Mikä laulu avaa sinun itkuhanasi?
Mulla Dannyn Monza, teinistä asti jo.
Kommentit (273)
Jenni Vartiaisen missä muruseni on. Tulee mieleen appiukko joka kuoli 3 vuotta sitten ja ajatus miten anoppi kaipaa 20 vuotta vierellään ollutta miestään
Mua itkettää nykyään hämä-hämä-häkki kun luin pappi jaakko (?) Heinimäen haastattelun jossa kertoi että se oli laulettu pienen pojan hautajaisissa koska oli ollut vainajan lempilaulu :'(
PMMP - Päiväkoti. Nää sanat ja muutenkin tää biisi, herättää niin paljon muistoja.
Juice - Kaksoiselämää
Yölintu - Mä putoan
Juha Tapio - Kaksi vanhaa puuta
Juha Tapio - Kelpaat kelle vaan
Billy Joel - Honesty
petetyksi tulemisen ja vaikean eron kautta kiinni elämään jälleen, kiitos musiikin nostavan voiman
Finlandia-hymnistä pitäisi tehdä Suomen kansallislaulu. Se osuu sieluun ja kuvastaa suomalaista mentaliteettia ihan eri tavalla kuin Maamme-laulu. Ja kyllä, avaa kyynelkanavat joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:25"]Veikko Lavin Jokainen ihminen on laulun arvoinen (soitettiin äitini hautajaisissa, kun olin 11-vuotias) ja Samuli Putron Totutusta poiketen (miehellä ja parhaalla ystävällä alkkis-isä pilannut lapsuuden).
[/quote]Mistä tuon Putron biisin tulkinnan keksit? Kirjoitit sen kuin totuutena.
[/quote]
Minkä tulkinnan? Mikäli tarkoitat tuota sulkuihin kirjoitettua osuutta niin eikö se ole selitys sille miksi kyseinen kappale on kirjoittajan itsensä mielestä koskettava? Näin ainakin itse ymmärsin :O
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:52"]Finlandia-hymnistä pitäisi tehdä Suomen kansallislaulu. Se osuu sieluun ja kuvastaa suomalaista mentaliteettia ihan eri tavalla kuin Maamme-laulu. Ja kyllä, avaa kyynelkanavat joka kerta.
[/quote]
Mietin just samaa! Ennen kuin luin tämän postauksen. Ajattelin, että tuskin kukaan vastustaisi vaihtoa..
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:01"]Adelen Set fire to the rain.
[/quote]
Tämä.
Aikoinaan eräissä kastajaisissa veisattin Jumalan kämmenellä -virsi ja minun piti paeta huoneesta toiseen kun rupes niin itkettämään. Hämmentävä tilanne, iloinen tapahtuma kuitenkin eikä virsikään ole mikään itkuvirsi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:57"]Sentencedin No one there
[/quote]
Ja se video :'(
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:25"]Veikko Lavin Jokainen ihminen on laulun arvoinen (soitettiin äitini hautajaisissa, kun olin 11-vuotias) ja Samuli Putron Totutusta poiketen (miehellä ja parhaalla ystävällä alkkis-isä pilannut lapsuuden).
[/quote]Mistä tuon Putron biisin tulkinnan keksit? Kirjoitit sen kuin totuutena.
[/quote]
Siinä biisissä isä soittaa aikuiselle tyttärelleen, josta ei ole kuullut vuosiin. Olettaisin välirikon johtuvan isän alkoholismista ("totutusta poiketen en ole jurrissa, lopetin kun kuulin, että olet raskaana"), mutta tietenkään en voi olla varma :) Ja mulle tulee siis sitä biisiä kuunnellessa paha mieli oman mieheni ja ystäväni puolesta, koska molemmat ovat joutuneet kärsimään paljon isänsä alkoholinkäytöstä.
Neljä Ruusua - Veri