Leikkasin äsken omat hiukseni (olkapäille ulottuvat). Värjään ne myös itse vaalennussuihkeella.
Kulmat nypin itse ja värjään myös samoin kuin ripset.
Aiemmin käytin näihin noin satasen tai vähän yli kuussa, nyt säästyy.
Kommentit (15)
Leikkaan omat olkapäille ulottuvat hiukseni itse kotona ja olen vuosien mittaan säästänyt varmaan satoja euroja.
Mulla vaaleahkot hiukset luonnostaan mutta tuo vaalennussuihke tekee niistä vaan lämpimämmän väriset. Ei juurikaan vaalennan kuin todella vähän. Ja oon leikelly omia hiuksia. Viimeksi kampaajalla sanoi että leikataanko nämä suoraan kun sivuhiukset näyttää pienemmiltä mitä keskeltä.
Olen tasannut latvat jo vuosia itse, sekä raidoitan. Minulla on tasapitkät hiukset. Värjään kulmat itse.
Vitsit te muuten teette aivan hirvittävää vahinkoa keuhkoillenne kaikilla suihkutettavilla hiustuotteilla.... miettikää nyt vähän. Ja mitä hienompia ne aerosolit ovat, sitä syvemmälle keuhkoihin ne pääsevät. Ei ihme, että myös tupakoimattomilla naisilla tavataan enenevästi keuhkosyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit te muuten teette aivan hirvittävää vahinkoa keuhkoillenne kaikilla suihkutettavilla hiustuotteilla.... miettikää nyt vähän. Ja mitä hienompia ne aerosolit ovat, sitä syvemmälle keuhkoihin ne pääsevät. Ei ihme, että myös tupakoimattomilla naisilla tavataan enenevästi keuhkosyöpää.
Heh. Vaalennussuihketta laitetaan aivan hiuksen tyveen, siinä ei ole ponneaihetta, eikä sitä kyllä hengitykseen joudu.
Mutta muuten tässä voi olla ihan pointtiakin.
Silloin tällöin voi käydä ammattikoulun kampaamossa
Ei satkulla sais. Olen värjännyt omat hiukset jo 20 vuotta.
Minä tein kotipermanentin polkkatukkaani isoilla rullilla. En halua mitään villakoirakiharaa, vaan enemmän sellaista lainetta ja sitä, että jäykkä hius pehmenisi paremmin käsiteltäväksi. Pelkäsin että aineet polttaa hiukseni, mutta ei, permis onnistui yli odotusten. Mukaan oli tullut jokin neutralisoiva väliaine, joka pistettiin hiuksiin muutamaksi minuutiksi ennen kiinnitystä, ja se auttoi. Hiukset eivät palaneet, eivätkä kuivuneet liikaa, ovat kauniilla kiharoilla. Olen tosi tyytyväinen. Leikkasin itse hiuksista muutaman sentin pois latvoista.
Värjään myös hiukset itse. Ostan netistä isomman satsin väriaineita ja muita tuotteita.
Äiti leikkasi eilen mun hiukset lyhyiksi 😃
Millä te värjäätte? Jollain kampaamo tuotteilla vai kaupan tuotteilla? Ja miten esim raidat laitetaan itse ilman apuja? Onko hiukset hyväkuntoisina pysyneet?
Monia asioita voi tehdä itse kun osaa ja tekemällä oppii. Ainoa asia mitä en tee enää koskaan itse on teippipidennysten laittaminen koska väärä laittokulma repii hiukset niin luotan siinä ammattilaiseen.
Mies leikkaa hiukseni rintaliivin alaosaa mukaellen. Hyvät on ja ihanan nutturan ja kiharat saan tehtyä itse. Siskolle teen kotipermanentin marketin tuotteilla ja yhtään ei hiukset katkeile tyvestä. Kampaamot sairaan öky ylihinnoilteltuja. Älkää suostuko ryöstöhintoihin. Näillä menty jo 30 vuotta.
Alkaa kampaajen taksat olemaan jo lääkärien luokkaa tolla amiskooupohjalla. Ei hemmetti mitä vedätystä. Välttäkää minkä voitte.
Vierailija kirjoitti:
Samoin minäkin teen nykyään. Inhoan kampaajalla istumista.
Sama täällä. Tosi vaivaannuttavaa, varsinkin jos on osunut joku äärettömän utelias kampaaja kohdalle. Nyt olen jo monta vuotta värjännyt tyvikasvun kotona, mies levittää värin taakse niin on kaikinpuolin tasainen lopputulos. Itse leikkaan hiukseni.
Samoin minäkin teen nykyään. Inhoan kampaajalla istumista.