Millä tavoin sua huomioidaan kotona kun sairastat?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:11"]Kun ei muut tee niin hyvin kuin perheen äiti! Siks!
[/quote]
Mulle kelpas kyllä edes jos yrittäisi, mutta kun ei tee vittu mitään.
On toki itsestään selvyys, että minä esimerkiksi imuroin paremmin, koska miehen asenne kaikkeen siivoamiseen on samanlainen kuin minulla noin yläasteikäisenä. Eli ei kiinnosta ja mihinkään ei ryhdytä itsenäisesti, ei pyytämällä vaan pakottamalla.
Hänelle ei ole ongelma, jos sohva on kissan oksennuksen ja mahdollisesti kusenkin peitossa, tämän testasin silloin kun hänellä oli oma "mancave". En siivonnut kertaakaan hänen huoneessaan. Matolla oli vaikka mitä ruoantähteitä, kissan oksennusta, aivan kissankarvojen peitossa, ikkunalauta ja pöytä ihan täynnä tölkkejä, jotka osa puolillaan eltaantunutta haisevaa juomaa. Sohva olin sen näköinen, etten olisi ikinä istunut siihen.
En juurikaan käynyt tuolla huoneessa ja lopulta ilmoitin lapsen synnyttyä, että hän ei voi enää pitää kaatopaikkaa Meidän kodissamme ja tyhjensin huoneen tulevaksi lastenhuoneeksi. Niinpä hän ryhtyi sotkemaan koko asuntoa. Ja tässä sitä ollaan. Kyllä, perheenäiti tekee ainakin siivouksessa kaiken paremmin meidän perheessä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:21"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"] Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin. [/quote] Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä. [/quote] eli teillä on monta astia kokonaisuutta jne. Meillä ei, se on esim tiskattava jos meinaa syödä, koirat on ulkoilutettava, on myös imuroitava varsinkin jos koirilla karvanlähtö jne...... [/quote] Häh? Imuroit sairaana, koska et kestä koirankarvoja? Nyt on marttyyrimeininkiä... Eikö teillä kukaan muu voi niitä koiria ulkoiluttaa eikä tiskata? [/quote] no ei voi tehdä, mies tekee monesti 16 tunnin työ päiviä ni jonkun ne on tehtävä.....ja kun tulee kotiin istuu koneella tai lepää sohvalla, ja nytkin oon ollu yli 2 viikkoa kipee ni oisin kuollu jo astmaan jos en imurois....
[/quote]
Mullakin on paha astma. Pahemmin se pöly lentää imuroidessa kuin silloin kun sen antaa olla paikallaan. En koskaan imuroi itse, terveenäkään, kun heti tulee oireita.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:32"]Minulla oli kuumetta 39,8. Viimeksi olen ollut oikeasti kovassa kuumeessa joskus ala-asteella, eli melkein 20 vuotta sitten. Olin siis todella kipeänä ja yskin niin hirveästi, että välillä oksensin yskimisen vuoksi. Tärisin horkassa peiton alla ja tuntui, että olen sekaisin kuin seinäkello.
Mitä teki mies? Uikutti vieressä karmeaa oloa, olihan hänelläkin kuumetta. 36,6 astetta. Ja heikotti, voi että, kun häntä heikotti ja oli huono olo.
Niin ja hän ei muka kyennyt katsomaan alle vuoden ikäisen lapsen perään, joka törttöili ja kaatuili pitkin kämppää. Koska kyllähän miehen pitäisi saada levätä sairaana, kun kerran minäkin lepäsin. Kyllä se lapsi pärjää kun hän vähän nukkuu. No minä sitten siinä aamupäivän kuitenkin lepäämiseen ohella vaihtelin vaippaa, ruokin ym.
Sit mulle riitti. Työnsin miehen pois sängystä ja sanoin et "nyt jumalauta. Se on niin, että sä laiskottelet kodin- ja lapsenhoidosta ihan ilman miesflunssaakin ympäri vuoden ja nyt mä olen oikeasti kipeenä, joten NYT menet lapsen kanssa olohuoneeseen ja annat mun levätä tämän päivän". Ja niin perkeleen vihaisesti, että sain sitten levätä. Mitään hoitoa ja empatiaa on näillä meriiteillä turha edes toivoa.
Mutta eikös oo kumma, että usein juuri naisen täytyy erikseen uhkailla, vaatia, pyytää ja anella, että saisi (edes sairaana) levätä, mutta mies usein senkun heittää pitkäkseen ja sanoo, että nyt väsyttää ja vain ottaa oman aikansa.
Mitäs kun äiti menee ja lepää edes hetken? Kämppä on kuin kaatopaikka, lapsi likainen ja parhaassa tapauksessa paskat housussa, koska miesparka ei ymmärrä, että kuinka nopeasti asunto menee aivan sekaisin, jos ei tee mitään muuta kuin välttämättömimmän ruokkimisen ja vaihtaa vaipan, jos sattuu olemaan niin lähellä, että haistaa paskan.
Minulle sairastaminen on kuin yrittäjällä. Kaikki mitä jää tekemättä sen aikana kasaantuu, eikä kukaan tee rästiin jääneitä asioita puolestani.
Tässä näemme, että paskasta miehestä kärsii koko perhe.
[/quote] Samaistuin tähän erittäin vahvasti. -44
Minulla oli kuumetta 39,8. Viimeksi olen ollut oikeasti kovassa kuumeessa joskus ala-asteella, eli melkein 20 vuotta sitten. Olin siis todella kipeänä ja yskin niin hirveästi, että välillä oksensin yskimisen vuoksi. Tärisin horkassa peiton alla ja tuntui, että olen sekaisin kuin seinäkello.
Mitä teki mies? Uikutti vieressä karmeaa oloa, olihan hänelläkin kuumetta. 36,6 astetta. Ja heikotti, voi että, kun häntä heikotti ja oli huono olo.
Niin ja hän ei muka kyennyt katsomaan alle vuoden ikäisen lapsen perään, joka törttöili ja kaatuili pitkin kämppää. Koska kyllähän miehen pitäisi saada levätä sairaana, kun kerran minäkin lepäsin. Kyllä se lapsi pärjää kun hän vähän nukkuu. No minä sitten siinä aamupäivän kuitenkin lepäämiseen ohella vaihtelin vaippaa, ruokin ym.
Sit mulle riitti. Työnsin miehen pois sängystä ja sanoin et "nyt jumalauta. Se on niin, että sä laiskottelet kodin- ja lapsenhoidosta ihan ilman miesflunssaakin ympäri vuoden ja nyt mä olen oikeasti kipeenä, joten NYT menet lapsen kanssa olohuoneeseen ja annat mun levätä tämän päivän". Ja niin perkeleen vihaisesti, että sain sitten levätä. Mitään hoitoa ja empatiaa on näillä meriiteillä turha edes toivoa.
Mutta eikös oo kumma, että usein juuri naisen täytyy erikseen uhkailla, vaatia, pyytää ja anella, että saisi (edes sairaana) levätä, mutta mies usein senkun heittää pitkäkseen ja sanoo, että nyt väsyttää ja vain ottaa oman aikansa.
Mitäs kun äiti menee ja lepää edes hetken? Kämppä on kuin kaatopaikka, lapsi likainen ja parhaassa tapauksessa paskat housussa, koska miesparka ei ymmärrä, että kuinka nopeasti asunto menee aivan sekaisin, jos ei tee mitään muuta kuin välttämättömimmän ruokkimisen ja vaihtaa vaipan, jos sattuu olemaan niin lähellä, että haistaa paskan.
Minulle sairastaminen on kuin yrittäjällä. Kaikki mitä jää tekemättä sen aikana kasaantuu, eikä kukaan tee rästiin jääneitä asioita puolestani.
Tässä näemme, että paskasta miehestä kärsii koko perhe.