Voiko tämän kuvauksen mukainen nainen enää löytää miestä?
Ikä 37.
Ei lapsia.
Pienituloinen ja tulot lisäksi epäsäännölliset - asian voisi korjata muuttamalla ulkomaille.
Laiska tekemään kotitöitä mutta toisaalta ei nalkuta, jos toinenkaan ei tee.
Huono laittamaan ruokaa.
Poikkeuksellisen korkeamoraalinen, mistä on useimmissa ihmissuhteissa ollut kaikenlaista haittaa. Ei kuitenkaan ylimielinen tai ylpeä.
Itselleen tärkeissä asioissa äärimmäisen vaativa. Muissa asioissa äärimmäisen joustava.
Vähän vapaa-aikaa.
Jonkin verran ikäistään nuoremman näköinen ja normaalipainoinen, mutta ei harrasta liikuntaa.
Pitää ihmisistä ja tulee toimeen lähes kaikkien kanssa, mutta käytännössä elää eristäytyvää elämää mm. aistiyliherkkyyksien vuoksi.
Onnellinen.
Huumorintaju jää monilta havaitsematta, mutta sitä kyllä on.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 07:24"]
Miten tuon korkean moraalin kanssa onko suuri turn off jos miehellä on jo nainen?
[/quote]
Tosissasiko kysyt?
Jos kyseessä on rehellisyyteen perustuva järjestely, jonka molemmat osapuolet hyväksyvät, ja asia ei jää ainoastaan miehen kertomuksen varaan vaan saan myös tavata naisen ja keskustella hänen kanssaan - eikä nainen vaikuta millään tavoin painostetulta tilanteeseen - niin eipä siinä mitään. Olen kerran tällaisessa tilanteessa ollutkin kolmantena.
Se vain, että itse en sitten kuitenkaan halua olla vain yksi monista. En edes toinen kahdesta. Joten pidemmän päälle tuskin toimisi.
ap
ap, kerro myös hyvistä puolistasi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:00"] Nyt sua ei taidettu ymmärtää oikein.Olisit suoraan kysynnyt löydätkö jonkun Jon Hammin tai Hugh Laurien itselles?Nämä luuli että sulle kelpaa joku perusjamppa. [/quote] :D Luuletko sinä, että vapaissa 40-vuotiaissa miehissä on paljon parisuhdekelpoisia enää? Kyllä valtaosa ovat suhteissa jo. Hyvät varataan jo vuosia aiemmin. [/quote] En todella luule!Tuntuu vaan että ap etsii sellaista mutta antoi ymmärtää että mies kun mies kelpaa.Tosin Jon Hamm on taas vapailla markkinoilla mutta tiedä sitten onko tarpeeksi korkea moraalinen ja tainnut olla katkaissusakin että ehkei hänkään sitten ole se oikea;)
[/quote]
Kuvittelin sen olevan itsestäänselvää, että "etsin miestä" merkitsee "etsin itselleni sopivaa, parisuhdekelpoista miestä". Olen toki mieluummin yksin kuin parisuhdekelvottoman miehen kannattelijana.
ap
[/quote]
...Ja sitten ne parisuhdekelvottomuuden kriteerit framille! Nimittäin tuo valikointi heijastuu ihan semmoiseen yksinkertaiseen faktaan, että miten ja ketä ylipäätään SINÄ suostut tapaamaan :D
Helppohan se on määritellä, että kuka kelpaa ja kuka ei, mutta että tarkemmallaa detaljilla...
Hassua, mutta ap kuulostaa melko lailla itseltäni, lukuunottamatta erittäin korkeaa moraalia ja eristäytymistä. Olen naimisissa korkeastikoulutetutun, fiksun ja hyvin tienaavan mihen kanssa, joka muistaa kertoa,miten onnellinen on kanssani. Eli varmasti aloittajallakin on toivoa, miksi ei muka olisi.
Sun ikäisen on tosi vaikea löytää kunnollista miestä vaikka olisi "helpompikin". Mulla on monia ystäviä, jotka on 35-42-vuotiaita, ja ovat tosi epätoivoisia kun ei löydy miestä, siis suunnilleen tasapainoista ja "kunnollista", ilman kovia vaatimuksia. Osa näistä on sellaisia että luulisi olevan aika hyviä catcheja: hoikkia ja hyvännäköisiä, korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia, harrastus ruoanlaitto jne. Nämä kyllä asuvat Helsingissä, ja täällähän on kova naisten ylitarjonta, eli jos asut jossain muualla päin, voi olla että sinun on helpompi löytää.
Ei, jos nainen itse ajattelee, ettei voi löytää miestä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:36"]
Sun ikäisen on tosi vaikea löytää kunnollista miestä vaikka olisi "helpompikin". Mulla on monia ystäviä, jotka on 35-42-vuotiaita, ja ovat tosi epätoivoisia kun ei löydy miestä, siis suunnilleen tasapainoista ja "kunnollista", ilman kovia vaatimuksia. Osa näistä on sellaisia että luulisi olevan aika hyviä catcheja: hoikkia ja hyvännäköisiä, korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia, harrastus ruoanlaitto jne. Nämä kyllä asuvat Helsingissä, ja täällähän on kova naisten ylitarjonta, eli jos asut jossain muualla päin, voi olla että sinun on helpompi löytää.
[/quote]
Ylipäänsä naisissa on enemmän kovatasoisia sinkkuja juuri sen takia, että vastaavasti samantasoisia miehiä on vähemmän :/ Ikävä tosiasia.
Myös se vaikuttaa miehenä haluatko lapsia vai et? Itse en haluaisi aloittaa uutta suhdetta vajaat nelikymppisten kanssa "kokeilumielessä" joka sitten kariutuisi parin vuoden jälkeen. Varsinkin kun on jo ennestään omia lapsia. Lähipiiristä tiedän miten kova paikka ero voi olla kun haaveet jälkikasvusta karkaa entistä kauemmaksi.
Sain sinusta sellaisen vaikutelman, ap, että olisit sittenkin onnellisempi ilman miestä. En osaa kuvitella, millainen mies lisäisi onnellisuuttasi. Olet itseriittoinen ja tuo aistiyliherkkyys voi tehdä sen, että ihan normaalit arjen äänet, hajut ym (ajattle jos mies vaikka kuorsaa!) voivat käydä pian ylivoimaisiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:18"]
Mitä enemmän AP kirjoittaa sen paremmalta vaikuttaa :)
Itselleni ei mahdollista mutta toivotan onnea etsintään.
[/quote]
Arvaanko oikein, että ei mahdollista koska olet varattu? Tässä ollaan nyt pohdinnan ytimessä. Miten sitä saisi selville, mikä osuus minulle sopivista miehistä on varattuja tämän ikäisenä tai tästä eteenpäin? Vai onko jopa niin, että lukema lähestyy uhkaavasti sataa prosenttia?
ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:42"]
Ei, jos nainen itse ajattelee, ettei voi löytää miestä.
[/quote]
Entä, jos nainen ei ajattele aiheesta mitään sen kummempaa, suuntaan tai toiseen, vaan pyrkii selvittämään mahdollisuudet realistisesti?
ap
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:05"]
Vaativa missä asioissa?
Annatko esimerkin tästä poikkeavan korkeasta moraalista, siis millainen moraaliton teko olisi lievä rikkomus, johon tämä henkilö ei alentuisi?
[/quote]
No olen esimerkiksi rehellinen myös silloin, kun se vaikuttaa omaa etuani heikentävästi. Epärehellisyytenä en pidä ainoastaan suoraa valehtelua, vaan myös sitä että antaa ymmärtää jotain, sekä sitä että jos tietää tai arvelee asialla X olevan merkitystä toiselle, ei ota asiaa puheeksi jos toinen ei osaa erikseen siitä kysyä.
Vaativuus ilmenee mm. siten, että vaadin samanlaista moraalia mieheltäkin. Tarkemmin sanottuna en vaatimalla vaadi (päin vastoin, olen arjen toiminnan tasolla rennosti ja sallivasti käyttäytyvä niin kauan kuin kaikki on hyvin), mutta käytännössä jos mies käyttäytyy toistuvasti löyhämoraalisemmin, niin häntä kohtaan tuntemani arvostus heikkenee pysyvästi.
ap
[/quote]
Ei tällaista tarvitse erikseen selittää. Kaikki haluaa kumppanin, johon voi luottaa. Joka ei salaile eikä valehtele. Ihan normaali oletus sanomattakin.
"Osa näistä on sellaisia että luulisi olevan aika hyviä catcheja: hoikkia ja hyvännäköisiä, korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia..." "35-42v.."
Naisen korkea koulutus ja hyvätuloisuus vaikeuttaa merkittävästi miehehen löytämistä:
Korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen nainen haluaa vastaavan miehen, kun taas miehillä oma korkeampi varallisuustaso mahdollistaa pienempituloisen naisen (muilla eduilla) valitsemisen.
Eli hyvinkoulutetuista ja varakkaammista miehistä kisaavat kaikki naiset, kun taas hyvinkoulutetuista ja varakkaista naisista (käytänössä) vain vastaavat hyvinkoulutetut ja varakkaammat miehet (muut ovat pelistä ulkona).
Toinen kysymys on ikä. Mikä on parisuhteen tavoite kun nainen on 35-42? Avoliitto vai avioliitto, ja lapsia vai ei? Jos ei lapsia, niin miksi naimisiin? Jos taas tavoitteena on lapsia, niin on helvetillinen kiire, tai jo myöhäistä.
41v m
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:05"]
Vaativa missä asioissa?
Annatko esimerkin tästä poikkeavan korkeasta moraalista, siis millainen moraaliton teko olisi lievä rikkomus, johon tämä henkilö ei alentuisi?
[/quote]
No olen esimerkiksi rehellinen myös silloin, kun se vaikuttaa omaa etuani heikentävästi. Epärehellisyytenä en pidä ainoastaan suoraa valehtelua, vaan myös sitä että antaa ymmärtää jotain, sekä sitä että jos tietää tai arvelee asialla X olevan merkitystä toiselle, ei ota asiaa puheeksi jos toinen ei osaa erikseen siitä kysyä.
Vaativuus ilmenee mm. siten, että vaadin samanlaista moraalia mieheltäkin. Tarkemmin sanottuna en vaatimalla vaadi (päin vastoin, olen arjen toiminnan tasolla rennosti ja sallivasti käyttäytyvä niin kauan kuin kaikki on hyvin), mutta käytännössä jos mies käyttäytyy toistuvasti löyhämoraalisemmin, niin häntä kohtaan tuntemani arvostus heikkenee pysyvästi.
ap
[/quote]
Hmm, veikkaisin että tuollaisen moraalivaatimuksen täyttävän voit löytää. Siitä kannattaa mainita miehelle, niin että mies tosiaan uskoo että sitä haluat. Vaikka monet väittävät haluavansa totuutta ja avoimuutta, he kuitenkin valitsevat kerta toisensa jälkeen valheen/valehtelijan. Rakkaus tekee sokeaksi sanoo joku, mutta oikeasti taitaa olla kyse halusta uskoa unelmaan; totuus ei riitä, ei kelpaa.
#38n väittämä on korkeintaan kuvannollinen, harva vapaaehtoisesti jakaa oma etua heikentäviä totuuksia, etenkin jos kyse on pienistä arjen arsioista. Monien mielestä semmoinen on lähinnä pakkomielle, aspergerien toimintaa. Onhan näitä tutkimuksia että keskivertoihminen valehtelee x kertaa minuutissa normaalissa keskustelussa. Ja välillä on joku lehti/blogi-juttu missä aikuinen ihminen on vihdoinkin valinnut olla valehtelematta, esimerkisi myöhästymisen syyn tms, ja kuinka se on vapauttavaa. Itse tein saman valinnan melko nuorena. Ylipäätään syitä myöhästymiseen on turha antaa, parempi suunnittelu olisi yleensä korjannut tilanteen ja vaikka olisikin aito force majeure myöhästymisen aiheuttaneesta mielipahasta pitää silti kantaa jonkinlainen vastuu.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:36"]
[/quote]
Ylipäänsä naisissa on enemmän kovatasoisia sinkkuja juuri sen takia, että vastaavasti samantasoisia miehiä on vähemmän :/ Ikävä tosiasia.
[/quote]
Onko tämä sitä naisten logiikkaa? Luullaan että molempien sukupuolien taso määritetään naisten kriteerien mukaisesti?
AP:n viestit luettuani en löytänyt esteitä miksei voisi kolahtaa. Olen 38 vuotias, honest to a fault vaikka yritän aina ilmaista asiat diplomaattisesti myötätunnolla, alkoholista harvoin ja maltillisesti nauttiva, mukautumishaluinen ja vastaavaa vaativa, omillaan toimeen tuleva, ilman omia lapsia. Pidän lukemisesta, liikunnasta (15h/vko), luonnosta.
Mutta olen matalapalkkainen (~3k€/kk), lyhyt (173cm), yliopiston kesken jättänyt, hurri ja, tuota niin, pervo (switch).
Olenko parisuhdekelvoton? Omasta mielestäni en tietenkään, parisuhteissa olen ollut valtaosan teini- ja aikuisiästä. Silti tiedostan että nuo äsken mainitsemani seikat ovat aika monen naisen dealbreakereitä.
Löytääkö AP miehen itselleensä riippuu tietysti eniten omasta nirsoudesta. Niin kuin aina.
Kelpaisko sulle 41 v mies, joka on tumma, pitkä, komea ja urheilullinen?
Joka on myös aistiyliherkkä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:00"]Nyt sua ei taidettu ymmärtää oikein.Olisit suoraan kysynnyt löydätkö jonkun Jon Hammin tai Hugh Laurien itselles?Nämä luuli että sulle kelpaa joku perusjamppa.
[/quote]
Laurien?Eihän hän vissiin isää ollut itselleen ettimässä vaan miestä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:42"]
:D Luuletko sinä, että vapaissa 40-vuotiaissa miehissä on paljon parisuhdekelpoisia enää?
Kyllä valtaosa ovat suhteissa jo. Hyvät varataan jo vuosia aiemmin.
[/quote]
Vapaina voi hyvinkin olla, mutta haluaako ne vanhaa luuskaa, joka ei tarjoa mitään. Itse en. Yli kolmekymppisiä en katsele.
T: Mies
[/quote]
Sinä olet hyvä esimerkki parisuhdekyvyttömästä ja laatunaisille kelpaamattomasta miehestä :)
Naisia voit saada helposti, muttet hyvää sellaista.