Kokemuksia Egyptistä lomakohteena?
Onko millainen paikka? Näyttää hyvälle ja lämpimälle.
Kommentit (95)
Paljon matkustellut sisareni oli siellä miehensä kanssa ja sanoi ettei koskaan enää.
Ahdistellaan, väkisin revitään kauppoihin ja ravintoloihin, kaupustelijat tunkevat väkisin korujaan päälle ja raivostuvat kun ei osta.
Punaisen meren kohteeksi Israel, niin saa sukeltelun jälkeen olla rauhassa myös maalla, eikä tule maha kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Punaisen meren kohteeksi Israel, niin saa sukeltelun jälkeen olla rauhassa myös maalla, eikä tule maha kipeäksi.
Ne alistaa palestiinalaisia. En voi tukea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei naisia ja tyttöjä alistava kulttuuri ja sen rahoittaminen haittaa niin tervemenoa vaan.
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.Ei kyllä talvisin ole noissa paikoissa lämmintä. Maks 20 astetta joulukuussa. Eikä Egyptissä alisteta naisia vaan se ovat perinteisiä arvoja ja miehillä on hyvin paljon vastuuta myös perheessä.
Jos haet tuota lämpimämpää talvella niin Aruba on ihan sivistynyt kohde.
Itse olen käynyt Egyptissä juuri siksi, että sinne on lyhyt lento, n 5 h, toisin kuin Karibialle tai Malediiveille. Dubaita boikotoin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kohteesta. Turistipaikoissa on tavarantyrkyttäjiä ja baksiitinpyytäjiä ihan liikaa. Joku uusi hiljaisempi paikka voi olla rauhallisempi.
Mikä on baksiitin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kohteesta. Turistipaikoissa on tavarantyrkyttäjiä ja baksiitinpyytäjiä ihan liikaa. Joku uusi hiljaisempi paikka voi olla rauhallisempi.
Mikä on baksiitin?
Takapenis. Sopii ennen kaikkea takaapäin-asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on baksiitin?
Takapenkki. Baksiitinpyytäjä = takapenkille pyytäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei naisia ja tyttöjä alistava kulttuuri ja sen rahoittaminen haittaa niin tervemenoa vaan.
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.Ei kyllä talvisin ole noissa paikoissa lämmintä. Maks 20 astetta joulukuussa. Eikä Egyptissä alisteta naisia vaan se ovat perinteisiä arvoja ja miehillä on hyvin paljon vastuuta myös perheessä.
Itse olen käynyt Egyptissä juuri siksi, että sinne on lyhyt lento, n 5 h, toisin kuin Karibialle tai Malediiveille. Dubaita boikotoin.
Jep! Itse käyn myös Dubaissa eli vuorottelen Egyptin ja Dubain välillä. Noihin Karibian ja Malediivien kohteisiin on tolkuttoman pitkät lennot ja jetlagit.
Vierailija kirjoitti:
Lisäbonuksena aivan ihanaa ruokaa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Eilat on kiva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä matkustaisi mihinkään muslimimaahan. En pysty hyväksymään sikäläistä kulttuuria ja naisten huonoa kohtelua. Tekee pahaa katsella hunnutettuja naisia jo täällä kotimaassakin. Ja turkkilaiset ja arabiäijät ällöttävät. Ovat ylimielisiä ja lipevän oloisia, eikä ulkonäkökään miellytä.
Niitä kutsutaan perinteisiksi sukupuolirooleilsi ja miehelläkin on erittäin paljon vastuuta. Monet arabimiehet ovat ihan hyviä tyyppejä ja mahdollisia aviomiehiä.
Sellaista asiaa ei ole olemassa kuin "perinteiset sukupuoliroolit". Muita ihmisiä nöyryyttävä ja alistava otus ei totisesti ole millään mittarilla mitattuna hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on baksiitin?
Bashiish, tippi. Siellä tipataan joka välissä kaikkia, jotka auttavat. Muuten jää matkalaukut kantamatta.
Ei ole eikä koskaan tule olemaankaan. Liikaa huonoja juttuja lukee ja kuulee.
Kärpäsiä on paljon, ja aina yritetään kusettaa. All-inclusive voisi olla ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Itse käyn myös Dubaissa eli vuorottelen Egyptin ja Dubain välillä. Noihin Karibian ja Malediivien kohteisiin on tolkuttoman pitkät lennot ja jetlagit.
Se on totta että lentokoneessa joutuu kyllä istumaan kun Suomesta tuonne lentää.
Esim. Helsinki - Lontoo väli on vajaa kolme tuntia. Lontoo - Miami väli melkein 10 tuntia ja Miami - Aruba väli taas vajaa kolme tuntia.
Toki tuon vaikutusta omaan oloon voi helpottaa sillä että viettää osan lomastaan Lontoossa ja Miamissa kaupunkilomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamistiterrorin vaara
Mitä tw kaikki vihaatte muslimeja
Terrorin takia?
Tulipahan nähtyä. Ei ole tarvetta mennä toiste. Ei siellä kyllä mitenkään lämmintä ollut tammikuussa. Öisin olis ollut villasukille tarvetta.
Jo lentokentällä agressiivinen tyrkyttämiskulttuuri iski päin naamaa. Ja sama tyyli jatkui koko matkan ajan. Blondina joutui myös pakenemaan kaikenikäisiä miehiä, jotka olisivat halunneet selfien mun kanssa.
Ruoka oli todella hyvää enkä saanut ripulia tms. Mutta aina kun lähdettiin majoituspaikan ulkopuolelle, niin joku oli heti tyrkyttämässä jotain tai muuten vaan huutelemassa perään. Kaikkea muuta kuin rentouttavaa. En harrasta all inclusive paikkoja, joten en tiedä millaista niissä on. Ja ei, tämä ei todellakaan ole maa jonne kannattaa matkustaa yksin naisena!
Näyttää upealle kohteelle mutta ei suoria lentoja ja hyvin kaukana. Kävin kerran Kanarialla talvella ja siellä oli suurin osa ajasta pilvistä ja 20 astetta. Ei se semmonen ole kunnon sää. 25 astetta minimi mielellään 30+.