tiedän yhden peräkammarin pojan. Säälittävä ressukka se on. Mitäköhän sille mahtaa tapahtua, kun äiti kuolee, eikä saa naista itelleen. Hukkuu varmaan sontaan.

[/quote]

No mitäpä olet omalta osaltasi tehnyt asian eteen muuta kuin veetuillut? :D

Vierailija
52/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:01"]

[/quote]

Jos kotonaan tarkoittaa vanhempiensa kodissa asuvaa, niin laskit väärin. Vanhempiensa kodissa tai omistamassa asunnossa asuva ei saa opiskelijan asumistukea kuin korkeintaan muutaman kympin. Sen sijaan en ymmärrä, miksi ap antaa rahaa pojalleen. Jos hän katsoo rahan välttämättömäksi, niin ainakin sen ehdoksi voi panna osallistumisen kotitöihin.

[/quote]

Ei saakkaan. En ole puhunut asumislisästä ja opintorahasta. Olen koko ajan puhunut opintotuesta. Vanhempien luona asuva ei saa senttiäkään asumislisää.

Vierailija
53/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Lopetat nyt ainakin sen rahan antamisen. Ostat ja teet ruokaa vain itsellesi, peset vain omat pyykkisi.
[/quote]

Mä en ole koskaan pessy omaa pyykkiäni. Oon mankeliin tunkenu maton vaan ja suovannu sen toisessa telineessä. Lisäks oon ämpärissä pessy yhden paidan vedellä ja pesuaineella. Ei tarvi ihan heti opetella pesukoneen käyttöä kun pitää puolensa. M49

Vierailija
54/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä mukamas saat samanlaisen lainan samanlaisella korolla ja maksuehdoilla? Saat myös tehdä töitä opintojen ohessa ja tienata rahaa ilman, että ne vaikuttavat opintotukeen.

Ja minä puhuin nimenomaan opintotuesta, en opintorahasta.

[/quote]

Opintolaina ei ole mikään tulo tai tuki! Ja mitä korkoon tulee, niin se on euribor 12kk+marginaali. On täysin naurettava ajatus, että jonkun pitäisi ottaa velkaa sen tähden, että saa maksaa vanhemmilleen vuokraa. Ja mitä tuohon tuen käsitteeseen tulee, niin minä haluan kanssa nähdä sen päivän kun joudut työttömäksi ja sulle tullaan kertomaan, että saat 2000 euron "työttömyystukea", josta lainan osuus 1600. Varmaan hykertelet tyytyväisyydestä.

Vierailija
55/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki lapsen elatuksesta 3 §:

"Lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy, kun hän täyttää kahdeksantoista vuotta."

Eli jos poika vaikka käy jääkaapillasi omine lupineen, hän syyllistyy näpistykseen. Teepä tästä poliisiasia.

Vierailija
56/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:44"]

Poika jo 24v eli pitäisi muuttaa omilleen.

Kunhan  purkauduin :/

[/quote]

Anna sille häätö niin saa kaupungilta kämpän.

Vierailija
57/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:40"]

Mä olen 49 en koskaan ole käyttänyt pesukonetta asun mutsin luona mankelin läpi oon mattoja pyöritellyt sitä ennen vähän mäntysuopaa ja muuta hyvänsuopaa. Ihme ulisijoita. Kotona voi asua vaikka lopunikänsä. Hölmöläiset.

[/quote]

Juu. Minäkin tiedän yhden peräkammarin pojan. Säälittävä ressukka se on. Mitäköhän sille mahtaa tapahtua, kun äiti kuolee, eikä saa naista itelleen. Hukkuu varmaan sontaan.

[/quote]

No mitäpä olet omalta osaltasi tehnyt asian eteen muuta kuin veetuillut? :D

[/quote]

Mitä minun pitäisi peräkammarin pojan puolesta tehdä?

Vierailija
58/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No imuroinnin oon opetellu jo pienenä, mutta yleensä jää mutsin hommaks. M49

Vierailija
59/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:46"]Asuminen ja eläminen on Suomessa aivan sairaan kallista. Jos ei käy täysipäiväisesti töissä, niin vuokran jälkeen ei elämiseen jää käytännössä mitään. Ei mikään ihme että poikasi on kotona. Todennäköisesti enemmän tai vähemmän pakon sanelema juttu.
[/quote]

Onhan se asuminen ja eläminen vanhemmillekkin kallista. Ja sittenkö pitäisi vielä aikuista lasta elättää?

Vierailija
60/108 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:48"]

Se on aika jännä, että suomalainen kotona asuva aikuinen mies on naisten silmissä peräkammarinpoika, mutta esimerkiksi joku eteläeurooppalainen, tummapiirteinen, vanhempiensa luona asuva mies on suomalaisten naisten silmissä kuitenkin kuuminta hottia ja ihana perhekeskeinen, perheestään välittävä mies, koska Etelä-Euroopassa on täysin normaalia asua vanhempiensa luona vielä esimerkiksi 30-vuotiaanakin.

[/quote]

Se ei ratkaise, asuuko vanhempiensa luona, vaan se, tekeekö talouden eteen yhtään mitään. Käykö töissä, opiskeleeko jotta joskus saisi sen työpaikan, tekeekö kotitöitä. Onhan maaseudullakin ihan yleistä ollut, että yksi pojista (joskus tytärkin) jää kotitilaa hoitamaan, vaikka vanhemmat siellä vielä asuvatkin, ja se on ihan ok. Toista nämä aloituksen tapaiset passattavat mammanpojat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi