Kokemuksia Egyptistä lomakohteena?
Onko millainen paikka? Näyttää hyvälle ja lämpimälle.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamistiterrorin vaara
Mitä tw kaikki vihaatte muslimeja
Terrorin takia?
Varmaan vihaat jenkkejä ihan samasta syystä? Esim George Bush ja Irak-keissi...
Paskainen parsläpi, jossa ideana on huijata turistia niin paljon kuin ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei naisia ja tyttöjä alistava kulttuuri ja sen rahoittaminen haittaa niin tervemenoa vaan.
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.Ei kyllä talvisin ole noissa paikoissa lämmintä. Maks 20 astetta joulukuussa. Eikä Egyptissä alisteta naisia vaan se ovat perinteisiä arvoja ja miehillä on hyvin paljon vastuuta myös perheessä.
Jos haet tuota lämpimämpää talvella niin Aruba on ihan sivistynyt kohde.
Itse olen käynyt Egyptissä juuri siksi, että sinne on lyhyt lento, n 5 h, toisin kuin Karibialle tai Malediiveille. Dubaita boikotoin.
Jep! Itse käyn myös Dubaissa eli vuorottelen Egyptin ja Dubain välillä. Noihin Karibian ja Malediivien kohteisiin on tolkuttoman pitkät lennot ja jetlagit.
Se on totta että lentokoneessa joutuu kyllä istumaan kun Suomesta tuonne lentää.
Esim. Helsinki - Lontoo väli on vajaa kolme tuntia. Lontoo - Miami väli melkein 10 tuntia ja Miami - Aruba väli taas vajaa kolme tuntia.
Toki tuon vaikutusta omaan oloon voi helpottaa sillä että viettää osan lomastaan Lontoossa ja Miamissa kaupunkilomana.
Voisi Miamiinkin mennä suorilla lennoilla. 10h lennot mutta ei oo sentään vaihtoja ja Miamissa on aina lämmintä myös talvella.
En voi suositella. Tai sit max vko, jotta näet pyramidit ja luxorin ja ehkä punaisen meren. Ei sovi näteille (yksin matkustaville) naisille. Ihme tyrkyttämistä ja huijaamista. Ruoka oli hyvää. Todella stressaava likainen ja meluinen maa. Ja todellakin ne minareetit alkoivat laulaa heti klo 5 jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella. Tai sit max vko, jotta näet pyramidit ja luxorin ja ehkä punaisen meren. Ei sovi näteille (yksin matkustaville) naisille. Ihme tyrkyttämistä ja huijaamista. Ruoka oli hyvää. Todella stressaava likainen ja meluinen maa. Ja todellakin ne minareetit alkoivat laulaa heti klo 5 jälkeen!
Osaatko sanoa että ahdistetaanko vaaleita eurooppalaisia miehiä myös?
Sharmissa olleena sanoisin että uudelleen ei oo hinkua mennä. Hotelli oli ihan ok ja rauhassa sai kulkea yhtä kauppiasta lukuunottamatta. Pahempaa vatsaongelmaakaan ei saatu. Mutta siellä ei ole mitään turistikeskustan ja rannan lisäksi, siis paikallista. Nähdäkseen on lähettävä kauas kuten kairoon. Ihan lämmintä oli ja lasipohjaveneellä retki kiva. Myöskään Eilat ei säväyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisen meren kohteeksi Israel, niin saa sukeltelun jälkeen olla rauhassa myös maalla, eikä tule maha kipeäksi.
Ne alistaa palestiinalaisia. En voi tukea sitä.
Se on sama kuin sanoisi, että Ukraina alistaa venäläisiä maan itäosissa.
Tyttäreni oli miehensä kanssa Hurghadassa joitain vuosia sitten, eivätkä kumpikaan saaneet mahatautia. He ainakin pitivät paikasta ja viettivät siellä onnistuneen loman. Itse en ole käynyt, mutta lähtisin kyllä mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisen meren kohteeksi Israel, niin saa sukeltelun jälkeen olla rauhassa myös maalla, eikä tule maha kipeäksi.
Se on sama kuin sanoisi, että Ukraina alistaa venäläisiä maan itäosissa.
Palestiinalaiset oli siellä ekana ja israelilaiset tulivat vaan heidän mailleen ja alkoivat valloittaa sitä. Israel on tässä väärässäz
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni oli miehensä kanssa Hurghadassa joitain vuosia sitten, eivätkä kumpikaan saaneet mahatautia. He ainakin pitivät paikasta ja viettivät siellä onnistuneen loman. Itse en ole käynyt, mutta lähtisin kyllä mielelläni.
Eka henkilö joka kehuu paikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ...ttu hirveä paikka. Pyramideista ei tule edes siinä 50° heteessä varjoa mihin voisi mennä piiloon paahdetta. Uimarannalla on jos jonkun moista kauppiasta, ja ruoista saa kolme neljästä, jonkun mahataudin. Aamulla ei saa nukuttua jodlaus alkaa torneista raikamaannennen sian pieraisua. Ostaisivat herätyskellot.
Saako varmasti mahataudin vaikka söisi ns turvallisiaruoki?
Itse en ole koskaan saanut vatsatautia. Egypti yksi lempikohteitani. Mene hotelliresorttiin, saat olla rauhassa älämölöltä. Moni täällä kirjoittava ei ole edes siellä käynyt, ja silti lyttää paikan. Parhaimmat ruoat mitä ikinä olen syönyt. Ilmasto, historia, Punainenmeri.... Täydellinen lomakohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan siinä jotain on tehdä kun on ääri i''lamistinen hallitus joka jatkuvasti koittaa terrorisoida. Eivät ne Palestiinalaiset todella ole mitään viattomia.
Kaverini on suuri egyptiläisen kulttuurin (historian) ystävä. Hänen matkansa meni täysin pilalle, kun kaikkialla paikalliset tuppautuivat kerjäämään, myymään, tarjoamaan palveluksia tai yrittämään varastaa lompakon, kameran ym. Hän yksinkertaisesti ei pystynyt kiertelemään tutustumassa nähtävyyksiin ja museoihin.
Matka voi ehkä onnistua, jos pysyttelee aidatussa hotellissa koko reissun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ...ttu hirveä paikka. Pyramideista ei tule edes siinä 50° heteessä varjoa mihin voisi mennä piiloon paahdetta. Uimarannalla on jos jonkun moista kauppiasta, ja ruoista saa kolme neljästä, jonkun mahataudin. Aamulla ei saa nukuttua jodlaus alkaa torneista raikamaannennen sian pieraisua. Ostaisivat herätyskellot.
Itse en ole koskaan saanut vatsatautia. Egypti yksi lempikohteitani. Mene hotelliresorttiin, saat olla rauhassa älämölöltä. Moni täällä kirjoittava ei ole edes siellä käynyt, ja silti lyttää paikan. Parhaimmat ruoat mitä ikinä olen syönyt. Ilmasto, historia, Punainenmeri.... Täydellinen lomakohde.
Onko siellä muka jotain lääppijöitä jotka tulevat rannalla koskettelemaan? Kuulostaa aika kaukaa haetulta jos ollaan kuitenkin hotellin yksityisellä rannalla. Punaine meri on upea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan siinä jotain on tehdä kun on ääri i''lamistinen hallitus joka jatkuvasti koittaa terrorisoida. Eivät ne Palestiinalaiset todella ole mitään viattomia.
Se oli heidän maansa kunnes israelilaiset tulivat valloittamaan sen pois. Siitä tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mutta todellakin pitää ymmärtää, että resortin pitää olla viiden tähden, tai vähintäänkin nyt 4,5, jos on todella hyvin kehuttu ja esim. El Gounassa. Mihinkään sen huonompaan ei kannata mennä. Ja kohde on siis puhtaasti löhölomakohde, ns. kansan pariin ei todellakaan kannata laskeutua, ellei ole suomalaiseksi epätyypillisen ronski ja kovapintainen. Yksinään ei naisen kannata mennä tuolla resorttien ulkopuolella oikein mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mutta todellakin pitää ymmärtää, että resortin pitää olla viiden tähden, tai vähintäänkin nyt 4,5, jos on todella hyvin kehuttu ja esim. El Gounassa. Mihinkään sen huonompaan ei kannata mennä. Ja kohde on siis puhtaasti löhölomakohde, ns. kansan pariin ei todellakaan kannata laskeutua, ellei ole suomalaiseksi epätyypillisen ronski ja kovapintainen. Yksinään ei naisen kannata mennä tuolla resorttien ulkopuolella oikein mihinkään.
Itse olen onasta mielestäni aika sosiaalinen ja avoin suomalaiseksi eikä siellä kansan parissa niin paha ollut. Olen tosin mies ja siedän kyllä niitö katukauppiaita kuhan kukaan ei koskettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli heidän maansa kunnes israelilaiset tulivat valloittamaan sen pois. Siitä tässä on kyse.
Eli olisiko ok jos me suomalaiset käytettäisiin kaikki resurssit ja energia siihen että terrorisoidaan Venäjää sen takia kun menetimme Karjalan noin 80v sitten? Multa ei heru mitään sympatiaa pahemmin Palestiinalle koska siellä rehottaa tuo ääri 1sl4m. Heidän hallitkuksena käyttää edelleen suurimman osan avustus ym rahoistaan terrorismiin Israelia vastaan ja käyttävät lapsia ihmiskilpinä. Eikä ole ollut mitään Palestiinaa vaan sitä ennen se oli brittien mandaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olisiko ok jos me suomalaiset käytettäisiin kaikki resurssit ja energia siihen että terrorisoidaan Venäjää sen takia kun menetimme Karjalan noin 80v sitten? Multa ei heru mitään sympatiaa pahemmin Palestiinalle koska siellä rehottaa tuo ääri 1sl4m. Heidän hallitkuksena käyttää edelleen suurimman osan avustus ym rahoistaan terrorismiin Israelia vastaan ja käyttävät lapsia ihmiskilpinä. Eikä ole ollut mitään Palestiinaa vaan sitä ennen se oli brittien mandaatti.
Se oli Palestiina ennen ja vaikka palestiinalaisetn hyökkäykset ja iskut eivät ole hyväksyttäviä niin he tekevät sen oman maansa nimessä. Palestiinalaiset ovat oikeastaan aika maltillisia mutta kun toinen maa tulee aivan ylivoimaisilla aseilla syrjimään omaa maataan niin kai jotain pitää tehdä??
Muutamia havaintoja: talvella tuulista ja melko viileää. Lentokentältä lähtien konepistoolein varustettuja sotilaita. Näitä asemiehiä on siis siellä bussimatkan varrellakin tai sitten turistibussilla on saattaja-autot. En tiedä pääseekö nykyään enää muisnaismuistokohteisiin koska siellä on ammuttu turisteja. Hotellit on hienoja juu, mutta tiesitkö että työntekijät asuu surkeissa parakeissa-- he tulevat turistipaikkakunnille kauakaa omista kodeistaan. Hotelleissa vain miehiä työssä-voin kuvitella että laittavat turisteille faaraon kirouksen- he ovat köyhiä ja laihoja, rikkaat turistit heittää haaskoon hyviä ruokia. Hotellien ulkopuolella hankala liikkua, ja juu, huijaavat! Sain myös niin vaikean ripulitaudin,että onni että pääsin Suomeen takaisin. Lentokoneeseen otettiin kaikki matkustajat, kun suomalaisia känniörvelöitäkään ei voitu sinne jättää.
Naisporukassa en missään nimessä menisi.