Kertokaa minulle ERITTÄIN halpoja ruokia! Ruokaan ei saisi nyt mennä yli 5e päivässä
Itse tehdyt sämpylät, karjalanpiirakat, perunapiirakat, perunamuussin, hernekeiton jne tiedän jo. Kaurapuurosta en pidä. Kertokaa lisää vinkkejä.
ps. tonnikala ei ole halpaa
Kommentit (318)
Moni mainitsee juurekset, jotka ovat itse asiassa melko kalliita porkkanaa lukuunottamatta.
Itse suosin palkokasveja; linssit, erilaiset pavut ja herneet. Osta kuivattuina etnisistä kaupoista.
Nuukailijoille vinkkiä halvasta täysjyvänäkkileivästä 250g. Myydään s- ryhmän kaupoissa kun on Xtra tuote. Paketti maksaa n 0,70e. On kyllä niin hyvää, että voi mennä useampi pala kerralla ja ei kaipaa muuta kuin jotain levitettä päälle. Näkkäri on hyvin kevyt ja rapea, poikkeaa ns tavan näkkäreistä.
Kaali, punajuuri, perunat, sipuli, kuivatut herneet: näistä saa rakennettu vaikka mitä komboja yhdessä jauheliha/broilerjauheliha, edullisin broileri, kassler, karjalapaistilihat, savupotka. Muita kasviksia, juureksia ja yrttejä joukkoon tarjousten mukaisesti. Hanki erilaisia mausteita, vaikka pikku hiljaa. Alkuun pääsee suolalla ja mustapippurilla.
Kananmunista saa myös vaikka mitä. Kahvi papuina saattaa olla edullinen kilohinta vrt. JuhlaMokka.
Etniset kaupat, Lidl, ässä, Prisma jos löytyy lähistöltä ja Matsmart, Fiksuruoka on paljon hyviä tarjouksia.
Onneksi ei tarvitse miettiä kuinka paljon menee ruokakauppaan rahaa.
T. Tyytyväinen eläkeläinen
46vuotta työtä tehnyt.
Ostat kilon jauhelihaa ja 500g spagettia. Syöt helposti kolme päivää tolla setillä. Vähän ruokakermaa ja ketsuppia päälle.
Pakastevihannekset on monesti edullisia. Kannattaa ottaa päivän vitamiinit herne-maissi-paprikasta ennemmin kuin tuoreista hedelmistä. Etenkin näin talviseen aikaan kun kaikki tuore on joko lämmitetyssä kasvihuoneessa kasvatettua tai jostain maailman ääristä lentokoneella rahdattua.
Vanhat kouluruoan klassikot käyttöön.
Ei vihreitä salaatteja! Niiden asemasta porkkanaraastetta, lantturaastetta tai kaalisalaattia.
Otan osaa sijuonteena kulkevaan hernerokka-gateen. Nimittäin kalleinta ruokaa on se, jota ei voi syödä, mutta jonka on tehnyt ja joutuu heittää pois.
Tietääkö kukaan Ropuska-herneet? Varsinaista rupuskaa, mainostetaan luomuna ja menin halpaan. Keitin ison kattilallisen. Kattilan reunoilla mustaa mönjää. Olin kuitenkin huuhdellut herneet. Mönjää ei ollut paljon mutta se oli kuin jotain venyvää bitumia. Keitinkö jonkun hyönteisen? En kyllä huomannut mitään huuhtoessani. Otan vinkkejä vastaan. Koko kattilallinen roskiin, niin ällöttävää musta tahma oli.
Ei nyt mene alle vitosen mutta vinkki. Sellaisia pieniä kinkkurullia on useassa kaupassa (noin kilon). Siitä on nyt puolison kanssa syöty useampi päivä kun lautasella on joka päivä muutakin, kuten perunaa ja salaattia. Viideksi päiväksi riittää jos syö 3-4 viipaletta päivässä. Ei tule kalliiksi, eli välillä kannattaa miettiä vaikka useamman päivän ruoka kerralla.
Puuro on halpaa ja hyvää.
Ohrapuuro. Kaurapuuro. Neljän viljan puuro. Riisipuuro. Mannapuuro. Vispipuuro.
Mun poika oli englannissa huono, kunnes rupesi pelaamaan netissä strategiapelejä ryhmässä englanniksi.
Edullisia proteiinin lähteitä ovat pavut ja kananmunat. Teen itse sellaista keittoa, johon tulee 1 paistettu sipuli ja paprika, purkki valkopapuja ja purssi tom. murskaa. Curryä mausteeksi.
Aamu- ja iltapalaksi tietty puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vihreitä salaatteja! Niiden asemasta porkkanaraastetta, lantturaastetta tai kaalisalaattia.
Siis kaalisalaatti puolukoilla ja porkkanaraaste ananaspaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa mitään. Mieluummin syön, kuin olen nälässä.
Pyttipannu! Perunaa, sipulia, nakkia, ja paistettu kananmuna päälle. Itse lisään vielå paprikaa tms. kasvista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkanaraasteessa oli joskus rusinoitakin. Voi jee. Tuli tuotakin syötyä.
Keitot, vaikka jauheliha. Syödään sitä miehen kanssa 3 PV, lisukkeeksi ruisleipää ja juustoa. Makaronilaatikko, sitä syö myös useamman päivän . Pyhinä voi satsata herkkuruokiin. Meillä ei koskaan tehdä joka päivälle uutta ruokaa.
Kouluruoka on ihan OK nälkään, vaikkei mitään herkkua olekaan.
Maksa- ja kaalilaatikko puolukka hillo. Nakkikeitto, jauhenlihakastike porkkanaraaste, itse tehty jauhenlihapizza, itse tehdyt lihapullat, hernekeitto, mannapuuro, riisipuuro. Mannapuurosta saa ruokaisamman lisäämällä yhden kananmunan, mehukatista mehukeitto jne. Listaa vois jatkaa loputtomiin. On myös ohrahiutaleita ja riisihiutaleita hintaa en juuri nyt muista..