Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin sua huomioidaan kotona kun sairastat?

Vierailija
25.09.2015 |

Millaista empatiaa ja sympatiaa saat osaksesi?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:21"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"] Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin. [/quote] Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä. [/quote] eli teillä on monta astia kokonaisuutta jne. Meillä ei, se on esim tiskattava jos meinaa syödä, koirat on ulkoilutettava, on myös imuroitava varsinkin jos koirilla karvanlähtö jne...... [/quote] Häh? Imuroit sairaana, koska et kestä koirankarvoja? Nyt on marttyyrimeininkiä... Eikö teillä kukaan muu voi niitä koiria ulkoiluttaa eikä tiskata? [/quote] no ei voi tehdä, mies tekee monesti 16 tunnin työ päiviä ni jonkun ne on tehtävä.....ja kun tulee kotiin istuu koneella tai lepää sohvalla, ja nytkin oon ollu yli 2 viikkoa kipee ni oisin kuollu jo astmaan jos en imurois....

[/quote]

Mullakin on paha astma. Pahemmin se pöly lentää imuroidessa kuin silloin kun sen antaa olla paikallaan. En koskaan imuroi itse, terveenäkään, kun heti tulee oireita.
[/quote] no meillä ei sitten imuroitaisiin koskaan ja siihen en ala, hengityssuojaimet on keksitty :)

Vierailija
2/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi rakkaat läheiset. Nyt pääsee itku. Aina te minua jaksatte huomioida, hoitaa ja paijata, ruokkia ja antaa sitä lähimmäisenrakkautta. Mitä elämäni olisikaan ilman teitä: perhettäni. Olen tosi onnellinen perheestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mitenkään huomioida.

Sairaana teen sen mitä terveenäkin jos jaksan. Jos en jaksa, niitä ei tee kukaan vaan esim pyykit odottaa sitä että tervehdyn.

Olin polvileikkauksessa ja sen jälkeen pitkään keppien varassa, enkä voinut autoakaan ajaa. Oli kiven alla saada mies tekemään yhtään mitään, ei meinannut millään käydä  kaupassa tai viedä minua kauppaan tai lääkäriin. Tilasin taksin, että pääsin asioille. Sen jälkeen vasta mies tajusi, että ihan oikeasti sen on autettava minua. Ehkä vain siksi, koska se heräsi ajattelemaan, mitä naapuritkin ajattelee kun minä taksilla menen vaikka hän on kotona.

Vierailija
4/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, tulee mieleen että puolison sairastaessa mitataan se mihin parisuhde oikeasti perustuu. Aika usein se tuntuu nimittäin perustuvan vain puolison tarjoamiin "palveluksiin". Rakastetaan sitä kun puoliso kokkaa, antaa seksiä ja hoitaa tietyt rutiinit. Kun palvelukset hetkellisesti loppuvat, vaikka sitten miten hyvästä syystä, niin käyttäydytään kuin pikkulapsi jonka äiti on lopettanut huolehtimisen. 

Vierailija
5/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu kokkaa, käy tarvittaessa kaupassa ja apteekissa, tuo mulle sänkyyn syötävää/juotavaa, kylmää/kuumaa käärettä, lääkettä, siivoilee.

Tää joku muu on pian 16v täyttävä poikani. Olemme asuneet kaksin 13 vuotta.

Vierailija
6/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:05"]

Saan nukkua rauhassa tai katsella telkkaria sohvalla ja juomat ja ruuat tuodaan siihen. Kaupasta haetaan mitä tekee mieli ja muutenkin kyllä palvelu pelaa. Keitellään teetä.

[/quote]

Sama. Mies saattaa myös tuoda kaupasta kukkia tai jotain muuta kivaa yllätystä. Hän saa tietysti saman kohtelun minulta silloin kun sairastaa itse.

Mutta meillä onkin tällainen outo parisuhde, jossa molemmat tykkäävät toisistaan ja yrittävät tehdä elämästä mukavaa, ei sellainen peli, jota tällä palstalla aina kuvataan.

[/quote]

Voi että tykkäsin kommentistasi. Tuo se oli mikä minua on täällä vaivannut, mutta en osannut jotenkaan sitä noin kiteyttää. Siis juuri tuo miten palstailu tuo vaikutelman, että moni on jotenkin vinksahtaneissa suhteissa, joka on todella ihmetyttänyt ja ahdistanut minua. Ehkä huonoissa suhteissa olevat vaan tekevät enemmän aloituksia  ja kommentteja. No joo aihéen ohi.

Itse asiaan, meillä molemmat saavat kaiken mahdollisen hoivan sairastaessaan, lääkkeitä, ruokaa hemmottelua tms. Tietenkin, koska rakastamme toisiamme.

Vierailija
7/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin.

Vierailija
8/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"]Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin.
[/quote]

Kun olet niin kipee ettet pääse sohvasta/sängystä ylös?

Vierailija
9/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän kolmen vuoden aikana ole kertaakaan tullut mitään erikoiskohtelua, oli tilanne mikä hyvänsä. Mies kun kerran aivastaa, niin heti pitäisi olla palvelemassa kun ei vain millään kipeydeltään jaksa mitään.

Vierailija
10/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nukkua rauhassa tai katsella telkkaria sohvalla ja juomat ja ruuat tuodaan siihen. Kaupasta haetaan mitä tekee mieli ja muutenkin kyllä palvelu pelaa. Keitellään teetä.

Vierailija
11/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tosin kipeä, niin mies heittäytyy "sairaaksi" ja vaatii palvelua. Jättää lapset ja kodin kokonaan minun hoidettavaksi.

Vierailija
12/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"]Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin.
[/quote]

Kun olet niin kipee ettet pääse sohvasta/sängystä ylös?
[/quote] kyllä. Se on vaan pakko päästä ylös. Nytkin ollu ripulissa yli 2 viikkoa hb tosi alhaalla, päässä pyörii, mut ei auta.

Vierailija
13/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu pelaa, jos joku muu perheenjäsen sattuu olemaan kotona silloin. Päiväaikaan ovat tietenkin töissä ja koulussa.

Vierailija
14/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsketään nousta ylös.
Mies kyllä tarvitsee hoivaa sairaana.

Vierailija
15/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Sama. Mies saattaa myös tuoda kaupasta kukkia tai jotain muuta kivaa yllätystä. Hän saa tietysti saman kohtelun minulta silloin kun sairastaa itse.

Mutta meillä onkin tällainen outo parisuhde, jossa molemmat tykkäävät toisistaan ja yrittävät tehdä elämästä mukavaa, ei sellainen peli, jota tällä palstalla aina kuvataan.

Vierailija
16/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä.

Vierailija
17/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä.
[/quote] eli teillä on monta astia kokonaisuutta jne. Meillä ei, se on esim tiskattava jos meinaa syödä, koirat on ulkoilutettava, on myös imuroitava varsinkin jos koirilla karvanlähtö jne......

Vierailija
18/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poikkea arki mitenkään vaikka sairastan. Kyllä se on vaan noustava aamupalat yms.tekemään ja pyykit hoidettava. Ihan sama vaivaako keuhkokuume tai leikkauksen jälkitila.

Vierailija
19/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"] Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin. [/quote] Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä. [/quote] eli teillä on monta astia kokonaisuutta jne. Meillä ei, se on esim tiskattava jos meinaa syödä, koirat on ulkoilutettava, on myös imuroitava varsinkin jos koirilla karvanlähtö jne......

[/quote]

Sairaana ei ole nälkä ja mulla ei ole koiraa.

Vierailija
20/64 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:48"] Ei mitenkään, siivoan ja kokkaan siinä missä terveenäkin. [/quote] Mulla ei ole koskaan niin kiireellistä siivottavaa että se pitäis just sairaana tehdä. [/quote] eli teillä on monta astia kokonaisuutta jne. Meillä ei, se on esim tiskattava jos meinaa syödä, koirat on ulkoilutettava, on myös imuroitava varsinkin jos koirilla karvanlähtö jne......

[/quote]

Sairaana ei ole nälkä ja mulla ei ole koiraa.
[/quote] mun perheellä on nälkä vaikka Itellä ei....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi