"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
Taas näitä tosikoita ja maalittajia.
Surkea provo! :D
Pelkästään liikkumattomuus ja siitä seuraava ylipaino kustantaa yhteiskunnalle 3-7 MILJARDIA vuosittain, että jospa jokainen ottaisi vastuun omasta painostaan ja liikkumattomuudestaan, korjaisi ne, niin me voisimme vähentää valtion velkaantumista jopa miljardeilla ja käyttää ne rahat työllisyyteen ja hyvinvointiin. Ylipainosi ei todellakaan ole oma asiasi, vaan yhteiskunnallinen ongelma ja merkittävä kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi deittiprofiiliini tuollaista tekstiä. Mutta mutta ekoilla treffeillä kyllä huomaa deitin ”kokoluokan”. Yli 60-65kg painaille totean kohteliaasti että ei ole kemiaa/yhteistä niin paljon että toiset treffit kiinnostaisivat.
M39
P.S. Urheilen suht paljon ja omat mitat on 176/71. Sorry nyt jos haluan että nainen on edes hiemab itseäni sirompi.
Aika paljon alapeukkuja viestini saanut. En ymmärrä miten voisin toimia toisin, pitääkö minun mennä säälistä toisille treffeille jos treffeillä paljastuu että tinderissä olleet kuvat eivät vastaakaan todellisuutta, eikä välttämättä profiilikuvaus.
Vai loukkaannutteko arvon naiset siitä että haluan sopusuhtaisen painoisen naisen? En minä halua mitään sohvalla makaavaa napostelijaa vaan aktiivisen liikunnallisen ja terveellisesti syövän kumppanin. Vaikka vähän pyöreämpi nainen voi miellyttää minua ulkonäkönsä puolesta niin elämäntyylimme olisi liian erilainen.
M39
Saat alapeukkuja koska väität tietäväsi ulkonäön perusteella kuka painaa 60-65kg tai yli. Et tiedä. On ihan eri asia sanoa että viehätyn vain omaan silmääni hoikista (tai mistä ikinä) kuin alkaa laittaa painorajoja.
Jos henkilö viehättää, hän viehättää vaa'an lukemasta riippumatta. Eikö? Vai todellako laitat superkuuman misun puntarille, ja jos näyttää 60,1 kg, heivaat hänet mäkeen vaikka äsken luulit häntä vielä alle 60-kiloiseksi (koska hänestä jo kiinnostuit, eli hän on omaan silmääsi tarpeeksi hoikka)?
Sama voi käydä vaikka 70-kiloisenkin kanssa. Jos eteesi laitetaan kymmenen 65-kiloista naista, jokainen on eri pituinen ja mallinen. Joku näyttää hoikalta ja timmiltä, joku ylipainoiselta tuossa painossa. Ja toisaalta, jos eteesi laitetaan kymmenen sinua viehättävää (= sinulle riittävän laihaa) naista, joku voi painaa 55 ja joku 75 kg. Painoa ei näe satavarmasti ensisilmäyksellä. Siksi painorajat ovat lapsellisia. T. 68kg, XS/S -kokoinen nainen.
Tämä, ja päälle vielä se että kirjoittajan mielestä "sopusuhtaisuus" takaa aktiivisen, liikunnallisen ja terveellisesti syövän eläntavan. Kun ei todellakaan takaa 😅. Kirjoittaja haluaa laihan naisen (täysin ok) mutta piilottelee sitä tuollaisiin höpöhöpö-lauseisiin (noloa valehtelua). Jos hänelle tarjotaan 80kg liikunnallinen ja terveellisesti syövä tai 50kg sohvalla naposteleva nainen, hän ottaa jälkimmäisen vailla huolen häivää tämän elämäntyylistä.
No itse asiassa kokeilin joskus tätä laihaa sohvaperunaa. Ei toiminut sekään, hän oli mustasukkainen harrastuksilleni ja tylsää seuraa koska ei halunnut tehdä mitään liikunnallista. Ymmärrän kyllä että kriittisyyteni raja vaihtoehtoja.
Kyllä varmaan on olemassa 80kg nainen joka on urheilullinen ja syö terveellisesti. Todennäköisesti hänen lajinsa on kuulantyöntö, moukarinheitto tai koripallo (yli 180cm pitkä). Mutta koska tunnustan että en missään nimessä halua itseäni ”isompaa” naista niin tällaiset naiset ovat pois listoista.
Miten tämän nyt sanoisi että menisi jakeluun. Ei ole mahdollista että alle 170cm nainen painaa yli 70kg ja on oikeasti liikunnallinen (=urheilullinen) ja syö terveellisesti (=annoskoot, ei napostelua).
Uskon että koko ongelma lähtee nykyajan ihmisten kehonkuvan vääristymisestä kun yli puoli Suomea on ylipainoisia niin normaalipainoiset näyttävät aliravituilta. Minuakin haukutaan riisitikuksi vaikka painoindeksini 176/71 mitoilla on 22,9. Tähän jos lisäisi 6,5kg niin olisin jo yli 25 painoindeksin eli lievästi ylipainoinen ja silti alle 80 kiloa! Terveellisesti syövä ei syö niin paljoa että paino nousisi ylipainon puolelle. Saatte olla ihan sen painoisia kuin haluatte ja minä jatkan etsintää.
M39
Heh heh, mulla bmi on 26 (painoa yli 70 kiloa) ja juoksen maratonin neljään tuntiin. Pidän itseäni melko hyvökuntoisena :). Syön normaalia kotiruokaa, mutta ikää on jo yli 40 eikä se paino vaan tipu. Hirveällä nälkäkuurilla olen muutaman kilon saanut pois, mutta sitten en jaksa juosta, joten mieluummin ne muutamat liikakilot. (ja kilot pamahtaa välittömästi takaisin) Olen tosin naimisissa, joten ei tarvitse sitä omaa viehätysvoimaa testata missään.
BMI 24.9 on vakuutusyhtiöiden aikanaan laittama raja, jotta voisivat periä korkeampia vakuutusmaksuja tämän luvun ylittäneiltä painoon vedoten. Oikeasti ihmisen ylipaino alkaa vasta BMI 28 jälkeen.
Varsinkin miehillä tosi hyväkroppaisillakin (ei bodarimallia, vaan ”luonnollisesta” liikkumisesta tulevat sopusuhtaiset lihakset) bmi on yleensä yli 25. Siinä sitten ihmettelevät, että pitäiskö laihduttaa :D Vastaus: ei todellakaan. Lihakset painaa ja itse ainakin suosin lihaksikkaita miehiä tikkulaihojen sijaan (esim. uimarimiehillä kropat mun makuun). Toki ne laihat voivat olla tosi hyväkuntoisia, esim. kestävyysjuoksijat, mutta olen itsekin aika lihaksikas (ei salibodatut lihakset, vaan just uinnista, kehonpainotreenistä jne.), ja menisi kyllä fiilikset makkarissa, jos vaikuttaisin miestä vahvemmalta.
Oma BMI 22,3. Hoikaksi sanovat ulkonäöllisesti, että selittynee noinkin korkea luku varsinkin alakropan lihaksilla.
Kaikilla on tietysti mieltymyksensä vastakkaisen sukupuolen kroppien suhteen, ja saa ollakin, mutta painorajojen ilmoittaminen tinderissä osoittaa huonoa makua ja ala-arvoisia käytöstapoja. Eiköhän niistä kuvista ja esim. siitä, mitä vastapuoli keskustelun perusteella tykkää/tapaa tehdä pitäisi voida päätellä, onko mahdollisesti omien mieltymysten mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä laittaisi deittiprofiiliini tuollaista tekstiä. Mutta mutta ekoilla treffeillä kyllä huomaa deitin ”kokoluokan”. Yli 60-65kg painaille totean kohteliaasti että ei ole kemiaa/yhteistä niin paljon että toiset treffit kiinnostaisivat.
M39
P.S. Urheilen suht paljon ja omat mitat on 176/71. Sorry nyt jos haluan että nainen on edes hiemab itseäni sirompi.
Aika paljon alapeukkuja viestini saanut. En ymmärrä miten voisin toimia toisin, pitääkö minun mennä säälistä toisille treffeille jos treffeillä paljastuu että tinderissä olleet kuvat eivät vastaakaan todellisuutta, eikä välttämättä profiilikuvaus.
Vai loukkaannutteko arvon naiset siitä että haluan sopusuhtaisen painoisen naisen? En minä halua mitään sohvalla makaavaa napostelijaa vaan aktiivisen liikunnallisen ja terveellisesti syövän kumppanin. Vaikka vähän pyöreämpi nainen voi miellyttää minua ulkonäkönsä puolesta niin elämäntyylimme olisi liian erilainen.
M39
En ole viestiäsi alapeukuttanut, mutta kieltämättä ihmetyttää tuo painoraja, minkä ylittäville olet ekoilla treffeillä sanonut, ettei jatko kiinnosta. Oletko siis ekoilla treffeillä kysynyt naisen painoa, vai mistä olet tiennyt hänen painavan yli 65kg? Entä millä tavalla esimerkiksi 175cm/65kg nainen ei voisi olla liikunnallinen ja terveellisiä elämäntapoja noudattava?
No enhän minä herranjestas mitään lukemia kysele kyllä sen päällepäin näkee. 175/65 on ihan ok mitat tosin alkaa olla liian pitkä omaan makuuni. Esim 170/70 on liian iso makuuni ja 160/65 liian pulska. Mutta nämä ovat vain esimerkkilukuja kun olen insinöörin niin olen tottunut lukuja pyörittämään.
Ja jos vaatteet on mallia säkki niin että ei pysty arvioimaan vartaloa niin se on muutenkin ei jatkoon. Anteeksi kun kuulostan kauhean esineellistävältä. Toki kasvot ovat se johon katse keskittyy, mutta niistäkin voi aika hyvällä tarkkuudella nähdä painon.
M39
Mutta sepä just, kun sinä et näe, sinä vain oletat. Pituuden ihmisestä näkee, painoa ei.
Vierailija kirjoitti:
80kg on kyllä paljon. Itse laittaisin että alle 60kg.
Tuolla rajalla jää jo moni oikeasti urheilullinen, keskimittainen nainen ulkopuolelle. Jäljelle jää paljon ns. ”laihoja läskejä”, joilla ei juurikaan lihaksia, mutta ovat laihoja ja painavat sen 50kg. Veriarvot noilla on läskien tasolla, että se siitä terveellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet elämäntavat ovat minulle tärkeitä, joten olethan suorituskykyinen ilman sinisiä pillereitä. 😊
Sehän on ihan sinusta itsestäsi kiinni se miehen suorituskyky. Jos et osaa, tuskinpa mies innostuu... Sadasta naisesta huomattavan iso osa on ollut todella passiivisia, moni jopa hyvin ajattelematon ja itsekäs, mutta aina joku oikein hyvä...
HAHHAHHAHAHAHHAHAA
Luuletteko että seisoo jos ette ole viehättäviä😅
Lerppamunat älkööt vaivautuko.
On sulla kovat odotukset itsestäsi. Jos et edes ihmeelliseltä näytä, saati osaa oikein tehdä mitään, tavarasi ei tunnu miltään, toisin kuin kaverisi, niin miksi ihmeessä munan pitäisi olla sulle kova?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näiden läskifoobikoiden biisi! Nukke vaan on vaihtunut seksinukeksi.
Ovatko pituusvaatimuksia esittävät naiset lyhyysfoobikoita?
Ovat.
Toiveita saa olla ja toki Tinder nyt ei ole mikään sivistyksen kehto, mutta oikeasti ihmettelen kuka hoikka nainen vastasi ilmoitukseen, jossa töksäyttäen ilmoitettaisiin, että läskit älköön vaivautuko tai kuka pitkä mies vastaisi ei kääpiöille-toiveeseen. Noita asioita siis voi toivoa, mutta se pitäisi ilmaista kohteliaammin ja hienovaraisemmin, muuten pitäisin ilmoituksen laatijaa junttina. Toki jos on itse pinnallinen juntti, niin ehkä siitä sitten löytää sopivan kumppanin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80kg on kyllä paljon. Itse laittaisin että alle 60kg.
Juuri näin. Oma vaimo painaa 50kg ja sanotaan, että 50-60kg naisille olisi sopiva painohaarukka.
10 kg on aika pieni painohaarukka, kun naisten pituushaarukka kuitenkin on yli 40 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
M39
Saat alapeukkuja koska väität tietäväsi ulkonäön perusteella kuka painaa 60-65kg tai yli. Et tiedä. On ihan eri asia sanoa että viehätyn vain omaan silmääni hoikista (tai mistä ikinä) kuin alkaa laittaa painorajoja.
Jos henkilö viehättää, hän viehättää vaa'an lukemasta riippumatta. Eikö? Vai todellako laitat superkuuman misun puntarille, ja jos näyttää 60,1 kg, heivaat hänet mäkeen vaikka äsken luulit häntä vielä alle 60-kiloiseksi (koska hänestä jo kiinnostuit, eli hän on omaan silmääsi tarpeeksi hoikka)?
Sama voi käydä vaikka 70-kiloisenkin kanssa. Jos eteesi laitetaan kymmenen 65-kiloista naista, jokainen on eri pituinen ja mallinen. Joku näyttää hoikalta ja timmiltä, joku ylipainoiselta tuossa painossa. Ja toisaalta, jos eteesi laitetaan kymmenen sinua viehättävää (= sinulle riittävän laihaa) naista, joku voi painaa 55 ja joku 75 kg. Painoa ei näe satavarmasti ensisilmäyksellä. Siksi painorajat ovat lapsellisia. T. 68kg, XS/S -kokoinen nainen.
Tämä, ja päälle vielä se että kirjoittajan mielestä "sopusuhtaisuus" takaa aktiivisen, liikunnallisen ja terveellisesti syövän eläntavan. Kun ei todellakaan takaa 😅. Kirjoittaja haluaa laihan naisen (täysin ok) mutta piilottelee sitä tuollaisiin höpöhöpö-lauseisiin (noloa valehtelua). Jos hänelle tarjotaan 80kg liikunnallinen ja terveellisesti syövä tai 50kg sohvalla naposteleva nainen, hän ottaa jälkimmäisen vailla huolen häivää tämän elämäntyylistä.
No itse asiassa kokeilin joskus tätä laihaa sohvaperunaa. Ei toiminut sekään, hän oli mustasukkainen harrastuksilleni ja tylsää seuraa koska ei halunnut tehdä mitään liikunnallista. Ymmärrän kyllä että kriittisyyteni raja vaihtoehtoja.
Kyllä varmaan on olemassa 80kg nainen joka on urheilullinen ja syö terveellisesti. Todennäköisesti hänen lajinsa on kuulantyöntö, moukarinheitto tai koripallo (yli 180cm pitkä). Mutta koska tunnustan että en missään nimessä halua itseäni ”isompaa” naista niin tällaiset naiset ovat pois listoista.
Miten tämän nyt sanoisi että menisi jakeluun. Ei ole mahdollista että alle 170cm nainen painaa yli 70kg ja on oikeasti liikunnallinen (=urheilullinen) ja syö terveellisesti (=annoskoot, ei napostelua).
Uskon että koko ongelma lähtee nykyajan ihmisten kehonkuvan vääristymisestä kun yli puoli Suomea on ylipainoisia niin normaalipainoiset näyttävät aliravituilta. Minuakin haukutaan riisitikuksi vaikka painoindeksini 176/71 mitoilla on 22,9. Tähän jos lisäisi 6,5kg niin olisin jo yli 25 painoindeksin eli lievästi ylipainoinen ja silti alle 80 kiloa! Terveellisesti syövä ei syö niin paljoa että paino nousisi ylipainon puolelle. Saatte olla ihan sen painoisia kuin haluatte ja minä jatkan etsintää.
M39
Heh heh, mulla bmi on 26 (painoa yli 70 kiloa) ja juoksen maratonin neljään tuntiin. Pidän itseäni melko hyvökuntoisena :). Syön normaalia kotiruokaa, mutta ikää on jo yli 40 eikä se paino vaan tipu. Hirveällä nälkäkuurilla olen muutaman kilon saanut pois, mutta sitten en jaksa juosta, joten mieluummin ne muutamat liikakilot. (ja kilot pamahtaa välittömästi takaisin) Olen tosin naimisissa, joten ei tarvitse sitä omaa viehätysvoimaa testata missään.
BMI 24.9 on vakuutusyhtiöiden aikanaan laittama raja, jotta voisivat periä korkeampia vakuutusmaksuja tämän luvun ylittäneiltä painoon vedoten. Oikeasti ihmisen ylipaino alkaa vasta BMI 28 jälkeen.
Totta, mutta kun aiempi kirjoittaja (mies) oli sitä mieltä, ettei yli 70 kiloa painava nainen voi olla urheilullinen. Minusta neljän tunnin maratonaika kertoo melkoisen urheilullisesta ihmisestä. (Ja ihan virallisen kuntotestin mukaan olet top 5% omassa ikäryhmässäni.)
Nyt jos koskaan kannattaa itse kunkin herätä huolehtimaan omasta terveydestään. Lopettakaa mässäily ja ylensyönti. Liikkukaa: kävelkää, juoskaa, nostelkaa painoja, punnertakaa, tehkää kyykkyjä.... Ja vaikka olisi kuinka nainen, niin ei se ylipaino tee teistä voimaantuneita kaunottaria, vaan olette ihraisia löllyköitä. Ihan järkyttävää katsottavaa tämä Instassa näkövä kehopositiivinen löllerrys. Jos syö suolapähkinöitä, suklaalevyä, jäätelöitä yms. moskaa päivittäin, niin ei ole mikään ihme jos on hyllyvä lyllerö.
....koska mässäilyllä ja ahmimisella ja liikkumattomuudella varmistatte sen, että tulevaisuudessa tarvitaan vain entistä enemmän hoitajia ja kuka ryhtyy hoitajaksi, jos joutuu lylleröitä paapomaan paskalla palkalla? Sitten taas itkette täällä palstalla, kun hoitajat vaatii kunnon palkkaa.
Eikö tuosta pitäisi ajatella enemmänkin, että oho miten ison naisen vielä kelpuuttaa, vaikka on noin komea? Itsellä naisen painoraja on 60 kg, painan itsekin vain 68 kg.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuosta pitäisi ajatella enemmänkin, että oho miten ison naisen vielä kelpuuttaa, vaikka on noin komea? Itsellä naisen painoraja on 60 kg, painan itsekin vain 68 kg.
Meinasin jo tulla kiukuttelemaan 60kg rajasta, että sen painoiset naiset ovat kyllä helposti terveitä, liikunnallisia ja hoikkia. Minulle käy usein niin, että livenä miehet yllättyvät, kun kerron painavani 60kg. Olettavat ulkonäön perusteella, että painaisin vähemmän ja tästä minä olen päätellyt, että miehillä on vääristynyt käsitys (urheilullisten) naisten painoista.
…mutta tuo oma painosi kyllä selittää asettamasi painorajan. Kyllä miehen tosiaan pitää olla naista skrodempi. 60kg naisena miehen pitäisi muuten olla todella spesiaali, että kiinnostuisin alle 75kg miehestä. En kuitenkaan laittaisi rajaa tinderiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
M39
M39
"Miten tämän nyt sanoisi että menisi jakeluun. Ei ole mahdollista että alle 170cm nainen painaa yli 70kg ja on oikeasti liikunnallinen (=urheilullinen) ja syö terveellisesti (=annoskoot, ei napostelua)."
Et siis edelleenkään tajua mistä on kyse. Eli siitä että sinä et päällepäin tiedä kenenkään painoa. Ohitsesi viilettävä hoikka juoksija saattaa aivan hyvin painaa tuon 70kg. Tai jos eteesi laitetaan 10 sinua viehättävää eli tarpeeksi laihan näköistä naista, heidän painonsa vaihtelee todella suurella välillä.
Edelleen, olen 68kg ja kokoa XS/S. Jos painoni nousisi 2kg,et huomaisi sitä mitenkään mutta yhtäkkiä olisin sinun päästä keksimäsi painorajan mukaan epäviehättävä ja ylipainoinen? Ja kyllä, olen alle 170, reilusti. Vyötärön ympärys 60cm, ei selluliittia, lihasta on.
Laitatko siis todella mahdolliset kiinnostuksen kohteet puntarille? Koska muuten et voi keskiverron, normaalipainoisen ihmisen painoa pelkästään katsomalla tietää (ääripäät poislukien). Jos nainen on timmi, vyötärö hoikka, ja muodot ovat sinun mielestäsi viehättävät, mitä väliä sillä on painaako hän 60 vai 70kg? Ja ei, vastaus tähän ei ole "70kg nainen ei voi olla timmi".
Suomalainen nainen muuttuu varsinkin synnyttämisen jälkeen ns. vaahtosammuttimen muotoiseksi. Olen treffaillut naisia joiden profiilissa lukee usein " pyöreähkö " mikä on aika vaatimattomasti sanottu. Tottakai miehellä saa ja pitää olla kriteerejä naisen suhteen. Naisethan haluavat " vaarallisen " mutta nuhteettoman, prätkäilevän, rikkaan, parrakkaan, tatuoidun lääkärin tai arkkitehdin. Jos mies pitää painostaan ja kunnostaan huolta, miksei saisi naiselta sitä vaatia. Naisilla on usein hyviä selityksiä painostaan, suosituin lienee kilpirauhasen toimintahäiriöt. Harva muistaa mainita pullapitkoja ja suklaalevyjä.
Vauvalla kun aina kommentoidaan sitä miten pitäisi olla ilmoituksissa rehellinen niin eikö tämä ole juuri sitä rehellisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta sepä just, kun sinä et näe, sinä vain oletat. Pituuden ihmisestä näkee, painoa ei.
J*malauta mitä saivartelua ja naisen logiikkaa.
https://sv.stories.newsner.com/wp-content/uploads/sites/2/2018/03/info1…
Hmm, en tiiä, onkohan tää ylipainoinen vai ei, varmaan joku...ööö... 80-kiloinen? En tiiä, pitäis varmaan vaa'alla käyttää kun ei painoa voi arvioida ulkonäön perusteella.