Kokemuksia Egyptistä lomakohteena?
Onko millainen paikka? Näyttää hyvälle ja lämpimälle.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ...ttu hirveä paikka. Pyramideista ei tule edes siinä 50° heteessä varjoa mihin voisi mennä piiloon paahdetta. Uimarannalla on jos jonkun moista kauppiasta, ja ruoista saa kolme neljästä, jonkun mahataudin. Aamulla ei saa nukuttua jodlaus alkaa torneista raikamaannennen sian pieraisua. Ostaisivat herätyskellot.
Saako varmasti mahataudin vaikka söisi ns turvallisiaruoki?
Ripuli ei tule ruuasta. Vaan suihkussa suu auki seisomisesta ja käteisen rahan käsittelystä ja sen jälkeen sormi suuhun.
Jep toi suihku pointti on totta. Suomessa oon tottunut seisoskelemaan suu auki suihkussa ja aika paljonki vettä tulee nieltyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kerran olen käynyt, punainen meri oli upea sukeltaa, mutta kaikki pinnan yläpuolella oli kamalaa.
Tuliks miehiä koskettelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Islamistiterrorin vaara
Mitä tw kaikki vihaatte muslimeja
Jos ei naisia ja tyttöjä alistava kulttuuri ja sen rahoittaminen haittaa niin tervemenoa vaan.
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei naisia ja tyttöjä alistava kulttuuri ja sen rahoittaminen haittaa niin tervemenoa vaan.
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.
Ei kyllä talvisin ole noissa paikoissa lämmintä. Maks 20 astetta joulukuussa. Eikä Egyptissä alisteta naisia vaan se ovat perinteisiä arvoja ja miehillä on hyvin paljon vastuuta myös perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Egypti on hyvä valinta, jos seksuaalinen ahdistelu, kyttääminen ja seuraaminen ei ahdista. Hotellin ulkopuolella minnekään ei voi liikkua ilman miestä, ja kun miehen huomio herkeää, ympärillä on hyvin nopeasti lauma inhottavia lääppijöitä. Pahinta näissä arabimiehissä on kuitenkin tietynlainen alentava, halveksiva katse, joka kertoo, että näille en ole edes ihminen. Viimeinen ja ainoa Egyptin-loma menikin hotellissa itkeskellessä tympiintyneen miehen vierellä. Nimimerkillä ei koskaan enää.
Itse olen mies niin tuosta ei tarvitse onneksi huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ...ttu hirveä paikka. Pyramideista ei tule edes siinä 50° heteessä varjoa mihin voisi mennä piiloon paahdetta. Uimarannalla on jos jonkun moista kauppiasta, ja ruoista saa kolme neljästä, jonkun mahataudin. Aamulla ei saa nukuttua jodlaus alkaa torneista raikamaannennen sian pieraisua. Ostaisivat herätyskellot.
Olen käynyt Egyptissä noin kymmenen kertaa. Pari kertaa on ollut maha vähän löysällä pari päivää, muttei ole mitenkään haitannut menoa. Kun menee viiden tähden resorttiin välillä loka-huhtikuu, voi olla aika luottavaisin mielin, ettei tule edes turistiripulia. Kesällä on Egyptissä niin kuuma, että kylmäketjujen vahtiminen on todellinen haaste vaikka henkilökuntaa olisi kuinka paljon.
Yh, Egypti. Minä sekä jokainen ystäväni, joka Egyptissä käynyt nimennyt sen "kohteeksi, johon en menisi toiste". Varsinkin naisena osaa olla ahdistava paikka, kun ovat ne äijät ja varsinkin kauppiaat super agressiivisia. Yksi kävi rintoihini kiinni. Olin 12-vuotias.
Cairo, Hurgada, Luxor. Sukellus koralleilla hieno kokemus. Pyramidit ja haudat, temppelit hienoja. Muuten ahdisti myyjät ja ahdistelu (olin nuori blondi miehen kanssa matkassa.)Ripuli tietty. Ainut matkakohde josta olin onnellinen kun pääsin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma ei ole kuin kuolema, mutta olen onnistunut saamaan sen joka jumalan kerta. Välillä tuntuu, että se tulee hengitysilmastakin.
Ja olet monta kertaa käynyt Hurghadassa?
Sharmissa, Hurghadassa, Kairossa, Niilin risteilyllä…
Vierailija kirjoitti:
Cairo, Hurgada, Luxor. Sukellus koralleilla hieno kokemus. Pyramidit ja haudat, temppelit hienoja. Muuten ahdisti myyjät ja ahdistelu (olin nuori blondi miehen kanssa matkassa.)Ripuli tietty. Ainut matkakohde josta olin onnellinen kun pääsin pois.
Ahdistellaanko siellä myös eurooppalaisia miehiä vai vain naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma ei ole kuin kuolema, mutta olen onnistunut saamaan sen joka jumalan kerta. Välillä tuntuu, että se tulee hengitysilmastakin.
Ja olet monta kertaa käynyt Hurghadassa?
Sharmissa, Hurghadassa, Kairossa, Niilin risteilyllä…
Onko suu ollut kiinni suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meininki on pahempi kuin Intiassa. Jos mies on näyttävä ja vaalea, kannattaa varautua siihen että joku on koko ajan iholla. Kyseessä on kulttuuri, jossa kaikenlainen seksuaalisuus on täydellinen tabu, eikä minkäänlaista sen alan kasvatusta tarjota kotona tai koulussa. Lisäksi kaikki irtosuhteet ovat naisten osalta täydellisesti kiellettyjä. Tämän seurauksena koko maa on täynnä todella, todella kiimaisia miehiä, joiden käsitys normaalielämään kuuluvista asioista on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kerran olen käynyt, punainen meri oli upea sukeltaa, mutta kaikki pinnan yläpuolella oli kamalaa.
Juuri näin. Hurghada oli maanpäällinen helvetti, mutta sukeltajalle Punainen Meri on aivan mahtava kohde. Parasta on viettää mahdollisimman paljon aikaa merellä ja mahdollisimman vähän Hurghadassa.
Helvettiosuudesta: Lääppimistä heti lentokentällä vartijan toimesta. Takuuvarma turistiripuli vaikka tekisit mitä (minulle ei yleensä tule matkoilla). Kamala sieluton hälisevä paikka, missä saa olla koko ajan varuillaan ja sinua huijataan kaikissa mahdollisissa käänteissä. Epämiellyttävää kaikin tavoin. Mies tosiaan hyvä olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meininki on pahempi kuin Intiassa. Jos mies on näyttävä ja vaalea, kannattaa varautua siihen että joku on koko ajan iholla. Kyseessä on kulttuuri, jossa kaikenlainen seksuaalisuus on täydellinen tabu, eikä minkäänlaista sen alan kasvatusta tarjota kotona tai koulussa. Lisäksi kaikki irtosuhteet ovat naisten osalta täydellisesti kiellettyjä. Tämän seurauksena koko maa on täynnä todella, todella kiimaisia miehiä, joiden käsitys normaalielämään kuuluvista asioista on nolla.
Pahempi kuin Intiassa? Huh huh. Ymmärrän, että noiden miesten on vaikea ymmärtää seksuaalisuutta ja miten naisten kanssa tulisi toimia kun siitä ei saa puhua. Wn kuitenkaan ymmärrä miksi meihin vaaleisiin eurooppalaisiin miehiin tarraudutaan. Minuakin alkaa vähän jännittää kadulla käveleminen vaaleana miehenä ku erottaudun varmaan joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä on EU:n rajojen sisäpuolellakin, esim. Maltalla, Kanariansaarilla ja Madeiralla.Ei kyllä talvisin ole noissa paikoissa lämmintä. Maks 20 astetta joulukuussa. Eikä Egyptissä alisteta naisia vaan se ovat perinteisiä arvoja ja miehillä on hyvin paljon vastuuta myös perheessä.
Jos haet tuota lämpimämpää talvella niin Aruba on ihan sivistynyt kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Hurghada oli maanpäällinen helvetti, mutta sukeltajalle Punainen Meri on aivan mahtava kohde. Parasta on viettää mahdollisimman paljon aikaa merellä ja mahdollisimman vähän Hurghadassa.
Helvettiosuudesta: Lääppimistä heti lentokentällä vartijan toimesta. Takuuvarma turistiripuli vaikka tekisit mitä (minulle ei yleensä tule matkoilla). Kamala sieluton hälisevä paikka, missä saa olla koko ajan varuillaan ja sinua huijataan kaikissa mahdollisissa käänteissä. Epämiellyttävää kaikin tavoin. Mies tosiaan hyvä olla mukana.
Osaatko sanoa millaista on olla vaalea eurooppalainen mies siellä? Ahdistellaanko meitäkin siellä vai vain naisi?
Olen matkustanut yli 30 maassa, monissa niissä monta kertaa.
Egypti on ainoa, mihin en halua toista kertaa mennä.
Mä oon ollut ja en kyllä törmännyt moiseen. Ja tuohon aikaan olin vielä ihan hoikka ja nätti, en kyllä blondi.