Vuokra-asunto -lemmikit ei sallittu
Löytyi ihana asunto, mutta minullaon koira ja kohteen lisätiedoissa lukee tuo yllämainittu. Onko neuvoteltavissa? Entä jos vaan vie sinne lemmikkinsä? Kuinka tarkkaan nuita noudatetaan?
Ap
Kommentit (42)
Miksi kukaan haluaisi edes vuokrata jos koira. Ei voi enää vuokrata allergisille, haukkuvat eli aiheuttaa naapureille kiusaa ja tekevät muutenkin tuhoa.
Mutta tottahan toki, te eläintenomistajat olette juuri niin uniikkeja lumihiutaleita, että eivät tuollaiset toisen omistaman huoneiston rajoitukset teitä koske.
Minä ❤️ fifi.. Fuc# rules
Vuokranantajana vastaan, että kysyä voi, mutta luvatta ei voi viedä.
Itse en antanut lupaa lemmikkiin aiemmin ikinä, koska lapset saavat aikanaan muuttaa asuntoihin, ja heillä oli allergiaa.
Allergiat ovat nyt parantuneet, mutta edelleen harkitsen tapauskohtaisesti. Lemmikki naarmuttaa pintoja ja voi tuhota paikkoja.
Olen antanut kerran luvan lemmikille, kyseessä pienehkö aikuinen koira sellaista rotua, joka ani harvoin aiheuttaa vahinkoa. Asunnon lattia oli jo valmiiksi naarmuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että tuollainen kielto, ettei saa olla lemmikkejä, ei ole paikkaansa pitävä. Tietenkin, jos koirasta kerrot ennen kuin vuokrasopimus on allekirjoitettu, niin todennäköisesti et siihen asuntoon pääse.
On se. Vuokranantaja itse määrittelee ehdot millä asuntoaan vuokraa.
Katsopa vain: www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1945/19450189t
https://keskustelu.suomi24.fi/t/7113458/vuokralaisella-koira-luvatta!
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajana vastaan, että kysyä voi, mutta luvatta ei voi viedä.
Itse en antanut lupaa lemmikkiin aiemmin ikinä, koska lapset saavat aikanaan muuttaa asuntoihin, ja heillä oli allergiaa.
Allergiat ovat nyt parantuneet, mutta edelleen harkitsen tapauskohtaisesti. Lemmikki naarmuttaa pintoja ja voi tuhota paikkoja.
Olen antanut kerran luvan lemmikille, kyseessä pienehkö aikuinen koira sellaista rotua, joka ani harvoin aiheuttaa vahinkoa. Asunnon lattia oli jo valmiiksi naarmuinen.
Miten sinä toimisit/olisit toiminut, jos joku olisi kiellosta huolimatta vienyt asuntoon lemmikin? Ap:lle voisi olla hyödyllistä tietää miten järkevältä kuulostava vuokranantaja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Omistaja voi olla allerginen, tai pelätä että parkettilattia menee koiran kynsien jäljistä pilalle.
Vaikea ymmärtää miksi sä haluaisit juuri tähän asuntoon, kun sellaisia joihin lemmikit ovat tervetulleita on vaikka kuinka paljon.
Yksityinen vuokranantaja yrittää tuossa suojella omaisuuttaan tuohtumiselta.
Omakotitalo, niitä ei ole hyvällä sijainnilla paljoa näkynyt vuokrattavana. Niin ja ei ole parkettia. Ei edes puulattioita alakerrassa.
Ap
Neuvottele! Tuo pykälä laitetaan aivan rutiininomaisesti sopimukseen.
Varsinkin välittäjät laittavat sen aina. Tavallinen, hyvinkäyttäytyvä koira ei tuhoa mitään. Jokainen kokenut vuokranantaja tietää, että kissa tuottaa paljon useammin ongelmia.
Kannattaa yrittää neuvotella asunnon omistajan kanssa.
Itse tuoda kaksi kaniani vuokra-asuntoon, johon omistaja alunperin kielsi lemmikkien tuomisen. Sovimme, että maksan omasta pussistani (ei siis vuokravakuudesta) lemmikkieni mahdollisesti aiheuttamat vahingot sekä maksan poismuuttaessani asuntoon allergiasiivouksen.
Ei ollut mitään ongelmia, kanini olivat asumisen ajan "ihmisiksi" eikä se allegiasiivouskaan ollut kovin kallis.
Jos vuokrasopimuksessa kielletään lemmikkien pito, niin se tarkoittaa kieltoa. Sääntöä on paras noudattaa järkisyistä, sillä jotkut jotka on allergisia eläinpölylle haluaa asuaa talossa jossa ei ole eläinpölyä.
Jos vuokranantaja neuvottelemalla hyväksyy lemmikit, mutta sellasta taloa ei voi mainostaa lemmikittömä talona. Sato asunnoissa joissa itse asun kahden kissan kanssa, lemmikkien pitäminen on sallittua.
Voi aiheuttaa allergiaa ja siten karsia sinne muuttavia. Lisäksi aiheuttavat tuhoja ja melua.
Naapurustosta myytiin rivitalo-osake. Myynti-ilmoituksessa mainittiin, että asunnossa ei ole milloinkaan ollut eläimiä.
Niin että mukava talo olisi saatavilla, palkkatulot riittäisivät vuokraan hyvin, ympäristö olisi ihastuttava ja rauhallinen sekä elämä muutenkin mallillaan kaikin puolin, mutta se yksi asia - epäjumalankuva nimeltä koira - on tärkeämpi asia kuin kaikki nuo edellä luetellut yhteensä ja siitä KASS-PA -elukasta ei millään voi luopua.
Foi fittu.
Minulla on mainio ja toimiva ratkaisu Sinulle Ap ongelmaasi, jos vain suostut ottamaan neuvontakonsultointia vastaan ja samalla auttamaan itse itseäsi.
Se on sellainen pilleri kuin 9x19. Katso tuosta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/9%C3%9719_mm_Parabellum
Annostellaan ennen vuokrasopimuksen solmimista huolellisesti kerran Canis Lupus Pascannus Oxennus Mädännys Cirppusircuksen silmien väliin.
Ei saa käyttää muihin elollisiin olentoihin kuin Canis Lupuksiin.
Lemmikit kuulemma on neuvoteltavissa. Että eläintenvihaajien turha siellä repiä pelihousujaan. Pääsen ehkä sittenkin muuttamaan siihen unelma-asuntoon!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa neuvotella vuokranantajan kanssa. Ilman lupaa ei todellakaan ole mahdollista.
Ärsyttävää jos joku rupeaa ruikuttelmaan "saanko ja saanko ja saanko ja enkö nyt kuitenkin saa ja blaah blaah". Siellä lukee "ei lemmikkejä" joten on epäkohteliasta riidanhaastoa alkaa kysymään että tarkoittaako "ei lemmikkejä" että saa viedä lemmikin, no ei tarkoita, jos saisi, sitä ei tarvitsisi siellä ilmiotuksessa kieltää.
Koirat ja kissa voi kynsineen ja pissoineen laittaa koko lattiamateriaalin kulumisen takai tai hajujen takia vaihtoon ja se kulu on jotain tonnista muutamiin tuhansiin.
Vuokralainenhan saattaa sua vaikka 6kk ja lähteä pois ja vuoraaja maksaa 3 tonnia hajujen tai allergioiden takia lattianvaihdosta.
Itse ottaisin ainakin sellaisen 30%-40% lemmikkikorotuksen vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa neuvotella vuokranantajan kanssa. Ilman lupaa ei todellakaan ole mahdollista.
Ärsyttävää jos joku rupeaa ruikuttelmaan "saanko ja saanko ja saanko ja enkö nyt kuitenkin saa ja blaah blaah". Siellä lukee "ei lemmikkejä" joten on epäkohteliasta riidanhaastoa alkaa kysymään että tarkoittaako "ei lemmikkejä" että saa viedä lemmikin, no ei tarkoita, jos saisi, sitä ei tarvitsisi siellä ilmiotuksessa kieltää.
Niin paitsi että nyt kannatti. Ihan on neuvoteltavissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sano, että se on avustajakoira. ;)
No toi aloittajahan on joku lukuvammainen eli tarvitsee opaskoiran kun ei ymmärrä mitä ilmoituksessa sanotaan.
jos ei oo varaa omaan kämppään niin ei pitäisi olla lemmikkiinkään
Vierailija kirjoitti:
Sain luvan lemmikille kun kysyin. Alunperin oli siis lemmikit kielletty.
Ilman lupaa en pitäisi lemmikkiä, voi olla häädön paikka.
Me saatiin kysymällä vain häkkieläimelle joka ei taatusti mitään tuhoa ja sotke. Asuntoon oli lemmikkikielto eikä mikään koira tms olisi käynyt. Salaa en kyllä veisi ja riskiä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää miksi sä haluaisit juuri tähän asuntoon, kun sellaisia joihin lemmikit ovat tervetulleita on vaikka kuinka paljon.
.
Ei ole yhtään vaikea ymmärtää, miksi haluaa tuohon asuntoon. Ehkä ei ole valinnanvaraa. Joillain paikkakunnilla mitään vuokrakämppiä ei ole "vaikka kuinka paljon".
Sain tuoda lemmikin kysymällä. Ilmoituksessa luki kielto, mutta asunto oli ollut markkinoilla jo pitkään. Itse en meinannut löytää sopivaa asuntoa, niin päätin sitten kysyä tuon monta kertaa skippaamani asunnon vuokranantajalta, onko kielto ehdoton. Ilmeisesti tärkeämpää oli kuitenkin saada maksukykyiset vuokralaiset, niin sain tuoda lemmikin mukanani. Sinänsä tämä kämppä on kyllä sellainen, että kannattaisi kieltää lapsiperheetkin (vitsi). Ei maailman parhaat pintamateriaalit keston kannalta.
Omistaja voi olla allerginen, tai pelätä että parkettilattia menee koiran kynsien jäljistä pilalle.
Yksityinen vuokranantaja yrittää tuossa suojella omaisuuttaan tuohtumiselta.