Aikuinen poika kotona
Poika jo 24v eli pitäisi muuttaa omilleen.
Kuitenkin kun katsellaan asuntoja niin mikään ei muka kelpaa.
Joudun tekemään kaiken, ruuan, siivoan, annan rahaa.
Kunhan purkauduin :/
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:46"]Asuminen ja eläminen on Suomessa aivan sairaan kallista. Jos ei käy täysipäiväisesti töissä, niin vuokran jälkeen ei elämiseen jää käytännössä mitään. Ei mikään ihme että poikasi on kotona. Todennäköisesti enemmän tai vähemmän pakon sanelema juttu. [/quote] Onhan se asuminen ja eläminen vanhemmillekkin kallista. Ja sittenkö pitäisi vielä aikuista lasta elättää?
[/quote]
Jos oletetaan että äitinsä lopettaisi passaamisen, niin tuon pojan asuminen kotona ei maksaisi kuin ehkä kympillä vettä ja sähköä kuukaudessa. Jos seinät ovat olemassa joka tapauksessa, niin ei nosta asumiskustannuksia juurikaan, asuu siellä sitten yksi enemmän tai ei.
Voin ottaa muijakaverin jos saa tätä kautta. Sen pitäis olla mua vähän varakkaampi ja käydä töissä ja sallia että oon pari päivää viikossa mutsin luona
Olla seksuaalisesti päällekäyvä, kuitenkin terveessä mielessä. Juorukielto. Voin vastapainoks vähän reippailla ja sensellaista M49
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:40"]
Mä olen 49 en koskaan ole käyttänyt pesukonetta asun mutsin luona mankelin läpi oon mattoja pyöritellyt sitä ennen vähän mäntysuopaa ja muuta hyvänsuopaa. Ihme ulisijoita. Kotona voi asua vaikka lopunikänsä. Hölmöläiset.
[/quote]
Juu. Minäkin tiedän yhden peräkammarin pojan. Säälittävä ressukka se on. Mitäköhän sille mahtaa tapahtua, kun äiti kuolee, eikä saa naista itelleen. Hukkuu varmaan sontaan.
[/quote]
No mitäpä olet omalta osaltasi tehnyt asian eteen muuta kuin veetuillut? :D
[/quote]
Mitä minun pitäisi peräkammarin pojan puolesta tehdä?
[/quote]
Voit aloittaa vaikka siivoamisesta.
Opetin poikani pesemään pyykkiä olemalla pesemättä pyykkiä.
Tiskaamme vuoron perään. Jos vetkuttelee, niin siihen sitten kertyy mitä kertyy.
Kauppaan pyydän mukaan. Jos ei lähde niin teen itselleni jotain kasviscurryä tmv ja ostan kielileikettä leivän päälle. Jos lähtee kauppaan mukaan niin saa vaikuttaa ruokalistaan paljonkin.
Ruokaa koitetaan laittaa joskus yhdessä, itse laitan pääosin.
Siivousjutuissa on vielä petrattavaa. Sitä ei sotku häiritse yhtään.
Mutta näillä konsteilla olen kasvattanut. Tosin vaatii kovaa luontoa katsella, kun jokainen astia on likainen keittiössä tai poika kulki viikon samoissa kalsareissa, ennen kuin taipui käyttämään konetta.
Kotona asuu 18 v yliopistossa opiskeleva poika. Saa asua ja aikanaan menee opiskelija kämppään. Asumme Hgissä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:29"]
Laskin tuossa, että 24 vuotias kotonaan asuva korkeakouluopiskelija saa opintotukea 524,12e/kk. Kyllä tuosta voi jo jonkinlaista vuokraa maksaa.
[/quote]
Jaahas, mistäs tuon luvun pieraisit? Itse saan 250 luokkaa ja parhaillaan teen gradua ihan äidin helmoissa asuen.
[/quote]
No mene itse laskemaan, jos et usko.
[/quote]
Jaahas. Opintoraha on laskurin mukaan 271,64. Sen lisäksi valtio suuressa anteliaisuudessaan laskee LAINAN osaksi tuota tukea. Se, että saan ottaa lainaa ei ole omasta mielestäni mikään tuki, sillä lainaa saisin muutenkin kuin Kelan avustamana.
[/quote]
Mistä mukamas saat samanlaisen lainan samanlaisella korolla ja maksuehdoilla? Saat myös tehdä töitä opintojen ohessa ja tienata rahaa ilman, että ne vaikuttavat opintotukeen.
Ja minä puhuin nimenomaan opintotuesta, en opintorahasta.
[/quote]
Opintolaina ei ole mikään tulo tai tuki! Ja mitä korkoon tulee, niin se on euribor 12kk+marginaali. On täysin naurettava ajatus, että jonkun pitäisi ottaa velkaa sen tähden, että saa maksaa vanhemmilleen vuokraa. Ja mitä tuohon tuen käsitteeseen tulee, niin minä haluan kanssa nähdä sen päivän kun joudut työttömäksi ja sulle tullaan kertomaan, että saat 2000 euron "työttömyystukea", josta lainan osuus 1600. Varmaan hykertelet tyytyväisyydestä.
[/quote]
Minä olen korkeakouluopiskelija ja asun vuokralla. Asumislisän, opintorahan ja opintolainan lisäksi saan tienata 660e/kk. Tällä hetkellä tuloni ovat 1500e/kk, josta maksan kaiken. Mielestäni aika hyvin opiskelijasta, joka ei saa mukamas yhteiskunnalta mitään jeesiä. Se, että valtio auttaa yli puolet tuloistani kuukaudessa on aika paljon, kuin etten saisi mitään ja joutuisin tekemään enemmän töitä opiskelun päälle.
Ennemmin näin, kuin kotona muiden passattavana. Sitä paitsi opintolainasta on mahdollisuus saada jopa maksuvapaus, jos elämä oikeasti on potkinut siihen malliin, ettei ole mahdollisuutta maksaa velkaa takaisin. Pikavipissä tai asuntolainassa samaa mahdollisuutta ei ole.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:57"]
Varmaan jotain suvakkeja ja hyysäreitö, niin äidit kuin pojatkin.
[/quote]
Kuules. Elä tuu tänne huuteleenmkun et iha selevästi tiiä mistä puhut. Me ollaa suoraselekäne suoamlainen perhe Ja kannatetaa isämaallisia arvoja ja ollaan matkalla Tornioonki kolomas päivä. Meillä asuu kotona ihana 36 vuotias poika ja meillä on lämpimät välit ja tehhää melekee kaikki yhessä saunotaa juuaa kaljaa ja katotaa Emerdaalea ja Salattuaja Elämiä, joskus kun ukko on yövuorossa nukutaan pojan kanssa samassa sängysäki ja niin on huomaavainen. Siskonsaki kanssa on lämpimissä väleissä ja touhuvat paljo yhdessä ja monesti lukittautuvat pojan huoneeseen tuntikausiksi tekemään omiaan. Nyt harmittaa ku tytär on muuttamassa miehensä kans toiselle paikkaunnalle, että mistä pojalle leikkikaveri.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:09"]Suomessa tuntuu olevan ihan järjestään niin paska vanhempi-lapsi -suhteet että mukava vaihteeksi lukea toisenlaisia kokemuksia. Järkyttävää monissa perheissä se kakara halutaan heivata pihalle heti samana päivänä kun täyttää 18. Varmaan siihenkin asti sitä loista on katseltu pitkin hampain ja kyräillen. Puistattavaa :D
[/quote]
Joo noin mäki nuorena luulin nyt oon vapautunut ja asun 40 vuotiaana mutsin luona. M49
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:40"]
Mä olen 49 en koskaan ole käyttänyt pesukonetta asun mutsin luona mankelin läpi oon mattoja pyöritellyt sitä ennen vähän mäntysuopaa ja muuta hyvänsuopaa. Ihme ulisijoita. Kotona voi asua vaikka lopunikänsä. Hölmöläiset.
[/quote]
Juu. Minäkin tiedän yhden peräkammarin pojan. Säälittävä ressukka se on. Mitäköhän sille mahtaa tapahtua, kun äiti kuolee, eikä saa naista itelleen. Hukkuu varmaan sontaan.
[/quote]
No mitäpä olet omalta osaltasi tehnyt asian eteen muuta kuin veetuillut? :D
[/quote]
Mitä minun pitäisi peräkammarin pojan puolesta tehdä?
[/quote]
Voit aloittaa vaikka siivoamisesta.
[/quote]
Voisin aloittaa vaikka katkaistusta haulikosta. Todellakaan ala aikuista ihmistä passaamaan ja paapomaan. Ällöttävää.
Asuisin mieluusti muijan luona mut vaikee löytää sopivaa kontaktia. M49
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:11"]Kotona asuu 18 v yliopistossa opiskeleva poika. Saa asua ja aikanaan menee opiskelija kämppään. Asumme Hgissä.
[/quote]
Asuu varmaan vielä kuuskymppisenäkin jos hyvin käy. M49
Jos joku haluu lauantaipussijätkän 40 ikää muijalle ois tässä aikamoinen pakkaus. Paljon tarjoan muutakin voidaan matkustella jos käyt töissä saan mutsin leskeneläkkeestä aina ekstraa ja seksissä saat satuttaa mun terska on nyt kondiksessa. M49
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:22"]
Ei aloittajan poika ole mikään opiskelija. Ymmärtäisin tilanteen paremmin. En silti passuuttaisi kotonani asuvaa opiskelijaa, vaan hän myös joutuisi osallistumaan kuluihin. Toki suhteutettuna tuloihin. Jos ei kelpaa, niin saa painua omaan kotiin, niin näkee että mitä eläminen oikeasti maksaa.
Mutta ei se mitään. Ap voi antaa kultamussukkansa vain olla. Mene äkkiä antamaan viikkorahaa, niin pääsee kavereiden kanssa kaljalle.
[/quote]
Omat vanhempani syrjäyttiät minnut aikoinnaan niin pahasti että ei vät antaneet edes rahaa vaatteisiin peleihin tai tuohon kaljaan. JKäi siette ystävätkin saamatta ja yksin olin pimeässä huoneessa kolmekymppiseksi asti kunnes äitee kuoli aivoinferktiin. Pikkusisko järjesti hautajaiset kun en minä ossoo ja ahistaakin. Eikä kukkaa nainenkaa rakkauttaan mulle suonu. Vaikka netistä paljonsitä hain.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:46"]Asuminen ja eläminen on Suomessa aivan sairaan kallista. Jos ei käy täysipäiväisesti töissä, niin vuokran jälkeen ei elämiseen jää käytännössä mitään. Ei mikään ihme että poikasi on kotona. Todennäköisesti enemmän tai vähemmän pakon sanelema juttu. [/quote] Onhan se asuminen ja eläminen vanhemmillekkin kallista. Ja sittenkö pitäisi vielä aikuista lasta elättää?
[/quote]
Jos oletetaan että äitinsä lopettaisi passaamisen, niin tuon pojan asuminen kotona ei maksaisi kuin ehkä kympillä vettä ja sähköä kuukaudessa. Jos seinät ovat olemassa joka tapauksessa, niin ei nosta asumiskustannuksia juurikaan, asuu siellä sitten yksi enemmän tai ei.
[/quote]Ruoka, vaatteet ja hygieniatuotteetko eivät maksa mitään?
Onhan se vielä nuori ihminen. Jotkut ovat menettäneet lapsensa kuolemalle.
Mieti sitä.
Onneksi äitini ei ollut niin hullu, että olisi perinyt omalta lapseltaan vuokraa asunnosta, jonka vuokran hän olisi joka tapauksessa maksanut itse, jos olisin asunut muualla. Hän ymmärsi vaikean elämäntilanteeni, ja pääsin vihdoin elämässä eteenpäin. Myöhemmin vaurastuttuani ostin hänelle asunnon hänen haluamaltaan alueelta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:44"]
Poika jo 24v eli pitäisi muuttaa omilleen.
Kuitenkin kun katsellaan asuntoja niin mikään ei muka kelpaa.
Joudun tekemään kaiken, ruuan, siivoan, annan rahaa.
Kunhan purkauduin :/
[/quote]
Anna poikasi adoptioon, jos huoltaminen käy taakaksi.
Jos 24v poika ahistaa mahtais ahistaa 55v poika. Tai olla apuna.
Eikös se ole niin ku normaalia elämän kulkua, että kukin haluaisi itsenäistyä? Jotakin on vialla, ku ei haluta omaa elämää ja huushollia ollenkaa.
Suomessa tuntuu olevan ihan järjestään niin paska vanhempi-lapsi -suhteet että mukava vaihteeksi lukea toisenlaisia kokemuksia. Järkyttävää monissa perheissä se kakara halutaan heivata pihalle heti samana päivänä kun täyttää 18. Varmaan siihenkin asti sitä loista on katseltu pitkin hampain ja kyräillen. Puistattavaa :D