Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5,5 vuotta kestänyt suhde kriisissä

Vierailija
25.09.2015 |

En tiedä onko kriisi oikea sana, mutta vaikeuksia ainakin on.

Olen niin väsynyt tänään , sillä olen tehnyt 4päivän iltavuorot joista kaksi on melkein 10h ja lisäksi olen nukkunut kumpanakin yönä 4h, koska mies on työreissulla ja ekana iltana ei vastannut puh eikä viesteihin, koska nukahti omien sanojensa mukaan heti yhdeksän jälkeen ja toisena iltana käytti asiakkaita ulkona ja venähti melkein yhteen, vaikka laittoi jo 21.30 viestiä, että lähtee kohta pois. Ei vastannut puheluihin, laittoi vain tekstareita ja lopulta soitti vessasta klo23.30 nopean puhelun.

Meillä on ollut jonkin aikaa vaikeuksia ja nyt tuntuu, että ollaan etäisempiä kuin koskaan. Silti tämä on uutta ettei vastaa kun on pk-seudulla työmatkoilla ja aina löytyy selitys miksei vastannut. Sanoin eilen yöllä etten jaksa sitä ettei pidetä sovituista asioista kiinni ja mies sanoi siihen, että laitetaan avioeropaperit vetämään. Sitten kun sanoin, että jos sitä haluat niin laitetaan niin käänsi asian niin, että minä haluan. Mies on monilta osin muuttunut, että en ihmettelisi jos sillä on jo muuta jossain. En vain ymmärrä miksi ei voi suoraan sanoa, että tämä on ohi. Meillä on avioehto, joten hän ei menetä erossa mitään.

Mitä mieltä olette, minunko pitää ottaa se ratkaiseva askel?

Anteeksi sekava teksti, ei meinaa silmät pysyä auki, olen niin väsynyt.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarttua asiaan kunnolla eron uhallakin. Vaikenemalla ja maton alle lakaisemalla asiat eivät kuutu miksikään, samat asiat saattavat toistua vuosien jälkeen uudestaan ja huomaat ehkä vain tuhlanneesi vuosia elämästäsi. Suhteessa voi tuntua moni asia hyvältä, joten vaikea on keikuttaa sitä venettä ja lähteä rohkeasti tekemään ratkaisuja. Kokemusta on siitä etteivät asiat odottelemalla miksikään muutu. Nyt olemme lopulta eronneet ja surun ja kaipauksen lisäksi alan tuntea vähitellen helpotusta siitä ettei näitä asioita tarvitse enää kokea.

2/2 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Kerrot, että olette viime yönä tunnemyrskyssä ruvenneet puhumaan avioeropapereista. Sen kaltaisia päätöksiä ei kuitenkaan pidä tehdä kuin ns 'selvin päin' eli rauhallisessa keskustelutilaisuudessa. Kerrot, että teillä on ollut vaikeuksia jo pitkään. Mitä voitte tehdä vaikeuksien selvittämiseksi? Pariterapia on aina hyvä vaihtoehto, jos asiat keskenään ratkoessa vain sotkeentuvat lisää. Vaikka päätyisittekin eroon, on asioiden käsittelystä ehdottomasti hyötyä.  Monessa liitossa asiat kriisiytyvät ihan kaaokseksi ja sitten kun sitä aletaan turvallisessa keskusteluyhteydessä purkaa, tuleekin esiin ne oleelliset asiat kuten vaikka kuulluksi tulemisen tai ymmärretyksi tulemisen puute. Niihin kuitenkin voi vaikuttaa myönteisesti harjoittelemalla viestintätaitoja. Joka tapauksessa teidän täytyy selvittää asiat. Älkää tehkö päätöstö lopputuloksesta etukäteen, vaan katsokaa avoimesti, mihin prosessiin lähdette suhteenne parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla