Voiko tämän kuvauksen mukainen nainen enää löytää miestä?
Ikä 37.
Ei lapsia.
Pienituloinen ja tulot lisäksi epäsäännölliset - asian voisi korjata muuttamalla ulkomaille.
Laiska tekemään kotitöitä mutta toisaalta ei nalkuta, jos toinenkaan ei tee.
Huono laittamaan ruokaa.
Poikkeuksellisen korkeamoraalinen, mistä on useimmissa ihmissuhteissa ollut kaikenlaista haittaa. Ei kuitenkaan ylimielinen tai ylpeä.
Itselleen tärkeissä asioissa äärimmäisen vaativa. Muissa asioissa äärimmäisen joustava.
Vähän vapaa-aikaa.
Jonkin verran ikäistään nuoremman näköinen ja normaalipainoinen, mutta ei harrasta liikuntaa.
Pitää ihmisistä ja tulee toimeen lähes kaikkien kanssa, mutta käytännössä elää eristäytyvää elämää mm. aistiyliherkkyyksien vuoksi.
Onnellinen.
Huumorintaju jää monilta havaitsematta, mutta sitä kyllä on.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:11"]
Suomessa on niin hyvä työttömyysturva, että mies pystyisi kyllä elämään omilla tuillaan.
[/quote]
Ei pysty pitkäaikaistyöttömänä :D Korkeintaan ansiosidonnaisella, jonka aika on tietysti rajattu.
Ei puhettakaan omasta asunnosta, autosta, monipuolisista harrastuksista, mahdollisuuksista laadukkaaseen terveydenhuoltoon yksityisellä tai matkustelusta. Vasta näitä saavuttaessaan voidaan määritellä yksilö sellaiseksi, että hän tulee toimeen omillaan. Ja tämä ei mahdollistu millään valtion tuilla.
[/quote]
Heti joku köyhä luuseri alapeukuttamassa :D
Kokeilepa eroa olla työmarkkinatuella vs hyvin palkatussa palkkatyössä. Huomaat eron.
Nyt sua ei taidettu ymmärtää oikein.Olisit suoraan kysynnyt löydätkö jonkun Jon Hammin tai Hugh Laurien itselles?Nämä luuli että sulle kelpaa joku perusjamppa.
Vaikea sanoa kun et sanallakaan maininnut alkoholista. Sitten kelpaa jos alko maistuu.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:05"]
Vaativa missä asioissa?
Annatko esimerkin tästä poikkeavan korkeasta moraalista, siis millainen moraaliton teko olisi lievä rikkomus, johon tämä henkilö ei alentuisi?
[/quote]
No olen esimerkiksi rehellinen myös silloin, kun se vaikuttaa omaa etuani heikentävästi. Epärehellisyytenä en pidä ainoastaan suoraa valehtelua, vaan myös sitä että antaa ymmärtää jotain, sekä sitä että jos tietää tai arvelee asialla X olevan merkitystä toiselle, ei ota asiaa puheeksi jos toinen ei osaa erikseen siitä kysyä.
Vaativuus ilmenee mm. siten, että vaadin samanlaista moraalia mieheltäkin. Tarkemmin sanottuna en vaatimalla vaadi (päin vastoin, olen arjen toiminnan tasolla rennosti ja sallivasti käyttäytyvä niin kauan kuin kaikki on hyvin), mutta käytännössä jos mies käyttäytyy toistuvasti löyhämoraalisemmin, niin häntä kohtaan tuntemani arvostus heikkenee pysyvästi.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:02"]
Vaikea sanoa kun et sanallakaan maininnut alkoholista. Sitten kelpaa jos alko maistuu.
[/quote]
Toinen esimerkki vaativuudesta: en nauti sellaisten ihmisten seurasta, joille päihteiden käyttö on tärkeää tai joiden persoonallisuus muuttuu huomattavasti päihteiden vaikutuksen alaisena. En myöskään itse harrasta humalajuomista tai muitakaan päihteitä (kofeiinia sentään joo). Tämä ei kuitenkaan johdu liiasta itsekontrollista vaan ihan siitä, että ei kiinnosta.
ap
Et kuulosta kovin helpolta tapaukselta vaikka annatkin ymmärtää että että olet joustava yms. "korkea moraali" voi olla olla myös tiukkapipoisuutta (vaikka toki onkin hyve). Aistiyliherkkyys voi olla hankalaa parisuhteessa ja etenkin parisuhteen löytämisessä. Minun silmiini vaikutat kuitenkin kuvauksesi perusteella lähinnä "tylsältä" tiukkikselta joka ei osaa huolehtia kodista tai kotitöistä. Raha on tässä se pienin murhe, mutta sinulla ei vaikuta olevan harrastuksia tai edes kiinnostusta muuhun kuin kotona notkumiseen (johtuu tosin varmaan tuosta yliherkkyydestä) ja itse kyllä arvostan niin ruokaa kuin siisteyttäkin.
Mies
Ap, onko sinulla diagnosoitu Aspergerin oireyhtymä? Anteeksi että kysyn näin suoraan, mutta olet jotenkin kovin selkeä kuvaus asperger-henkilöstä.
Ja uskon, että voit löytää kumppanin, onnea etsintään! Ajattelen, että tuo moraalikäsitys voi olla se suurin kompastuskivi. Voithan miettiä, onko siinä itselläsi joustamisen varaa, ainakin toisen moraalikäsityksen sietämisessä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:00"]
Nyt sua ei taidettu ymmärtää oikein.Olisit suoraan kysynnyt löydätkö jonkun Jon Hammin tai Hugh Laurien itselles?Nämä luuli että sulle kelpaa joku perusjamppa.
[/quote]
:D Luuletko sinä, että vapaissa 40-vuotiaissa miehissä on paljon parisuhdekelpoisia enää?
Kyllä valtaosa ovat suhteissa jo. Hyvät varataan jo vuosia aiemmin.
Aika erikoiselta vaikutat mutta toivon että löydät miehen. Sulle sopisi varmaan sellainen mies joka sinut saisi nauramaan kun vaikutat niin tosikolta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:30"]
Et kuulosta kovin helpolta tapaukselta vaikka annatkin ymmärtää että että olet joustava yms. "korkea moraali" voi olla olla myös tiukkapipoisuutta (vaikka toki onkin hyve). Aistiyliherkkyys voi olla hankalaa parisuhteessa ja etenkin parisuhteen löytämisessä. Minun silmiini vaikutat kuitenkin kuvauksesi perusteella lähinnä "tylsältä" tiukkikselta joka ei osaa huolehtia kodista tai kotitöistä. Raha on tässä se pienin murhe, mutta sinulla ei vaikuta olevan harrastuksia tai edes kiinnostusta muuhun kuin kotona notkumiseen (johtuu tosin varmaan tuosta yliherkkyydestä) ja itse kyllä arvostan niin ruokaa kuin siisteyttäkin.
Mies
[/quote]
Kiitos vastauksestasi!
En tosiaankaan ole helppo ihminen, siksi mietinkin onko mitään toivoa löytää sopivaa kumppania kun olen jo tämän ikäinenkin.
Muuten tulkitsit minut aika lailla oikein, mutta tylsä en tosiaankaan ole. Pikemminkin ihmissuhteissani on ollut ongelmana se, että koen muut ihmiset helposti tylsinä. Kiinnostun siis vain hyvin harvoista seurustelumielessä. Elämäni on hyvin sisältörikasta - vaikkakaan ei aistiärsykerikasta (nämähän siis eivät ole sama asia) - ja kumppani jää siinä helposti jalkoihin jos hänellä itsellään elämän sisältö koostuu lähinnä tylsästä työstä, shoppailusta tv:stä ja kaljoittelusta, näin kärjistäen.
Tiukkapipokaan en toiminnallisella tasolla myönnä olevani. Huono puoleni on enemmän juuri se, että tiukkistelen liian vähäisessä määrin, mikä sitten johtaa mm. kodin siisteystason notkahtamiseen aika-ajoin.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:00"]
[/quote]
:D Luuletko sinä, että vapaissa 40-vuotiaissa miehissä on paljon parisuhdekelpoisia enää?
[/quote]
En todella luule!Tuntuu vaan että ap etsii sellaista mutta antoi ymmärtää että mies kun mies kelpaa.Tosin Jon Hamm on taas vapailla markkinoilla mutta tiedä sitten onko tarpeeksi korkea moraalinen ja tainnut olla katkaissusakin että ehkei hänkään sitten ole se oikea;)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:46"]
Aika erikoiselta vaikutat mutta toivon että löydät miehen. Sulle sopisi varmaan sellainen mies joka sinut saisi nauramaan kun vaikutat niin tosikolta.
[/quote]
Totta, olen elämäni aikana ihastunut ainoastaan sellaisiin miehiin, jotka ovat saaneet minut nauramaan aidosti. Ja olen tosikko, ainakin lähes kaikkien muiden mielestä. Omasta mielestäni elämässä on lähes jatkuvasti kaikenlaisia varsin huvittavia puolia, joille naureskelen itsekseni. Yleensä en kuitenkaan voi jakaa näitä mielipiteitäni muiden kanssa, koska se johtaa kohtalaisen helposti siihen, että joku loukkaantuu. Usein jopa verisesti.
ap
Minä vastaan tarkalleen kuvaustasi itsestäsi. Miehen olen löytänyt, mutta kelvottoman.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:55"]
Et maininnut oletko hanakka antamaan pillua vai pihtaatko ikävästi. Jos osaat maata jalat levällään ja aukko ahnaasti sykkien, ovat muut oireet vähemmän tärkeitä.
[/quote]
Hmm.
ap
Mitä enemmän AP kirjoittaa sen paremmalta vaikuttaa :)
Itselleni ei mahdollista mutta toivotan onnea etsintään.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:00"] Nyt sua ei taidettu ymmärtää oikein.Olisit suoraan kysynnyt löydätkö jonkun Jon Hammin tai Hugh Laurien itselles?Nämä luuli että sulle kelpaa joku perusjamppa. [/quote] :D Luuletko sinä, että vapaissa 40-vuotiaissa miehissä on paljon parisuhdekelpoisia enää? Kyllä valtaosa ovat suhteissa jo. Hyvät varataan jo vuosia aiemmin. [/quote] En todella luule!Tuntuu vaan että ap etsii sellaista mutta antoi ymmärtää että mies kun mies kelpaa.Tosin Jon Hamm on taas vapailla markkinoilla mutta tiedä sitten onko tarpeeksi korkea moraalinen ja tainnut olla katkaissusakin että ehkei hänkään sitten ole se oikea;)
[/quote]
Kuvittelin sen olevan itsestäänselvää, että "etsin miestä" merkitsee "etsin itselleni sopivaa, parisuhdekelpoista miestä". Olen toki mieluummin yksin kuin parisuhdekelvottoman miehen kannattelijana.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:55"]Tosin Jon Hamm on taas vapailla markkinoilla mutta tiedä sitten onko tarpeeksi korkea moraalinen ja tainnut olla katkaissusakin että ehkei hänkään sitten ole se oikea;)
[/quote]
Ei varmasti olekaan, jos katkaisuun asti on joutunut. Miksi ylipäänsä otit hänet esimerkiksi tähän? Ei vaikuta henkilöltä, jolla olisi sellaisia ominaisuuksia, joita etsin miehessä. Rahaa ehkä, mutta sitä nyt on aika monella muullakin, eikä sitä paljon tarvitse olla. Sen verran että kykenee itsensä elättämään.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:42"]
[/quote]
Vapaina voi hyvinkin olla, mutta haluaako ne vanhaa luuskaa, joka ei tarjoa mitään. Itse en. Yli kolmekymppisiä en katsele.
T: Mies
Muutamasta asiasta en niin huutelisi miestä etsiessä.. Vähän kuivan ja tuomitsevan tuntuinen olet kieltämättä ja se ei miehiä houkuta. Kerropa minkälainen olet sängyssä?