Työtön, miten vietät päiväsi?
Varsinkin pimeään vuodenaikaan kun perus ulkoilua on oletettavasti vähemmän?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö ketään muuta suunnattomasti nämä työttömät, joilla menee hyvin? Miksi he eivät mene töihin?
T: Avasin juuri päivän seitsemännen kaljan
Todellakaan kaikki työttömät eivät ole,syrjäytyneitä. Monella menee hyvin. Ne vaan hakee töitä, kun edellinen on loppunut syystä tai toisesta.
Itsekin haen töitä. Asun kauniisti sisustetussa omakotitalossa, joissa on klassikkohuonekaluja. Meillä on pihalla monta autoa ja osaa niistä pidetään premiumina. Kiinnostaisi löytää työpaikka, joka kiinnostaisi mua.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumalla.
Ois niin täydellistä kun unta riittäisi 20 tuntia vuorokaudessa.
Hyväntekeväisyyshommia, liikuntaa ja kieltenopiskelua. Suoratoistoista kuluu myös paljon dokumentteja, sarjoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaamista ei arvosteta ja osaavia ihmisiä palkata, niin saavat tukehtua väitteenseensä työvoiman löytymättömyydestä.
Ai niin. Se osaaja ei ole vastavalmistunut mies.
Sori vaan mutta nykyään paikat vievät nätit somettajatytöt joilla opiskelut vielä kesken.
Herään aikaisin ja huolehdin pienen koululaisen kouluun.
Katson aamu-uutisia telkkarista, teen työhakemuksia ja kotitöitä.
Ulkoilen, autan äitiäni, luen, mitä milloinkin.
Lapsi kun tulee koulusta, päivä lähtee pikakelaukselle.
Ei ajanvieteongelmia siis. Talous on kunnossa, asunto on se loppuelämän koti eli täällä on mukavaa. Miehen tuloilla pärjätään niin hyvin, että voidaan jopa lomailla välillä.
Ainoa mikä korpeaa on oman rahan puute. Saan kyllä mieheltä rahaa, jos tarvitsen (eikä tarvitse olla oikeaa syytäkään), mutta kun joutuu toiselta pyytämään, niin voi että se on inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ajanvieteongelmia siis. Talous on kunnossa, asunto on se loppuelämän koti eli täällä on mukavaa. Miehen tuloilla pärjätään niin hyvin, että voidaan jopa lomailla välillä.
Ainoa mikä korpeaa on oman rahan puute. Saan kyllä mieheltä rahaa, jos tarvitsen (eikä tarvitse olla oikeaa syytäkään), mutta kun joutuu toiselta pyytämään, niin voi että se on inhottavaa.
Mutta saathan sinä päivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja ymmärrän, että se on monelle suuri summa. Minä vaan olen tottunut käyttämään enemmän rahaa omiin juttuihini, että tämä pudotus oli aika kova juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja ymmärrän, että se on monelle suuri summa. Minä vaan olen tottunut käyttämään enemmän rahaa omiin juttuihini, että tämä pudotus oli aika kova juttu.
Mulla on aina ollut rahaa, vaikka joskus sitä on ollut vähemmän. Työttömänä ja opiskelijanakin jäi säästöön.
Rahasta ei ole huolta, jos mitoittaa kaiken kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkumalla.
Ois niin täydellistä kun unta riittäisi 20 tuntia vuorokaudessa.
Mä itse asiassa nukun vain 8-9 tuntia, mutta nukun sen päivällä, koska valvon yöt. Viimeksi, kun olin töissä, siirsin unirytmiä niin, että pääsin ajoissa töihin. Nyt, kun ei ole aikataulua, voin mennä oman luontaisen rytmin mukaan.
Päivitän ammattiosaamistani ja opiskelen lisäkelpoisuutta verkkokursseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi monelle työttömän haukkujalle sama pudotus hyvää. Asenne ainakin muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi monelle työttömän haukkujalle sama pudotus hyvää. Asenne ainakin muuttuisi.
No, tämä minun tilanteeni ei opeta tiukasta budjetista paljoakaan, koska mies on hyvätuloinen ja minäkin ehdin panokseni tähän huusholliin laittaa pitkän aikaa. Ei minun tarvitse edelleenkään tinkiä mistään. Raha vaan tulee välillä mieheltä eikä omalta tililtä. Ero entiseen on tuo rahan pyytäminen puolisolta ja säästämisen väheneminen (lapselle säästetään entiseen malliin).
Lenkkeilen, olen netissä, katson leffoja, hoidan koiria, teen ruokaa, siivoan, keskiviikkona menen kasvohoitoon ja torstaina kampaajalle. Kavereita/ystäviä/tuttuja/sukulaisia minulla ei ole ja olen yksinäinen, aviomies löytyy. Hänen kanssaan harrastetaan joskus seksiä.
Makaan sängyssä kun sairaus vienyt liikuntakykyni lähes kokonaan. Välillä syön ruokaa, lääkkeitä, tuijotan nettiä, telkkaria. Avustajille annan työtehtäviä, mitä pitäisi päivän aikana tehdä. Tänään aloin suunnitella heidän tulevia työvuorolistoja.
Vierailija kirjoitti:
Makaan sängyssä kun sairaus vienyt liikuntakykyni lähes kokonaan. Välillä syön ruokaa, lääkkeitä, tuijotan nettiä, telkkaria. Avustajille annan työtehtäviä, mitä pitäisi päivän aikana tehdä. Tänään aloin suunnitella heidän tulevia työvuorolistoja.
Miten ihmeessä olet työtön? Miksi et ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle?!
Tänään olen herännyt noin klo 12. Sen jälkeen olen käynyt vessassa, syönyt eilen ostamani pizzan lopun, juonut energiajuomaa, ottanut vitamiinit ja selaillut nettiä. Loppupäivän varmaan vietän koneella ehkä poljen puoli tuntia kuntopyörää ja teen ristikoita. Nukkumaan menen, kun nukuttaa ehkä puolen yön maissa.
Tämä vastaa aikalailla normaalia päivääni. Tätä samaa tyyliä olen toteuttanut viimeiset 10 vuotta.
Riippuu päivästä. Tänään laitoin herätyskellon soimaan jo aikaisin aamulla, on unirytmi mennyt vähän sekaisin viime aikoina, joten koitan taas palata takaisin rutiiniin ja herätä joka päivä samaan aikaan. Tein aamiaisen (kaurapuuroa hillolla ja omena), meditoin parikymmentä minuuttia, laitoin koneellisen pyykkiä päälle ja oon tehosiivoillut kotia ja pyyhkinyt pölyjä kaikkien huonekalujen takaa. Lounaaksi tein kasviswokkia. Tuossa välillä olen palstaillut ja roikkunut netissä. Jonkin verran aion vielä siivota, listata jotain tavaroita myyntiin FB-kirppiksille, tehdä pienen jumpan ja kokata päivällisen. Illalla varmaan vaahtokylpy ja Netflix. Kävelylle tekisi mieli mennä, mutta en kyllä taida tänään jaksaa.
Miksi ulkoilua olisi vähemmän talvisin? Työttömänä nimenomaan on hyvä tilanne, kun pääsee ulos milloin tahansa. Ei tarvitse katsoa toimiston ikkunasta ulos ja todeta, että nyt aurinko paistaa, muttei paista enää kun työvuoro on ohi. Jos ei asu Lapissa, valoisaa aikaa on pilviselläkin säällä useita tunteja päivässä.
Luen. Meditoin. Ulkoilen. Nukun. Syön. Nukun lisää. Istun tietokoneella. Nukun. Opiskelen kieliä.