Laaja tutkimus: Raha on naisten ylivoimaisesti tärkein parinvalintakriteeri
Nyt se on tutkittu:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1442976633708.html
Miehille ulkonäkö. Joten ei yllätyksiä siinäkään.
Kommentit (230)
Jenkkitutkimus ja siellä jos keskituloisellakin voi tulla ongelmia jos terveysreistailee ja vakuutukset eivät ole kunnossa.
Tuossa maassa lapsesi sairaus voi jäädä hoitamatta jos miehellä ei ole kunnon työtä joka tarjoaa vakuutuksen perheen jäsenille.
En usko että suomalaiset naiset asettavat kriteerinsä tai siis tähän mennessä asettivat kriteerinsä ihan samalla tavoin kuin tutkimuksessa.
Kuitenkin on ollut näihin päiviin asti jonkinlainen perusturva ja hoitoakin on annettu. Nykysin väestö lisääntyy huimasti, mutta tulot on polkeneet paikallaan. Suomi on euroalueen ainoa taantuva maa juuri nyt. Eli vika ei ole eurossa vaan julkisessa sektorissa, myös maanviljelijät pitäisi siirtää asioimaan kelaan ja lopettaa erilliset tuet kannattamattomalle alalle.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:00"]
Minä kerron sinulle totuuden. Minä olen juoppo ja olen paha ja paska vanhempi.
[/quote]
Tässä toinen juoppo ja vanhempi. Minä olen ihan hyvä isä ja kova työmies. Olen hyvä ihminen ja silti juoppo.
Itsepä oman tuomiosi itsellesi langetat. Yritä piristyä vähän ja etsi itsestäsi jotain positiivista. Olet muutakin kuin juoppo. Olet ihminen.
Tapasin kerran New Yourkissa eli "isossa omenassa" miehen joka kertoi sairastavansa aidsia. Ennenkuin menimme keskustelussa pidemmälle hän hymyili ja sanoi että on sairaudestaan huolimatta hyvä ihminen.
Minusta siinä lauseessa kiteytyi paljon. Et sinä juoppouden takia ole paska. Olen varma että tiedät todellisen syyn siihen miksi olet paha ja huono ihminen. Juoppous ei tee ihmisestä pahaa.
[/quote]HYvä kuulla. Vaimoni on kyllä itsemurhan partaalla kun ei jaksaisi yksin pyörittää arkea ja hulehtia kaikesta. Oksentelen lattoiolle ja vaimo siivoa. Itse en kykene. Lapsia saatan läimiä,ottavat niin hermoon kun olen krapulassa. Uhkailemalla kiristän vanhalta äidiltäni rahaa. Kaikki vain sen takia,etten välitä olla juomatta. Mutta nyt voin jatkaa hyvällä omallatunnolla koska en ole paha. Kaikesta huolimatta olen hyvä mies.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 07:55"]
Jenkkitutkimus ja siellä jos keskituloisellakin voi tulla ongelmia jos terveysreistailee ja vakuutukset eivät ole kunnossa. Tuossa maassa lapsesi sairaus voi jäädä hoitamatta jos miehellä ei ole kunnon työtä joka tarjoaa vakuutuksen perheen jäsenille. En usko että suomalaiset naiset asettavat kriteerinsä tai siis tähän mennessä asettivat kriteerinsä ihan samalla tavoin kuin tutkimuksessa. Kuitenkin on ollut näihin päiviin asti jonkinlainen perusturva ja hoitoakin on annettu. Nykysin väestö lisääntyy huimasti, mutta tulot on polkeneet paikallaan. Suomi on euroalueen ainoa taantuva maa juuri nyt. Eli vika ei ole eurossa vaan julkisessa sektorissa, myös maanviljelijät pitäisi siirtää asioimaan kelaan ja lopettaa erilliset tuet kannattamattomalle alalle.
[/quote]
Tämä. Ihmeen monta sivua jaksettu jauhaa jenkkinaisten pariutumiskriteereistä. Ovatko ne monellekin täällä palstalla jollain tapaa relevantteja? Jenkeissä tuo on ihan loogista kun työpaikka takaa terveydenhuollon ja muut vakuutukset, ilman niitä on todella pulassa. Toisin on asiat Suomessa.
[/quote]
Tässä toinen juoppo ja vanhempi. Minä olen ihan hyvä isä ja kova työmies. Olen hyvä ihminen ja silti juoppo.
Itsepä oman tuomiosi itsellesi langetat. Yritä piristyä vähän ja etsi itsestäsi jotain positiivista. Olet muutakin kuin juoppo. Olet ihminen.
Tapasin kerran New Yourkissa eli "isossa omenassa" miehen joka kertoi sairastavansa aidsia. Ennenkuin menimme keskustelussa pidemmälle hän hymyili ja sanoi että on sairaudestaan huolimatta hyvä ihminen.
Minusta siinä lauseessa kiteytyi paljon. Et sinä juoppouden takia ole paska. Olen varma että tiedät todellisen syyn siihen miksi olet paha ja huono ihminen. Juoppous ei tee ihmisestä pahaa.
[/quote]Minulla oli juoppo mies. Omasta mielestään varmaan hyvä mies ja kävi kyllä töissä. Perjantaina pullonkorkki narahti ja alkoi helvetti. Lasten syntymäpäivänä saattoi joku kaljakaveti tulla käymään ja "vei " isin juhlimaan kapakkaan. Lapsi jäi itkemään perään. Mies jäi istumaan pe iltana keittiöön kun menin nukkumaan ja lauantai aamuna häntä ei enää näkynyt. Konttasi sunnuntaina kotiin,lasten silmien alla ja oksenteli lattioille.Koskaan ei voinut luottaa. Elämä oli miehelle hauskaa, minulle ja lapsille yhtä helvettiä.
En lukenut kommentteja joten en tiedä missä vaiheessa menette.. Mutta täytyy ihmetellä vieläkö tälläinen tutkimustulos tulee jollekin yllätyksenä? Ei se tarkoita että sitä rahaa on oltava paljon, vaan sitä on oltava. Katto pään päällä, laskut hoidettu ja ruokaa pöydässä. Toki nainen osaa yksiksin nämä asiat hoitaa, mutta jos jos miehen haluaa niin pitäähän sen osallistua kustannuksiin. Kuinka moni katselee työttömyystuella makaavaa miestä joka nukkuu päivät ja valvoo yöt, eikä töihin menosta tietoakaan? Tai ylipäätään rakastuu moiseen luuseriin..
Tutkimus todistaa vailla vastaväitteen sijaa useimpien suomalaisnaisten olevaan rakastamaan kykenemättömiä, pinnallisia ja itsekkäitä narsisteja. Senhän jo toki tiesimme muutenkin.
Onhan raha miehillekin jossain määrin tärkeää. Toisille enemmän, toisille vähemmän. Ja varmaan keskimäärin vähemmän kuin naisille.
Olen itse hyvin toimeentuleva mies enkä kyllä alkaisi jonkun persaukisen hoitsun tai siivoojan kanssa millekään.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:10"]
Eli syötät lapsillesi pikaruokaa, kun et omaa mukavuuttasi viitsi tehdä heille ravitsevaa ruokaa? Vaikka olet sen takia kotona.Huomaa kyllä ,että mies on koti-isänä kun tarvitaan siivoojat ja kaikki avuksi,että mies pärjää kotona.
[/quote]
tosi moni syöttää pikaruokaa. Pilttejä ja muuta paskaa. Harva jaksaa keittää tai höyryttää vihanneksia. Suurin osa äideistä
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:46"]
Arvot ovat kohdallaan, olet saanut kauniin naisen. Ei siinä mitään, mutta niin olet sinäkin toteuttanut sitä miesten tärkeintä kriteeriä vaimon valinnassa, vaikka olet antanut ohjeita, miten vaimo kannattaa valita ettei nainen valitsisi väärillä perusteilla miestä.
[/quote]
paitsi hän valitsi sisäisesti kauniin naisen...
Ensinnäkin kyseessä on jenkkitutkimus, josta useammat ovatkin tässä jo maininneet.
Toiseksi nuo vaihtoehdothan ovat kaikki pinnallisia. Kysymyksenasettelusta johtuen tutkimuksen tulos johtaa pakostikin pinnalliseen lopputulokseen. Jos tutkimuksessa kysytään kumpi vaikuttaa enemmän tulot vai ulkonäkö, siihen ei voi vastata luonne. Tai jos vastaat, se ei näy tuloksissa. Lisäksi on minusta aika omituista, että rinnastettavina vaihtoehtoina on tulotaso ja rikkaus sekä ulkonäkö ja hoikkuus, koska nämä käsitteethän ovat toisilleen alisteisia. Sama kuin kysyisi tykkäätkö enemmän maitotuotteista vai juustoista.
Kolmanneksi tuossa tutkimuksessa puhutaan ehdottomista vaatimuksista kumppaneiden suhteen ja preferensseistä kumppaneiden suhteen.
Ja jos ap nyt haluaisi tämän jotenkin sopivan agendaansa, että miehen pitää olla rikas kelpaakseen naiselle, miksi rikkaus on vasta kolmantena? Ne tasaiset tulothan tarkoittavat jotain ihan muuta kuin rikkautta ja se kuitenkin on tärkein tekijä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:02"]
[/quote]
[/quote]Minulla oli juoppo mies. Omasta mielestään varmaan hyvä mies ja kävi kyllä töissä. Perjantaina pullonkorkki narahti ja alkoi helvetti. Lasten syntymäpäivänä saattoi joku kaljakaveti tulla käymään ja "vei " isin juhlimaan kapakkaan. Lapsi jäi itkemään perään. Mies jäi istumaan pe iltana keittiöön kun menin nukkumaan ja lauantai aamuna häntä ei enää näkynyt. Konttasi sunnuntaina kotiin,lasten silmien alla ja oksenteli lattioille.Koskaan ei voinut luottaa. Elämä oli miehelle hauskaa, minulle ja lapsille yhtä helvettiä.
[/quote]
Sun asenne on väärä. Syyllistit miestä juomaan entistä enemmän ja syyllistit vielä lasten avulla miestä juomaan ehkä jopa itseltään henkeä pois.
Miksi sun pitää kontrolloida miestä niin paljon?
Tajuatko että oot sairas ämmä? Lapset pitäisi ottaa sulta pois sairastutat nekin.
[/quote]Älä vaahtoa. Lapset ovat isällään. Isä kuulema juo työkseen. En ole heihin missään yhteydessä koska en halua lasten saavan huonoja vaikutteita itsestäni. Ex miestäni ei kontrolloi kukaan. Tai ehkä 2- ja 4 vuotiaat lapsemme. Toivotaan heille ja heidän isälleen kaikkea hyvää. Minulla on jo uusi elämä uuden miehen kanssa.
[/quote]
Hirveä lunttu olet.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 09:54"]
Ja jos ap nyt haluaisi tämän jotenkin sopivan agendaansa, että miehen pitää olla rikas kelpaakseen naiselle, miksi rikkaus on vasta kolmantena? Ne tasaiset tulothan tarkoittavat jotain ihan muuta kuin rikkautta ja se kuitenkin on tärkein tekijä.
[/quote]
Nykyään jo pitkään on ollut asia siten että ei ole tasaisia tuloja. Moni nuori mies on kuukausia työttömänä koska töitä ei ole. Puolivuotta on varmasti sellainen aika jonka jokainen on työttömänä vuodessa.
Ongelma tulee naisten nirsoudessa. Vain viran saaneet miehet kelpaavat, eivät pätkätyöläiset. Moni mies luovuttaa vuosien jälkeen koska mitä järkeä on käydä edes pätkätöissä, kun naiset eivät kiinnostu, kun ei ole rahaa. NAiset tykkäävät rahasta ja siihen maailman vanhin ammattikin perustuu. RAHAAN.
Naisten pitäisi alkaa katsomaan miesten sydämeen ei lompakkoon. Jouppokin tai hiviin sairastunut mies voi olla parempi kuin työpaikan saanut sikapaskamies. Monesti työpaikan saaneet miehet ovat silkkoja narsisteja. Se naisten pitäisi jo tajuta ettei raha tuo onnea.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:02"]
[/quote]
[/quote]
Sun asenne on väärä. Syyllistit miestä juomaan entistä enemmän ja syyllistit vielä lasten avulla miestä juomaan ehkä jopa itseltään henkeä pois.
Tajuatko että oot sairas ämmä? Lapset pitäisi ottaa sulta pois sairastutat nekin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:05"]
[/quote]
Näitä vitun hulluja kontrollereja ämmiä on maa täynnä. Mies ei saa koskaan itsenäisyyttä vaan kaikkeen puututaan jopa siihen minkä merkkisen puhelimen mies haluaa itselleen ostaa omalla palkallaan. Hulluja ämmiä. Syyllistävät lapsien avulla ja lopulta kun ero tulee niin se on parasta maailmassa. Vitun narsistit
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:52"]
Vain muutama prosentti miehistä, ja yleensä ihmisistä on rikkaita, ja vain muutama prosentti naisista oikeasti kauniita. Meinaatko että vain he pariutuvat ja muut viis miljoonaa suomalaista kituuttaa sinkkuna? Ettei rakkaudella ja luonteella ole yhtään mitään tekemistä parinvalinnassa?
[/quote]
Naiset vaativat lähes poikkeuksetta, että mies käy töossä - ja se on todellakin kriteerinä tärkeämpi kuin jotkut luonteet ja kemiat. Siinä ei paljon tuollaiset asiat paina kun nainen laskemaan miehen rahallista arvoa.
[/quote]
Niin vaativat miehetkin.
Miksi naiset tykkää niin paljon rahasta?
No joo, voin sanoa, että on se minullekin nyt tärkeää, kun edellinen suhde meni työtöntä pummia elättäessä vuosien ajan ilman minkäänlaista edistystä. Ei sitä tarvi luksusautoa omistaa, mutta omavaraisuus (=kyky maksaa osansa ruuista, vuokrasta yms) olisi aika seksikästä.
Joo, en kyllä ensimmäisenä myöntäisi olevani rahan perään, kun mieheni on pienipalkkainen, velkainen ja tavatessamme vieläpä työtön, mutta kyllä mä nyt herrajumala vaadin, että työtä haetaan aktiivisesti, jos sitä ei ole. Kuka jaksaa katsella jotain lusmua sossupummia kotona? Ja sen verran pitää niistä tulevista yhteisistä lapsista ottaa vastuuta.
Vanhempainvapaat pidetään toivottavasti puoliksi.