Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun tajuaa että on epäonnistunut kaikessa. Itsemurha vai?

Vierailija
24.09.2015 |

Oon ystävätön. Tällä hetkellä sairaslomalla. Oon ruma ja tyylitön. Oon vaan epäonnistunut kaikessa. En osaa olla hyvä ystävä, siksi olen ystävätön. Olen myös hyvin yksinäinen. Työasiat on kaikki menneet päin mäntyä. Pomo haukkui ihan lyttyyn työpanokseni. Luulin olevani edes kohtalainen töissä mutta ei, olen huono. 

Olen ruma ja en osaa olla kaunis tai en vaan ole löytänyt tyyliäni. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama olo... Tosin en oo töissä missään koska en kykene..

Vierailija
2/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Mä voin olla sun ystävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa puhtaalta ennakkotapaukselta, koska työnantajan vertailu johonkin kertoo rumaa kieltään asioista, joista sinua ei ole informoitu. Oletan, että olisit tehnyt tarvittavat muutokset, mikäli sinua olisi informoitu muutoksen tarpeesta - ajoissa.

Vierailija
4/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla tuli ykköseltä dokumentti liikenteessä tapahtuvista itsemurhista. Jos haluaa päättää päivänsä niin ei sitten ainakaan liikenteessä. Arvostan raskaan liikenteen kuljettajia todella korkealle. Hienoa porukkaa. Tekee pitkää päivää ja raskasta työtä.

Lisäksi itsemurhan tehnyt henkilö jättää syyllisyyden läheistensä harteille heidän koko loppu elämän ajaksi. Jos sinulla on paha olla niin ei tarvitse pilata silti täysin syyttömien ihmisten elämää.

Jos olo ahdistaa niin pitää hakea apua ajoissa. Apua kyllä on tarjolla vaikka sitten vapaaehtoisjärjestöissä.

Vierailija
5/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olen pitkään ollut sairaslomalla ja oli kolmikantaneuvottelu jossa lääkärini, työterveys ja esimiehiä useampi. Siellä sain kuulla miten huono olin työssäni. Nyt pitäisi töihin palata ja se jännittää ja motivaatiota ei oikein ole. Tuntuu ettei minua arvosteta töissä. 

3, en viitsi asuinpaikkaani tähän laittaa. 

ap

Vierailija
6/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sentään saanut töitä! Et ihan mahdottoman kamala voi olla! Sulla vain sattuu olemaan pissipää pomona.

Tsemppiä! Toivottavasti sä saat pian onnea elämääsi!

Vierailija
7/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki asiat ovat korjattavissa. Ainoa mikä on paskaa tällä hetkellä on tuo asenteesi.

Vierailija
8/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä näe, miksi tuossa tarvitsisi thdä yhtään mitään.

tosiasia on, että suurin osa ihmisistä on samassa tilanteesssa.ei olla kauniita eikä ihania, ei ole kavereita ja jos oiskin niinei olisi aikaa eikä huvitusta olla heidän kanssaa. Töissä ollaan enintään keskinkertaisia eikä työ todellakaan ole mikään kutsumus tai "oma ala", vaan jotain mitä tehdään pakosta, jotta saadaan vuokramaksettua.

ja se on kuulkaa ihan hyvä, ei sen enempää tarvitsekaan olla!

tuo kaikki jättää ihmiselle runsaasti aikaa ja tilaa olla juuri sellainen kuin halua, tehdä juuri sitä, mikä huvittaa. Täytyy vain löytää se, mikä itselle antaa iloa. Joku harrastus, ajanviete. Siinäkään ei tarvitse olla hyvä, sen täytyy vain tuottaa iloa. Minä tykkään tietynlaisten kirjojen lukemisesta ja metsässä kävelystä ja avantounnista. En mä ymmärrä, miten noissa edes voisi olla kovin "hyvä", ja siksi onneksi onkin ollut helppo nauttia niistä ilman mitään kilpailua, vain siksi koska se on minusta kivaa.

mieti sinäkin sitä, mistä itse nautit. Keskity sitten siihen ja hoida nuo muut pakkopullat vasemmalla kädellä sen kummemmin liikoja yrittämättä.

Vierailija
9/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yrittämästä liikaa, niin stressitasosi laskee ja sinusta tulee levollisempi. Se näkyy ulospäin ja heijastuu näin ihmissuhteisiin positiivisesti sekä työpaikalla että yksityiselämässä.

Vierailija
10/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut kielteistä palautetta työssäsi ota se positiivisena apuna. Nyt tiedät mitkä asiat kinnaa ja voit parantaa suoritustasi. Voi myös olla että olet väärällä alalla. Meillä oli töissä eräs nuori tyttö joka aina itkeskeli kun töppäsi vähän joka asiassa j muut siitä hänelle sanoivat aika tiukkaankin. Sitten tyttö irtisanottiin ja hän meni kilpailijalle töihin. Ihan sama homma. Tyttö tajusi että hän on väärällä alalla. Nyt hän on opiskellut uuden ammatin ja sanoi viime kesänä minulle että parasta mitä hänelle on tapahtunut elämässä on nämä kahdet potkut. Nyt hän tajusi että oli väärällä alalla. Monta vuotta oli mennyt hukkaan. Hän on nyt todella onnellinen ja hyvä työssään, saa pelkkää kiitosta.

Vierailija
11/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 07:53"]

Lopeta yrittämästä liikaa, niin stressitasosi laskee ja sinusta tulee levollisempi. Se näkyy ulospäin ja heijastuu näin ihmissuhteisiin positiivisesti sekä työpaikalla että yksityiselämässä.

[/quote]

Tarkoittanet, ettei pidä jättää asioita kuitenkaan tekemättä. Tuossa on vaan se ongelma, että AIKA-ON-ARMOTON.

Vierailija
12/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut on niitä onnistujia kaikessa mitä tekevätkään ja toiset kuten minä epäonnistuu taas kaikessa. Olo on nyt kyllä huono.

ap

Vierailija
13/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä aika sen armottomampi ole kuin edellisetkään. Puolet ihmisistä suoriuttuu aina keskiarvon alapuolella ja suurin osa ihmisistä on siinä vähän keskimääräisen kummallakin puolella. Näin aivan siitä huolimatta, kuinka kovaa he yrittävät. Ei sen parempan siis muutkaan pysty. On virhe kuvitella muuta ja on virhe kuvitella, että pitäisi pystyä.

on tärkeää erottaa ne asiat, joita on pakko thdä koska on ulkopuolinen pakko (käydä töissä, maksaa laskut, hankkia ruokaa ja veetteita jne.)  ja ne asiat, joita thdään koska niissä on "minä". ensimmäiset on välttämättömiä, mutta ne toiset on tärkeitä. No, joillain ihmisillä minä ja ura yhdistyy, mutta aika harvoja ne loppujen lopuksi on. 

Vierailija
14/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:19"]

Miten jotkut on niitä onnistujia kaikessa mitä tekevätkään ja toiset kuten minä epäonnistuu taas kaikessa. Olo on nyt kyllä huono.

ap

[/quote]

Niin? Minkä takia ylipäätään yrittää, jos joku vaan on parempi? "Aina löytyy vahvempi sonni" oli meidän koulun opon iskulause, joka jäi mieleen hyvinkin ikävällä tavalla. Arvaapa, mikä koulu oli kyseessä...?

Vierailija
15/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Sinä vertaat omia yksityisiä kokemuksiasi muiden pinnalliseen ulkokuoreen.

Jos menestyy, niin taustalla on miltei aina jotain epäonnistumisia. Ihan oikeasti, kuulostat säälittävältä valittajalta, jolla ei tosiasiassa ole mitään kokemusta elämässä menestyneistä ihmisistä syvällisemmällä tasolla.

Vierailija
16/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut on niitä onnistujia kaikessa mitä tekevätkään

[/quote]

eivät ole. Sä et vaan tiedä muiden epäonnistumisista mitään.

Mua pidetään työpaikalla juuri tuollaisena onnen possuna, jolle kaikki onistuu ja joka saa helposti kaiken mitä pyytää. Työkaverit eivät tiedä, että teen kausittain töitä viikonloput ja iltapuhteet, että mun kansainvöliset kustannussopimukset on vuosien työn tulos niissä konferensseissa, joissa ne ryyppäsivät iltaisin minä pysyin selvin päin ja loin näitä suhteita joiden perusteella kustantajat on ottaneet mut vakavasti, että mulla on sairas lapsi, jonka takia käytän unilääkkeitä ja käyn psykologilla, eikä että kun pari vuotta sitten olin virkavapaalla, en ollut sitä matkustaakseni ja pitääksen kivaa vaan tämän lapsen hoitojen takia, ja etä mulla on siitä iso kasa velkaa, jonka takia hyvästä palkasta jää käyttöön aivan älyttömän vähän. (Mutta onneksi se lapsi selviää.)

Vierailija
17/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olet arvokas. Siitä se lähtee. Hyväksy se, että elät tässä vaiheessa näin tuntein, mutta silti olet arvokas, kuten me kaikki. Pienin askelin eteenpäin ja tavoitteet matalalla. Itsemurha ei ole vaihtoehto, vaan hölmö teko.

Vierailija
18/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun musta tuntuu, että kaikki menee päin möntyä, kuuntelen biisiä:

..elämä on taistelun arvoinen, voi rakas siskoni muistathan sen, jokainen polku ja jokainen tie kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie...

Vierailija
19/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:19"]Miten jotkut on niitä onnistujia kaikessa mitä tekevätkään ja toiset kuten minä epäonnistuu taas kaikessa. Olo on nyt kyllä huono.

ap
[/quote]
Olet nyt itsesäälin valassa. Yksi minkä voit heti muuttaa on asenteesi. On harhakuvitelmaa, että kaikilla on paremmin kuin sinulla. Koeta nähdä vastoinkäymiset muutoksen mahdollisuuksina. Jos et saa ystäviä, mikä on syynä? Osaatko kuunnella muita? Vai valitatko muille kurjaa kohtaloasi? Jos et osaa tehdä töitäsi, voisitko vaihtaa alaa?

Vierailija
20/49 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sairastat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi