Vesalan mielestä he ovat suuria artisteja
Siis nämä uudet"mestarit". Onko Ellinoora suuri artisti? Kuinka monta hittiä? Kaija Koo ehkä sopisi "suureksi", ei nuo muut. Ainoastaan luulot ovat suuret heillä.
Kommentit (67)
Vesalan ja Ellinooran musikki on täyttä pas kaa. Menee radio välittömästi kiinni kun hoilaavat siellä. Eihän nämä mitään mestareita ole, ehkä Kaija muttei muut. Jennin pää on valtava ja mikään mestari hänkään ei ole. Aidot mestarit esiintyivät jo aikoja sitten!
Mestarit areenalla -nimen käyttöoikeuden Warnerille myynyt taho selvisi: Myyjänä kokenut keikkajärjestäjä - Kulttuuri | HS.fi
Sen nimen on myyny joku Juha Hytti-niminen tyyppi joka ei vastaa nyt hesarin haastattelupyyntöihin. Kantais ees vastuun teostaan eikä piileskelis noien naisartistien selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Kaija, Eini, Robin ja Pate. Siinä Mestarit!
Kyllä, ja hittejä tulisi liukuhihnalta. Miksi tuntemattomia tyttösiä lavalla, kun oikeita hittinikkareitakin olisi ollut. Väärä levy-yhtiö kenties?
Vierailija kirjoitti:
Kaija, Eini, Robin ja Pate. Siinä Mestarit!
Jos nää kaikki olisi yhdessä esiintymässä, olisin ekana lippuluukulla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovatkin Mestarittaret areenalla.
Mestarit-sana on pahoinpidelty.
Tää olis parempi kvartetti: Vesala, Erika Vikman, Karita Mattila ja Tuksu.
Mikseivät rekisteröineet 'Mestarit lavalla' nimeä. Nyt sitä saa käyttää ketä vaan
Kaija Koo on ihan vaan laulaja, vai tekeekö biisinsä itse? Ellinoora ja Vesala ovat myös biisintekijöitä. Entäs Jenni?
Tytöt ei huomaa ollenkaan olevansa vitsikkäitä tyyppejä. Mutta niin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Montako biisiä Willberg on sanoittanut tai säveltänyt? No, ei kyllä Kirkakaan... mikähän se "mestarin" kriteeri oikein on? Itse kutsuisin näistä vanhoista vain Hectoria ja Pavea mestareiksi.
Montako biisiä Kaija Koo on sanoittanut tai säveltänyt? Tai Vartiainen?
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koo on ihan vaan laulaja, vai tekeekö biisinsä itse? Ellinoora ja Vesala ovat myös biisintekijöitä. Entäs Jenni?
Ja pas koja hoilauksia tekevätkin, joten ei voi kutsua ammattilaisiksi. Se on ihan se ja sama tekeekö itse vai joku muu, jos kappaleet on ihan pas koja. Lopettaisivat kuvittelun, että osaavat tehdä biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kuka laulut tekee. Tärkeintä, että ne ovat kuulijoitten mieleen. Ja ainoa noista, jolla on joitakin hyviä kappaleita on Kaija.
Eikö tuon kiertueen nimi olisi voinut olla vaikka Leidit lavalla? Mestareita ei noista ole kyllä yksikään.
Vierailija kirjoitti:
Noloa kenenkään kutsua itseään tai toista ihmistä mestariksi.
Niinpä, yksikään noista ei ole opiskellut rakennusmestariksi, niin mestariksi kutsuminen on todellakin väärin. Kas kun eivät ole lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Montako biisiä Willberg on sanoittanut tai säveltänyt? No, ei kyllä Kirkakaan... mikähän se "mestarin" kriteeri oikein on? Itse kutsuisin näistä vanhoista vain Hectoria ja Pavea mestareiksi.
48 sävellystä löytyy tietokannan mukaan:
https://fenno.musiikkiarkisto.fi/___r.php?rooli_filter=1&auto_nimi=Will…
Ura alkoi 1962, eli tasan 60 vuotta sitten. Onhan se saavutus.
Muusat Areenalla toimisi paremmin.
Muusat (kreik. Μοῦσαι) eli runottaret olivat kreikkalaisessa mytologiassa taiteiden ja tieteiden jumalattaria.
Muusien määräksi vakiintui yhdeksän. He olivat:
Kalliope – eeppisen runouden muusa, päämuusa
Euterpe – musiikin muusa
Kleio – historiankirjoituksen muusa
Erato – lyyrisen runouden muusa
Melpomene – tragedian muusa
Polyhymnia – pyhän runouden ja laulun muusa
Terpsikhore – tanssin muusa
Thaleia – komedian muusa
Urania – tähtitieteen muusa
Ei se nk."suuruus" ainkaan artistinkaan itsensä päätettävissä ole. Radiosoitossa on nykypäivänä niin paljon hittejä, että kovakaan soitto ei takaa itsessään mitään. Itse kuitenkin ajattelisin, että suuruus on myös elämäntapa, eikä monilla nykypäivän huomionhakuisilla ja mukamas niin itsetietoisilla (=itseään täynnä olevilla)artisteilla ole mielestäni monellakaan niitä ominaisuuksia mitä se suuruus vaatisi ... Toisaalta se on omaa pienuuttaan, mikäli jo lähtökohta on suuruus, se kertoo sanomisen puutteesta, ja että etupäässä julkisammattiin hakeudutaan ehkäpä oman epävarmuuden, ja sitä kautta huomionhakuisuuden kautta, joka monesti sellaisenaan on imagon karistua tyhjääkin pienempää ... se mainen kunnia se on joskus katoavaa ...
Vesala on mestari itkemään ja valittamaan kaikesta, ja ennenkaikkea siitä kuinka hänen elintaso ja tulot laski kun korona.
Täysin mitäänsanomaton sooloartisti, pimppi oli sentään räväkkää biletystä mutta tää soolous on tekotaiteellista shaibaa.
Todella vastenmielinen ja ylimielinen kuva tullut tästä "artistista".
Ellinoora on kevyttä purkkapoppia rallatteleva lapsukainen, joka kuvittelee tekevänsä ja tulkitsevansa viiltäviä analyysejä elämästä ja rakkauden tuskasta. Tossa iässä, tolla kokemuksella, hohhoijaa.
Kaija Koo on keskinkertainen massatuotanto-lava-humpan esittäjä, mutta ikänsä ja uransa kannalta lähimpänä nyt mitään mestaria kun muut.
Ja kuka se viimenen edes oli?
Vesala on ihan vitsi koko nainen. Korona-aikanakin itki artistien hätää, vaikka tilanne kosketti kaikenlaisia ammattikuntia ja varmaan huonompiosaisia kuin hän. Itsekeskeinen ja tyly mielestäni.