Annatko teinille lapsilisät
omaan käyttöön?
Meillä tyttö 13, ja annan kuukausirahan 100€ hänelle joka kk. Ei saa muuta rahaa. Vaatetan ja ruokin edelleen sekä maksan harrastukset mutta kirjoja, kyniä, leffalippuja, kaverilahjoja jne saa ostaa omillaan.
Mitä jää yli ( usein jää n 50€) hän laittaa säästöön ja ostaa sitten jotain isompaa.
Mitenkäs muilla?
Kommentit (25)
Saa 100e kuussa eli lapsilisän. Ostaa sillä shampoot, hoitoaineet, muun kosmetiikan, vaatteet, herkut yms. Isommat vaate ja kenkähankinnat hoidetaan niin, että tyttö maksaa puolet ja minä puolet. Joskus ostaa kokonaan omilla rahoilla. :)
Tietysti. Kerran tuli teinin kanssa puheeksi ja ei kuulemma tunne ketään joka ei saisi.
Lapsilisät on tarkoitettu arjen pyörittämiseen, sillä pyöritetään sitä lasta.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:56"]
Lapsilisät on tarkoitettu arjen pyörittämiseen, sillä pyöritetään sitä lasta.
[/quote]
Ei. Sen arjen pitää pyöriä ilman lapsilisiä.
Lapsilisät on lasta varten ei siihen oman elämän pyörittämiseen. Meillä on alusta lähtien laitettu lapsilisät tilille ja lapsemme tuo kaunein kyvykkäin ihanin viattomin ihminen saa rahat kun täyttää 18 vuotta. Tottakai maksamme lapselle tällä hetkellä viikkorahaa 50 viikossa ja harrastuskulut maksamme sekä vaatteet.
Miksi monet vanhemmat käyttävät nämä lapselle tarkoitetut rahat sen hetkisen arjen pyörittämiseen?