"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
80kg on kyllä paljon. Itse laittaisin että alle 60kg.
Parempi olisi laittaa naiselle vaatimus että onhan maksimaalinen hapenottokykysi vähintään 35, mielellään yli 40.
Karsii selittelyt pituus paino jakaumasta helposti pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tänään 80kg , kymmenen vuoden päästä se on monilla 100kg,tuppaa tuleen iän mukana kiloja...
Todellisuudessa suomalainen nainen lihoo jo vajaassa vuodessa reilut 10kg. Ja johan nyt jokainen tajuaa, että mammafoorumillakin alle 80kg nainen on todella harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Oma vaimo painaa 50kg ja sanotaan, että 50-60kg naisille olisi sopiva painohaarukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolisoni vitsaili aikanaan, että niin kauan ei ole hätää, kun mahdutaan yhtä aikaa saunan lauteille istumaan. :-D
Mun paino sahailee 76-92 kilon välillä riippuen vuodenajasta ja siitä kuinka nälkäinen sitä on. Nyt talvella olen ollut nälkäinen. Painoa saisi olla vähemmän, myönnän. Syömättäkään ei voi olla tai suolet kurnii. En ole pitään aikaan kokenut kylläisyyden tunnetta ja se on aika kurja juttu. Tuntuu että aina on nälkä.
Se että suolet kurnii johtuu varmaan väärästä ruokavaliosta tai jostain sopimattomasta ruoasta. Ruisleivällä saa ainakin tunnetusti tuon kurnutuksen ja suolenvääntelyn aikaan. Mutta sitä kurnimista ei kannata sekoittaa nälkään, se liittyy enemmänkin siihen tavaraan jota siellä suolessa on menossa alas.
Jep. Fodmap käyttöön niin vatsa hiljenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Oma vaimo painaa 50kg ja sanotaan, että 50-60kg naisille olisi sopiva painohaarukka.
En tiedä miten hormonaalisesti tervettä olisi olla alhaisilla rasvaprosenteilla kun minussa on pelkästään lihastakin 30kg ja se on parin vuoden levon jälkeen, joten normaalitilassa sitä olisi useampi kilo enemmän.
Saahan sitä haluta kaikenlaista. Minunkin ihannemieheni on yli 185 cm pitkä ja paino lähempänä 100 kg mutta en silti laittaisi sitä seuranhakuilmoitukseen koska pituus ja paino ovat ihmisissä aivan toissijaisia asioita. Yhteinen huumorintaju sekä sopivat luonteet ovat tärkeimmät asiat ja ne kun eivät missään ilmoituksissa selviä, pitää lähteä ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Alle 60kg voi olla pullukka tai ruipelo pituudesta riippuen, mukavaa että hyväksyt monenlaiset kehotyypit!
Mikä tän aloituksen pointti oikein oli?
Joku mies kertoo tinderissä rehellisesti, ettei halua deittailla ketään läskikasaa, jolla on elämänhallinta ja elämänarvot pielessä, todennäköisesti monenlaista sairautta ja kremppaa, huono itsetunto, masennusta ja muutenkin negatiivinen ihminen ja todennäköisesti vielä työtön ja laiska, joka syö roskaruokaa ja piereskelee päivät sohvalla ja miehen pitäisi elättää, kun akka vaan valittaa.
Itse annan pointsit rehellisyydestä. Laittoi vielä kohteliaasti 80kg, vaikka 70kg olisi ollut parempi, mutta tiedostaa, että pitkä urheilijanainen voi hyvinkin painaa yli 70.
Kyllähän tällaisella mammapalstalla älähdetään isosti ja seli seli kun luut painaa ja lihaksetkin painaa ja kehopositiivisuus jne. diipadaapa.
Totuus on tuo mitä kirjoitin. Katso peiliin ja myönnä pois.
Terve mies haluaa rinnalleen terveen naisen. Samat liikunnalliset harrastukset ja energisyyttä.
Valitettava tosiasia on, että kyllä tämä on ihan painorajalla kohtuu hyvin määriteltävissä.
Tuon nyt tällaisen näkökulman tähän. En itsekään tiennyt, että omaan sellaisen, mutta viimeaikoina olen huomannut itsessäni nämä ajatukset.
Todella moni läheiseni on korona-aikana ja viime vuosina ylipäätään, alkanut lihota aivan järkyttävää vauhtia. Heidän kehonsa on aivan eri näköinen kuin ennen, kasvonpiirteet on muuttuneet lapsekkaan pyöreiksi ja turpeiksi. Silmät painuneet pulleiden poskien taakse, suu on pienentynyt suhteessa kasvoihin. Kasvojen piirteet on kadonneet taikinamaiseen pehmeyteen. Heistä on tullut kummallisen ja vieraan näköisiä. Tämä koskee siis jopa omia lapsiani.
Itse olen normaalipainoinen ( entinen sairaalloisen lihava) , liikunnallinen ja syön terveellisesti. Katson ettei paino pääse nousemaan ja kontrolloin itseäni. Näin on ollut jo pitkään, vuosia. Joten asenteessani tietysti näkyy myös traumatisoitumista entisestä ylipainostani ja ulkonäöstäni silloin.
Minusta läheiseni näyttää sairailla, kohti kuolemaa lähestyviltä. Olen todella surullinen heidän puolestaan ja minuun sattuu katsoa heidän itsetuhosta kertovaa olemustaan. Joten ymmärrän 80kg rajan tästä vinkkelistä. Minuun sattuisi katsoa vierestä kun puolisoni tekisi hidasta itsemurhaa ruualla ja juomisella. Ja yleensä jos ihminen on taipuvainen keräämään jonkun verran ylipainoa niin se kerää sitä ajan kanssa vielä enemmän koska syömisen malli on häiriintynyt eikä sitä ole hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä haluta kaikenlaista. Minunkin ihannemieheni on yli 185 cm pitkä ja paino lähempänä 100 kg mutta en silti laittaisi sitä seuranhakuilmoitukseen koska pituus ja paino ovat ihmisissä aivan toissijaisia asioita. Yhteinen huumorintaju sekä sopivat luonteet ovat tärkeimmät asiat ja ne kun eivät missään ilmoituksissa selviä, pitää lähteä ihmisten ilmoille.
Mutta...mutta... eihän naisilla ole ulkonäkövaatimuksia! Luonteenhan piti olla ainoa mikä ratkaisee.
Kaikki alle 100kg:t ovat riisitautisia.
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä!
Siis eihän tossa pyynnössä ollut mitään erikoista. Itse painan 79kg./168cm. Tunnen itseni tosi lihavaksi, painoni pitäisi olla n. 68kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet elämäntavat ovat minulle tärkeitä, joten olethan suorituskykyinen ilman sinisiä pillereitä. 😊
Sehän on ihan sinusta itsestäsi kiinni se miehen suorituskyky. Jos et osaa, tuskinpa mies innostuu... Sadasta naisesta huomattavan iso osa on ollut todella passiivisia, moni jopa hyvin ajattelematon ja itsekäs, mutta aina joku oikein hyvä...
HAHHAHHAHAHAHHAHAA
Luuletteko että seisoo jos ette ole viehättäviä😅
Lerppamunat älkööt vaivautuko.
Faktaa: 164 senttiä ja 72 kiloa – tältä näyttää keskikokoinen suomalainen nainen.
Eikä tuo ole lihava.
Miehen kuuluu painaa se yli 90 jos pituutta löytyy.
Kukkakeppejä ei kukaan kaipaa.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Faktaa: 164 senttiä ja 72 kiloa – tältä näyttää keskikokoinen suomalainen nainen.
Eikä tuo ole lihava.
No ei nyt lihava, mutta selkeästi jo ylipainon puolella. Se, että suomalaisen naisen keskikoko on ylipainoinen, ei tarkoita että sitä pitäisi normalisoida saati pitää haluttavana. Lihavuus on länsimaiden suurin (ja kallein) terveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo ole lihava.
Kauniisti sanottuna tuo on lievä ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kuuluu painaa se yli 90 jos pituutta löytyy.
Kukkakeppejä ei kukaan kaipaa.
T. Nainen
Naisen kuuluu painaa alle 65 kiloa, jos ei ole yli 170 cm pitkä.
Läskejä ei kukaan kaipaa.
T. Mies
Ovatko pituusvaatimuksia esittävät naiset lyhyysfoobikoita?