Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivista liikuntaa tunti joka päivä

Vierailija
24.09.2015 |

Olen sohvaperunaelämään taipuvainen 38 v. Tein elämänmuutoksen oman hyvinvoinnin lisäämiseksi. Ajan pitkät työmatkat autolla ha teen töitä toimistossa. Huijasin aiemmin itseäni, että kaksi jumppaa ja kävelylenkki viikossa riittää, kun siivoan ja teen kotitöitä joka päivä 1-2 tuntia. No eihän se riitä! Nyt on puhaltaneet uudet tuulet keväästä asti. Eli joka ikinen päivä tunti aktiivista liikuntaa, joka voi olla sauvakävelyä, hölkkää, kuntosaliharjoittelua, zumbaa, uintia, hiihtoa... Joko sinä olet ottanut vastuun omasta liikkumisestasi vai mitä tekosyitä sinulla vielä on?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:13"]Koska verikoe ja painoindeksi kertoo ettei tarvitse kosmetiikkakuntoilua. Senkin ajan mieluummin käytän johonkin hyödylliseen.
[/quote]

Olet siis tuon vaimo vai? Mikä verikoe sanoo, ettei tarvitse liikkua?

Vierailija
2/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:50"]Minulla on syitä, ei tekosyitä.
[/quote]

Juu juu ja lehmät lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko seksi aktiiviseksi liikunnaksi ? Eikös se kuluta kaloreita tehokkaasti ?

Vierailija
4/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:36"]Lasketaanko seksi aktiiviseksi liikunnaksi ? Eikös se kuluta kaloreita tehokkaasti ?
[/quote]

Niin että tunti seksiä päivässä :) Sekös ne entisajan ihmiset piti hyvässä kunnossa...

Vierailija
5/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:24"]10 000 askelta pitäisi ottaa joka päivä. Moniko ottaa? Minulla oli askellaskuri muutaman viikon ja huomasin, että jos en lähde erikseen lenkille, tulee arkihommissa vain n. 2000 askelta päivässä. [/quote] Paljonkohan se 10 tuhatta askelta on suunnilleen metreinä, tietääkö joku? Onko 165 cm naisen askeleen pituus n. 80 cm vai miten? Yritin mitata itse, no, ei ole niin helppo mitata, kun yksin asuu :)

[/quote]

N. 7 kilometriä. Mulla tulee työpäivän aikana 3000-4000 askelta. Siihen päälle koiran lenkitys kolmesti päivässä, niin hyvinkin tulee 10 000 askelta täyteen ja ylikin.

Vierailija
6/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:24"]10 000 askelta pitäisi ottaa joka päivä. Moniko ottaa? Minulla oli askellaskuri muutaman viikon ja huomasin, että jos en lähde erikseen lenkille, tulee arkihommissa vain n. 2000 askelta päivässä. [/quote] Paljonkohan se 10 tuhatta askelta on suunnilleen metreinä, tietääkö joku? Onko 165 cm naisen askeleen pituus n. 80 cm vai miten? Yritin mitata itse, no, ei ole niin helppo mitata, kun yksin asuu :)

[/quote]

N. 7 kilometriä. Mulla tulee työpäivän aikana 3000-4000 askelta. Siihen päälle koiran lenkitys kolmesti päivässä, niin hyvinkin tulee 10 000 askelta täyteen ja ylikin.
[/quote]

En ole tuo kysyjä, mutta onko sulla askelmittari vai? Millainen?

Vierailija
7/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:12"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:24"]10 000 askelta pitäisi ottaa joka päivä. Moniko ottaa? Minulla oli askellaskuri muutaman viikon ja huomasin, että jos en lähde erikseen lenkille, tulee arkihommissa vain n. 2000 askelta päivässä. [/quote] Paljonkohan se 10 tuhatta askelta on suunnilleen metreinä, tietääkö joku? Onko 165 cm naisen askeleen pituus n. 80 cm vai miten? Yritin mitata itse, no, ei ole niin helppo mitata, kun yksin asuu :) [/quote] N. 7 kilometriä. Mulla tulee työpäivän aikana 3000-4000 askelta. Siihen päälle koiran lenkitys kolmesti päivässä, niin hyvinkin tulee 10 000 askelta täyteen ja ylikin. [/quote] En ole tuo kysyjä, mutta onko sulla askelmittari vai? Millainen?

[/quote]

Juu, Polarin aktiivisuusranneke, jossa on askelmittari.

Vierailija
8/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 38 myös. Mulla on vaativa kokopäivätyö ja lapset ekaa syksyä hoidossa. Siksi oma liikuntani on nyt taka-alalla.

Ap:lle ei ehkä riitä kolme liikuntakertaa viikossa, mutta mulle tässä elämäntilanteessa riittää lenkki pari kertaa kuussa. Jaksan kyllä kympin juosta, kun liikkeelle pääsen. Eli aika paljon on väliä, mitä on aiemman elämänsä tehnyt. Ja kyllä se aina on rikkana rokassa, jos valitsee portaat hissin sijaan ja potkii palloa lasten kanssa kännykän näpräämisen sijasta.

Urheilen sitten, kun kuopus ei halua istua sylissä kaikkea vapaa-aikaansa.

Vierailija
9/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi ryhdistäytyä. Olen joskus niin kateellinen naisille, joilla on vyötärö ja voivat käyttää hameita ja hiukset liehuu tuulessa kuin elovena-mainoksessa. Mutta sitten taas ei jaksa, ei viitsi, ei kykene. Pönötän kotona ja nytkin olutpullo kädessä, yömyssy ennen unille menoa. Jospa vaan olisin mennyt lenkille tämän sijaan.

Vierailija
10/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekosyitä, sillä haluan käyttää vapaa-aikana muuhunkin kuin liikkumiseen esim. sosiaaliseen elämään, hyvään kirjallisuuteen, musiikin kuuntelemiseen, käsitöihin, puutarhatöihin jne. ja muihin, jotka antavat elämyksiä ja iloa elämääni enemmän, kuin liikkuminen.  Se on oma valinta, enkä anna siihen muiden mielipiteiden vaikuttaa, sillä haluan elää oman elämäni juuri valitsemalla tavalla ja mahdollisimman onnellisena ja tasapainoisena. Ja enkä kanna siitä huonoa omaatuntoa, vaikka en olekkaan aktiiviliikkuja, tehköön sen muut, jos niin haluavat.

Vierailija
11/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:22"]Käsi sipsipussiin ja toinen suklaalevylle. Iltajuomaksi sidukka. Relaa vähän! Ap huhkii ihan turhaan. Minä olen oman autoni itse ostanut ja ajelen sillä mihin huvittaa, vaikka lähikauppaan 300 m päähän. Ei kiinnosta liikunta. Eikä liikunta edes laihduta. Luin jostain, että vain syömällä vähemmän kuin kuluttaa, voi laihtua.
[/quote]

Liikunta tukee hyvinvointia. Ei kukaan puhunut laihtumisesta. Keho on tehny liikkumaan ja tosiaan sairastut ja kuolet nuorempana herkemmin jos tuo on asenne.

Vierailija
12/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:49"]En tietääkseni ole haukkunut muita? Kysymys kuului, että joko sinä olet ottanut vastuun omasta liikkumisestasi vai mitä tekosyitä sinulla on.  -ap

[/quote]

Sinä annoit ymmärtää, että "kaksi jumppaa ja kävelylenkki viikossa eivät riitä". Nämähän olivat ne sinun määreesi tälle asialle. Että vasta sitten "ottaa vastuun omasta liikkumisesta", kun on liikuntaharrastus joka päivälle. Kaikki muu on sinulle tekosyytä.

Vierailija
13/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:49"]En tietääkseni ole haukkunut muita? Kysymys kuului, että joko sinä olet ottanut vastuun omasta liikkumisestasi vai mitä tekosyitä sinulla on.  -ap

[/quote]

Sinä annoit ymmärtää, että "kaksi jumppaa ja kävelylenkki viikossa eivät riitä". Nämähän olivat ne sinun määreesi tälle asialle. Että vasta sitten "ottaa vastuun omasta liikkumisesta", kun on liikuntaharrastus joka päivälle. Kaikki muu on sinulle tekosyytä.
[/quote]

Älä viitsi haastaa turhaa riitaa. Selvä asia, että ihminen liikkuu liian vähän, kos käy kahdesti lenkillä ja kerran kävelemässä, siis viikossa. Moni vanha ihminenkin liikkuu enemmän, käy vaikka päivittäin kävelemässä tai kaupassa kävellen. Kuka suomalainen ei muka tiedä, että liika istuminen ja toimistotyö sairastuttaa, jos fyysinen aktiivisuus muutoin on vähäistä? Luulen, että kaikki tietävät.

-ap

Vierailija
14/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen lihoo ja lihoo, mutta suuttuu, jos viitataan elintapojen merkitykseen kakkostyypin diabeteksen tai muiden elintasosairauksien ehkäisyssä. Kun työskentelin liikunnanohjaajana, sai valita sanansa tarkoin, ettei karkoita vähäistäkin liikunnan intoa kaikkein passiivisimmilta. Laihdutusryhmässä sanoin kerran vahingossa, että sitten aerobinen liikkuminen kevenee, kun paino putoaa lähelle normaalipainoa, ja siihen asti pitää vain pinnistellä ja kohottaa kuntoa, pitää olla motivaatiota enemmän. Muistan ikäni, millaisen haukkuryöpyn sain tästä lausunnosta. Eräs rouva sanoi, että minä en tiedä mitään sairauksista ja nivelkivuista ja kuinka minä kehtaan olettaa, että joku ei pinnistele siellä. He tulevat nälissään ja väsyneinä, nivelet kipeinä omasta vapaasta tahdosta laihdutusjumppaan, ja joku luuviulu alkaa peräänkuuluttaa sisua yms. Minä ajattelin, että turhastapa ne ottivat herneen nenäänsä, mutta tänä päivänä, vähän kypsempänä, ymmärrän, että aihe on arka, etenkin jos on ollut pitkään liikkumatta tai onnistunut lihottamaan itsensä niin isoksi, ettei liikkuminen enää ole helppoa. Nykyisellä tietämyksellä sanoisin vain, että tsemppiä, naiset, hienosti menee. Jos joku ei jaksa tehdä jumppaa sata lasissa, niin se on hänen kroppansa, ei minun.

Vierailija
15/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syitä, ei tekosyitä.

Vierailija
16/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Sama täällä. Kaikki harrastukseni on estetty.

Vierailija
17/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Tähtään itsekin aina kohti aktiivisempaa ja urheilullisempaa elämäntapaa. Kesällä se onnistuukin, mutta kun syyssateet ja pimeät illat tulee, en saa itseäni liikkeelle. Nyt olen kotona flunssassa, normaalisti töissä ma-pe 8-16 ja lasten hoitoon vientien, hakujen ja työmatkojen kanssa olen siis poissa kotoa klo 7-16.45. Sitten teen ruuan ja syödään, vien ehkä vanhimman lapsen harrastukseen (2 iltaa viikossa) tai käyn kaupassa. Koska haluan hetken viettää lasten kanssa, en yleensä raaski lähteä omiin liikuntajuttuihin kuin kerran viikossa, mikä on aivan liian vähän. Viikonloppuisin liikun lasten kanssa (leikkipuistoilua, uimahallissa käyntiä, marjassa käyntiä), eikä se liikunta ole kovin tehokasta. Miten te muut pienten lasten äidit ehditte liikkua?

Vierailija
18/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Sama täällä. Kaikki harrastukseni on estetty.

[/quote]

Jos joku tulisi ja poistaisi välilevyn pullistumani niin voisin ehkä joskus vielä aktiivisesti liikkua. Nyt liikun tottakai paljon, mutta en voi puolta tuntia pidempään kävellä lenkillä.. Koitankin tehdä siis kaksi lyllerryslenkkiä päivässä. :D Fysioterapeutin saliohjelman teen 2x viikossa. Toki siinäkään mummojumpassa ei oikein hiki tule.

T. Opiskelija N20

Vierailija
19/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepopäivät ovat tärkeitä.

Vierailija
20/45 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sitten ärsyttää nämä jutut, kun joku on laiskotellut 38 vuotta ja keksii, että liikunnasta on oikeasti hyötyä, alkaa rummuttamaan kaikille ihmisille, että liikkukaa, liikkukaa, pois sohvilta sohvaperunat!!!
Vaikka sulle on tullut yllätyksenä vasta keski-ikäisenä, että liikunta on hyväksi yleensä kaikille, niin se ei tarkoita sitä, että muut olisivat yhtä tyhmiä.

Liikkua voi joka päivä, vaikka sitä ei hehkutakaan somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi