Hoidon "vaatiminen" kun sitä hoitoa ei vaan ole antaa
Aina kuulee, että mielenterveysongelmista tai somaattisista sairauksista kärsivien pitäisi vaatia palveluita, jos eivät meinaa niitä saada. Mietin tässä vaan, että se ei paljon auta kun se potilas tulee minulta eli työntekijältä sitä vaatimaan, kun en voi muuttua vapaiksi ajoiksi tai ylimääräisiksi käsiksi. Miten usein kuuleekaan sättimistä siitä ettei apua ja hoitoa haluta antaa. Kun se ei ole minun tai kenenkään työntekijän halusta kiinni, vaikka puheet osoitetaan meille ihan kuin me kiusallaan myytäisi eioota ja tarjottaisi pitkiä jonoja.
Kommentit (50)
Toiveikkaina omaisina odotettiin hoitopaikkaa. Ei ehtinyt apu ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kuitenkaan ole työntekijöiden vika ettei sitä paikkaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kuitenkaan ole työntekijöiden vika ettei sitä paikkaa ollut.
Liian vähän työntekijöitä ja liian vähän hoitopaikkoja.
Ota selvää kenestä se on kiinni ja kerro oikea palautepaikka tai tulosta joku paperi jonka voit antaa.
Työttömät pitäisi kouluttaa hoitajiksi karenssin uhalla. Sitten riittäisi hoitoa.
Kyllähän hoitoa voi ja pystyy vaatimaan kun osoite on oikea. Nykyisin sitä vain vaaditaan väärästä paikasta eli hoitajilta. Oikeampi paikka vaatia hoitoa ja sitä että se on asianmukaista on kuntapäättäjät tai kohta hyvinvointialueen päättäjät. Heillä on vastuu siitä että palvelut on kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi kouluttaa hoitajiksi karenssin uhalla. Sitten riittäisi hoitoa.
Mä en oikein ymmärrä näitä jotka vaativat työntekijöiden pakottamista. Mikä vaikutus sillä olisi työilmapiiriin. Sitä kautta siihen hakeutuisiko alalle vielä joku vapaaehtoisesti ja mikä vaikutus huonolla työilmapiirillä on ja olisi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautuisitko itse hoitajaksi jos nykyinen työsi loppuisi? Minä en. En kertakaikkiaan pystyisi tekemään sitä työtä. Mielummin ihan mitä tahansa muuta. Pelkkä oksennuksen haju saa oksentamaan ja veren ja ripulin siivoamista en vaan pystyisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hoitoa voi ja pystyy vaatimaan kun osoite on oikea. Nykyisin sitä vain vaaditaan väärästä paikasta eli hoitajilta. Oikeampi paikka vaatia hoitoa ja sitä että se on asianmukaista on kuntapäättäjät tai kohta hyvinvointialueen päättäjät. Heillä on vastuu siitä että palvelut on kohdillaan.
Olen samaa mieltä. Vaatia saa ja pitää, mutta se pitäisi kohdistua enemmän ylemmälle taholle eikä työntekijöihin. Ap
Lääkäreitä pitäisi kouluttaa enemmän, jos kerran on lääkäripulaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hoitajalle vaatii että lääkärille pääsy. Lääkäriltä vaatii että lähete erikoissairaanhoitoon. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Eli kuka vaan voi tehdä hpitajien hommia, vaikkavastenmielisesti pakotettuna. Great.
Kyllä se on juuri näin. Työskentelen mielenterveystyössä ja kun kerron, että seuraava aikani on kahden kuukauden kuluttua saan kuulla miten väärin on kun apua ei haluta antaa sitä tarvitseville. Ja nimenomaan siihen tyyliin ihan kun minä työntekijänä en ymmärtäisi henkilön avun tarvetta.
Niinpä. Hoitajana kun vastaat puhelimeen ja kerrot ettei nyt ole vapaata aikaa lääkärille saat kuulla kunniasi.
Riippuu avusta. Lääkkeiden kohdalla ei ole resursseista kiinni vaan puhtaasta haluttomuudesta auttaa. Olen ties kuinka monta kertaa saanut kieltävän vastauksen, vaikka minulle kelpaisi sekä lääkkeet että muu apu. Meitä on monia muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu avusta. Lääkkeiden kohdalla ei ole resursseista kiinni vaan puhtaasta haluttomuudesta auttaa. Olen ties kuinka monta kertaa saanut kieltävän vastauksen, vaikka minulle kelpaisi sekä lääkkeet että muu apu. Meitä on monia muitakin.
Minkähänlaisista lääkkeistä on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on juuri näin. Työskentelen mielenterveystyössä ja kun kerron, että seuraava aikani on kahden kuukauden kuluttua saan kuulla miten väärin on kun apua ei haluta antaa sitä tarvitseville. Ja nimenomaan siihen tyyliin ihan kun minä työntekijänä en ymmärtäisi henkilön avun tarvetta.
Kyllä teillä aikoja on - takanahan on laki! Haluttomuutta hoitaa ja antaa apua sen sijaan ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse tällaisen hoitajan potilaaksi? Tai sellaisen henkilön, joka ei kestä eritteiden siivoamista yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä aikoja on - takanahan on laki! Haluttomuutta hoitaa ja antaa apua sen sijaan ilmenee.
Siis ihan tosissasiko sinä kuvittelet, että henkilökunta jättää huvin vuoksi antamatta aikoja?
Asiaa. Myöskään lääkäreitä ei taiota tyhjästä.