Miten reagoisitte jos teidät pakotettaisiin takapenkille?
Tämän aamun tilanne:
Riitelin miehen kanssa autossa siitä, että hän oli huutanut minulle, koska olin häirinnyt häntä puhumalla kun hän teki työjuttua.
Riidan aikana olin rauhallinen, en huutanut, yritin kertoa, että minulle tuli paha mieli kun en ollut tarkoittanut mitään pahaa enkä ollut edes tiennyt hänen tekevän työjuttua (en nähnyt läppärin näyttöä). Mies oli vahvasti sitä mieltä, että olin tahallaan ärsyttänyt häntä, kun sanoin "kuulitsä?", kun mies ei vastannut tai reagoinut kertomaani asiaan (asia oli ilouutinen, olin saanut myönteisen päätöksen eräässä asiassa).
Lopulta kun riita junnasi paikoillaan (mies syytti tahallisesta ärsyttämisestä, itse kielsin ärsyttäneeni tahallaan), sanoin, että voidaanko vaan olla loppumatka hiljaa, koska tällainen riitely on kuluttavaa.
Mies pysäytti auton moottoritien varteen ja sanoi, että voin mennä takapenkille olemaan hiljaa. Sanoin, etten halua mennä ja että voin puhua jos se on siitä kiinni. Mies kuitenkin pysyi kannassaan ja sanoi, ettei tämä on hänen autonsa eikä se liiku, mikäli en suostu menemään.
No, pakkohan sitä oli mennä. Muuten olisin myöhästynyt.
Nyt meillä on uusi riidanaihe. Minä olen sitä mieltä, että miehen käytös oli kyykyttämistä ja vallankäyttöä. Kun menin takapenkille, oli tosi alistettu olo. Mies taas sanoo, että koska halusin olla hiljaa, hän ajatteli, että mun on parempi mennä takapenkille, että me ollaan selkeästi eri tiloissa ja voidaan sitten paremmin olla hiljaa. Ja että kyseessä ei ollut mikään alistaminen ja mulla on päässä vikaa, jos tulkitsen tilanteen niin.
Haluaisinkin kysyä, että miten te toimisitte vastaavanlaisessa tilanteessa? Suuttuisitteko, vai antaisitteko olla? Oonko mä ylireagoija, kun tuntuu siltä, etten pääse yli siitä pahasta mielestä, joka tosta takapenkille pakottamisesta tuli?
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:28"]En olisi suostunut menemään. Olisin jäänyt motarinvarteen sitten. Kun sieltä olisin pois päässyt niin olisin miehen jättänyt. Jos päästät sen ku koira veräjästä niin se tulee toistumaan ja luultavasti pahenee. [/quote] Olisit toiminut kuin lapsi. Kuten aika moni täällä. Jäänyt vaaralliseen paikkaan. Toi oman rajan ilmaisu on sensijaan ok. Lisäksi pitää vähän katsoa peiliinkin ettei taas seuraavassa suhteessa sjaudu taistelemaan vallasta
[/quote]
Aika pieni todennäköisyys että törmäisi ihan heti toiseen yhtä kontrollifriikkiin. Ei nuo nyt sentään niin yleisiä ole.
Siis toi on henkistä vallankäyttöä eli just kyykyttämistä. Ja mä olen just niin tiukka ja vahva persoona, että vaikka mulle on aika samalla lailla tuhahdettu et kohta auto pysähtyy ja jäät tohon motarille niin oon vaan laittanu lisää vettä myllyy ja kuinkas ollakkaan auto ei oo pysähtynyt. Mut nää on vaikeita juttuja :/
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:28"]En olisi suostunut menemään. Olisin jäänyt motarinvarteen sitten. Kun sieltä olisin pois päässyt niin olisin miehen jättänyt. Jos päästät sen ku koira veräjästä niin se tulee toistumaan ja luultavasti pahenee. [/quote] Olisit toiminut kuin lapsi. Kuten aika moni täällä. Jäänyt vaaralliseen paikkaan. Toi oman rajan ilmaisu on sensijaan ok. Lisäksi pitää vähän katsoa peiliinkin ettei taas seuraavassa suhteessa sjaudu taistelemaan vallasta
[/quote]
Aika pieni todennäköisyys että törmäisi ihan heti toiseen yhtä kontrollifriikkiin. Ei nuo nyt sentään niin yleisiä ole.
[/quote]
Kommunikointi on aina kahden kauppa
Miten loppumatka meni? Puhuitteko enää sen aikana? Missä ja miten mies jätti sinut kyydistä, ap?
Mulla menee kylmänt väreet tuosta syyttelyketjusta, jossa sitä olet lopulta se, joka pyytää anteeksi tai että mies pyytää anteeksi sitä, että sinulle tuli turhaan paha mieli.
Pidä huolta itsestäsi!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:28"]En olisi suostunut menemään. Olisin jäänyt motarinvarteen sitten. Kun sieltä olisin pois päässyt niin olisin miehen jättänyt. Jos päästät sen ku koira veräjästä niin se tulee toistumaan ja luultavasti pahenee. [/quote] Olisit toiminut kuin lapsi. Kuten aika moni täällä. Jäänyt vaaralliseen paikkaan. Toi oman rajan ilmaisu on sensijaan ok. Lisäksi pitää vähän katsoa peiliinkin ettei taas seuraavassa suhteessa sjaudu taistelemaan vallasta [/quote] Aika pieni todennäköisyys että törmäisi ihan heti toiseen yhtä kontrollifriikkiin. Ei nuo nyt sentään niin yleisiä ole. [/quote] Kommunikointi on aina kahden kauppa
[/quote]
Mutta tässä tapauksessa miehen ei tarvitse kommunikoida, vaan äristä, huutaa ja lopuksi käskeä toinen takapenkille?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:28"]
Vitsi kun olisinkin ollut niin rohkea, että olisin jäänyt siihen. Ja tosiaan, kyllähän poliisin olis mut pitänyt noukkia. Eli yleinen mielipide on, että kyykytystä oli, vaikka mies kieltääkin?
[/quote]tottakai oli, kysytkö sinä tuota mieheltäsi..
Tuo miehen käytös on alistamista, siis tuonne takapenkille käskeminen. Kuvottavaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:38"]
53,
Syy ulos heittämiseen oli se, etten suostunut näyttämään tekstareitani. Kännykässä ei ollut mitään muiden miesten viestejä, mutta ihan periaatteesta kieltäydyin, kun ajattelin, että jos yhden kerran annan periksi niin sitten seuraavaksi pitää antaa kaikki tunnukset.
Ap
[/quote]Täh! Ja vielä olet tyypin kanssa. Taidat pitää tuollaisesta kohtelusta. Jotkut naiset ilmeisesti haluavat taistella.
Olisit lopettanut ajoissa niin et olisi joutunut takapenkille.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:14"]
Olisit lopettanut ajoissa niin et olisi joutunut takapenkille.
[/quote]
Niinpä, jo tuon tekstarijutun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:28"]En olisi suostunut menemään. Olisin jäänyt motarinvarteen sitten. Kun sieltä olisin pois päässyt niin olisin miehen jättänyt. Jos päästät sen ku koira veräjästä niin se tulee toistumaan ja luultavasti pahenee.
[/quote]
Olisit toiminut kuin lapsi. Kuten aika moni täällä.
Jäänyt vaaralliseen paikkaan.
Toi oman rajan ilmaisu on sensijaan ok. Lisäksi pitää vähän katsoa peiliinkin ettei taas seuraavassa suhteessa sjaudu taistelemaan vallasta