Työtön, miten vietät päiväsi?
Varsinkin pimeään vuodenaikaan kun perus ulkoilua on oletettavasti vähemmän?
Kommentit (91)
Yleensä nukun pitkään, meditoin, nautin kiireettömän alkupalan. Säästä riippuen voin lähteä ulkoilemaan tai kuntourheilemaan (vuodenaika ei sinänsä ratkaise) tai sitten luen/itseopiskelen jotakin. Kuuntelen myös musiikkia ja katson elokuvia. Teen musiikkia myös itse, mutta iän myötä into siihen on vähän lopahtanut. Minulla on kotona myös crosstrainer ja käsipainot, joten sisätiloissakin voin kuntoilla. Työpaikat selaan kerran viikossa, yleensä maanantaisin, jolloin teen myös hakemuksia.
Tylsää minulla ei ole ollut koskaan, olen sitten ollut töissä, opiskelemassa tai työtön. Ymmärrän, että monet tarvitsevat ulkoa päin järjestettyä tekemistä arkeensa, mutta myönnän ajatuksen kuulostavan vähän oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herään aikaisin ja huolehdin pienen koululaisen kouluun.
Katson aamu-uutisia telkkarista, teen työhakemuksia ja kotitöitä.
Ulkoilen, autan äitiäni, luen, mitä milloinkin.
Lapsi kun tulee koulusta, päivä lähtee pikakelaukselle.
Ei ajanvieteongelmia siis. Talous on kunnossa, asunto on se loppuelämän koti eli täällä on mukavaa. Miehen tuloilla pärjätään niin hyvin, että voidaan jopa lomailla välillä.
Ainoa mikä korpeaa on oman rahan puute. Saan kyllä mieheltä rahaa, jos tarvitsen (eikä tarvitse olla oikeaa syytäkään), mutta kun joutuu toiselta pyytämään, niin voi että se on inhottavaa.
Mutta saathan sinä päivärahaa?
Totta ja ymmärrän, että se on monelle suuri summa. Minä vaan olen tottunut käyttämään enemmän rahaa omiin juttuihini, että tämä pudotus oli aika kova juttu.
Hah hah! Sellaista se on kun ei edes hyvätuloisena laita rahaa säästöön, vaan kaikki menee, mitä tulee.
Hyvä, että sinulla on noita häpeällisiä hetkiä, kun joudut kerjäämään mieheltäsi rahaa. Ihan oikein sinulle.
Samoin kuin kotiäidit. Tosin ilman lapsimeteliä.
Onhan sitä puuhaa. Niinkuin maatalon emännällä. Tosin ilman sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki meditoi 😂
Ne ei kehtaa sanoa että onanoi. Omin käsin onnea,
M.50
Pitkälti masennun, töissäolo on minulle nautinnollista ja tärkeää.
Tulot putoavat alle puoleen aiemmasta, joten etsin pienempää kämppää. Surettaa ja itkettää luopua kodista (taas kerran), mutta järki sanoo, että kokonaisuuden kannalta näin on parempi. Palaan kaksioon sitten, kun siihen on taas varaa. Mutta ei tämä nuhjuisten yksiöiden selailu mitään juhlaa ole...
Kävin aamulla hiihtämässä. Olen opiskellut työttömyyden alusta lähtien ukrainaa, venäjän perusteet onkin jo hallussa.
Josko tämä tästä, niin kuin joka kerta aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä just pari olutta juonut ja selaillut nettiä. Kohta varmaan kauppaan hakemaan lisää olutta. Sit ehkä vähän videopelien pelailua ja netin selailua. On se näin vapaaherrana elämä kyllä mukavaa :)
-M32
Tein tätä samaa toissakesän kun olin työttömänä,eli ryyppäsin, pelasin ja roikuin netissä. oli ihan mukavaa.
t. n30
Olen lähinnä tällä palstalla. Nyt en ole jaksanut tehdä kotitöitä, enkä edes katsoa mitään sarjaa tai elokuvaa. Ongelmat ja diagnosoimatta jääneet vaivat vaivaavat taas enemmän. Uutena oireena on väsymys. Varmaan joku puutostilakin on.
Makaan sohvallani. Juon kaljaa. Käyn baarissa keskellä päivää. Missään tapauksessa en tee mitään hyödyllistä. Siinäpä se ja usko pois!
Vierailija kirjoitti:
Olen lähinnä tällä palstalla. Nyt en ole jaksanut tehdä kotitöitä, enkä edes katsoa mitään sarjaa tai elokuvaa. Ongelmat ja diagnosoimatta jääneet vaivat vaivaavat taas enemmän. Uutena oireena on väsymys. Varmaan joku puutostilakin on.
Diagnsoitu on siis vain AS-piirteet, mutta kyllä se selvä autismikirjon häiriö on. Tämä aiheuttaa monia ongelmia mm.valoarkuus on pahentunut. Lisäksi kärsin kovasta ahdistuksesta. Myös suolistovaivoja löytyy. Ainakin laktoosi-intoleranssi, ehkä jopa IBS tai keliakia. Useiden tuotteiden syömisen olen joutunut jo lopettamaan ja on tainnut jopa auttaa. Aikaisemmin yritin hoitaa ahdistustani mm. suklaalla, mutta nykyään olen joutunut lopettamaan suklaankin syömisen kokonaan. Valitettavasti kuitenkin myös laktoosittomia ja gluteenittomiakin herkkuja löytyy ihan riittävästi lohtusyömiseen. Ai niin, jonkinlainen syömishäiriökin ruokariippuvuus, lohtusyöminenkin löytyy.
Naapurissa asuu vaimoaan laiminlyövä työnarkomaani. Mulla kuluu päivät vaimoa jeesaillessa.
Lapsi tarhaan. Lenkki ja sometusta. Suihku ja päiväunet. Kauppaan ja ruoanlaittoa. Lapsi tarhasta ja sitä touhua kunnes menee nukkumaan.
Tänään:
Join rauhassa aamukahvit, ruokin linnut ja oravat, kävin tunnin sauvakävelyllä äänikirjaa kuunnellen, tein linssikeittoa, askartelin pääsiäiseksi pajun oksia maljakkoon, nukuin päikkärit, katsoin Suomen kaunein kesämökki, maalasin taulua, katsoin webinaareja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki meditoi 😂
Miksi eivät meditoisi ja mikä siinä niin naurattaa?
Opiskelen. Käyn kävelyllä. Tykkään seurata luontoa, esim. nyt keväällä lintuja. Kaupassa käyn muutaman kerran viikkoon. Kokkaan itse ruokani. Kuuntelen musaa, roikun netissä, tapaan kavereita. Ja aina toisinaan kirjoitan työhakemuksen, ja jopa käyn työhaastatteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki meditoi 😂
Ne ei kehtaa sanoa että onanoi. Omin käsin onnea,
M.50
Parempi onanoida, kuin sietää seinähullua akkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työtön7 kirjoitti:
Herään aikaisin.
Keitän kahvia ja syön aamupalan.
Selaan uutisia ja ajankohtaisia aiheita sekä työpaikkailmoituksia.
Lähden lenkille. Vuodenajat eivät minua hidasta, harrastan liikuntaa säästä riippumatta. Miksi pimeä vuodenaika vähentäsi "perus ulkoilua"? =D Pimeällä ja masentavalla kelillä liikuntaa juuri tarvitaan eniten!
Päivällä teen lihaskunto- ja kardiotreeniä.
Teen ja syön lounaan ja suunnittelen/valmistelen seuraavat ateriat.
Iltaisin teen yleensä töitä.
Myöhemmin illalla joogaan / teen lihashuoltoa.
Katson hetken televisiota ja menen aikaisin nukkumaan.
"Iltaisin teen yleensä töitä"? Kysymyshän esitettiin työttömille.
Työtä on monenmoista.
Jussi83 kirjoitti:
Lapsi tarhaan. Lenkki ja sometusta. Suihku ja päiväunet. Kauppaan ja ruoanlaittoa. Lapsi tarhasta ja sitä touhua kunnes menee nukkumaan.
Mukava lukea tuo. Tsemppiä !
Opiskelen avoimessa yliopistossa ja olen lukenut pääsykokeeseen.
Työhakemuksia lähetellen. 10 tuhatta hakeusta meni jo rikki, tällä tahdilla kerkiän vielä puoli miljoonaa lähettämään ennen eläkkeelle jäämistä.