Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.

Hannahii
06.04.2022 |

Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.

Kommentit (957)

Vierailija
681/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipidekysymys ei ole sekään, että painoindeksi ei yksistään kerro onko ylipainoa vai ei ja että painoindeksi ylipäätään on huono mittari.

Se on kuitenkin ainoa yleismaailmallisesti käytössä oleva mittari, joten sillä mennään kunnes parempi keksitään. 

Toinen juttu on, miten sitä käytetään ja tulkitaan ja millaiseen muuhun tietoon BMI yhdistetään. Kuten sanottu, pelkkä BMI ei kerro paljoakaan. BMI-mittarin tarpeellisuudesta käydään vilkasta tieteellistä keskustelua, ja on hyviä perusteita, miksi sen käytöstä voitaisiin luopua.

Päteekö tämä myös toiseen suuntaan, eli henkilö jonka mitat on vaikkapa 165/45 voi mielestäsi olla terveessä ja itselleen sopivassa painossa, koska eihän BMI kerro paljoakaan? Kun kummasti yleensä tuota "BMI ei kerro mitään"-argumenttia käytetään kun puhutaan virallisen määritelmän mukaan ylipainoisesta ihmisestä, mutta alipainon kohdalla se alipainon raja onkin sitten jotenkin maagisesti ehdoton.

Hohhoijaa, jos BMI on 16, ei ole enää kuin ”luut ja nahka” ja se on väkisin epätervettä. Vähän eri asia jos BMI on 28, mutta rasvaprosentti minimaalinen, kun on fitnessharrastaja. Ihan turhaan nyt yrität yksinkertaistaa ja olla ymmärtämättä tätä asiaa.

Sinähän se tässä et ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia, ja siinä missä kaksi esimerkiksi 165/70 mitoissa olevaa voi näyttää erilaiselta niin myös kaksi 165/45 mitoissa olevaa voi näyttää erilaiselta, riippuen esimerkiksi luuston koosta ja ruumiinrakenteesta. Jos on kookas luusto niin näyttää laihemmalta kuin sellainen, jolla on hyvin pieni ja siro luusto ja kapea lantio eikä silloin mitkään luut välttämättä törrötä noissa mitoissa.

Naisella hyvä mittari on kuukautiskierto. Jos se toimii normaalisti kyseisessä painossa, niin silloin todennäköisesti paino on sopiva. Jos ei toimi, niin painoa on liian vähän. Ja kyllä se bmi voi "näyttää" väärin myös alapäästään, mutta toki siellä on vähemmän pelivaraa (paino ei voi loputtomiin laskea).

Vierailija
682/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen paino 85 kg on vapaaottelussa on kevyen raskassarjalaisen puolella. Eli on hyvinkin iso ja lihaksikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on liki 2 metriä ja painaa noin yli 100 ja kyllä sille kelpaa tällänen 80nen.

Oishan se nyt naurattavaa jos moisen kanssa kulkisi 50 kilon keijukainen jonka pää yltää napaan asti.

Joten kaikki on suhteellista. Pidän siitä että miehet on miehen kokoisia.

Hyvää lyhyempien ja pienempien miesten sheimaamista :D.

Mutta 80 kiloisia saa sheimata?

Sitähän tämä ketju nyt pursuaa.

T: 80 kiloa + 2 metrinen mies, niitä kun oikeasti on olemassa

Paino on pitkälti valinta, pituus ei. Ei se tee lyhyestä miehestä MIEHEN KOKOISTA, että lihottaa itsensä 100-kiloiseksi. Toisaalta jos itse olet 180-senttinen, niin tuohan on ihan ok paino sinulle. 

Vierailija
684/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinällään maininta (80 kg) on realistinen, jos katselee pitkähköjä naisia eikä muutama ylikilo haittaa. Osalla miehistä on naisten painon suhteen ihan epärealistiset kuvitelmat. Olen itse 70 / 175 ja useampi ilmoittanut näkemättä että liikaa painoa, mikä hieman tämmöistä aktiiviurheilijaa huvituttaa.

Vierailija
685/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on liki 2 metriä ja painaa noin yli 100 ja kyllä sille kelpaa tällänen 80nen.

Oishan se nyt naurattavaa jos moisen kanssa kulkisi 50 kilon keijukainen jonka pää yltää napaan asti.

Ja mullahan siis ei saa olla omia mieltymyksiä? Tuskin olisin kumppanini kanssa jos näin ei asia olisi.

Vierailija
686/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymykset ohjaavat parin valintaa. Kenelle se oli yllätys?

Vierailija
687/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mullahan siis ei saa olla omia mieltymyksiä? Tuskin olisin kumppanini kanssa jos näin ei asia olisi.

Tämä voi olla vaikea ymmärtää, mutta tuo miten sanoit että miehen pitää olla tietyn kokoinen että olisi ylipäätään mies, on aika rankkaa sheimaamista. Sama kun miehet sanoisi, että naisella pitää olla joku tietty ominaisuus että on nainen. Kyllä minä olen ihan mies, vaikka suhteellisen pienikokoinen olenkin. 

Vierailija
688/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ilmeisesti pitää siitä, että naiset on miehen kokoisia.

Vierailija
689/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä liitossa kumppani on

- tärkein työtoverisi. Esimerkkinä lasten kasvatus.

- merkittävin talouteesi vaikuttava henkilö

- suurin vaikuttaja siihen ilmapiiriin, missä elät

Olisi ihan hirvittävän typerää valita henkilö pituuden tai painon mukaan.

Vierailija
690/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta 80 kiloisia saa sheimata?

Sitähän tämä ketju nyt pursuaa.

T: 80 kiloa + 2 metrinen mies, niitä kun oikeasti on olemassa

Paino on pitkälti valinta, pituus ei. Ei se tee lyhyestä miehestä MIEHEN KOKOISTA, että lihottaa itsensä 100-kiloiseksi. Toisaalta jos itse olet 180-senttinen, niin tuohan on ihan ok paino sinulle. 

Paino on valinta.. apua.. kumppanin valinta on valinta. Paino on ominaisuus. Ota tai älä.

Kaikki etsiköön itselleen sopivan kumppanin. Mutta sitä ei aika varmasti saavuteta kuten aloituksesta.

Nuolemaan jää näppejään moinen.

Vierailija
691/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoset miehet, jotka laittaa painorajoituksia naiselle, niin ohitan todellakin, vaikka itse olenkin hoikka nainen.

Oletko samaa mieltä naisista jotka laittaa pituusrajan miehelle?

Vierailija
692/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aika kamalla tilanne, jos 80+ kokoinen seksipeto levittäytyisi minun, 60 kg, urheilullisen vartaloni päälle ja ympärille!

Vierailija
693/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin tuohon, että "Onhan sulla älykkyysosamäärä yli 120?" 😊

Vierailija
694/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä liitossa kumppani on

- tärkein työtoverisi. Esimerkkinä lasten kasvatus.

- merkittävin talouteesi vaikuttava henkilö

- suurin vaikuttaja siihen ilmapiiriin, missä elät

Olisi ihan hirvittävän typerää valita henkilö pituuden tai painon mukaan.

Toisaalta kumppanin erottaa kaverista yhteinen seksi. Kaiketi seksin onnistumiseen vaaditaan se että molemmat osapuolet kokee toisensa kiihottavaksi.

Vierailija
695/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla vaikea ymmärtää, mutta tuo miten sanoit että miehen pitää olla tietyn kokoinen että olisi ylipäätään mies, on aika rankkaa sheimaamista. Sama kun miehet sanoisi, että naisella pitää olla joku tietty ominaisuus että on nainen. Kyllä minä olen ihan mies, vaikka suhteellisen pienikokoinen olenkin. 

Et taida nyt ymmärtää että se on tasan mun mielipide ja sellaisena sen esitin.

Toinen voi sanoa tykkäävänsä blondeista jne.

Mut aiheeton mollaaminen yhden painon (80) takia on naurettavaa. Se ei ole sinusta sitten loukkaavaa niinkö?

Vierailija
696/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 96,6 ja pituus 166.. olen urheilullisen näköinen, en mitenkään läskin näköinen.. ja kukaan ei usko painoani, vaan luulevat aina 15kg kevyemmäksi. Lihasta on ja läskiä sopivasti pitkin kroppaa.. ei vielä haitaksi saakka missään.. vatsa pienenee huomattavasti parin päivän vähä hh.. ja silloin näytän jopa hoikalta😂

Vierailija
697/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino on valinta.. apua.. kumppanin valinta on valinta. Paino on ominaisuus. Ota tai älä.

Kaikki etsiköön itselleen sopivan kumppanin. Mutta sitä ei aika varmasti saavuteta kuten aloituksesta.

Nuolemaan jää näppejään moinen.

Paino on ihmisen oma valinta ja on suoraan riippuvainen siitä kuinka paljon ja mitä syöt sekä kuinka paljon liikut.. Minä olen tällä hetkellä normaalipainoinen, BMI n. 24, mutta jos tekisin valinnan, että alan syömään epäterveellisemmin ja yli kulutukseni ja lopettaisin liikunnan, niin olisin kohta ylipainoinen. Se on valinta.

Vierailija
698/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään liikkumattomuus ja siitä seuraava ylipaino kustantaa yhteiskunnalle 3-7 MILJARDIA vuosittain, että jospa jokainen ottaisi vastuun omasta painostaan ja liikkumattomuudestaan, korjaisi ne, niin me voisimme vähentää valtion velkaantumista jopa miljardeilla ja käyttää ne rahat työllisyyteen ja hyvinvointiin. Ylipainosi ei todellakaan ole oma asiasi, vaan yhteiskunnallinen ongelma ja merkittävä kuluerä.

Lihavuus aiheuttaa tosiaan nykyään enemmän kustannuksia yhteiskunnalle kuin esimerkiksi ilmastonmuutos, ja saman verran kuin tupakointi. Näiden haitoista saa kuitenkin avoimesti keskustella, kun taas ihmisten ylipaino ei ole varmaan ikinä ollut näin suuri tabu kuin se nyt on.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001857498.html

Lihavuuskeskustelu ei kuulu tähän ketjuun, koska 80 kg ei tarkoita automaattisesti lihavuutta. 

Tasan 80 kg painavan ihmisen tulisi olla 177 cm pitkä, jotta hänen painoindeksinsä (BMI) olisi 25 mikä vastaisi normaalipainoa.

Niin. Eihän 177 tai siitä pidempi ole mitenkään harvinainen pituus nyky-Suomessa.

Siis mitä. Mä olen 176 ja olisin kyllä aika iso jos painaisin 80 kg? Painan 65 ja olen normaalipainoinen. En olisi todellakaan normaalipainoinen jos tähän laitettaisiin 15 kg lisää.

Niinpä. Itse olen 160 cm ja 65 kiloa, enkä ole ylipainoinen, vaikka olen paljon sinua lyhyempi. Eli painoa ei voi noin vaan päätellä.

Laskuri kyllä sanoo, että olet lievästi ylipainoinen.

Jep, laskuri sanoo. Mutta kenenkään silmät ei.

Vierailija
699/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoset miehet, jotka laittaa painorajoituksia naiselle, niin ohitan todellakin, vaikka itse olenkin hoikka nainen.

Oletko samaa mieltä naisista jotka laittaa pituusrajan miehelle?

Olen eri, mutta tietenkin jokainen mies saa ohittaa tinderissä ihan kenet tahansa ihan mistä syystä tahansa vaikka itse kriteerit täyttäisikin. Mikä tuossa on vaikeaa?

Vierailija
700/957 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mee jakeluun että miksi mies ei saisi haluta itselleen sopivaa naista? Me naiset ollaan itse hyvin tarkkoja listoinemme... joku ei halua että on partaa, joku ei halua, että on lyhyt, joku ei halua että on pitkä tukka. Ihan yhtälailla miehet on oikeutettuja valitsemaan kumppaninsa omien mieltymyksiensä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän