Oletko kehotyypiltäsi mesomorfi, ektomorfi vai endomorfi?
Ja sopivatko kehotyyppiisi liitetyt muut ominaisuudet itseesi?
Mesomorfi = lihakset kasvavat helposti, toiminnan ihminen
Ektomorfi = luonnostaan hoikka, ajattelija
Endomorfi = lihomiseen taipuva, seuraihminen
Kommentit (19)
endomorfi, mutta en mikään seuraihminen
Meso, mutta enemmän funtsailija kuin touhuaja.
Vieläkö tämä velitieteen vanhin edustaja on voimissaan?
Nyt oli uusi teoria mulle. Mutta olen luonnostaan hoikka ja lihakset kasvaa helposti. Ja kyllä, olen vaihtelevasti ajattelija ja toimija.
No mites sitten kun olen lihaksikas, mutta vatsakkuuteen taipuvainen ajattelija? Mikä mää oon?
Eniten tuo ektomorfi, tosin en nyt enää ole vanhemmiten ihan hoikka ole, en kyllä lihavakaan. En tosiaankaa ole seuraihminen tai toiminnan ihminen vaan ajattelija.
Mitä hittoa nyt taas, noilla ole mitään tekemistä luonteenlaadun kanssa ja fyysisetkin määritelmät päin prinkkalaa/yksinkertaistetut aloituksessa.
Olen lisko, syntynyt johtamaan maan asukkaita.
Tää on se lihavat on lepposia-teoria. Ne laihankuikelot kireitä perfektionisteja. Atleetit rakentelee taloja. Tai jotain.
Olen lihomiseen taipuvainen ajattelija, jolla lihakset kasvavat helposti, siis kokoa, ei niinkään voimaa.
Fyysisesti on piirteitä kaikista noista Wikipedian kuvausten perusteella. Kyseessä on vanhentunut teoria somatotyypeistä ja niitä vastaavista persoonallisuustyypeistä.
Ektomorfiuteen kuuluu se, että minun on suht helppo pysyä hoikkana ja lihasmassaa vaikea saada, olen pohdiskelijatyyppiä. Toisaalta en ole pitkä. Muualta luin, että ektomorfeilla tyypillisiä sairauksia ovat hermostolliset, ja se pätee, koska minulla on MS-tauti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ektoformin ja mesoformin sekoitus.
Todellakin toiminnan ihminen, lihakset kasvaa nopeasti mutta toisaalta myös luonnostaan hoikka ja ajattelija.
Xenomorfi