Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksivatko ihmiset sellaista ihmistä, joka juoksee tavallisissa vaatteissa?

Vierailija
04.04.2022 |

Olen usein kiinnittänyt huomiota siihen, että jos juoksen vaikkapa kiireessä bussiin tai muuhin kulkuneuvoon, että jotkut ihmiset tuijottavat aivan kuin olisin joku rikollinen. On tullut vaikutelma, että ihminen ei saisi juosta, ellei ole ns. urheiluvaatteissa. Eli käsilaukku olalla tai reppu selässä arkivaatteissa ei saisi juosta ilman, että saa osakseen tuijottelua ja ihmettelyä.

Millainen vaikutelma juoksevasta ihmisestä tulee? Ilmeisesti todella negatiivinen ja epäilyttävä vaikutelma? Nuorempana juoksin aina ja kaikkialle ja silloin sitä ei ehkä yhtä paljon ihmetelty tai sitten silloin ihmiset olivat avarakatseisempia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminenhan on terveellistäkin (vaatevalinnoista huolimatta), mutta pitäisi ilmeisesti sosiaalisista syistä vain kävellä rauhallisesti paikasta toiseen, ettei tule outo vaikutelma. :( Mulla on yleensä kiirekin kaikkialle ja meinaan myöhästyä helposti, tosin sen ratkaiseminen olisi oma iso projektinsa.

Vierailija
2/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jää yleensä vaivaamaan loppupäiväksi, jos saa jonkun tuijotuksen osakseen. Onko tosiaan niin, että aikuiset eivät yleensä kiirehdi tai ainakaan saisi kiirehtiä mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä.moinen juoksenta, miksi et osaa olla ajoissa?

Vierailija
4/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksin nuorena kaikkialle. Joku sanoi, että "hän juoksee aina." Oli vain aina niin kiire.

En minä välittänyt enkä ajatellut, mitä muut sanoivat.

Vierailija
5/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen (nuorempana) juoksin joka aamu töihin noin 1,5 km. Juoksin kotona raput alas jne. Tavallisissa vaatteissa. Mutten ymmärrä, mikä siinä on väärin.

Vierailija
6/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne halveksu mutta se on kuitenkin sen verannan epätavallista että kiinnittyy silmä. Kiinnostaa onko kaikki okei tai ehditkö ratikkaan. saatan joskus bussikuskille sanoa että tuo yrittää ehtiä selvästi jos huomaan

Vierailija
7/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vika" on sinun pääkopassasi. Jos joku sinua halveksuu siksi että juokset tavallisissa vaatteissa vaikkapa busiin, niin se vika on halveksujan päässä.

Mä olen kerennyt monesti bussiin ihan vain siksi että minua "tuijottaneet" ovat pidätelleet bussin lähtöä jotta minäkin ehtisin kyytiin.

Vierailija
8/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmetyttää? Pidän jopa juoksemisesta muutenkin ja mielestäni on jopa mieluisampaa juosta viime tipassa kuin odotella pari minuuttia etuajassa. Mutta muutenkin menee usein viime hetkiin kaikki aikataulut. Silti haluaisin voida juosta ilman ihmettelyä.

Se kiinnostaa, miksi siitä tulee huono vaikutelma ja missä sitten saisi juosta rauhassa. Eli jos on joku kirjoittamaton sääntö, että liian lähellä omaa kotia tai asuinalueella ei saa juosta, niin alan noudattaa sitä ja juoksen vasta sen jälkeen.

Vierailija
9/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juoksemallakin saa vain 20 minuuttia kotiaikaa, silloin todellakin juoksee, koska muuten ehtisi kotiiin kymmeneksi minuutiksi.

Vierailija
10/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juoksin nuorena kaikkialle. Joku sanoi, että "hän juoksee aina." Oli vain aina niin kiire.

En minä välittänyt enkä ajatellut, mitä muut sanoivat.

Tuo on hyvä asenne. Ihan teininä tai parikymppisenä itsetuntoni oli ehkä sittenkin parempi, joten en hävennyt sitä. Esim. juoksin lukioaikoina aina aamuisin kouluun. Yliopistoaikoina sama juttu toisinaan.

Vierailija
11/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juokset bussiin, tulee se vaikutelma, että et ehtinyt juoksematta. Asiasi ovat siis huonosti suunniteltuja, ja myöhässä aloitettuja. Juostessasi kasvaa myös vaara, että et ehdi huomioida muita, tönit ohimennet tai heilauttelet sitä käsilaukkuasi sinne tänne pomppiessasi - olet siis epäkohtelias ja pahimmassa tapauksessa vaaraksi muille.

Kaikki ymmärtää, että joskus sattuu että on myöhässä. Mutta jos aina juoksee joka paikkaan, olisi kyllä parempi alkaa suunnitella hommansa niin, että ehtisi rauhassakin.

Vierailija
12/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juokset bussiin, tulee se vaikutelma, että et ehtinyt juoksematta. Asiasi ovat siis huonosti suunniteltuja, ja myöhässä aloitettuja. Juostessasi kasvaa myös vaara, että et ehdi huomioida muita, tönit ohimennet tai heilauttelet sitä käsilaukkuasi sinne tänne pomppiessasi - olet siis epäkohtelias ja pahimmassa tapauksessa vaaraksi muille.

Kaikki ymmärtää, että joskus sattuu että on myöhässä. Mutta jos aina juoksee joka paikkaan, olisi kyllä parempi alkaa suunnitella hommansa niin, että ehtisi rauhassakin.

Viimeksi unohdin lompakon kotiin, kun olin lähdössä erääseen tapahtumaan. Juoksin, jotta olisin ehtinyt ajoissa tapahtumaan ja siis käydä hakemassa sen lompakkoni. Monesti siinä lähtiessä aika vain katoaa jonnekin, vaikka kyttääkin kelloa parin minuutin välein. Sitten onkin jo melkein myöhässä.

Vierailija
13/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallinen ketju. Ap varmaan vastailee itselleen vähän eri tulokulmista (vapaavuorismi sallittaneen)

Vierailija
14/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei olisi ehtinyt juoksematta. Kaikki muu tuosta on roskaa vaikka jonkun kohdalla voikin pitää paikkaansa.

Vierailija
15/15 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummallinen ketju. Ap varmaan vastailee itselleen vähän eri tulokulmista (vapaavuorismi sallittaneen)

En vastaillut itselleni, mutta kommentoin lisää kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi