Tunnen muuttuvani kovaksi ja katkeraksi
Syitä: en saa juuri koskaan nukkua enkä syödä rauhassa pikkulapsivaiheen takia. Mies ei halua seksiä yhtä usein eikä paljon kuin minä. Lapsilta tarttuu lähes kaikki tartuntataudit, mikä estää tavoitteellisen treenaamiseni salilla jne.
Mitä mun pitäisi ajatella tai tehdä?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:57"]
Niin eikö se sitä muka tarkoita, kun ei juuri koskaan voi tehdä mitä itse haluaa??! Ap
[/quote]Pikkulapsi vaihe on juuri sitä,että koskaan ei ole aikaa itselle. Se on vain kestettävä tai sitten päätätte miehen kanssa että toinen hoitaa aina välillä yksin lapsia ja toinen saa omaa aikaa. Ajan kanssa helpottaa. Kun lapset tulee kouluikään alkaa helpottaa ja kun ne ovat yli kymmenen helpottaa jo kummasti.
Eli näiden faktojen vallitessa olen siis vain idiootti. Auttoipa paljon. Ap
Jotkut miehet muuttuvat pysyvästi pihtareiksi tuossa vaiheessa, eikä tilanne enää kohene millään konsteilla. Et tosin kertonut, kuinka vähän sitä intiimielämää oikein on. Sinuna odottaisin vielä, että lapset kasvaa ja elämä helpottuu, mutta pitäisin huolta, että itsellä on vakityö kodin ulkopuolella ja asiat kunnossa siinä vaiheessa kun pieninkin on helpossa iässä. Osa miehistä ei oikein osaa ottaa vastuuta kovin pienistä lapsista, sitten hoidolliset hommat kaatuvat kaikki äidin niskaan, sopi se omaan temperamenttiin tai ei.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:12"]
[/quote]No jonkun verran:) Mutta enemmänkin olet vihainen. Ja siksi noin ehdoton. On se kumminkin niin, että lapsiperhe-elämä on aikansa sitä kotona päivystämistä, ei sille paljon mitään voi. Et sinä tunnu missään pallo-jalassa-tilanteessa kumminkaan olevan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:57"]
Niin eikö se sitä muka tarkoita, kun ei juuri koskaan voi tehdä mitä itse haluaa??! Ap
[/quote]Pikkulapsi vaihe on juuri sitä,että koskaan ei ole aikaa itselle. Se on vain kestettävä tai sitten päätätte miehen kanssa että toinen hoitaa aina välillä yksin lapsia ja toinen saa omaa aikaa. Ajan kanssa helpottaa. Kun lapset tulee kouluikään alkaa helpottaa ja kun ne ovat yli kymmenen helpottaa jo kummasti.
[/quote] kyllä mulla omaakin aikaa on aina välillä, samoin miehellä. Pääsen kyllä treenaamaankin - paitsi jos olen kipeä. En halua elää sitku- elämää että viiden - kuuden vuoden päästä helpottaa. Mistä tiedän, olenko edes elossa niin pitkän ajan päästä. Ap
Seksiä on ollut kerran tai kaksi viikossa. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:12"]
[/quote]
Mitä haluaisit meidän sanovan? Olet itse sanonut että vain seksi tai treenaaminen auttaa sinua, ja niitä et nyt saa. Kokeile mielialalääkkeitä, ehkä niiden kanssa saat jostain muustakin iloa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:57"] Niin eikö se sitä muka tarkoita, kun ei juuri koskaan voi tehdä mitä itse haluaa??! Ap [/quote]Pikkulapsi vaihe on juuri sitä,että koskaan ei ole aikaa itselle. Se on vain kestettävä tai sitten päätätte miehen kanssa että toinen hoitaa aina välillä yksin lapsia ja toinen saa omaa aikaa. Ajan kanssa helpottaa. Kun lapset tulee kouluikään alkaa helpottaa ja kun ne ovat yli kymmenen helpottaa jo kummasti. [/quote] kyllä mulla omaakin aikaa on aina välillä, samoin miehellä. Pääsen kyllä treenaamaankin - paitsi jos olen kipeä. En halua elää sitku- elämää että viiden - kuuden vuoden päästä helpottaa. Mistä tiedän, olenko edes elossa niin pitkän ajan päästä. Ap
[/quote]Kenen sitten pitäisi hoitaa ne vastuut, jotka ovat sinun?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:12"]
[/quote]
Mitä haluaisit meidän sanovan? Olet itse sanonut että vain seksi tai treenaaminen auttaa sinua, ja niitä et nyt saa. Kokeile mielialalääkkeitä, ehkä niiden kanssa saat jostain muustakin iloa.
[/quote] no en kuule kokeile. Saan iloa myös kauneudenhoidosta. Ja alkoholista joskus vähän. Ap
Kerran tai kaksi viikossa ei ole taaperoperheessä niin kauhean vähän, varsinkin jos mies osallistuu ihan kiitettävästi arkeen. Meillä oli parin-muutaman kuikauden välein ja nykyisin ei lainkaan, olisin ollut täysin tyytyväinen teidän määrään. Mukavaa olisi, jos ehtisi kuntoilla edes flunssien välissä (astmaoireiden takia pitkittyvät). Pystytkö lohduttautumaan sillä, että asiat eivät ole niin kauhean huonosti? Ja keskittymään vaikka siihen kauneudenhoitoon? Itseä ainakin piristi kun kuopus oli vuoden vanha pistää vaatekaappi (tarvetta tosiaan oli) ja kauneusrutiinit uusiksi, eroon mammatyylistä. Vaikkei se siihen intiimielämään auttanutkaan yhtään. Onnistuu vaikka flunssaisena sohvalta käsin, eikä syökse rahapulaan, jos sen tekee fiksusti. 32
Lastenhoitoapua miten vaikka MLL? Parempi jos kuitenkin joku lapsille tuttu.
Jos käyt töissä saathan sinä siellä syödä rauhassa ruokiksella vai?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:36"]Lastenhoitoapua miten vaikka MLL? Parempi jos kuitenkin joku lapsille tuttu.
[/quote] miestä ei kiinnosta hankkia hoitoapua. Kuten sanoin, sille riittää hyvin se ilta-aika kahden kesken. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:37"]Jos käyt töissä saathan sinä siellä syödä rauhassa ruokiksella vai?
[/quote] joo, mutta nyt on taas viikonloppu. Ja syön 5-6 kertaa päivässä. Ap
Miksi olet hankkinut lapsia? Eikä tää oo pahalla.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:39"]Miksi olet hankkinut lapsia? Eikä tää oo pahalla.
[/quote] niinpä. En mä lapsia kadu, ei se ole se ongelma tässä. Ehkä se suurin ongelma on, ettei mies ole sellainen kuin haluaisin, tai kohtele mua kuten haluaisin. Ja sairastelu on yhtä paha. Ap
No voi kuttu, jos sulle ei mikään neuvo kelpaa, huku sitten katkeruuteesi. En tajua.
Kaks kakaraa, hyvä mies, hyvä työ, jopa sitä omaa aikaa ja akka vaan marisee.
miehes lienee todella pitkämielinen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:39"]Miksi olet hankkinut lapsia? Eikä tää oo pahalla. [/quote] niinpä. En mä lapsia kadu, ei se ole se ongelma tässä. Ehkä se suurin ongelma on, ettei mies ole sellainen kuin haluaisin, tai kohtele mua kuten haluaisin. Ja sairastelu on yhtä paha. Ap
[/quote]Kyllä tuossa on kyse sinusta, ei perheestäsi, eikä miehestäsi. Se on vähän niin, että olet tuossa tilanteessa, koska olet siihen hankkiutunut ja nyt sitten muitten pitäisi muuttua sinun toiveittesi mukaisiksi? Kuulostaa kohtuuttomalta, mikäli ilmaiset samaan tyyliin itseäsi puolisollesi kuin täälläkin.
Lapsille jää muuten tosi kurjat muistot lapsuudesta, jos vanhempi on sellainen, että antaa ymmärtää lasten sairastelun ja hoivaamisen olevan vastenmielistä. Eihän se kivaa ole siivota oksennuksia sun muita, mutta sen voi silti tehdä niin, ettei lapselle jää tunnetta, että äiti hoitaa nyrpein nenin. Ja aika turha sanoa, ettei tämä näy sinusta, ihan varmasti näkyy, kuten muutkin negatiiviset tunteesi. Ja jos ei kuitenkaan näkyisi, niin olisiko sitten parempi, että teeskentelet?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:06"]
En kökötä kotona, käyn arkisin töissä ja työ on sosiaalista. Eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä perhekahvilaan jauhamaan lapsista. Ap
[/quote]
Ok, voisihan tuon vähän ystävällisemminkin ilmaista, kun kuitenkin on ketju jossa _sinä_ pyydät apua muilta.
[/quote]Ja ilmaisee asiansa, että hän kiinnostaa treeni ja seksi, eikä muu ja apua pitäisi saada.