Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte jos teidät pakotettaisiin takapenkille?

Vierailija
25.09.2015 |

Tämän aamun tilanne:

Riitelin miehen kanssa autossa siitä, että hän oli huutanut minulle, koska olin häirinnyt häntä puhumalla kun hän teki työjuttua.

Riidan aikana olin rauhallinen, en huutanut, yritin kertoa, että minulle tuli paha mieli kun en ollut tarkoittanut mitään pahaa enkä ollut edes tiennyt hänen tekevän työjuttua (en nähnyt läppärin näyttöä). Mies oli vahvasti sitä mieltä, että olin tahallaan ärsyttänyt häntä, kun sanoin "kuulitsä?", kun mies ei vastannut tai reagoinut kertomaani asiaan (asia oli ilouutinen, olin saanut myönteisen päätöksen eräässä asiassa).

Lopulta kun riita junnasi paikoillaan (mies syytti tahallisesta ärsyttämisestä, itse kielsin ärsyttäneeni tahallaan), sanoin, että voidaanko vaan olla loppumatka hiljaa, koska tällainen riitely on kuluttavaa.

Mies pysäytti auton moottoritien varteen ja sanoi, että voin mennä takapenkille olemaan hiljaa. Sanoin, etten halua mennä ja että voin puhua jos se on siitä kiinni. Mies kuitenkin pysyi kannassaan ja sanoi, ettei tämä on hänen autonsa eikä se liiku, mikäli en suostu menemään.

No, pakkohan sitä oli mennä. Muuten olisin myöhästynyt.

Nyt meillä on uusi riidanaihe. Minä olen sitä mieltä, että miehen käytös oli kyykyttämistä ja vallankäyttöä. Kun menin takapenkille, oli tosi alistettu olo. Mies taas sanoo, että koska halusin olla hiljaa, hän ajatteli, että mun on parempi mennä takapenkille, että me ollaan selkeästi eri tiloissa ja voidaan sitten paremmin olla hiljaa. Ja että kyseessä ei ollut mikään alistaminen ja mulla on päässä vikaa, jos tulkitsen tilanteen niin.

Haluaisinkin kysyä, että miten te toimisitte vastaavanlaisessa tilanteessa? Suuttuisitteko, vai antaisitteko olla? Oonko mä ylireagoija, kun tuntuu siltä, etten pääse yli siitä pahasta mielestä, joka tosta takapenkille pakottamisesta tuli?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn päivystämään tässä koneen ääressä tunnin ja kuulisin tosi mielellään vastauksia, jotta saisin vähän selvyyttä päähän ja voisin keskittyä töihin ja muihin juttuihin.

Ap

Vierailija
2/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis suostunut menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksen kultaisen kirjan mukaan takapenkki on kunniapaikka.

Vierailija
4/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin suuttunut tuosta takapenkki episodista.

Vierailija
5/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika, motarilla ei saa edes pysähtyä. Saksassa saa sakot jos auto pysähtyy moottoritielle esimerkiksi bensan loppumisen takia. Kannatti vaarantaa ihmishenkiä typerän riidan takia, mulla on iso ja vanha auto saatat tahallaan vähän törmätä 

Vierailija
6/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuset ihmiset.. Hohhoi!

Enpä tommosen kanssa viittis olla, nyrkin ja hellan välissä..

Vierailija
7/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sanonu miehelle, että sopii mennä sitten ja jääny moottoritien varteen. Soittanu töihin, että myöhästyn.. sit olisin voinu sanoa poliisille (ku moottoritieltä jalankulkijat poliisi korjaa talteen), että mies pakotti mut ulos autosta siinä.

Vierailija
8/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun olisinkin ollut niin rohkea, että olisin jäänyt siihen. Ja tosiaan, kyllähän poliisin olis mut pitänyt noukkia. Eli yleinen mielipide on, että kyykytystä oli, vaikka mies kieltääkin?

Vierailija
9/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 9 siis Ap

Vierailija
10/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on tuollaisessa tilassa niin kannattaako sitä jatkaa?

Vierailija
11/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ylireagoinut. Minäkin olisin jäänyt kokonaan kyydistä pois.

Vierailija
12/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
13/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meidän suhde on huonossa tilassa just tällasen käytöksen takia. Miehen mielestä kaikki on hyvin... Mies siis haluaa olla mun kanssa, mutta sitten kohtelee mua näin.

Ap

Vierailija
14/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sinua lainkaan! Mies tekee työtään, sinä häiritset ja lisäksi haastat riitaa siitä, saako mies tehdä rauhassa töitään vai onko sinulla oikeus keskeyttää hänet koska haluat. Sinä yrität kertoa, että sinulla on paha mieli (eli siis minä-puhetta), mutta kaikesta päätellen miehen mielestä asia on jo käsitelty, mutta sinä haluat palata siihen ja inttää omiasi (tehdä itsestäsi uhrin).

Sitten sinä sanot, että voidaanko olla loppumatka hiljaa eli sinä päätät, mitä tehdään etkä anna miehen sanoa sanottavaansa loppuun. Siksi ymmärrän miestäsi erittäin hyvin: ensin häiritset, kun hän tekee työtä ja sen jälkeen valitat pahaa mieltäsi ja lopulta kiellät miestä puhumasta asiasta.

Osta oma auto ja aja sillä töihin, niin miehen ei tarvitse kuunnella kiukutteluasi.

Vierailija
15/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiteleekö aikuiset ihmiset näin? Haloo
Koko riita(myös sinun osuus) lapsellista
Toi takapenkkijuttu on sivuseikka
Tuntuu että teillä on käynnissä valtataistelu ja sinä olet häviöllä. Se tietenkin sapettaa

Vierailija
16/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä en olis sinne takapenkille halunnut ja mun mies olis mut sinne pakottanut, niin mä olekin kävellyt tai mennyt bussilla ja myöhästynyt. Mä olisin valinnut niin. Luulisin.

jos mulle olis ollu ok se takapenkki, niin sit olisin miettinyt, että parempi tää näin on, kun tossa vieressä ärsyyntyä. Jos mulla olis ollut ihan levollinen olo ja oiisin tajunnut, että se on se ukko ressaantunut, mutta minä en. Takapenkille olisin mennyt silloin.

mutta jos olis ollut kiistatilanteissa ja mua oltais ruvettu pakottamaan...mun mies olis siis tehnyt niin... ja mä olisin kokenut itseni ahdistetuksi, niin olisin sanonut että "haista paska. Mä meen muulla tavoin". Ja olisin mennyt.

sitten oltais selvitelty myöhemmin ne asiat.

Vierailija
17/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Hyvä pointti. Mä kyllä annoin sanoa miehen sanottavansa loppuun, mutta tosiaan ehkä mulla ei ollut oikeutta pyytää että oltaisiin hiljaa, kun olin kuitenkin halunnut käsitellä riitaa. Mutta tuntui vaan, että se menee inttämiseksi eikä riitely ole mitenkään rakentavaa.

Siitä häiritsemisjutusta ne kyllä ota syytä niskaan, koska häirintä oli 2 lausetta silloin, kun en tiennyt, että mies tekee työjuttua. Mies oli kuitenkin aikaisemmin höpöttänyt mulle. Ja ei me sitä siinä tilanteessa saatu käsiteltyä, kun me lähdettiin melkein heti miehen huutamisen jälkeen autolle. Eli asia oli vielä akuutti.

Ap

Vierailija
18/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä menoa. Vallankäyttöä ja alistamista tuo on. Onko teillä lapsia? Sun mielestä teillä on ongelma, miehen mielestä ei, joten mies tuskin muuttaa käytöstään. Sinun pitää päättää, siedätkö tuota käytöstä vai et.

Vierailija
19/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olis pitäny vaan jäädä siihen motarin varteen! Joo, oma auto olis hyvä. Me ei siis asuta yhdessä, olin miehen luona kylässä. Mies on myös kerran heittänyt mut öisen riidan takia ulos kämpästään. "Tää on mun kämppä, jos sä et lähde, mä soitan poliisit ja ne raahaa sut ulos". Oon sitten maksanut 100 taksista toisella paikkakunnalle.

Ap

Vierailija
20/91 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa parisuhteissa tulee vaihe, jolloin taistellaan vallasta. Sen yli pitäisi päästä niin että kumpikin on tyytyväinen ja kommunikoidaan rakentavasti. Fiksumpi osaa alkaa rakentavampaan vuorovaikutukseen.
Ei tietenkään tarvi alistua kynnysmatoksi. Mutta pyrkiä vähentämään arvovaltakiistoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi