Exän kanssa viestittely, miten saan sen loppumaan?
Tilanne siis se, että exäni (jos häntä sellaiseksi voi edes sanoa, emme juuri edenneet tapailuasteelta) on yli puoli vuotta säännöllisesti ottanut yhteyttä viestitse. Sisältö on aina sama, surkuttelua miksi emme voineet yrittää kauemmin ja mikä hänessä oli vikana. Olen yrittänyt miljoonasti vastata kiltisti ja ymmärtävästi, että hänessä ei ole vikaa, mutta en vain tuntenut syvemmin häntä kohtaan. Toivotan hyviä jatkoja. Sitten hetken on rauhallista, kunnes viestejä alkaa taas sataa. Onneksi ei ole sentään ovelle tullut tai muuta.
Tapailumme tosiaan loppui siksi, etten tuntenut rakastuvani häneen muutaman kuukauden jälkeen, vaikka hän olikin periaatteessa mukava. Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään.
Miten tästä pääsisi eroon? Olen yrittänyt vastaamatta jättämistä, mutta viestejä sataa ja sataa kunnes hellyn. En osaa olla julma. Lisäksi vähän pelkään, että hiljaisuus minun osaltani saisi tuon miehen tulemaan kotiovelle saakka... Numeroa en vaihda samasta syystä.
Mitäpä voisin tehdä?
Kommentit (80)
Kerro sen etunimi ja onko uudeltamaalta?? Kuulostaa niin tutulta!
Johtuneeko siitä, että oma suhde päättyi hiljakkoin ja olisin kaivannut edes jonkinlaista keskustelua (jota ei koskaan tullut), mutta kerrankin suhtaudun viestivainoajaan myötätuntoisesti. Yleensä en suhtautuisi. Voisiko olla mahdollista, että hän ei jätä asiaa, koska ei ole saanut sinulta apua mennä eteenpäin? Eihän tuollainen ympäripyöreä "löydät kyllä jonkun toisen" auta mitään, kun toista ei ole löytynyt eikä kukaan toinen kiinnosta. Mutta jos rehellisesti ja suoraan sanoisi, miksi valitsit toisen - millä tavalla toinen oli parempi ja kiinnostavampi. Sinun pitää tehdä itsestäsi ei-haluttava hänelle. Se tapahtuu pitämällä jotain toista parempana. Voit myös suoraan sanoa asiat, joiden vuoksi hän ei vedonnut sinuun.
Me naiset olemme ehkä toisenlaisia, mutta niin kauan kun minun on vaikea uskoa, että mies haluaa enemmän jonkun toisen, en pysty päästämään irti. Itse hänet jätin kun sain selville, että oli toinenkin nainen...mutta jos voisin uskoa, että mies todella pitää enemmän tuosta tomppelista, joka hyväksyy sen että miehellä on muitakin, niin se pitäminen tahraa miehen ja tekee hänestä niin typerän, etten enää halua häntä. Jos taas uskon, että sisimmässään mies kaipaa minua, niin on vaikea unohtaa häntä.
Ei kai tuo mies, joka sinulle viestittelee, vain usko, että sisimmässäni kaipaat häntä - kun vastailet niin kiltisti? Vastaa ihmeessä, mutta hyvin suorasti tehden selväksi, että nämä ovat viimeisiä viestejä ja suostut niihin vain auttaaksesi häntä irtautumaan, ei mistään muusta syystä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:23"]
Muutamia irti saatuja faktoja ketjusta. Ap toteaa yllä, että viestejä on tullut pikemmin kerran kuukaudessa kuin viikoittain tai päivittäin. Reilun puolen vuoden ajalta tämä ei tee kovin montaa yhteydenottoa. Alle kymmenen. Tuskin voidaan puhua "vainoamisesta" tai "viestien satelusta". Poliisiin yhteyden ottamisen ehdottaminen on täysin naurettavaa. Varsinkin kun Ap toteaa, ettei viesteissä ole ollut mitään vihamielistä tai uhkaavaa.
Voihan kaveri olla sairas palottelumurhaaja, mutta lienee 100 000x todennäköisempää, että kyseessä on ihan tavallinen itsesäälissä rypevä, vähän surkeammanlainen mies, joka juuri tällä hetkellä ei ymmärrä, miksi suhde loppui, mikä hänessä oli vikana eikä masennuksen syövereissään usko, että enää koskaan tulee saamaan naista. Viestit ovat epätoivoisten vastausten epätoivoista hakemista noihin kysymyksiin. Etenkin kun niiden mainittu lähettelyväli on kuukausittain eikä päivittäin.
Saat osin syyttää itseäsi, luulen. Mahdollinen kuvio on nimittäin hyvin yleinen. Suhde, jossa nainen on läheisriippuvuuttaan ja mies umpirakastuneena. Sitten nainen kyllästyy / löytää paremman, ja suhde päättyy miehen näkökulmasta kuin lyijyseinään tilanteessa, jossa nainen on vielä eilen sanonut, että rakastan sinua ja rakastellut yhteisessä vuoteessa ja seuraavana päivänä, todellakin kuin tyhjästä, päättää suhteen. Mies ei siinä tilanteessa todellakaan ymmärrä lauseita "me ei vain sovittu yhteen" tai "vika oli minussa". Etenkin jos kyseessä on mies, jolle naisen saaminen kaikesta kovasta yrittämisestä huolimatta on ollut (esim. ulkonäön tai ujouden takia) kovin vaikeaa. Se voi tehdä rakastumisesta tavallistakin voimakkaampaa. Mies uskoo, kun nainen sanoo rakastan, mies herää naisen vierestä todella onnellisena ensimmäistä kertaa vuosiin. Sitten lyijyseinä, eikä sanoja, ei selitystä.
En tiedä ap:n suhteesta, mutta tiedän, että on paljon tällaisia suhteita, joissa läheisriippuvainen nainen esittää rakastavansa, vaikka ei todella rakasta. Kyllä niissä on naisenkin vastuuta. Tällaisista on moni päätynyt miehen itsemurhaan. Tipahtaminen rakkaudesta kuin tyrmäten selittämättömään tyhjyyteen ei ole helppoa. Selittämättömyys juontuu siitä, että nainen on alkujaan ollut suhteessa epärehellinen ja mies osin hyväksikäytetty väline oman läheisriippuvuuden tyynnyttämisessä, vaikka aikomusta pidempään suhteeseen. Ap:kin kertoo suhteen päättyneen reilu puoli vuotta sitten ja olleen yhdessä "tapaamansa kiinnostavamman miehen" kanssa puoli vuotta.
Miehen pitää tietenkin yhteydenpito lopettaa, mutta voisit viimeisessä viestissäsi hänelle pyytää myös omaa käytöstäsi anteeksi, jos tapahtumat ovat vähänkään menneet tuon mukaisesti.
[/quote]
Me vain tapailimme hetken aikaa, emme seurustelleet. En sanonut rakastavani, eikä hän sanonut sitä minulle. Oman käsitykseni mukaan hänen ihastumisensa syveni samalla hetkellä kun itse totesin, ettei tässä ole elämäni mies eikä suhteen vieminen vakavammalle pohjalle kannata. Kurja tuuri, että tunteemme kehittyivät päinvastaisiin suuntiin. Ja minä todellakin tapasin kiinnostavamman miehen, kun jo tiesin ettei tuo tapailu tule etenemään. Tästä en suostu huonoa omatuntoa tuntemaan: sellaista tapailu joskus on. Vaikken olisi tavannut nykyistä miestäni, en olisi tuon toisen kanssa halunnut olla. Minulla ei ole anteeksipyydettävää, sillä sitä ei tarvitse pyytää anteeksi, ettei tapailu edennyt seurusteluun.
ap
Salaa maistraatissa tiedot ja laita liittymäsi salaiseksi, (voit tehdä netissä, tarvitset vain verkkopankki tunnukset) vaikka ei ihan tähän saumaan auta. Oletko mahdollisesti muuttamassa yhteen uuden poikaystäväsi kanssa? Silloin eksä ei saisi selville missä asut. Toivottavasti niin pitkälle ei tarvitse mennä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:59"]Kerro sen etunimi ja onko uudeltamaalta?? Kuulostaa niin tutulta!
[/quote] Jos samasta kaupungista, niin laittakaa molemmat poliisille viestiä siitä, niin poliisisetä ystävällisesti sitä jututtaa! Nii loppuu se viestin tulo!!!! Ahistavahan tommonen mies on....!!!
Exäni oli samanlainen. Kerran sitten sanoin, ettei minulla ole hänelle mitään asiaa enää ja ettei uusi kumppanini tykkää että viestitten exäni kanssa. Suuttui, eikä ole kuulunut enää onneksi.
Kiitos kaikki jotka olette yrittäneet auttaa! Tänä aamuna laitoin viestin tuolle entiselle, että olemme nyt puhuneet asiasta tarpeeksi, eikä yhteyttä kannata enää ottaa sillä en lue viestejä enää enkä vastaa. Minulle tuo oli todella suorapuheista, oli vaikea sanoa suoraan etten vastaa enää... Mutta sain viestin lähetettyä, nyt katsotaan sitten seuraako jatkoa. Se päätös pitää, että en vastaa yhtään mitään enää, muuten minulta lähtee kaikki uskottavuus. Tuntuu oikeastaan aika hyvältä kokeilla kovempaa taktiikkaa ja tehdä ihan selkeästi koko jutulle loppu.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:59"]
Kerro sen etunimi ja onko uudeltamaalta?? Kuulostaa niin tutulta!
[/quote]
Ei ole, vaan Pirkanmaalta!
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:39"]
Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään.
Miten tästä pääsisi eroon?
Mitäpä voisin tehdä?
[/quote]
Tuossahan kertomassasi on hirveä ristiriita. Teeppä se että jos et pysty kertomaan nykyisellesi viestittelystä et vastaa tai sitten kerro ja katso mitä nykyinen siihen sanoo. Jos ei pidä siitä niin kerrot vaan sille exällesi että nykyinen ei pidä ja kerrot jatkavasi elämääsi.
Kukapa puoliso pitäisi siitä, jos kertoisi ex:n vokottelevan vieläkin.
Aivan kamala ketju, sano sille nyxällesi niin homma loppuu heti. Ainakin jos kyseessä on MIES.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:39"]
Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään.
Miten tästä pääsisi eroon?
Mitäpä voisin tehdä?
[/quote]
Tuossahan kertomassasi on hirveä ristiriita. Teeppä se että jos et pysty kertomaan nykyisellesi viestittelystä et vastaa tai sitten kerro ja katso mitä nykyinen siihen sanoo. Jos ei pidä siitä niin kerrot vaan sille exällesi että nykyinen ei pidä ja kerrot jatkavasi elämääsi.
Kukapa puoliso pitäisi siitä, jos kertoisi ex:n vokottelevan vieläkin.
[/quote]
Minä en ole sanonut mitään sopimatonta tuolle entiselle. En yhtikäs mitään sellaista, mistä voisi edes vahingossa tulkita että haluan jatkaa yhteydenpitoa tai että voisin vielä harkita häntä. Olen jatkuvasti toistellut sitä, että seurustelen toisen kanssa ja kaikki entiset jutut ovat ehdottomasti menneisyyttä. Tämän vuoksi en tunne tehneeni mitään väärää nykyistä miestäni kohtaan. Viestittely entisen kanssa ei ole ollut tiheää, kuten olen kertonut. Jokin yksityisyys on seurustelevalla ihmiselläkin, ja tämän ongelman olen päättänyt yrittää hoitaa yksin.
ap
Mie en tajua, et mikä siinä on niin vaikeeta sanoa suoraan, että ei halua enää olla missään väleissä? Todennäköisesti tää mies on ongelmainen, kun ei tajua lopettaa yhteydenpitoa, mutta se tieto helpottaisi tätä miestäkin varmaan, kun saisi kuulla totuuden suoraan.
M39
Mä kutsuisin ton miehen käytöstä jo vainoamiseksi, mutta ihmisillä on näköjään erilaisia rajoja sietokyvyn suhteen...
Poliisi. Ja kerro nykyiselle että entinen vainoaa. Anna nyxän vastata exälle puhelimeen.
Estä exän puhelinnumero, suodattuvat eikä hän saa suhun yhteyttä. Helpoin ja nopein tapa
Oletko sille entiselle kertonut, että sulla on uusi mies?
Olen kertonut että seurustelen, ei reaktiota. En sanoisi tätä vielä vainoamiseksi, ainakaan pahantahtoiseksi, sillä miehen näkökulma asiaan on itsesääli, ei kiukku tai viha. Mutta itseään toistavaa tämä alkaa olla, ja tuntuu väärältä nykyistä miestänikin ajatellen, sillä en haluaisi häneltä mitään salata. Koen vain, ettei tämä asia kuulu hänelle eikä hänen tarvitse siitä päänvaivaa itselleen ottaa.
Poliisi ei varmasti tässä asiassa auttaisi, kun mitään uhkaavaa ei ole tapahtunut? En koe itseäni uhatuksi, olen vain ärsyyntynyt sillä haluaisin edetä elämässä ja se tekisi tälle entisellekin hyvää. Kauheinta olisi, jos hän alkaisi ilmestyä oveni taakse. Siksi en uskalla jättää kokonaan huomiotta niitä viestejä.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:03"]
Olen kertonut että seurustelen, ei reaktiota. En sanoisi tätä vielä vainoamiseksi, ainakaan pahantahtoiseksi, sillä miehen näkökulma asiaan on itsesääli, ei kiukku tai viha. Mutta itseään toistavaa tämä alkaa olla, ja tuntuu väärältä nykyistä miestänikin ajatellen, sillä en haluaisi häneltä mitään salata. Koen vain, ettei tämä asia kuulu hänelle eikä hänen tarvitse siitä päänvaivaa itselleen ottaa.
Poliisi ei varmasti tässä asiassa auttaisi, kun mitään uhkaavaa ei ole tapahtunut? En koe itseäni uhatuksi, olen vain ärsyyntynyt sillä haluaisin edetä elämässä ja se tekisi tälle entisellekin hyvää. Kauheinta olisi, jos hän alkaisi ilmestyä oveni taakse. Siksi en uskalla jättää kokonaan huomiotta niitä viestejä.
ap
[/quote]Ei tuo ihan vaarattomalta kuulosta. Tai sitten et pohjimmiltasi halua hänestä eroon ja keksit selityksiä, miksi et voi lopettaa viestittelyä (tämän puolesta puhuu myös se, että et halua kertoa tästä seurustelukumppanillesi). Täältä haet ehkä jonkinlaista hyväksyntää.
Vastaa että asia on tullu selväksi, et enää halua yhtään yhteydenottoa tai tulee poliisiasia. Piste.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:15"]Et voi olla noin tyhmä. Numero vaihtoon heti. Tosin taidat ruokkia exää kun aiemmat neuvot ei menny perille. Seuraavan kerran kun haluat huomiota niin älä ole noin selvä tapaus.
[/quote]
En ruoki exää, eikä hänen huomionsa ole tervetullutta. Numeron vaihtoa tai vastaavia toimenpiteitä epäröin siksi, että pelkään tilanteen menevän vielä mahdottomammaksi. En halua saada häneltä viestejä, mutta missään nimessä en halua häntä nähdä! Olisi kamalaa jos ovikello jonain päivänä soisi ja se olisi hän...
ap
[/quote] Jätä tuo numero auki mikä sulla on jo auki, ja hommaat uuden liittymän salaisena.