Siis pitääkö harsot silittää?
Käyttöönottopesin harsoja kauhean kasan ja kaikki menivät semmoselle kikkaralle kuin kreppikangas.. Hirveä homma noita alkaa silittämään :) vai ostinko jotain outoja?
Kommentit (33)
Olivat melko ohuita, mutta äitiyspakkauksen mielestäni laadukkaamman oloiset tekivät saman, pesin 60 asteessa. No ehkä silittelen niin kauan kunnes totean että olkoot tuonnäköisiä :)
Huuhteluaine tekee kankaasta vettähylkivämpää joten sitä ei kannata käyttää pyyhkeisiin tai harsoihin. Eivät sitten ime yhtä hyvin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:50"]
Mä en oikein ymmärrä harsoja. Tosin ei oo vielä lapsiakaan. Eikö harsoja voi korvata vaikka pyyhkeellä tai paperilla? Eihän ne harsot ime edes mitään? Voisko joku valaista mua?
[/quote]
Itse asiassa imee paremmin kuin pyyhe ja kätevämpi kuin paperi.
[/quote]
Joo, harsot on imukyvyltään tosi tehokkaita. Ja kuivaa nopeasti pyykkikoneesta tultuaankin.
Oon ymmärtänyt, että silittäminen vähentäis imutehoa, siinähän se imevä pinta tiivistyy ja silenee. Meillä harsoja käytetään pääasiassa vaippoina, enkä niitä oo ainakaan silittänyt.
Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"]
Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan!
[/quote]
Ymmärtääkö joku, mikä tämän viestin tarkoitus on?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"]Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan!
[/quote]
Mulla yksi harsovuorivuosi jo ohitse enkä malta odottaa seuraavaa! :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"]
[/quote]
Ymmärtääkö joku, mikä tämän viestin tarkoitus on?
[/quote]
Lapseton tulee vauva-aiheiseen ketjuun hehkuttamaan kuinka hienoa on kun ei tarvitse harsoja pyykätä. En ymmärrä minäkään miksi. Täytyy vain se oma valinta päästä joka paikassa tuomaan esille vaikkei olisi kysyttykään, ilmeisesti. Vähän sama kuin menisi Prisman vaippahyllylle huutelemaan "mun ei tarviikaan pestä kakkapyllyjä, hahhah!". Lapseton = lapsellinen tässä yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"] Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan! [/quote] Ymmärtääkö joku, mikä tämän viestin tarkoitus on? [/quote] Lapseton tulee vauva-aiheiseen ketjuun hehkuttamaan kuinka hienoa on kun ei tarvitse harsoja pyykätä. En ymmärrä minäkään miksi. Täytyy vain se oma valinta päästä joka paikassa tuomaan esille vaikkei olisi kysyttykään, ilmeisesti. Vähän sama kuin menisi Prisman vaippahyllylle huutelemaan "mun ei tarviikaan pestä kakkapyllyjä, hahhah!". Lapseton = lapsellinen tässä yhteydessä.
[/quote]
Harrastuksensa kullakin...
Mä käytän niitä nykyisin käsipyyhkeinä. Loistavasti toimii, eikä ole vaaraa että unohtuu vaihtaa, kun näkee väristä. Ja kun ne kuivuu nopeasti, ei ole vaaraa että tarttee pyyhkiä käpäliä märkään likaantuneeseen froteeseen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"] Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan! [/quote] Ymmärtääkö joku, mikä tämän viestin tarkoitus on? [/quote] Lapseton tulee vauva-aiheiseen ketjuun hehkuttamaan kuinka hienoa on kun ei tarvitse harsoja pyykätä. En ymmärrä minäkään miksi. Täytyy vain se oma valinta päästä joka paikassa tuomaan esille vaikkei olisi kysyttykään, ilmeisesti. Vähän sama kuin menisi Prisman vaippahyllylle huutelemaan "mun ei tarviikaan pestä kakkapyllyjä, hahhah!". Lapseton = lapsellinen tässä yhteydessä.
[/quote]
Niin kauan kuin te lapselliset änkeätte lapsivapaiden ketjuun hehkuttamaan lapsiperheiden ihanuutta, niin me lapsettoman tullaan teidän pissavaippakakkaharsoketjuihin hehkuttamaan lapsettomuuden ihanuutta ;). Sitä saa mitä tilaa, mammat! Ja voin kyllä myöntää, että olen niiiiiin vahingoniloinen kun kaikesta teidän hehkuttamisesta huolimatta elämänne tuntuu olevan enimmäkseen taistelua haasteesta toiseen, mukaanlukien tämäkin naurettava "pitääkö harsot silittää" (WTF??!!!!) ketju!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:21"]
Mä käytän niitä nykyisin käsipyyhkeinä. Loistavasti toimii, eikä ole vaaraa että unohtuu vaihtaa, kun näkee väristä. Ja kun ne kuivuu nopeasti, ei ole vaaraa että tarttee pyyhkiä käpäliä märkään likaantuneeseen froteeseen.
[/quote]
Minä käytän siivouksessa. Noilla on helppo pyyhkäistä vaikka lattialle kaatunut maito tai eteisen kuralammikko.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Niin kauan kuin te lapselliset änkeätte lapsivapaiden ketjuun hehkuttamaan lapsiperheiden ihanuutta, niin me lapsettoman tullaan teidän pissavaippakakkaharsoketjuihin hehkuttamaan lapsettomuuden ihanuutta ;). Sitä saa mitä tilaa, mammat! Ja voin kyllä myöntää, että olen niiiiiin vahingoniloinen kun kaikesta teidän hehkuttamisesta huolimatta elämänne tuntuu olevan enimmäkseen taistelua haasteesta toiseen, mukaanlukien tämäkin naurettava "pitääkö harsot silittää" (WTF??!!!!) ketju!
[/quote]
Et ole ehkä huomannut, mutta tämä on VAUVA-LEHDEN keskustelupalsta. Ja se, että tämän palstan nimi on Aihe vapaa, ei poista sitä, että se on VAUVA-LEHDEN palsta, joten on aika erikoista ihmetellä, jos täällä käsitellään lapsiperheen juttuja. Jos ei kelpaa, niin kaivele persettäs jollain muulla palstalla.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:50"]
Mä en oikein ymmärrä harsoja. Tosin ei oo vielä lapsiakaan. Eikö harsoja voi korvata vaikka pyyhkeellä tai paperilla? Eihän ne harsot ime edes mitään? Voisko joku valaista mua?
[/quote]
Harsot ovat ohuempia kuin pyyhkeet. Eli niitä mahtuu pesukoneeseen enemmän, kuivuvat nopeammin ja mahtuvat pieneen tilaan. Ne ovat käteviä mm.puklusuojina ja kasvojen pyyhkimiseen, vaippoina, imetettäessä harson voi työntää toisen rinnan päälle ettei maitoa suihkua vaatteille, hätätilanteessa toimivat pyyhkeenä. Ovat yllättävän imukykyisiä vaikka ovatkin niin ohuita. Paperi kuluttaa ihoa enemmän kuin harso. Pyyhe ei ole niin taipuisa kuin harso.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:11"]Tästäkin "ihanuudesta" jää lapsettomana paitsi... Enpä ole edes tiennyt, että vauvojen kanssa joutuu vielä jonkun "harsovuoren" kanssa pelaamaan!
[/quote]
Mitähän mahdat luulla vauva-arjesta muutenkaan? Että vauva ei tarvitse mitään, vaan hyvin pärjätään niillä tavaroilla ja vaatteilla mitä ennen vauvaakin?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:17"]
[/quote]
[/quote]
No sä vaikutat ihan lapselta itsekkin, että eiköhän me sua sen verran kestetä, meillä on kato kokemusta.
Mä silitin aikoinaan kaikki harsot mutta silitän muunkin pyykin. Ennen harsot olivat "tukevampia" kuin nykyään, mutta piti nekin läväyttää kunnolla ilmaan pesun jälkeen jotta oikenivat. Sitten kuivatus ja silitys. Ja kun olin esimerkillinen äiti niin kirjailin vielä lapsen etunimen joka harsoon :D
Mulle on ainakin yks paskan hailee, että miten kurttuinen harso mun mansikkamaan päällä on.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
Et ole ehkä huomannut, mutta tämä on VAUVA-LEHDEN keskustelupalsta. Ja se, että tämän palstan nimi on Aihe vapaa, ei poista sitä, että se on VAUVA-LEHDEN palsta, joten on aika erikoista ihmetellä, jos täällä käsitellään lapsiperheen juttuja. Jos ei kelpaa, niin kaivele persettäs jollain muulla palstalla.
[/quote]
Miten olis jos lapsettomille perustettaisiin ihan oma Me Lapsettomat -palsta. Pääsisi pois täältä meidän lapsellisten seasta!
No siis en kyll taas ymmärrä, miten jostain harsoista on saatu riita aikaiseks?
Olen huomannut laatueroja harsoissa. Yksi paketillinen jäi käyttämättä, kun oli juuri tuollaisia kuin kuvailit. Saman merkin toisenlaiset harsot olivat puolestaan ihanan pehmeitä ja sileitä aina pesun jälkeen. Prismasta ostettuja.