Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis pitääkö harsot silittää?

Vierailija
25.09.2015 |

Käyttöönottopesin harsoja kauhean kasan ja kaikki menivät semmoselle kikkaralle kuin kreppikangas.. Hirveä homma noita alkaa silittämään :) vai ostinko jotain outoja?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"]

Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan!

[/quote]

Sitä samanlaista harsoa voi käyttää jos silittää arempia vaatteita. Käy myös kotijuuston heruttamiseen, limoncellon tekoon ja idättämiseen. Reppureissaajat kehuvat harson keveyttä matkaillessa, käy  pyyhkeeksi, peitoksi ja lakanaksi. Lapsettomatkin voivat ostaa tuota vaikka metritavarana kangaskaupasta.

Vierailija
22/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitin ekan lapsen kohdalla harsot sen aikaa kunnes tulin järkiini ja sain ensimmäisen ahaa-elämykseni tyhmänä (=ei vielä Siperian opettamana) tuoreena äitinä. Ajan myötä niitä on putkahdellut esiin kasapäin, mutta en paljasta mitä kaikkea, etten vie keneltäkään oivaltamisen iloa. Nykyään olen ylikypsä, tyhmä äiti, mutta yhä oppimiskykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu vähän asiaa, sillä pesussa harso kutistuu ja kudos tulee tiiviimmäksi, jolloin ne ovat paljon imukykyisempiä.

Jos haluat pehmeitä harsoja, kuivausrumpu on ok. ja toinen vaihtoehto on ulkona tuulisessa säässä kuivaus, harsohan kuivuu jo muutamassa minuutissa jos on auringoinen ja tuulinen sää.

Ennen harsot silitettiin, mutta ei pehmeyden vuoksi, vaan kuuma silitysrauta tappoi pöpöt, kun hyviä pesukoneita ei ollut ja harsot pestiin käsipyykissä ja keitettiin silloin tällöin.

Vierailija
24/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. muistitko pesun jälkeen ravistella harsot auki molempiiin suuntiin eli tiukka ravistus pituus ja leveyssuunnassa, jolloin harson kudos avautuu?

Vierailija
25/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä mutta minä silitin siihen asti kun ostettiin kuivausrumpu. Muuten ovat juuri kovia koppuroita. Huuhteluaineella tulee vähän pehmeenpiä kuin ilman.

Vierailija
26/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mutta kuivausrumpu on kova sana jos haluat pitää ne ihanan pehmeinä. Jos ei sitä ole niin silitys kannattaa.

Vierailija
27/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:45"]Ei tietenkään pidä mutta minä silitin siihen asti kun ostettiin kuivausrumpu. Muuten ovat juuri kovia koppuroita. Huuhteluaineella tulee vähän pehmeenpiä kuin ilman.
[/quote]

Itse laitoin ne myös kuivausrumpuun niin ovat ihan kreppikangasmaisia kikkuroita ja olivat jo pesukoneestakin otettuina. Todella typerää.. Pakko nämä nyt tietysti on silittää kun näyttävät hirveiltä. Mutta jos joku tietää jonkun muun merkin tmv missä nämä eivät mene tähän tilaan vaan jäävät sileiksi tai ainakin suoriksi niin let me know!

Vierailija
28/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksesta otettuina olivat täysin suoria ja siistejä, siksi yllätyin.

Vierailija
29/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä harsoja. Tosin ei oo vielä lapsiakaan. Eikö harsoja voi korvata vaikka pyyhkeellä tai paperilla? Eihän ne harsot ime edes mitään? Voisko joku valaista mua?

Vierailija
30/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se laatu. Onko hyvin ohutta ja harvaa? Sellaiset eivät ole kovinkaan laadukkaita. 

Vierailija
31/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:45"]Ei tietenkään pidä mutta minä silitin siihen asti kun ostettiin kuivausrumpu. Muuten ovat juuri kovia koppuroita. Huuhteluaineella tulee vähän pehmeenpiä kuin ilman.
[/quote]

Itse laitoin ne myös kuivausrumpuun niin ovat ihan kreppikangasmaisia kikkuroita ja olivat jo pesukoneestakin otettuina. Todella typerää.. Pakko nämä nyt tietysti on silittää kun näyttävät hirveiltä. Mutta jos joku tietää jonkun muun merkin tmv missä nämä eivät mene tähän tilaan vaan jäävät sileiksi tai ainakin suoriksi niin let me know!
[/quote]

Kyllä ne kaikki tuppaa menemään vähän kasaan pesun jälkeen. Ei ole laadusta kiinni.

Vierailija
32/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:50"]

Mä en oikein ymmärrä harsoja. Tosin ei oo vielä lapsiakaan. Eikö harsoja voi korvata vaikka pyyhkeellä tai paperilla? Eihän ne harsot ime edes mitään? Voisko joku valaista mua?

[/quote]

Itse asiassa imee paremmin kuin pyyhe ja kätevämpi kuin paperi.

Vierailija
33/33 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:50"]Mä en oikein ymmärrä harsoja. Tosin ei oo vielä lapsiakaan. Eikö harsoja voi korvata vaikka pyyhkeellä tai paperilla? Eihän ne harsot ime edes mitään? Voisko joku valaista mua?
[/quote]

Harsot on pehmeää, melko ohutta ja hengittävää materiaali jotka kumminkin imee melko hyvin. Ihanteellisia vauvanhoitoon. Ruokalapuksi, röyhtäytykseen, vaipanvaihtoalustoiksi, vaunusuojaksi, peitoksi, imetykseen, maidon ja puklun pyyhkimiseen.
.
Kun kerran ostaa kasan niin se riittää. Jotkut vauvat puklaa to-del-la paljon, jolloin harsoja menee pyykkiin useita päivässä vaatteiden lisäksi tietysti. Mieti mitä tuhlausta olisi käyttää monta rullas talouspaperia päivässä niiden pyyhkimiseen? Lisäksi pienen vauvan ihoa vasten paperi on aika inhottavan kovaa. Pyyhkeet on epäkäytännöllisiä, kuivuu hitaasti, vie paljon tilaa ja jos ei ole kuivausrumpua niistä tulee nopeasti kovia koppuroita.