Työtön, miten vietät päiväsi?
Varsinkin pimeään vuodenaikaan kun perus ulkoilua on oletettavasti vähemmän?
Kommentit (91)
Nukun, syön, jumppaan, pelaan, siivoan, katson ohjelmia, neulon villasukkia, leivon, teen ruokaa, käyn kirjastossa jne. Ei ole vielä koskaan käynyt aika pitkäksi, tällä hetkellä tosin olen töissä ja kaipaan kotiin.
Teen kotitöitä ja pihatöitä, hoidan lapset, lämmitän taloa, käyn kaupassa ja muilla asioilla, hoidan eläimet jne.
Selaan nettiä ja katson telkkaria. Vedän myös kalsarikännejä. Ulkoilu on nopea kaupassakäynti.
Tässä just pari olutta juonut ja selaillut nettiä. Kohta varmaan kauppaan hakemaan lisää olutta. Sit ehkä vähän videopelien pelailua ja netin selailua. On se näin vapaaherrana elämä kyllä mukavaa :)
-M32
Herään aikaisin.
Keitän kahvia ja syön aamupalan.
Selaan uutisia ja ajankohtaisia aiheita sekä työpaikkailmoituksia.
Lähden lenkille. Vuodenajat eivät minua hidasta, harrastan liikuntaa säästä riippumatta. Miksi pimeä vuodenaika vähentäsi "perus ulkoilua"? =D Pimeällä ja masentavalla kelillä liikuntaa juuri tarvitaan eniten!
Päivällä teen lihaskunto- ja kardiotreeniä.
Teen ja syön lounaan ja suunnittelen/valmistelen seuraavat ateriat.
Iltaisin teen yleensä töitä.
Myöhemmin illalla joogaan / teen lihashuoltoa.
Katson hetken televisiota ja menen aikaisin nukkumaan.
Päivisin enimmäkseen nukun. Illalla käyn hakemassa kaupasta kokista ja pitsan tms. ja yöllä taas pelaan ja katson sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä just pari olutta juonut ja selaillut nettiä. Kohta varmaan kauppaan hakemaan lisää olutta. Sit ehkä vähän videopelien pelailua ja netin selailua. On se näin vapaaherrana elämä kyllä mukavaa :)
-M32
Aktiivimalli 3:n myötä sinäkin löydät itsesi pian lähihoitajakoulun penkiltä opiskelemasta.
Työtön7 kirjoitti:
Herään aikaisin.
Keitän kahvia ja syön aamupalan.
Selaan uutisia ja ajankohtaisia aiheita sekä työpaikkailmoituksia.
Lähden lenkille. Vuodenajat eivät minua hidasta, harrastan liikuntaa säästä riippumatta. Miksi pimeä vuodenaika vähentäsi "perus ulkoilua"? =D Pimeällä ja masentavalla kelillä liikuntaa juuri tarvitaan eniten!
Päivällä teen lihaskunto- ja kardiotreeniä.
Teen ja syön lounaan ja suunnittelen/valmistelen seuraavat ateriat.
Iltaisin teen yleensä töitä.
Myöhemmin illalla joogaan / teen lihashuoltoa.
Katson hetken televisiota ja menen aikaisin nukkumaan.
"Iltaisin teen yleensä töitä"? Kysymyshän esitettiin työttömille.
Heitän nokosia, murahtelen ja kadun kun luin tunnin tätä palstaa.
Meidän päivät menee aikalailla samalla rutiinilla.
Herään aamulla lasten kanssa 5.30-6.30 välillä, syötän aamupalat kaksosille, nappaan koirat mukaan ja käydään saattamassa vanhin bussipysäkille että pääsee kouluun.
Sit mennään ruokkimaan hevoset ja lampaat, viedään hepat ulos. Lapset leikkii pihalla kun menen itse tekemään tallityöt. Kurjalla säällä tulevat "auttamaan".
Lähdetään tupaan, teen lounaan ja laitan lapset päiväunille. Sen aikana hoidan pyykit ja imuroinnin sisällä. Jos jää aikaa niin juon kahvit ja selailen sanomalehdet netistä.
Kun muksut herää, niin syödään välipala ja lähdetään vanhinta vastaan pysäkille, koirat juoksee mukana. Tullaan kotiin ja vanhin tekee läksyt, mä esivalmistelen päivällisen sillä aikaa. Sit mennään hakemaan hepat sisälle, ja kun mies tulee töistä ja ollaan syöty niin lähdetään esikoisen kanssa käymään ratsastamassa.
Miehen kanssa pyöritellään yhdessä ilta lapsia.
Vaihtelua arkeen tuo jos jotain pitää korjata, ja ensi kesänä lupasin rakentaa puumajan, kun esikoinen pyysi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän päivät menee aikalailla samalla rutiinilla.
Herään aamulla lasten kanssa 5.30-6.30 välillä, syötän aamupalat kaksosille, nappaan koirat mukaan ja käydään saattamassa vanhin bussipysäkille että pääsee kouluun.
Sit mennään ruokkimaan hevoset ja lampaat, viedään hepat ulos. Lapset leikkii pihalla kun menen itse tekemään tallityöt. Kurjalla säällä tulevat "auttamaan".Lähdetään tupaan, teen lounaan ja laitan lapset päiväunille. Sen aikana hoidan pyykit ja imuroinnin sisällä. Jos jää aikaa niin juon kahvit ja selailen sanomalehdet netistä.
Kun muksut herää, niin syödään välipala ja lähdetään vanhinta vastaan pysäkille, koirat juoksee mukana. Tullaan kotiin ja vanhin tekee läksyt, mä esivalmistelen päivällisen sillä aikaa. Sit mennään hakemaan hepat sisälle, ja kun mies tulee töistä ja ollaan syöty niin lähdetään esikoisen kanssa käymään ratsastamassa.
Miehen kanssa pyöritellään yhdessä ilta lapsia.
Vaihtelua arkeen tuo jos jotain pitää korjata, ja ensi kesänä lupasin rakentaa puumajan, kun esikoinen pyysi.
Tänään maataan kaikki kipeänä kotona, joten erilainen päivä tämäkin :D Tänään on vaan hoidettu eläimet ja kaivettu pakastimesta pizzaa uuniin.
Suurimman osan ajastani, eli varmaan 90% nukun ja olen koneella. Usein voi olla kausia, että en poistu asunnostani pitkiin aikoihin. Harrastamassa käyn joskus, mutta talvella ja syksyllä vähemmän. Keväällä ja kesällä sitten pyöräilen ja kävelen enemmän ulkona. Mitään rytmiä minulla ei ole. Yleensä herään hieman ennen puoltapäivää ja unille menen joskus yhden aikaan yöllä.
Viettäisin aikani työttömänä aivan samoin kuin nytkin. Nyt menen viideksi töihin ja pääsen klo 12. Työttömänä nousisin samaan aikaan. Siis ei viideltä vaan klo 12.
Päivät kuluu mukavasti pimeitä töitä tehdessä.
Olen lukenut paljon, kun muuten ei ehdi. Olen kokeillut erikoisia reseptejä ja tehnyt hyvää ruokaa.
Kunto on kovempi, kuin työaikana. Kerrankin on aikaa.
Olen opetellut huvikseni yhden vieraan kielen lisää.
Olen katsonut YouTubesta meikkausvideoita ja olen opetellut meikkaamaan hyvin.
Ku uus aktiivimalli tulee niin ei varmaan muuta kerkee tekemään, ku ettiä töitä, stressaa valmiiks!
Netissä 16 tuntia päivässä. Olisin 100-varmasti töissä, jos nettiä ei olisi olemassa.
Aamu/aamupäivä menee lapsen viemisessä ja hakemisessa (käy kerhossa). Sen jälkeen on ruuanlaittoa, siivoilua, ulkoilua muksun kanssa jne.
Eli ei täällä kyllä tylsistymään pääse.
Lapsen hoidossa menee lähes kaikki aika.