Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ nainen, loukkaantuisitko jos sinua pikkulapsen äiti sanoisi mummoksi vai olenko ainoa?

Vierailija
05.04.2022 |

Ratikassa pienen lapsen äiti sanoi "anna mummolle tilaa"

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat edelleenkin tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
102/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tuosta keski-ikäisyydestä toiseen ihmejuttuun.

Joku täällä kehotti,ettei saa sanoa rouva tms. vaan "naiselle".Onpas tuokin heittänyt häränpyllyä.Mua opetettiin lapsena 60-ja 70-luvunalussa ettei koskaan saa sanoa nainen tai mies kun tarkoittaa paikalla olevaa henkilöä.Herra,rouva ja nuorista naisista voitiin sanoa neiti.

Keran pienenä sanoin äidille bussissa kun jotain kiukuttelin ja äiti vähän toruiettä"tuo nainen nauraa meille."

Hän korjasi kun kotiin päästiin ettei saa sanoa nainen vaan just rouva ja miehestä herra.

Myönnän että itsestänikin tuntuu vähän kankealta etenkin tuo "herra"-titteli,mutta miten muuten sanot,jos vaikka toinen pudottaa käsineensä,setelin tms. ja lähdet pinkoon perään etkä tunne henkilöä.

Ristiriitaistahan tuo on että miehelle on vain yksi kutsumasana,naisille kaksi,ei voi tietää onko rouva neiti vai neiti naitu neiti.(Ymmärsikö kukaan tätä vanhaa vitsiä)Ennenkuin joku huutaa mee tooo,niin korjaan että naitu tarkoittaa vanhassa kielessä avioitunutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen kuullut tapauksista joissa jopa 60v mummoa on sanottu / luultu lapsen äidiksi. Alle kouluiköisen lapsen. Kas kun nykyään ei ulkonäöstä voi päätellä naisen ikää. Ei kaikkien kohdalla.

Miehissä sama: moni 55+ menee kolmevitosesta farmariasussa ja tyköistuvassa paidassaan

Vierailija
104/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemattomien ihmisten mummottelu, tädittely, tytöttely, pojittelu, sedittely ym. on kyllä vähän perseestä. Eikö voi vain sanoa hän? Väistä Terttu-Viljami ja anna hänelle tilaa? Siirrypäs Marja-Petteri ja anna toisille ihmisille tilaa?

Vierailija
105/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitiä kutsutaan Suomessa erittäin yleisesti mummoksi. Jos et omituisuudessasi voi hyväksyä tätä arvonimeä, niin sinun olisi tullut harkita lasten tekemistä jo aikanaan. Minä tunnen jopa yhden rouvan, joka oli jo alle nelikymppisenä ylpeästi mummo! Alle 60 v. hän olikin sitten jo isomummo!

Terveisiä kaikille Suomen mummoille!

Vierailija
106/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kutsuttu rouvaksi vieraiden ihmisten toimesta siitä lähtien, kun olin 25. Mummoksi ei ole vielä kutsutta ja ikää on melkein 50 v.

Vierailija
107/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan loukkaantuisi, jos joku pieni lapsi sanoisi mummoksi. Pystyisin sitä olemaan myös ikäni puolesta.  En koe, että mummo-sana tekee minusta huonomman. 

Vierailija
108/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee lapsen 18 v ja oma lapsi tekee samanikäisenä, niin olet mummo 36-vuotiaana.

Vierailija
109/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa kutsua vierasta henkilöä mummoksi. Miksi ei sano täti tai rouva? Tulee tunne, että mummoksi kutsuva haluaa tahallisesti loukata? Itselleni ei tulisi mieleenikään kutsua ketään vierasta mummoksi lapseni läsnäollessa. Aina täti tai rouva, jos kyseessä vanhempi henkilö. Yritän opettaa lapselleni kohteliaisuutta.

Vierailija
110/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan loukkaantuisi, jos joku pieni lapsi sanoisi mummoksi. Pystyisin sitä olemaan myös ikäni puolesta.  En koe, että mummo-sana tekee minusta huonomman. 

Eihän se lapsi mummotellut vaan äiti.

Vierailija
111/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sanoi 2-3vuotiaana arviolta 7-vuotiasta tädiksi.

Vierailija
112/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Vieraita ihmisiä ei mummotella olkoon minkä ikäinen hyvänsä. Arkipäivän normaali kohteliaisuus on Suomessa täysin hukassa. Itse olisin ilman muuta nuorta äitiä ojentanut ystävällisesti, että en ole lapsesi mummo, joten jätä mummottelut ja opettele käyttäytymään. 

Samaa mieltä.

Vieraat aikuiset ovat tätejä tai setiä tai mahdollisesti rouvia ja herroja.

Vain omista isovanhemmista voi puhua mummoina ja pappoina.

Onnekseni olen niin tuikean näköinen täti, että saan kohteliasta käytöstä osakseni. Oikeasti olen kyllä hyvinkin kiltti ja kohtelias kaikille.

Vierailija
113/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahastuisi. Yli viisikymppinen nainen on jo muutenkin mummoiässä. Jos ei ole omia lastenlapsia niin voi sitten olla kollektiivisesti yhteiskunnalle mummo.

Vierailija
114/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanottiin ekan kerran mummoksi 20 -vuotiaan. En loukkaantunut. Lapset eivät aina oivalla minkä ikäinen aikuinen henkilö oikeasti on..

Vierailija
115/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän loukkaantuisin varmaan, koska en ole yhdenkään lapsen mummo enkä mielestäni näytä mummolta. Eikö siellä ratikassa voi sanoa esim. että "annetaanpa muillekin tilaa" tai sitten se täti/setä. Toisaalta tädittelykin on vähän ärsyttävää.

N54

Vierailija
116/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä siitä tykkäisikään. Mutta ehkä en ottaisi niin vakavasti. Muistan ihmetelleeni aina ensimmäisessä kesätyöpaikassa kaupassa 18-vuotiaana, kun jotkut vanhemmat sanoivat kassalla lapselleen, että anna ne rahat tädille. Olin kuitenkin aina nuorempi kuin ne vanhemmat.

Vierailija
117/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittäkymmentä ikävuotta lähentyvä nainen alkaa olla mummoikäinen. Sitä ei muuksi muuta minimekot tai muutkaan nuorison vaateet.

Nykyään kouluttaudutaan ja hankitaan lapset lähes mummoikäisinä, joten ihan turhaan ottaa kehuna, jos mummoa kutsutaan ädiksi.

Mikä ihme siinä on ettei omaa ikää voi hyväksyä vaan mummelit ja papparaiset kuvittelevat näyttävänsä kaksikymppisiltä?

Kytöstapojen mukaan tuntematonta naista sanotaan rouvaksi ja miestä herraksi.

Vierailija
118/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan oma mummosi on mummo

Vierailija
119/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk 😂

Vierailija
120/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittäkymmentä ikävuotta lähentyvä nainen alkaa olla mummoikäinen. Sitä ei muuksi muuta minimekot tai muutkaan nuorison vaateet.

Nykyään kouluttaudutaan ja hankitaan lapset lähes mummoikäisinä, joten ihan turhaan ottaa kehuna, jos mummoa kutsutaan ädiksi.

Mikä ihme siinä on ettei omaa ikää voi hyväksyä vaan mummelit ja papparaiset kuvittelevat näyttävänsä kaksikymppisiltä?

Kytöstapojen mukaan tuntematonta naista sanotaan rouvaksi ja miestä herraksi.

Vaikka on mummoikäinen se ei tarkoita että on mummo. Vain omaa mummoa voi sanoa mummoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi