Vuokra-asunto -lemmikit ei sallittu
Löytyi ihana asunto, mutta minullaon koira ja kohteen lisätiedoissa lukee tuo yllämainittu. Onko neuvoteltavissa? Entä jos vaan vie sinne lemmikkinsä? Kuinka tarkkaan nuita noudatetaan?
Ap
Kommentit (42)
Ap. Ikkunapoliisit valvoo ja ilmoittaa omistajalle.
Kysyä voit, mutta luvatta älä vie, tuo häädön.
Kannattaa neuvotella vuokranantajan kanssa. Ilman lupaa ei todellakaan ole mahdollista.
Minkä takia ajattelit siinä ilmoituksessa lukevan noin?
Onko neuvoteltavissa? No kysy vuokranantajalta älä täältä.
Minä olen käsittänyt, että tuollainen kielto, ettei saa olla lemmikkejä, ei ole paikkaansa pitävä. Tietenkin, jos koirasta kerrot ennen kuin vuokrasopimus on allekirjoitettu, niin todennäköisesti et siihen asuntoon pääse.
Sano, että se on avustajakoira. ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että tuollainen kielto, ettei saa olla lemmikkejä, ei ole paikkaansa pitävä. Tietenkin, jos koirasta kerrot ennen kuin vuokrasopimus on allekirjoitettu, niin todennäköisesti et siihen asuntoon pääse.
Olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että se on avustajakoira. ;)
Luultavasti se kyllä tuosta kaksikosta onkin fiksumpi.
Jos vaan toisin mun asuntoon koiran, niin lentäisit pihalle asunnosta kuin leppäkeihäs.
Kertoisin myös tuolla VA ryhmässä että sulle kannattaa välttää vuokraamasta.
On se kumma että lemmikin omistajat luulee olevansa jotenkin erikoisen sakkia.
Jos siinä lukee, ei lemmikkejä, se tarkoittaa sitä.
Kaikki eivät pidä eläimistä tai halua niitä omistamaansa huoneistoon.
Jos salaa viet sinne lemmikin, voipi seurata oikeusjuttu, häädön lisäksi. Vuokranantaja kun saa sanella omaan känppäänsä just ne ehdot kun haluaa.
Sain luvan lemmikille kun kysyin. Alunperin oli siis lemmikit kielletty.
Ilman lupaa en pitäisi lemmikkiä, voi olla häädön paikka.
Olipa taas nolo trolli. Kyselet keskustelupalstalla voiko vuokranantajan kanssa neuvotella, normijärkinen ihminen kysyisi siltä vuokraajalta. Ja voiko muka viedä koiran salaa, tietenkin voi mutta ku seen joudut senjälkeen jonka hyvä trollaaja tietäisi eikä esittäisi näin tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
On se. Vuokranantaja itse määrittelee ehdot millä asuntoaan vuokraa.
Hyvin usein on neuvoteltavissa. Katso vaan että sitten on poistettu vuokrasopparista lemmikit kielletty maininta. Älä salaa ota koiraa jos on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Sama kuin röökin kanssa. Sen kun polttelet vaan ilman mitään seurauksia.....
Vierailija kirjoitti:
Sain luvan lemmikille kun kysyin. Alunperin oli siis lemmikit kielletty.
Ilman lupaa en pitäisi lemmikkiä, voi olla häädön paikka.
Monet vuokranantajat kopioi ilmoitustekstin jostain mikä vaikuttaa korviin hyvältä. Usein asiat on neuvoteltavissa
Yhteen kämppään ei olisi edes akaattikotiloa saanut viedä. En tiedä luuliko vuokranantaja että se kulkee vapaana asunnossa. Jäi väliin, tosin myös siitä syystä ettei asunnon seinille olisi saanut laittaa lainkaan tauluja
Kiitos kaikille! Kyllä Tietenkin aion myös kysyä asiasta vuokranantajalta (ei ole yksityinen), mutta ajattelin slkksi täältä vähän katsella kokemuksia.
Ap
Saat häädön, jos selviää, ettet noudata sääntöjä